Jump to content

Probleme la Polo


PiNGUS
 Share

Postare recomandată

Va salut! Postez pentru a va cere ajutor si informatii pentru un Polo 6N fabricatie 2000, motor 1 L. Mentionez ca sunt student la medicina, nu am foarte mare experinta in soferie sau mecanica auto, de aceea observatiile mele se bazeaza pe "mai", comparatie facuta la o stare anterioara a aceeasi masini.

1. Jucaria in cauza prezinta urmatoarele simptome: porneste "mai" greu, iar zgomotul produs de motor la rece este grav. De asemenea in acceleratii, mai ales la rece, este ff ragusita, la cald fiind sensibil mai bine. La drum lung accelereaza mai lent, iar la 120 km/h am senzatia, datorita zgomotului, ca omor motorul, asta in conditiile in care am mers si cu 150 cu ea iar zgomotul produs era un suierat subtire.

Mentionez ca o conduc mai turat, deh si motorul e mic, cuplul max e sus, iar in vara asta am facut 3-4 drumuri lungi la viteze mai mari, deci si turatii 4xxx constant.

Banuiala mea este uleiul uzat, desi schimbul l-am efectuat in aprilie, iar intre timp am mers aproximativ 6000 km.

Mi se pare putin, mai ales ca dupa carte schimbul se face la 1 an sau 15000.

2. La franare usora, mai ales pe ploile astea, se aude un zgomot fin de frecare, pe partea dreapta. M-am jukat putin cu ea si franeaza destul de bine si mai ales drept. Ce poate fi?

3. Pana acum service-ul l-am facut la Porche Romania (cand am cumparat masina am dus-o la ei sa o verifice etc), insa m-a costat 10 milioane (revizia de 45000 km), ceea ce mi se pare cam mult avand in vedere masina... (spicuiesc din factura: inlocuit bec faza scurta, manopera 250k !!!; ulei Castrol 5w40 softec vrac 4 L 2,5 mil, filtrele vreo 2 mil).

Preturile sunt mari sau doar mi se pare mie? (binenteles ca puteam sa schimb si eu un bec, ideea in sine ramane)

Recomandati-mi rogu-va un service BUN, dotat, eventual autorizat VW etc!!

Astept orice sfaturi sau sugesti... Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi dau si eu cu presupusu', incercand sa folosesc un principiu foarte folositor in medicina pentru a pune un diagnostic: "Daca auzi un tropait, cele mai multe sanse sunt sa fie un cal, nu o girafa".

-zgomotul de la motor pe care-l mentionezi, nu este cumva de la toba de esapament sparta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare si bine ai venit.

Cateva intrebari:

Simptomele au aparut brusc sau treptat si mai ales au aparut cumva dupa schimbul de ulei ?? Ai verificat nivelul la ulei ca nu cumva sa fie peste limita maxima ??

1. Daca dupa schimbul de ulei nivelul a fost peste maxim, motorul a inceput sa "arda" vapori de ulei in cilindrii si se poate sa se fi "infundat" catalizatorul. Un catalizator infundat poate sa produca simptomele prezentate de tine.

In orice caz numai o scanare a codurilor de eroare poate sa evidentieze problema.

2. Dreapta fata sau spate (pe spate ai discuri sau tambure?)

3. Preturile sunt "putin" peste cele din europa (~20%) la piese si consumabile. Dar din pacate in Bucuresti nu prea cred sa gasesti asa usor ce-ti doresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptomele au aparul oarecum treptat, de cand a inceput sa se raceasca afara. Cum am zis schimbul de ulei l-am efectuat in aprilie, atunci mergea bine.

Mcer: Nu cred sa fie toba, zgomotul e mai altfel, din afara masinii iti dai seama clar ca e de la toba, nu baga nimic in masina si am observat ca se atenueaza in functie de temperatura (cand se incalzeste motorul dupa vreo 10 min sau cand e mai cald afara)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mcer: Nu cred sa fie toba, zgomotul e mai altfel, din afara masinii iti dai seama clar ca e de la toba, nu baga nimic in masina si am observat ca se atenueaza in functie de temperatura (cand se incalzeste motorul dupa vreo 10 min sau cand e mai cald afara)

Daca zgomotul se atenueaza dupa ce se incalzeste motorul, nu e toba, clar (era bine sa fie toba).

Verifica nivelul la ulei, cum a spus Andi mai sus....

...si stai linistit, pana la urma orice se poate cumpara cu bani, se rezolva ! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate am schimbat uleiul, iar problema nu s-a rezolvat. Zgomotul... mi se pare mie ca se aude intre 1700 si 2300 rpm. Cunosc pe cineva ca a rezolvat o problema asemanatoare prin "fixarea tubulaturii de admiseie"..

Unde sa o duc? Service bun?

La Porche am experiente neplacute de cand au schimbat aiurea alt simering si mi-au zis "du-te linistit acum nu mai pierde nimic, am verificat"... dupa 5 min cand am tras pe dreapta sa cumpar ceva, am vazut ca pierdeam ulei la greu (au completat dupa aia cu inca 2!! litri) no comment...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi cer scuze, am postat la topicul "Alte modele VW".

Intre timp am schimbat uleiul, merge mult mai bine, dar zgomotul nu a disparut. Am zis sa postez si la "Motoare pe benzina", topicul asta fiind mult mai dinamic.

O avarie la toba poate sa fure din putere?

PS: Meseriasi care au schimbat uleiul si filtrul, au pus cam mult ulei. Ei ziceau ca mai absoarbe filtrul etc, si ca trebuie pus mai mult. Insa la rece, dupa ce am mers cu ea, tot este peste nivel (cam 3-4 mm peste semn).

Sa ma duc sa mai scot 100-200 ml, sau sa-l las asa "ca se mai duce el" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a. Toate topicele sunt la fel de dinamice, numai ca se posteaza in cele corespunzatoare problemei fiecaruia.

b. dupa cum am scris mai inainte nivelul uleiului peste limita maxima duce la "infundarea" catalizatorului care poate conduce la problemele tale.

Daca dupa schimbarea uleiului consideri motorul "mai linistit", inseamna ca ultimul ulei folosit nu a fost corespunzator calitativ si/sau ca vascozitate, sau incep sa-ti apara probleme la tachetii hidraulici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati inteles gresit. Zgotul se manifesta inainte de schimbarea uleiului (l-am schimbat pt ca avea peste 7000 km si am zis sa "play save" si sa scot uleiul din ecuatie). Tot inainte nivelul era bun...

Ieri am schimbat uleiul si meseriasii au pus cam mult... cativa mm peste nivel. Am sa mai scot din el...

De la ce poate fii zgomotul?! Se manifesta la acceleratie, mai ales in primele trepte de viteza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte probabil sa fie tachetii hidraulici... :)

In general tachetii hidraulici se manifesta zgomotos la rece, si zgomotul se atenueaza pe masura ce motorul se incalzeste. Cati km are machineta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam devreme pentru probleme la supape... Ce-i drept, fara beteag ii greu sa pui un diagnostic... Anamneza fara ex. obiectiv + paraclinice ii fix tranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce ar vibra numai cand e rece?! Doar din dilatari/contractii termice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma nu inteleg cum se manifesta la rece motorul , este mai zgomotos, in sensul ca auzi din exterior zdraganeli, zornaieli sau alte sunete nesincronizate direct cu turatia motorului (gen sita care vibreaza in toba).

Sau auzi un tacanit/pacanit/clantanit, sunet metalic sincronizat direct cu turatia motorului (gen bataie de tachet), sau pur si simplu simti vibratia fara sa se auda in exterior alte zgomote (ca si cum suspensiile elastice ale motorului sunt deteriorate) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa fiu mai explicit, mai ales acum ca am fost atent la toate zgomotele produse. Astfel, zgomotul produs nu este metalic in nici un caz, este destul de gros, este prezent si la cald si la rece (dupa ce am schimbat uleiul, nu mai este diferenta aceea de care ziceam la rece fata de cald) si este sincron cu turatia motorului, si se aude mai puternic in primele trepte de viteza. Ca o apreciere subietiva, am senzatia ca la turatii mai mari (peste 3000) se aude mai putin, dar s-ar putea sa fie doar acoperit de zgomotul motorului. Cand era pe elevator, s-a uitat cineva la toba (a tot impins-o pe acolo) si nu se observa o imbinare proasta evidenta.

Este zgomot, vibratii nu se simt, si pare ca vine din fata/centrul masinii. Acum nu stiu unde pe traseul tobei se afla sita de care vorbea tipul, dar din partea finala a tobei nu se aude nimic.

Multumesc pentru interesul acordat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca sunetul sa fie produs de sistemul de admisie al aerului. Cutia filtrului de aer si prizele de admisie de aer rece in cazul neetanseitatilor sau a unor elemente straine intra in rezonanta producand un sunet similar cu cel descris de tine (fara vibratii sesizabile). Pot spune ca suna ca un ventilator pus intr-o cutie de pantofi.

Pentru eliminarea sunetului trebuie verificate toate asamblarile si fixarile furtunelor, cutiei filtrului de aer de galerie de admisie, trebuie inlaturate si eventualele obiecte straine din cutia filtrului (frunze, bondari, pietricele, etc).

O alta sursa de zgomot poate fi garnitura de la galeria de evacuare sau racordul flexibil de pe saxofon si/sau Catalizator infundat (care suplimentar iti mananca si din puterea motorului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Cine ar putea sa faca verificarile astea? Nimeni nu recomanda un service bun VW... chiar nu exista?!?!

2. E urgenta?

3. S-ar putea sa fie catalizatorul infundat. La ultimul drum lung sarea greu de 120 si ma facea si zgomotul asta si am lasat-o mai usor. Catalizatorul se arunca sau se desfunda? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru service nu stiu ce sa-ti recomand, pentru ca este treaba "migaloasa" sa vanezi sursa vibratiilor. Si eu am la masina un set de "vibratii" pe care nu am reusit sa le depistez, si mi-am bagat degetele cam peste tot, numai la intercooler nu (inca).

A fost conectata masina la un tester VAG/VAS in ultimul timp ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa afli parerea unora avizati(nu neaparat autorizati).Tb sa te duci la un garaj care sa-ti inspire incredere. Sa auda si ei.S-ar putea sa nu fie nimic anormal.Incearca pe www.dandon.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dupa aproape 2 ani si mers de 2 ori la Porche si la Timas... in fine cati mecanici atatea pareri, dar nimeni nu s-a urcat in masina sa vada cum face si sa caute ceva.

Cei de la Porche au spus ca se aude ceva dar ca nu au gasit nimic si ca nu au ce sa-i faca, iar dupa ce am facut programare speciala pentru zgomotul asta mi-au zis ca au rezolvat-o (dar nu ii facusera nimic) :)

Am sunat la DanDon si le zic de problema, mi-au zis sa trec pe acolo sa asculte si ei ca nu ma costa nimic. A venit Iulian, a mers un pic cu ea, au bagat-o in garaj si in cateva min era gata: aer fals pe langa un injector. S-au schimbat niste garnituri si aia era.

Foarte multumit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!