Jump to content

Legare LED-uri la plafoniera (ON cand deschid usa)


diag-auto.tk
 Share

Postare recomandată

Salut!!

 

Am si eu o mica problema,

 

Am instalat prin interiorul masinii (Passat B5.5 2002) cateva LED-uri la manere si la picioare.
Momentan le-am conectat la siguranta de pe pozitii, dar as vrea sa le conectez si la plafoniera (sa se aprinda cand deschid usa).

Ideea e ca pe circuitul cu pozitiile sa pun un rezistor, pentru ca LED-urile sa ilumineze mai slab si sa nu fie deranjante noaptea, iar pe cel cu usa sa nu pun rezistor, astfel incat sa lumineze la putere maxima cu usa deschisa.

 

Intrebarea mea este daca stie cineva unde duc firele de la plafoniera sau cum as putea lega un + si un -, astfel incat sa se aprinda atunci cand deschid usa.

 

Dupa masa o sa revin si cu poze, sa vedeti cum a ramas :D.

 

 

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Le-ai putea lega de exemplu la lampile de sub usa, cele care ilumineaza la picioare la deschiderea usii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa conectezi un fir la plafoniera si sa te duci cu el pe langa stalp, pana in bord.

 

Vezi sa pui diode pe firul de la plafoniera si pe firul de la pozitii, sa nu se aprinda pozitiile cand deschizi usa, sau mai rau sa faca vreun scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand si eu aceeasi solutie ca a lui Laurentiu.

La B5.5 ai lampi sub usa fata/spate si poti lua de acolo curent pentru USI DESCHISE in loc sa vii cu fir pana la plafoniera.

Iar pentru intensitatea mai scazuta cu ajutorul rezistorului poti lua de pe becurile din butoanele de geamuri.

 

In felul asta salvezi si o gramada de fire intinse prin masina insa, dupa cum spune colegul vs91mrc neaparat diode intre curentul de la lampile usilor si curentul venit din butonul de geamuri.

 

Pentru luminile la picioare te poti lega la + plafoniera atunci cand se deschid usile (mai e un plus permanent dar nu vrei sa stai cu ele aprinse mereu) si un - de pe masa masinii.

 

Succesuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta chestie am facut eu am tras ambele fire din plafoniera prin stalpul din stanga am facut scurt la ele si nu mi se mai aprinde plafoniera la descuierea si deschiderea usii,numai cand deschid plafoniera din intrerupatorul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun,am citit acest topic dar am o intrebare de novice pentru cei mai experimentati :

La Passatul meu nu exista acele becuri in usi dar as vrea sa-mi pun si eu ceva lumini pe acolo (led-uri,sau chiar ceva beculete),ar arata super.

Electronistii de pe la noi au 2 probleme ori cer un pret de nu-ti convine (iti fac ochii ca girofarul) ori nu se baga.Si aici intervine faza cu DIY.Daca cineva ar binevoi sa puna o schema cum se leaga aceste becuri sau sa imi spuna de la care fire sa trag curent (culorile) as ramane dator,sau daca e din zona dau o bere sau doua.  :beer:

Modificat de costi71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoateti borna de la baterie cand lucrati sa nu faceti ca iulian, si trageti fire din calculatorul de confort, el e cel care aprinde plafoniera la descuiere, deschidere usa, stinge lumina la incuiere si pornire motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoateti borna de la baterie cand lucrati sa nu faceti ca iulian, si trageti fire din calculatorul de confort, el e cel care aprinde plafoniera la descuiere, deschidere usa, stinge lumina la incuiere si pornire motor.

fix la asta m-am gandit eu,, acum ar mai ramane sa ma ajuti si cu pinul de la care scot +-ul din calculator :) (Passat B5.5 2.5 TDI AKN 150cp 2002).

 

As vrea solutia aceasta din varii motive:

 

 - Atunci cand deschid o usa se aprinde doar lumina de sub acea usa, nu de la toate, asta ar insemna sa trag fire de la toate 4 usile ca sa se aprinda LED-urile, ceea ce ar fi deranjant si inutil.

 - Nu as vrea sa desfac nici plafoniera si sa mai intind fire prin masina, atata timp cat calculatorul de confort este la 2 pasi de tabloul de sigurante (acolo unde am imbinat toate firele de la LED-uri).

 

Ce diode imi recomandati ca sa interzic trecerea curentului catre calculator, respectiv catre pozitii?

 

 

In sfarsit, ramane sa imi spuna cineva care pin este +-ul pentru plafoniera din calculatorul de confort.

 

Multumesc tuturor!

O poza sa vedeti cum se vad :D

 

 

20130316230613469.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super se vad,problema care se pune : arata asa cu usa inchisa sau deschisa (usa + picioare) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super se vad,problema care se pune : arata asa cu usa inchisa sau deschisa (usa + picioare) ?

Ideea este urmatoarea,

 

Nu stiu daca ai vazut cum este la A6 (+2005),, in mod normal, cu usile inchise si pozitiile aprinse, lumineaza toate slab (usi + podea)

Cand se deschide usa, lumineaza toate (usi + podea) la maxim.

 

In poza este cum s-ar vedea cu usa deschisa (la maxim), doar ca acum fiind conectate la pozitii si fara sa bag rezistor pe circuit, ele tot lumineaza la maxim chiar daca usile sunt inchise (pentru ca inca nu au nicio treaba cu usile sau calculatorul de confort)

Chiar daca nu pare, aseara am facut vreo 50 km cu ele si nu deranjeaza chiar deloc, la maxim fiind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E putin mai complicat. In mod normal s-ar rezolva cu cate o dioda atat dinspre terminalul de pozitie cat si dinspre tensiunea de la modulul confort la plafoniere. Insa din cate stiu, modulul confort comanda plafoniera prin masa, pe cand pozitia livreaza +12V.

 

Ai nevoie de schema de mai jos. Pe pozitie vei avea o intensitate scazuta a luminii ambientale (reglata de valoarea rezistorului R1), iar la deschiderea usii vei avea lumina pe maxim. Evident, si asta o poti limita daca inserezi un rezistor intre iesirea releului si alimentarea ledurilor.

Am desenat doar 4 LED-uri, dar pot fi oricate (cate ai tu conectate in schema ce o doresti).

Dioda in antiparalel cu releul iti va proteja modulul confort de eventualele tensiuni inverse ce pot aparea la anclansarea releului.

post-8441-0-61875300-1363545501_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E putin mai complicat. In mod normal s-ar rezolva cu cate o dioda atat dinspre terminalul de pozitie cat si dinspre tensiunea de la modulul confort la plafoniere. Insa din cate stiu, modulul confort comanda plafoniera prin masa, pe cand pozitia livreaza +12V.

 

Ai nevoie de schema de mai jos. Pe pozitie vei avea o intensitate scazuta a luminii ambientale (reglata de valoarea rezistorului R1), iar la deschiderea usii vei avea lumina pe maxim. Evident, si asta o poti limita daca inserezi un rezistor intre iesirea releului si alimentarea ledurilor.

Am desenat doar 4 LED-uri, dar pot fi oricate (cate ai tu conectate in schema ce o doresti).

Dioda in antiparalel cu releul iti va proteja modulul confort de eventualele tensiuni inverse ce pot aparea la anclansarea releului.

Genial! Mersi mult :D

Nu stiam ca plafoniera este declansata de masa si nu de +12V.

 

Ramane sa aflu de la cineva care stie unde se gasesc + si - de la plafoniera in modulul de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul confort la Octavia 1 alimenteaza/comanda plafoniera prin pinii 20 si 21. Firul rosu/negru pleaca cu +12v din pinul 20 si merge la plafoniera. Firul maro/albastru pleaca din pinul 21 pune la masa becurile din plafoniera la descuiere si /sau la deschidere usa. Pinii sunt in mufa cu 23 pini.

 

Ca sa nu va complicati cu diode si sa nu riscati, in cazul in care vreti o lumina difuza la picioare pe timpul pozitiei aprinse puneti doua randuri de leduri. Unul cu lumina slaba legat la pozitie, si unul legat la modulul confort cu lumina mai puternica.

 

Verificati la masina la care vreti sa faceti legaturile daca in mufa cu 23 pini de pe modulul confort, vin cablurile de la plafoniera pe pinii 20 si 21. Posibil sa aiba culori diferite.


 

@Cosmin, mai incearca sa lucrezi la schema aceea, ori mai pui niste diode ori din releul acela folosesti ambele pozitii:

normal inchis cand e pe luminile de pozitie,

si normal deschis pe plafoniera.

Cand il alimentezi comuta alimentarea ledurilor si circuitul de +12v al plafonierei nu se mai intalneste cu cel de pozitie +12v redus de rezistenta.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PRin rezistenta de ~ 1-2kohmi (R1), poate sa treaca linistita tensiunea, nu se intampla nimic. De-asta n-am pus diode.

 

PS: asta ar fi varianta cu diodele adaugate.

post-8441-0-12674800-1363550789_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu va complicati cu diode si sa nu riscati, in cazul in care vreti o lumina difuza la picioare pe timpul pozitiei aprinse puneti doua randuri de leduri. Unul cu lumina slaba legat la pozitie, si unul legat la modulul confort cu lumina mai puternica.

 

Este deja tarziu pentru asta, diodele sunt montate deja pe masina si toate cablurile trase, nu mai desfac totul din nou nici in gluma :D.

Ramane sa ma holbez la modulul de confort cand am putin timp liber si va tin la curent!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg eu la ce trebuie lumina difuza la picioare in timpul mersului dar fie. O iluminare a podelei cand se deschide usa e ok, chiar mi s-a intamplat sa caut intr-o seara telefonul cazut prin masina si a trebuit sa ma duc sa iau lanterna din portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau schema lui Cosmin un pic modificata (sper ca nu te superi) :

post-58507-0-04397700-1363630076_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta m-am gandit cand i-am spus ceva mai sus lui Cosmin sa modifice un pic schema. Nu stiu acum cat poate fi incarcat cu consumatori suplimentari si modulul confort.  Trebuie vazut ce amperaj au becurile plafonierei, si cu cat se incarca suplimentar cu releul si ledurile.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e varianta 2. Eu am preferat prima varianta deoarece asta are un "timp mort" de cateva seci de milisecunde, cat comuta lamele releului intre cele 2 stari. Si... nu e destul de "soft" pentru pretentiile mele.

In varianta asta, se poate elimina linistit si D2.

 

Nu se incarca modulul confort decat cu un releu. Consumul lui e de maxim 200mA, in functie de releu (cam cat un bec de 5W). Atata suporta CCM-ul fara probleme.

In schemele astea, alimentarea LED-urilor e preluata din insasi alimentarea modulului confort. Se putea din orice plus permanent, dar am preferat asa pentru a nu mai incurca instalatia masinii. Astfel tot ce tine de iluminat interior, ramane pe aceeasi siguranta.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!