Jump to content

Ventilarea interiorului unui automobil parcat


Nautilus
 Share

Postare recomandată

pe grile, pe dinauntru ma gandeam eu. cred ca nu m-am exprimat clar...cele din portbagaj descrise in pozele de sus) in felul asta capacele de cauciuc nu obstructioneaza aerul si nici ventilatoarele nu sunt expuse umiditatii.

polita in portbagaj nu am (este rulou) , as putea sa montez doar pe capatul final dar nu imi place, estetic. de aceea ma gandeam la o locatie ascunsa dar care sa faca totusi treaba.

la fel, panou solar nu am unde pune, fiind break masina. o varianta ar fi in spatele cotierei spate. unele masini au capac (transport ski-uri), eu nu am dar asta inseamna sa tai in spatarul banchetei si nu ma incanta.

 

pui intrerupatorul in portbagaj, nu te chinui cu trasul doar ca trebuie sa te duci in spate sa activezi. nu mi se pare un inconvenient.

 

destul de ieftine bateriile (stiam ceva asemanator de la sistemele de alarma).

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nautilus

    71

  • Muale

    65

  • Robotelu

    13

  • MRC

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ruloul nu etanşează nimic, spre deosebire de capacul de la un hatchback, astfel încât nu ai cum să obţii un rezultat.

 

Montajul pe grilele din portbagaj la un Variant la care portbagajul e deschis e foarte eficient.

 

Panoul (să zicem... o ramă de PFL cu 4 panouri x 1,8W) se poate monta pe o balama prinsă de hayon, astfel încât se ridică la verticală paralel cu luneta când ieşi din maşină şi se pliază în jos pe hayon când nu mai e nevoie de el. Spaţiul mare din portbagajul de Variant îţi permite să foloseşti şi un panou unic de 12-13W, de 920x320mm, dar e scump, peste 900 RON.

 

Sau 2 panouri (fiecare 2 x 1,8W sau 1 x 2,4W) montate tot aşa pe balamale, se ridică paralel cu geamurile laterale spate (şi le acoperă, ca o jaluzea) când ieşi din maşină şi se pliază la loc în jos când nu mai e nevoie de ele, pentru vizibilitate în lateral.

 

Balamalele de la suporturile de monitor LCD (din Bricostore sau Praktiker) au mai multe grade de libertate (pliere la 180° dreapta/stânga, sus/jos, poziţii intermediare înclinate, rotaţie) şi au forma potrivită pentru un panou.

 

Singurul inconvenient e necesitatea de a le plia/deplia cu mâna de fiecare dată.

 

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Montajul pe grilele din portbagaj la un Variant la care portbagajul e deschis e foarte eficient." vroiai sa spui rulou? oricum nu trebuie sa trag ruloul, aerul trece pe langa el si trece si prin grilele de langa geamuri, ce comunica cu portbagajul (acoperite la tine).

in cazul asta nu sunt vizibile ventilatoarele si nici nu acopar acele grile.

mai ramane in ecuatie panoul solar (greu de montat,scump) pe care as vrea sa il elimin.

spui ca dintr-o baterie de 2A merg ventilatoarele 1 zi? deci as putea alimenta 2-3 zile daca le folosesc doar 5-8 ore zilnic...si bateria sa se incarce in timpul functionarii motorului (alimentata la 12v de la priza bricheta din portbagaj) ? dar in cat timp s-ar incarca?

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Da, asta am vrut să spun prin "deschis": ruloul nu etanşează nimic, din punctul de vedere al circulaţiei aerului, e ca şi cum n-ar fi.

 

2. Se scoate grila, se fixează ventilatorul cu 2 şuruburi în carcasa ei şi se pune grila la loc, astfel încât devine invizibil.

 

3. Consumul la ventilator de 60mm Sunon (f. economic) e 0,7 W şi mai există o versiune de 1,3 W.

 

Capacitatea de a deplasa aerul: cam 15 cfm (picioare cubice/minut).

 

Un hatchback compact are cam 90 cf (Golf IV hatchback are 88 cf oficial). 1 cf = 28 litri. Să zicem că modelul Variant ar avea ceva mai mult de 100 cf, 4 ventilatoare duc 60 cfm, deci recirculă tot aerul în 1 minut şi 40 sec.

 

4 ventilatoare de 0,7W au nevoie de 0,233 A în total.

 

Bateria poate furniza 2 Ah maxim (2 amperi timp de o oră), sau 0,233 A timp de 8 ore şi jumătate.

 

O cuplezi în paralel cu circuitul ventilatoarelor  (eventual folosind un releu de încărcare, care este ieftin) la firele + şi - ale prizei de 12V din portbagaj, dacă o ai, şi ai rezolvat problema, cât timp motorul funcţionează ea se încarcă. Ştiind că alternatoarele VAG pentru orice motor mai mic de 1.9TDI/150 / 1.8T au 90 A, o încarcă în mai puţin de 2 min, deci sarcina pe care o are de suportat alternatorul e nesemnificativă (un bec de far are 4,9 A) şi ai rezolvat problema.

 

 ~Nautilus

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara suparare, mie mi se pare o tiganie cu panourile si ventilatoarele alea.. Dar e doar parerea mea, eu nu mi-as pune asa ceva pe masina.

Pui folie de calitate pe geamuri, nu trebuie sa fie inchisa la culoare si iti ofera si ea anumta protectie. Apoi pleci de pe loc, pornesti clima si mergi 30 secunde cu geamurile deschise si gata, masina s-a aerisit.. Cel putin eu asa fac.. Daca aveam din fabrica trapa solara era altceva, dar masina mea nu e carcasa de calculator sa ii montez coolere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa clarific, vb de astea,da?

incepe sa-mi surada ideea.... totul ascuns, nici mie nu imi place cu totul la vedere si ventilatoarele prinse de polita.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bebeee: Poate că este şi ţigănie... numai că metoda cu ventilaţia la maxim cu geamurile deschise n-a fost niciodată prea eficientă în primii 7 ani de viaţă ai maşinii (care are geamurile verzi din fabricaţie), aşa încât nu văd motivele pentru care ar fi acum. După cum a spus cândva un personaj iste... istoric, dacă nu avem pâine mai mâncăm şi cozonac.

 

Pot fi camuflate în aşa fel încât doar panoul fotovoltaic să fie vizibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu renunti la panoul solar? bateria se incarca in timpul mersului (discutam mai sus).

dezavantajul ar fi ca daca stai cu ea parcata mai multe zile, se descarca bateria. dar....daca stai mai multe zile, nu ai nevoie sa fie mai racoare. pui parasolar si gata (da, nu mai ai protectia pt plastice,piele...corect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt acum încerc să fac un sistem de jaluzele (manuale sau electrice) pentru unele geamuri (spre exemplu laterale spate) care să protejeze parţial cabina de radiaţia solară directă, dar să lase luneta descoperită pentru maxima expunere a panourilor solare :P

 

Cabina de Leon are cel puţin 2 ferestre care nu sunt utilizate fiindcă nici privind direct înapoi, nici în oglinda retrovizoare nu poţi vedea ceva prin ele, dar aş prefera să le pun o jaluzea/un parasolar din plasă şi nu o folie. Datorită utilizării ei de către toată cocălărimea cu bemveuri de pe vremea când era Angela Merkel fecioară, folia mi se pare şi mai ţigănească decât parasolarul sau alte metode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folia e ok. mai taranesti mi se par acele cadre de sarma cu plasa de se prind in ventuze. type R.

dar deviem de la subiect... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piele e afectata si de radiatii, nu doar de temperatura asa ca o folie ar proteja mai bine.. Vara la caldura solutia cea mai simpla e parasolar pe bord si folie pe geamurile laterele si luneta. Nu trebuie sa pui una inchisa la culoare, ca sa faci parte din cocalarime. Eu am pe fata 73% si diferenta e foarte mare daca soarele iti bate pe mana direct sau prin geamul cu folie..

 

Daca vrei confort maxim, alarma cu pornire motor de la distana (ori cu pager ori prin smartphone), cu clima lasata pornita pe 20 grade si gata. 

 

O alta solutie ar fi sa montezi asa ceva, si nu mai e nevoie nici de curent, doar putin vant  :soare:

post-3765-0-84225300-1365082676_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

materialele si afectarea lor de soare...corect dar avand in vedere ca am o masina care a stat in soare 10 ani fara probleme de bord crapat sau decolorat, nu imi fac probleme si nu vreau sa previn cu panouri solare de 900 lei.

in schimb daca pot reduce simtitor temperatura cu 50 lei bagati intr-o baterie si 2 coolere, merita.

am avut veri in care pur si simplu mi se usca nasul cand intram si frigeau scaunele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nautilus Foarte tare ce faci tu, astia genul lui bebee incearca sa te descurajeze (nu neaparat intentionat) pentru ca ei nu sunt in stare sa faca ceva constructiv si sunt speriati cand vad oameni inventivi si cu alte activitati pe langa job, somn si concediu. Succes in continuare !

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Celeronu: whatever :lol:

 

Eu nu sunt adeptul improvizatiilor, mai ales pe o masina frumoasa cum e Leon 1M, un model care inca imi place mai mult decat 1P-ul ce il am eu..E pacat de masina.

Pe Dacie, e ok un ventilator pe bord, o jaluzea pe geam in spate, etc..

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e si interesanta si utila. Prototipul e ok dar are lacune pe partea de design.

Daca se iau toate astea si se imbraca intr-o forma interesanta, una care si-ar gasi locul intr-o masina moderna, atunci chiar ar fi ceva.

 

Ce-i drept in forma actuala nici eu nu as pune asa ceva in masina.

Insa daca se integreaza panourile solare in capacul de portbagaj si se gaseste o solutie mai ok pentru ventilatoare, atat pe partea de cabina cat si pe cea de portbagaj, ar deveni mult mai interesant!

 

Adica prototipul final ar trebui sa includa panourile integrate in capac, aduse la linie cu capacul (orizontal) - nu niste panouri puse pur si simplu pe el - si ar trebui facuta o carcasa pentru cabluri si ventilatoare pe partea inferioara a capacului.

 

Ideea nu vinde produse, designul si marketingul da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Când l-am făcut (iunie-iulie 2012) nu intenţionam să îl vând sau să îl produc în serie, căutam o metodă de a scăpa de nesuferita încălzire a interiorului ori de câte ori parcam la Carrefour, Bricostore, sau în alt loc unde nu există umbră. Oricât de rece ar fi făcut Climatronicul înăuntru, după o oră de stat în Soare era cuptor. Urma iarăşi un sfert de oră cu răcirea la maxim, ajungea la 24-25°C, după care iarăşi se încălzea imediat după oprire. La un moment dat m-am săturat.

 

 Ideea de a-l breveta mi-a venit de-abia în toamnă. După ce am studiat "ventilatoarele solare" care se montau în geam şi am realizat că în ciuda ingeniozităţii lor nu făceau nicio brânză fiindcă nu se gândise nimeni la 2 chestii foarte simple: să le doteze cu un amărât de acumulator de 20 de lei şi să le construiască în aşa fel încât să nu trebuiască lăsat geamul întredeschis :D

 

 ~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate ideile au fost privite ca niste prostii la inceput.

 

Imagineaza-ti cat de greu a fost sa se descrie... nu stiu, walkman-ul: "Poti sa asculti muzica oriunde te duci" si cu cata reticenta a fost privit "Cine ar vrea sa faca asa ceva? Ce prostie!"

Dar trebuie imbracat intr-o forma atragatoare.

Erau o groaza de mp3 playere pe piata cand a fost lansat primul iPod. Dar ala a facut istorie!

Si erau o groaza de telefoane cu touch-screen inainte sa apara iPhone-ul, dar el a intrat in istorie ca cel mai bun.

 

Si asta doar cu design si marketing. Incearca sa te gandesti cum ar arata chestia asta intr-un A8 si fa-l asa.

O sa vinzi patent-ul - pentru ca nu cred ca ai puterea comerciala sa produci si sa vinzi asa ceva - mult mai usor si mai repede.

 

Eu ma gandesc sa integrezi panourile solare cumva in capac

 

picture-3.png

 

Si sistemul de ventilatoare sa fie integrat intr-un cilindru de plastic cu iesiri ca ale unor difuzoare, cam ca un Sound Bar pentru televizoare

 

16017-soundbar.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dacă ar trebui să-l fabricăm în serie am putea folosi panouri solare flexibile integrate (deşi costul pe watt e de 2-3 ori mai mare ca la un panou rigid), ventilatoarele ascunse în interiorul circuitului de aer etc. Sau, în configuraţia de acum, ventilatoare mascate de câte o grilă de difuzor (tweeter). N-am făcut-o fiindcă ele sunt oricum foarte puţin vizibile din interior şi grilele n-ar face decât să atragă atenţia asupra lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is curios de o treaba, care din ce am observat, nu s-a specificat aici.

 

Aerul de afara, de unde il tragi? El intra in masina prin bord? Ce randament are sistemul tau daca intrarea aerului este obstructionata de aeroterma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe altundeva decât prin bord aerul nu prea are cum să intre, ca în bancul cu pisica şi Loganul. Cât de eficientă e recircularea în acest mod nu am cum să măsor sau să apreciez - ştiu doar că fără ea interiorul maşinii se încălzeşte ca un cuptor, în timp ce prin folosirea ei temperatura nu o depăşeşte semnificativ pe cea de afară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul e tras pe unde e tras si cand merge clima - peste filtrul de polen, prin traseul din bord.

Aeroterma nu opune rezistenta, singura conditie este de a avea deschisa clapa de recirculare.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Palele ventilatorului opun rezistenta. Gandeste cum trece aerul printr-un tub gol si cum trece printr-un tub pe jumatate obturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect dar nu inchid. Aerul trece, circula.

Efectul e ok,ms gandesc doar sa il implementez fara panourile solare (scumpe si dificil de amplasat)

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am postat ceva posturi mai inainte, merge cu o baterie de 12 v mica, pusa undeva in portbagaj, pe undeva pe langa roata de rezerva. Ea sa se incarce de la alternator, doar atunci cand e pus contactul. Iar cand se ia contactul, sa porneasca ventilatoarele. Montajul se poate face destul de simplu.

 

Intradevar, la variant-uri e mai greu cu amplasarea panourilor, cea mai buna varianta e incarcarea de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dacă ai un releu de încărcare mic şi făcut să încarce baterii de 4-6 Ah (de la un scuter), o baterie VRLA de 5 Ah intră foarte bine în compartimentul roţii de rezervă sau într-o nişă laterală din portbagaj.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!