Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 09.04.2025 in Postări
-
De ieri sunt fericitul posesor al unui Passat B9. Joia trecuta m-am hotarat ca trebuie sa schimb masina anterioara, Passat B8, vineri am gasit-o pe stoc si am achitat-o si luni am fost si am luat-o. A fost expusa in mall, are anul de fabricatie 2024 si 7km la vanzare. Motorul este 1.5 eTsi mild-hibrid, cutie DSG 7 trepte DQ200. La drum lung e super placuta, putere suficienta, consum super mic. De la Sibiu la Iasi am avut consum de 4.7% si am mers normal, nu la consum, adica pe autostrada la Bacau am mers cu 130+ km/h si in rest putin peste viteza legala.9 points
-
@corad0m'ai inteles partial gresit. Volvo imi place, am avut 5 ani, mai sunt 2 in familie. 0 probleme pana acum. Poate am tras noi lozuri norocoase. Si il pun la aceeasi masa, din moment ce noul XC90 e 110k cum zice @acidone77mai sus. M'as intoarce oricand cu placere la un Volvo. Mazda am mentionat doar in lista cu masini ce se gasesc in plaja de pret 60k-70k PHEV. Nu sunt fan asiatice, nu imi place stilul lor. Initial am scris un mesaj super lung. Apoi mi'am dat seama ca nu trebuie sa ma justific in fata nimanui pentru felul cum cheltuiesc banii munciti de mine. Va urez tuturor putere de munca si creiere odihnite, ca sa ajungeti sa va faceti orice moft doriti, fie ca e vorba de masini, vacante, proprietati, ceasuri, bijuterii etc.7 points
-
25-26-27 Aprilie a fost etapa de Rodrag. Fiind membru din staff, am fost prezent in toate cele 3 zile. Recomand tuturor sa veniți la următoarea etapa, a ieșit chiar ceva frumos! Legat de Skoda, am lăsat-o la zona de expo. Și niste poze funny, cu fata ridicata maxim si spatele lasat maxim: Cât despre mine, cam asta a fost biroul meu in acel weekend:5 points
-
Am terminat cu zgomotele pe față... not Când viram dreapta cu spatele pe un drum cu diferență de nivel, pe fața se auzeau niste zgomote de ziceai că iese amortizorul de pe stânga prin caroserie. Cand viram pe drum drept nimic, când veneam cu fața nimic, când viram stânga cu spatele nimic... Schimbasem flanșele si rulmenții de la amortizoarele față pentru că, am crezut că în urmă montării greșite de acum un an și ceva s-a strâmbat ceva și am zis să le elimin din ecuație. Oala amortizorului fusese puțin tăiată unde lovea arcul, deci eliminase si acest aspect. Singurul suspect care mai rămăsese era chiar arcul în sine... Pff, asta e, schimbam și arcurile dacă atinge o spira în caroserie. Plecăm la test, să găsim ceva care să simuleze ce pățeam acasă. După câțiva km și câteva încercări nereușite de a auzi zgomotul, găsesc ceva care semăna cât de cât cu drumul unde auzeam zgomotul. Dăm cu spatele cu volanul virat dreapta, scârț!! Se dă jos mecanicul din mașină, bagă o lampă lângă roată și reîncep manevra. Nu se mai auzea nimic. Mă intorc pe drum, dau din nou și scârț... iar se aude. Are loc următorul dialog: - Gata, știu de la ce e! - De la ce? - De la carenaj. Atinge când dai cu spatele, doar intr-o anumită poziție și se agață în rizurile cauciucului vârful protecției de la carenaj. Plecăm înapoi, pe drum râdeam cu jumătate de gură, ajungem, urcăm pe elevator și când învârte roată, se vede "zgomotul"... Șurubul de pe bara față, care ținea carenajul căzuse cândva și carenajul se mutase 5-6 mm mai spre roată. Când am pus roțile de vară, fiind mai mari anvelopele (235×55 în loc de 235x50) spațiul s-a micșorat. Cumva se curbase vârful protecției și atingea. Soluția: am scurtat câțiva mm vârful caenajului astfel încât să nu mai atingă, am tras carenajul înspre față și am prins șurubul la loc și am plecat la test în același loc și evident zgomotele au dispărut! 🤣🤣🤣 Continuăm! 😁5 points
-
Mentenanță si întreținere Azi am luat mașina din service după ce o lăsasem pentru mai multe chestii: - schimbarea distribuției - revizia periodică - investigare zgomote punte față - investigare zgomote frunte spate Să o luăm pe rând. De cand am schimbat distribuția au trecut 5 ani fără 17 zile și 55.556 km 😁 Acum mai am puțin până la 200k, și îl ajung pe @Doomy Am mers pe aceeași rețetă ca si la Golf și Superb Pompa de apă era în stare bună, la fel și rolele, iar cureaua începuse să aibă câteva crăpături, dar fără a pune în pericol. Cum ar spune românul "ar mai fi mers". La revizie tot cu Mobil 1, m-am obișnuit cu acest ulei, nu am avut surprize neplăcute. La partea din spate am avut două surprize: etrierul stânga spate parțial blocat, așa că l-am schimbat Acum va trebui sa-l si vopsesc ca să fie la fel toti patru. 😁 A doua problema discul si plăcuțele pe stânga mult mai uzate decât pe dreapta. Mai mergeau 5000km, dar am preferat să facem operațiunea tot acum, mergând tot pe ATE, așa că am discuri și plăcuțe noi pe spate. Tot la partea din spate unul din suruburi de strângere a bucsei de la bara stabilizatoare, nu era strâns/s-a desfăcut si bara atingea si făcea zgomot. Pe partea din față aveam uneori zgomote când viram de pe loc sau la trecerea peste denivelări, uneori si pe autostradă la viteza mare, total aleator. Am presupus tot flanșa de la amortizor așa că i-am spus ce bănuiam. Am schimbat cele două flanse cu tot cu rulment si protectiile, dar in plus, mecanicul a observat acele semne pe arc care se regăsesc si pe oala amortizorului. Se pare că, la partea de sus arcurile Kayaba nu sunt la acelasi diametru, fiind puțin mai late și probabil si de la puțină uzură, uneori atingeau în oala, auzind acel zgomot metalic. O să le țin sub observație și dacă nu pică sau nu se rup până cedează amortizoarele față, o să le schimb în momentul respectiv, probabil cu Sachs. Cu această ocazie nu mai vreau să aud de Kayaba/Kyb sau de Bilstein, cred că voi rămâne o perioadă pe Sachs... Urmează o aspirare la interior și o spălare la exterior și cât de curând un detailing la interior pentru scaune și banchetă si bineînțeles lumini ambientale RGB. Weekend fain tuturor!5 points
-
Si putin bricolaj azi, gata sufrageria. Am cautat ceva nuanta asta de furnir (e destul de rara) ca sa-mi placa si sa se potriveasca. Din punctul meu de vedere, arata mult mai elegant acum. Am decis sa pastrez piano black cu lumini ambientale in jurul ornamentelor, imi place mai mult decat argintiul. Din pacate, veneau cu gaura si la pasager pentru memorii scaune ( eu aveam doar pt șofer), deci a trebuit sa caut butoanele de pe o masina de UK de la sofer ( sunt foarte putine cu memorii la pasager si nu gaseam) si sa le pun doar de forma momentan pt aspectul corect. Facand anterior procedura si la Passat, se simte o diferenta f mare in felul in care sunt prinse elementele, cum sunt gandite clemele, cum este amortizare de cauciuc pe prinderi, e mult mai premium construit Touaregul si se lucreaza foarte usor, am facut treaba de mai jos in mai putin de 2 ore, fara nimic rupt.5 points
-
@cxr2test, roti din piață și arcuri tăiate Kia este un brand care mi-a întrecut așteptările sincer. Are și minusuri ca orice masina, nimic nu e perfect, dar posibil următorul daily sa fie tot o Kia, doar ca un model mai rar Pana una alta, am fost intr-un mic road trip în weekend. Pe drum, am prins o porțiune de drum in lucru, iar 200 de metri trebuia mers pe o bucata groaznica. Multi s-au întors din drum, un CLS din fata mea a frecat cu ceva ca a rămas acolo, din pacate. Eu încrezător, un buton și in 2 secunde eram SUV. Dar dacă eram pe o suspensie clasica, nici cea mai mica sansa. Am constatat ca suspensia noua se ridica foarte mult. La 8 bari, adica nivelul maxim, e efectiv SUV, las și o poza mai jos. Sunt cel puțin 5 cm diferenta, la aceeași, presiune, fata de vechea suspensie. Cam asta e nivelul maxim la care se ridica: Și nivelul de mers:5 points
-
10 ani împreună! Si când mă gândesc că-l luasem soției, eu având A4 ăla dolphin grey, quattro si S-line! Uite că în acești 10 ani s-a dovedit o mașină pe care te poți baza, o mașină care tine cu portofelul si care a devenit exact mașină din imaginația mea. E adevărat după multă muncă și cheltuială, dar acum arată exact cum mi-o imaginal când am vazut-o acum 10 ani! 🫠❤️5 points
-
5 points
-
4 points
-
ma uitam pe net si mi-a atras atentia urmatoarele detalii: https://www.marso.ro/anvelope-dot-peste-3-ani Ofertă anvelope DOT 2021 la preturi reduse! De ce sa alegi anvelopele cu DOT vechi? 1. Prețuri foarte avantajoase 2. Anvelopele sunt NOI (nu sunt folosite), în stare tehnică și vizuală perfectă datorită depozitării în condițiile impuse de către producatori. Ma uitam pe g maps si vad conditiile impuse de catre producatori.4 points
-
Nu am inteles vreodata pe cei care au masina de culoare deschisa sau chiar alba, si inegresc plafonul... Noi astia cu masini negre l-am dori alb si voi ...4 points
-
Salutare! Revin cu feedback dupa ce am ajuns la aproape 8k km. Ca sa raspund intrebarii de mai sus, da, cu certitudine masina poate fi un daily foarte bun, atat in oras, cat si extern. Eu o folosesc destul de mixt. In fiecare zi am macar 20km in Bucuresti si in fiecare saptamana am macar un drum lung. Per total, imi place masina si sunt incantat de achizitie. Ma vad conducand-o vreo 5-6 ani fara sa ma plictisesc de ea. Ansamblul motor-cutie mi se par foarte faine. Masina consuma extrem de putin pentru puterea pe care o are si pentru felul in care merg cu ea (acceleratii energice, viteza maricica in extern, autostrada destul de mult). Acum ca s-a mai asezat motorul, consumul este socant de mic. La 130-135 pe autostrada, daca nu faci accelerari puternice & stuff si mergi constant, termini autostrada cu un consum de 6.5. Absolut impresionant. In Bucuresti depinde foarte mult de trafic. Eu variez intre 8.5 si 12.5 in oras. Daca mergi in eco, are un mod foarte interesant de operare a vitezelor. Practic, nu mai face frana de motor, cand nu mai accelerezi o duce la 900 rpm, ca si cum ar fi pe neutral (dar nu stiu tehnic daca asta face) si te lasa practic sa mergi mult si bine fara sa mai accelerezi. In felul asta, daca mai tii si start-stopul on, scazi consumul cu 1.5 litri in oras. Dar mie nu imi place nici start-stopul, nici eco, de aia am luat GTI 😁. Atasez si un screenshot din aplicatie sa vedeti niste date de consum. Intre timp, am mai avut de a face cu reprezentanta vw cu o alta masina si efectiv experienta este groaznica. Oamenii sunt doar schimbatori de piese si nu stiu sa faca nimic. Sunt incapabili sa desfaca ceva fara sa strice. Voi merge la ei pentru revizii, ca sa am un istoric oficial cand o voi vinde, dar nu o sa fac nicio interventie la vw daca va fi cazul, oamenii isi bat joc pur si simplu de masini. Pe masina respectiva au vrut sa schimbe tot blocul de sigurante pentru o eroare care nu disparea, pe un passat 2019. Am fost la un service oarecare si au gasit siguranta arsa… a costat 250 de lei cu totul. Nici nu mai stiu cat voia reprezentanta, ca am facut apoplexie cand am auzit ca vor sa schimbe tot blocul. Mai sunt unele aspecte aiurea la masina care nu ar trebui sa fie pe o marca upper medium. Spre exemplu, aeratoarele din spate, cand clima e setata pe rece, suiera de zici ca bate vantul in masina. Am descoperit totusi ca daca le asezi intr-o anume pozitie, devin mai silentioase. Clima automata este foarte proasta spre deosebire de alte masini in care am mers. In golf, este foarte simtibila. Bate pe tine din toate directiile in timp ce in unele zone ale corpului iti este cald (cap, picioare). Inacceptabil. Este plina de functii smart aceasta clima dar de fapt e proasta de da in gropi, nu face lucrul basic pt care a fost conceputa: sa mentina o temperatura constanta fara sa te bata direct si sa iti inghete anumite parti ale corpului, in timp ce altele stau incalzite. Din acest motiv, stau mereu cu ea pe manual si tre sa o tot ajustez in functie de situatie. Iar sa ajustezi o clima pe display e ceva neplacut. Toata ziua butonez la ea si ii injur pe aia care s-au gandit sa scoata butoanele de clima. In BMW clima era top. Te racea si incalzea si nu simteai niciun vant pe tine. Concluzia mea cu VW este ca masinile sunt faine, livreaza in mare masura ce promit in pretul platit. Totusi, daca esti dispus sa platesti diferenta, BMW livreaza mai mult si mai frumos. Eu am vrut masina noua de 200+ cp, pe benzina. Bugetul era 40k. Atat mi-am permis4 points
-
4 points
-
Stiu ca pare SF, dar calculele sunt cam asa, pentru acest frecus prin oras: Pe benzina, as avea consum aprox 18-20 / suta de km. Punem 20 sa fie rotund . La aprox 1000 de km pe luna, inseamna 200 de litri. Cam 3 plinuri de benzina, deci cam 1500-1700 de lei. Pe curent Hidroelectrica pana in martie inclusiv 0.8 lei/kwh, fac cam 35 de km cu o incarcare full de 14 kwh. Inseamna 11.2 lei o incarcare, deci cam 330 de lei pe luna. Daca vorbim pe un intreg, ies grosso modo 1200 de lei pe luna economie, adica 14400 de lei pe an. Singurul efort e ca bag masina in priza. Si ca atunci cand m'am hotarat la un model si la un buget, am renuntat la ceva mai puternic, mai dotat, in favoarea uneia PHEV. Poate de aceiasi bani ma puteam uita la un Cayenne S, sau poate un GTS mai vechi. Dar ce rost avea? Are si asta putere mai mult decat suficienta. Sa mai zic si de impozit? Ca la Otopeni momentan e 0. Ma mai ajungea si ala vreo 2000 de lei pe an. Eu asta nu inteleg: Daca am masina scumpa, de ce nu m'as uita la chestii pe care sa le pot economisesc super simplu? Prefer sa fac altceva mai smart cu banii, sa imi fac un alt moft scump, sau sa duc copiii intr'o vacanta, sau orice altceva, in loc sa ii las in benzinarii. Mai mult decat atat, legat si de panouri: Cu preturile de pana in Martie inclusiv, am ajuns la 800-900 de lei / luna factura la Hidroelectrica, dintre care vreo 600 de lei sunt numai incarcarile celor 2 masini. Am pus o instalatie cu putere de 10 kw, fara baterie, care m'a costat 23500 de lei. In ritmul asta as fi rentabilizat investitia in 3 ani si ceva. Dar luna trecuta Hidroelectrica mi'a trimis notificare ca in aprilie pretul kilowattului va fi de 1.04 lei. Din mai incolo inca nu am primit nimic, dar probabil din ce in ce mai sus. Deci probabil o sa se rentabilizeze ceva mai rapid.4 points
-
Acum ma uitam si eu la Sigemo de unde au venit ale mele. sigemo - Google Maps Le trimit un email si ii intreb daca peste iarna e ok sa le tin si eu afara, ca vad ca si ei le tin tot asa si se vede asta din satelit.4 points
-
Bine ca a mers dezactivarea la centura , aia e cea mai utila , e tare enervanta cand conduci cu telefonul la ureche si bip bip tot timpul4 points
-
S-a atins o cifra rotunda. Si dupa data livrarii din actele masinii, tocmai ce a implinit 24 de ani. Lucrurile merg bine - anul asta vor fi - cauciucuri fata, deja am exagerat, au spre 50k km, si cam multicei ani, aripa stanga fata si deja comandatele bujii. Se recomanda la 40k km schimbarea - eu nu am umblat de cand am masina, considerabil peste aceasta cifra, si e pacat. Merg pe specificatiile OE - adica NGK Cateva drumuri frumoase in weekendul asta - spre drumul Vinului, asa ca de Florii Si o poza cu ambele - din cauza unor neprevazute tehnice s-au nimerit ambele la tara, chiar daca nu este desct un sofer in familie. Softrans rulz4 points
-
Aproape 55000 km Azi s-a finalizat si operatiunea schimbat tampoane motor hidraulice si tampon (bucsa) cutie, am schimbat si uleiul diferential fata ( am vazut ca iese cel mai negru, cu timpul o sa le schimb pe toate). Am mers pe tampoane hidraulice Meyle si tampon cutie Lemforder (m-am documentat mult si pe forumuri din strainatate Audi/Porsche/VW, doar Meyle au acelasi comportament ca cele OE pe masinile cu 3.0 tdi). Operatiunea mi-a confirmat ce am invatat in timp ( la toate masinile SH pe care le-am avut am schimbat la un moment dat tampoanele motor, moment in care m-am intrebat de ce nu am facut asta de cand am luat masina. Ei, la asta mi-am invatat lectia si le-am schimbat de la inceput). Masina e transformata, la relanti oricum nu avea vibratii mari, dar in mers, mai ales in drive daca da cutia a 6-a sau a 7-a pe la 60-70 km/h nu se mai simt vibratii in masina, parca pluteste. Schimburile de viteze iar nu se mai simt. Au disparut si niste vibratii in volan si a disparut si vibratia pe care o aveam in decelerare de la 30 la 10 km/h. E ca noua. Acum pot sa ma bucur de ea cum trebuie.3 points
-
@dan_ionutArata boboc Phaetonul tau la 270 000 km! ❤️ Cat mai multi km fara evenimente neplacute iti doresc! 😉 E adevarat ca depinde foarte mult si cum a fost exploatata masina, mai jos avem un exemplu german fabricat in 2005, care a "mancat" autostrada 30 000 km/an, revizia facuta la 2 ani si 60 000 km! Asa recomanda producatorul la mers exclusiv pe autostrada, am citit si eu in manualul masinii acest aspect , desi eu as avea emotii SA NU schimb uleiul anual la maxim 15 000 km! In cartea service a Phaetonului din poze, ultima revizie este la 537 557 km in 2022, in prezent masina are 594 504 km si cica merge perfect, a schimbat franele in 2020, oare a cata oara? 😄 Oricum nu exista nici un martor aprins in bord, apreciez acest aspect, se poate observa ca motorul este pornit, vezi turometrul! Eu "ma laudam cu fiabilitatea" cand am facut 330 000 km cu un Cayenne luat nou in 2009 dotat cu acelasi motor 3.0 V6 TDI cu revizii facute anual! Sunt "copil mic", vorba aia, "pistol cu apa"! Altii au facut dublu si cu revizii la 2 ani/60 000 km! Mai am sa il "alerg" si eu pe Baloo 🐻 vreo 480 000 km si vreo 20 de ani ca sa il prind din urma, nu depasesc in medie 20 000 km/an. Verdictul celor de la TOP GEAR: "Without the Phaeton, we would never have had the Bentley Continental" iar Jeremy spunea ca "the car was meant to devour continents"! 🌎 @dan: "Sper ca ai observat si tu ca atunci cand opresti la primul semafor, daca te uiti in oglinda retrovizoare, se vede cum se lasa fundu sau cand o incui in parcare dupa un drum, se aseaza putin suspensia, e mai funny cand se lasa cu sunetu specific, uneori nu-i convine si mai umfla putin fata, e de admirat..." Da, se ajusteaza suspensia in functie de traseu, de denivelari si de viteza, am observat ca se coboara si ca isi schimba si duritatea daca depasesti o anumita viteza, sa fie mai "lipita de sosea" isi schimba comportamentul de condus instant ca sa fie mai stabila si mai usor de controlat la viteze ridicate! Pernele se ajusteaza si in curbe pentru ca masina sa ramana pe plan orizontal, compresorul umfla mai tare pernele din exteriorul curbei! Senzorii de nivel isi fac treaba incredibil! Inca ma impresioneaza si ma surprinde masina asta, chiar si dupa 2 ani! Cand o pun in modul sport devine rigida, sincer nu imi place, nu o caracterizeaza, suspensia se intareste, probabil modul asta este apreciat de cei care merg mai tare, chiar si cutia isi schimba modul de exploatare, schimba mult mai rapid, vitezele retrogradeaza pentru a avea cuplu disponibil insant, turatia e mai mare, LAG-ul turbinei dispare si te pregateste sa faci o "decolare", pardon, o depasire! 😄 Eu folosesc masina 90% in modul CONFORT mai ales ca nu am ce sa depasesc mergand in mare parte constant pe autostrada, poate doar cand schimb banda si depasesc o masina mai lenta folosesc un sfert/jumatate din cuplu disponibil si/sau cand intru de pe bretea pe o alta autostrada.😛 E bine de stiut totusi ca Phaetonul poate sa fie si incisiv, daca vrei sa mergi tare, ELpoate, oricum nu pentru asta a fost creat, am impresia ca nu e in largul lui sa fie alergat cu schimburi de viteza in zona rosie! Masina are 5 metri si cantareste 2.5 tone! 🙄 Ideea e ca poate merge constant cu 240 km/h iar in interior sa fie liniste, varianta W12 merge cu 300 km/h la 50 de grade temperatura exterioara, cu aerul conditionat setat la 22.5 grade pentru 24 de ore, fara nici un fel de problema! Asta a fost una din conditiile lui Piech cand a creat Phaetonul! Oricum, la viteze ridicate, nu ai zgomot de vant sau anvelope, vibratii 0 si sa poti sa vorbesti in soapta cu persoanele din spate! Mie asta mi se pare impresionant, cred ca este principala calitate pentru care am ales modelul asta! Da, stiu trebuia sa fiu politician/diplomat, desi mie imi place la volan, nu pe locurile din spate! 😄 Mie totusi imi place suspensia sa fie setata pe cele 2 moduri CONFORT, Phaetonul este un TANC, un YACHT la propriu, care pluteste pe "valurile" autostrazii in liniste suprema! ❤️ De mentionat, atunci cand o parchezi, daca parcarea este putin inclinata sau daca de exemplu o urci cu 2 roti pe trotuar, pe strada, in momentul in care inchizi masina, senzorii de nivel ajusteaza suspensia instant din compresor, ca sa o tina pe plan orizontal, o urca/coboara cat este nevoie pentru a ramane "dreapta/plana". Se "fasaie" in sus si in jos pentru 2-3 secunde si se poate observa cum isi schimba nivelul caroseria atat fata/spate cat si lateral stanga/dreapta. Mi se pare SF! 😄 Masina este sigura si ofera confort maxim, chiar si PAPA a avut masina de protocol un Phaeton, Dumnezeu sa-l ierte:3 points
-
Thx @cristi511 👍 Ca si mic sfat: pentru tari non SEE, gen Serbia, Monaco etc. recomand pentru trafic date (waze, google map, whapp etc) un e-sim, cel mai usor de achizitionat, din punctul meu de vedere, fiind cel de la Revolut (sper sa nu fie considerata reclama mascata). Ptr 1 Gb, ptr toata regiunea, este 20 lei, valabilitate 1 saptamana, in conditiile in care operatorul meu de telefonie m-ar fi taxat 18 euro ptr un pachet de date de 4 Gb.3 points
-
Intre 2.0TDI 190 cai si 1.5 eTsi 150 cai este o diferenta destul de mica la putere. Se simte ca e putin mai lenta cea de 150 cai dar nu e deranjant. La consum, 2.0TDI 190 cai scot de obicei la drum lung cam 6 - 6.5% iar acum vad ca la 1.5 eTsi 150 cai consumul e cam 5% +- deci avantaj clar pentru benzinara, are consum mai mic, carburantul e mai ieftin, pornirea e mai fina, zgomotul mai mic.3 points
-
nooo, i clar di ce nu-mi iau io masina mai noua. Nu mai am loc in portbagaj sa imi tin sculele pe care le tin acum in Golf3 points
-
@moderatori putem deschide un topic general dedicat fotovoltaicelor? Ar fi interesant sa putem discuta despre: - panouri - invertere - baterii - etc ...direct intre utilizatori + recomandari de firme/branduri/surse/montatori. Ce ziceti? Mersi3 points
-
Un pic pe la Lacul Rosu si cheile Bicazului. Vorba aia, atat s'a putut, nu's bogat ca altii Am spalat azi masina la Sf Gheorghe, ca apoi sa intru in parcarea de la lacul Sf Ana si sa o umplu de praf. Apropo acest obiectiv, eu mai fusesem acum vreo 20 de ani dar nu tin minte sa fi coborat pe jos. Acum sunt vreo 2 km din parcare pana la lac, deci nu recomand mersul cu copii mici acolo. Noi am si plecat, ca era ala micu prea obosit. Iar legat de spalatorii, azi a fost prima data cand am platit cu cardul la spalatorie si nici nu mi'a dat jetoane, ci direct timp acolo in interfata. La mine la tara in Otopeni nu avem asa tehnologie. Per total, pe drumuri virajate, combinatia de motor, cutie si suspensie e ce trebuie.3 points
-
Dacă tot s-a terminat Paștele dar mai aveam câteva zile libere am zis să mai rezolv câteva chestii. Așa că mi-am adus sculele lângă mașină și m-am apucat de înlocuit luminile ambientale: Cele vechi aveau doar o culoare, erau flexibile și ieșeau mai tot timpul din ușă, așa că am cumpărat altele de pe Aliexpress, cu leduri RGB si controlate de pe app prin Bluetooth. Am luat kit-ul de 6 piese, doar pentru uși și bord, dar poate fi cumpărat in variante diverse, cu lumini la picioare, în buzunarul ușilor si cu iluminatul mânerelor. După ce am desfăcut fețele de uși și am scos benzile vechi, am început cu... cele de pe bord,întrucât se conectează la modulul master care comunică cu celelalte patru. Am identificat plusul pe poziții, am tras firele pană la el și până la masa caroseriei și apoi am conectat cele două benzi la modul, am testat și s-au luminat. Partea mai dificilă a fost traseul de urmat al cablurilor,unde am avut ceva chinuială. Apoi am trecut la ușa spate stânga, pe spate am refolosit firele de la benzile vechi, iar pe față nu a mers... am scos multimetrul să măsor, s-a desprins firul de minus. 😁 Am tras o fugă la dedeman si am cumpărat alt multimetru si am continuat cu identificarea firelor După ce am probat pe stânga, am trecut la dreapta. SFAT: dacă vă apucați, testati de fiecare dată, pentru a nu munci de două ori. 😁 La final, după ce m-am asigurat că totu funcționează cum trebuie, am pus fețele de uși la loc și am închis lucrarea. Am testat să văd dacă m-ai ies benzile din fețele de uși, prin închiderea și trantirea ușilor 🤣, de mai multe ori și se pare că rigiditatea acestora ajută să rămână pe poziție. În încheiere un clip scurt before & after:3 points
-
Eu considera ca daca colegul nostru @tudy_cnu si-a permis sa ia pe firma in leasing o masina pe care si-a dorit-o , nu merita sa fie tratat in service in stilul " exclusivist " pe care l-am citit in acest topic Plus ca nu e o avere masina , 80k ( cat e un amarat de apartament in B ? ) , nu e luata cu banul jos , nu e nicio extravaganta daca firma merge si iti permiti , scazi TVA , bagi pe cheltuieli , etc Cred ca f f multi bucuresteni au masini scumpe luate in acest fel , e normal , acolo se invarta banii + cateva orase din provincie3 points
-
Nu toti oamenii sunt la fel , exista oameni bogati care se uita la bani si oameni care nu sunt bogati care arunca cu banii pe care ii au sau nu , fara sa se uite Nu cred ca e cazul de oameni bogati pe aici prin topic , in adevaratul sens al cuvantului Asa ca e absolut normal sa te uiti la bani daca muncesti pentru ei3 points
-
Tocmai am configurat un a6 2.0 tdi quattro!!!! La 90k m am oprit, si mai erau bife de pus...(suspensie aer, etc)3 points
-
@mad_kat, sa stii ca swapul la transveral este mult mai straight forward decât cel la longitudinal. Mai ales cand vorbim despre o platforma pe care s-a pus vr6 versus una pe care nu s-a pus. Si mai ales cand e vorba despre A3. Dacă e vorba de 8p, ala e relativ ușor sa il faci si quattro. La Superb in schimb, doar dacă tai jumătate de podea o pot face 4 motion.. partea electrica a fost cea mai mare bataie de cap la mine, luat 3 instalații (2.3 vr5, 3.2 vr6 si 1.9 TDI) si făcut fir cu fir, pin cu pin astfel încât sa fie totul corect si sa nu iau foc . Apoi partea custom a traseului de clima si partea software. Sa faci un ECU de vr6 automat sa funcționeze pe manual cu toate sistemele funcționale si fara erori.. e bataie mare de cap... chiar si pentru un tuner cu experienta. Am făcut si un topic in sectiunea Tehnical, in care am scris mai in detaliu ce e nevoie la un swap pe platforma asta, poate cineva cândva va dori sa mai facă un proiect similar.. @marius1982.11, mulțumesc pentru poza ! Circul aproape daily de cand cu swapul, la birou (Iulius UBC0) merg doar cu ea. La drum mai lung, cand nu merg cu ambii copii, din nou doar cu ea. Recunosc ca ma expun filtrelor RAR, dar mai arunc un ochi pe Waze la drum lung, sau pe grupul de filtre TM de Whatsapp. Iar in oraș, doar dacă ies seara la un car meet (si aia foarte foarte rar). Filtre normale am mai nimerit, dar nu s-au luat niciodată de masina. Am vorbit civilizat cu ei de fiecare data. Sunt si ei oameni. Iar atata timp cât nu sunt vreun Schumacher prin trafic, si nu le dau motive sa "ma arda" nu cred ca voi avea probleme la filtre normale. Primesc deseori întrebarea asta: nu ti-e frica de RAR? Sincer sa fiu, circulam mai cu frica atunci cand masina era TDI stage 3. În prezent, chiar nu am chestia asta de frica deloc. Și sunt adeptul proverbului: de ce ti-e frica nu scapi. Dacă e sa ma oprească un filtru RAR, aia e.. încerc sa il recuperez. Dacă nu se poate, aia e din nou, pot sa zic ca mi-am făcut damblaua cu masina asta. Pana atunci însă, uite ca sunt 2 ani deja cu swapul si totul ok. @Emy D, stii vorba aia.. dacă te bagi in hora, pai o joci pana la capăt3 points
-
Deci pt 20ron primesti cele mai noi anvelope, si daca alea au 2 ani? Practic platesti 80ron ca sa iti dea cele mai noi, altfel e FIFO sau cum? Astia is ca si ala de la tarabe, care isi pun cele mai faine capsune deasupra si cand ceri 2 kile, iti da zeama de la fund.3 points
-
Eu înlocuiesc filtrul la 60.000 Km și până acuma (370.000 Km) nu am avut probleme. Chiar dacă respect toate procedurile, prefer să dezamorsez mai rar instalația de alimentare. Filtrul a fost tot timpul curat și nu am gasit particule de nici un fel. Multe masini pe benzină nici macar nu au filtru de combustibil. Dacă alimentezi de la firme serioase, nu ar avea de ce sa fie mizerie in combustibil.3 points
-
3 points
-
Nu inteleg de ce fuge lumea de XL.. sunt doar putin mai rigide, nici nu se compara cu runflat... Eu am avut si normale si XL, si jur ca n-am simtit diferenta la comfort.3 points
-
Oau , astept sa vad ce le povestesti Mai ales faza cu antigelul ... Eu , fiind mai de la tara pe aici pe sub munti , nu pot sa imi imaginez ce bucurie este sa beneficiezi de acele standarde exceptional de ridicate Am citit deja in topic ca ti-au depasit asteptarile E ca la restaurantul unde gasesti musca in ciorba si la sfarsit ei spera ca ai avut o experienta culinara exceptional de rafinata3 points
-
Salutare dragilor, 2025 marchează 10 ani de când am cumpărat acest Superb, prima mașină luată din banii personali, nu și ultima, dar restul au venit, s-au dus și tot așa. O sa pun o lista(cu linkuri la ce se poate), ca un reminder cu tot ce s-a făcut la ea și ce are în prezent pe ea. În 2015, avea 255k km, in prezent 336k km. Dotări de fabrică: - Faruri Bi-xenon cu autolevel și spalatoare - Incazire scaune fata + spate - Scaune piele, electrice cu memorie + memorie în cheie - Oglinzi electrice cu memorie, incalzite si rabatabile + puddle lights - Lumini ambientale plafoniera + manere usi - Lumini în usi fata - spate + lumini picioare fata - spate ce se deschid invidividual în funcție de usa deschisa. -Comenzi volan + tempomat -Oglinda retrovizoare cu efect antiorbire -Senzor ploaie -Maxidot -Mirror down Modificări / Retrofit-uri: Motor: Setup vechi: 1.9 TDI AWX 327 cp 620 nm - Turbo Garrett GTB2260VK MFS - Injectoare AL cu duze Firad 120% - Axa SDI - Prezoane chiulasă 12.9 - FMIC cu traseu pe 60mm - Downpipe 76mm - Evacuare 63mm - Ambreiaj SMF, ceramic, 6 pukuri - Senzor MAP 4 bar Setup nou: swap la 3.2 VR6 N/A 243 cp 310nm, complet functional (Swap journey here) - evacuare cu downpipe, intermediara, finala - a implicat achiziționarea unui motor de Touareg 3.2 vr6, un Passat b5.5 2.3vr5 functional și multe alte piese - Motor refacut complet (segmenti, cuzineți, pistoane, Injectoare, etc.) - Stage 1 + hardcut Exterior: - Jante BBS RS-GT 923 (forjate, modulare) - Frane fata Brembo Z18, 6 pistonase, 350mm - Frane spate Brembo, 4 pistonase, 310mm cu etrier frana de mana separat de VW Phaeton - Airride independent (kit Airlift 3p) - Kit Amortizoare TA-Technix cu perne integrate de fabrica - Revopsita integral in 2018 - facuta facelift complet (grila capota, grila bara, oglinzi, ornamente aripi, stopuri) - Faruri restaurate, cu lupe Hella EVO X-R 2.0, ornamente interior vopsite Interior: - Insonorizat complet usi, stalpi, podea, portbagaj, cu 2 straturi (CTK Standard PRO + CTK Caimat) - Alcantara Plafon, stalpi, podea, plastice scaune + plastice suport volan - Scaune + cotiere + bancheta retapitate in piele (crem + negru) + inlocuire bureți scaune - Linie audio de la eXcursion (tweetere, medii) amplificate de o statie Vibe Powerbox 65.4 - Computer bord Color MFD (in locul ecranului clasic) - Coloana volan Audi 8 d2 electrica cu memorie - Controller de la Airlift incorporat in locul a doi suporti de pahare - Conversie la facelift (manere usi, grile ventilatie, ceasuri bord, trimuri, volan) - footrest OEM de Superb 1 (suportii de picioare din spate) - Comutator cu senzor lumina integrat + maner cu insertii crom + butoane geamuri cu insertii crom - Covorase Lounge Edition 100 - Kenwood 2din DDX4025BT - Oglinda B5.5 cu lumini ambientale - Lumini ambientale picioare controlabile prin Bluetooth Portbagaj (Trunk setup): - Stand airride (ECU, butelie, compresor) - subwoofer eXcursion SHX-12S4 + statie Vibe powerbox 400.1 DYI here Pe langa astea, s-au facut multe lucrari de mentenanta, restaurare/inlocuire a elementelor uzate, lucruri care nu sunt menționate nici aici în jurnal deși am încercat sa îl țin cat mai up-to-date 2015 și prima poza de pe forum, chiar când am cumparat-o: 2025: Concluzie: Ce sa zic, masina asta m-a învățat multe, de la 0 barat pe mecanica și cunostiinte de mecanica, la un know-how "way above average". Cercurile actuale de prieteni pasionati auto, fie de motorsport sau looks s-au format datorita ei. Desi o am de 10 ani, ma uit la ea de multe ori ca și cum as fi luat-o ieri. Îmi place mult cum arata, îmi place mult cum se conduce, cum se aude, este o experienta interesanta și înțeleasă de foarte putina lume (nu ca ar conta). Nu o sa zic celebra fraza "nu o vand niciodata" sau "la mine moare" dar planuiesc sa o țin cat mai mult în continuare, sa ma bucur NU doar din an în Paște de ea, ci aproape zilnic. Desi urmează un upgrade și la celalt daily Iar atata timp cât încă se găsesc piese și legislația ne permite sa umblam cu ele NU am planuri de a o vinde / dezmembra. Sper ca peste 10 ani sa scriu o alta postare similara aici. Drumuri bune!3 points
-
Cea mai buna pizza mancata in Italia- Berberè Pizzeria-Verona Pentru Verona, recomand parcarea de la tribunal - Parcheggio del tribunale di Verona, foarte accesibila si aproape de centru. Pentru Venetia, cea mai ok parcare, din punct de vedere cost, respectiv proximitate de zona pietonala, este Parcheggio S. Andrea AVM S.p.A. Se plateste orar fractionat (7eur/ 2 ore), fata de majoritatea unde tariful este pe zi-45 la 60 euro, depinde de parcare, plus ca trebuie lasate cheile in masina. Ca sfat, trebuie ajuns relativ devreme, ca sunt locuri relativ limitate-max 100 cred-eu de ex am ajuns in jur de 09.50, parcarea fiind plina cam 90%. Alta parcare ok, dar cu tarif nefractionat ar fi City Parking Garage /Autorimessa Comunale.2 points
-
Eu am nivelul pana la dunga rosie in atasamente, sper ca nu e nevoie de mai mult. Iar ca uzura, la mine sunt si rampe, o cam forjez asa, dar nu in ture, o pornesc de multe ori pe zi, de multe ori nu trece apa de 70gr. Legat de comparatia cu alte marci, am mers cu A8, Seria 7, ML-uri, GLE-uri, etc E-Class V6, BMW X6, X5, am mers cu toate, Volvo S60, cel mai mult m-a impresionat X6 2020 dar Phaeton are ceva special, ca o liniste, cred ca e de la sasiu, efectiv nu se simt anumite categorii de vibratii. I-am facut si cunostinta cu un elicopter, hi hi, era mai greu Phaetonu, chopper-ul avand 1.7t.2 points
-
Folie peste folie si peste folie…Gusturile nu se discuta insa eu nu as infolia plafonul negru la genul asta de masina. Oricum, important este tie sa iti placa. Weekend linistit.2 points
-
Daca o sa te uiti pe aproape orice ulei 0w30 sau 5w30, o sa vezi ca specifica norma 504.00/507.002 points
-
Eu fac revizia la 15k aproximativ 7-8 luni Dar din 15k , 14.5k sunt in afara orasului la drumuri lungi , minim 140 km , altfel nu se justifica un 3.0 TDI O revizie cu absolut toate filtrele si 8L ulei Castrol este aprox 1500 lei la reprezentanta Schimbare distributie pe lant cu tot ce inseamna suruburi garnituri si tot OE ( eu am schimbat la 285k ) + revizie + schimbare ulei cutie a fost in 2022 cam 15.000 lei , acum sigur mai scump , oricum daca nu e nicio problema nu mai schimb pana la 500k , acum am parca 340k Toate discurile si placutele de frana si senzori , OE , in 2021 aproximativ 5000 lei , acum sigur mai mult Nu voi mai pune placute OE , deja am schimbat in 2024 cu Brembo fata si Textar in spate Parbriz Saint-Gobain schimbat cu 1100 lei in 2023 Consum mediu pe 10k intre 8 si 8.5 am avut in general , acum de ex am 8.1 Deci la 15k aproximativ 8500-9000 lei motorina intre doua revizii La mine pe 17 anvelopele schimbate la 40-50k intre 2000 si 2500 lei Cam astea sunt costurile Ok zic eu , nu beau , nu fumez , am bani de alte vicii , de ex de intretinut masina Impozitul ma enerveaza la inceputul anului dar apoi uit si trece - 3495 anul asta minus 10% = aprox 3150 lei ...mult ptr ca nu suport sa dau bani pe nimic , pe 3 apartamente am dat doar 1400 lei si pe o masina dau mai mult decat dublu iar daca le comparam ca valoare te apuca rasul Life is life Sarbatori Fericite tuturor si va multumesc pentru informatiile primite pe acest forum2 points
-
Montate pe masina, anvelopele nu stau in soare, frig etc? Cu dot 1025 nici nu s-au prafuit prea mult.. Insa , da , unii poate au garaj si pun paturica electrica pe fiecare roata2 points
-
Sa vezi distractie cand bipaie la toate cele 5 locuri, intai incet si apoi indeajuns de iritant sa isi puna toata lumea centura.2 points
-
Să nu se înțeleagă nicio secundă că aș face lobby vreunei reprezentanțe și nici nu intenționez să schimb mentalități. Spun doar că serviciile specializate costă. Cu atât mai mult serviciile premium. Nici pe mine nu mă dau banii afară din casă, dar nu asta este ideea, și nici mort după reprezentanțe nu sunt, dar măcar pot să-i trag de ouă dacă am probleme cu serviciile lor. Am revopsit elemente de caroserie la două mașini noi (la câteva luni de la achiziționare) la o reprezentanță Skoda, dintre care una cu o culoare destul de pretențioasă, orange, și da, ambele au ieșit foarte bine. Am vopsit și la pomul lăudat, cum am spus, că era mai ieftin, și mi-am cerut banii înapoi pe lucrarea de mântuială pe care am specificat-o mai sus. Am făcut revizii la reprezentanță și după ce mașina mi-a ieșit din garanție și nu am avut nicio problemă cu mașina. Am o cunoștință care locuiește în Franța și are un Audi A5 mai vechi pe care l-a achiziționat de nou. Și acum, după atâția ani, tot la reprezentanță îl duce pentru diferitele intervenții și nici pe ea nu o dau banii afară. Fiecare face ce vrea cu banii lui, dar eu unul am pretenții că atunci când am mașina nouă și piesele puse pe ea, cele care se defectează sau se deteriorează, să fie noi și de origine și montate de cineva care știe ce face. Casco? La mașina nouă din 2023 am plătit anual 5000 lei. Din cauza faptului că am avut o daună la ea din vina mea, la asta de o am acum, Casco a crescut la 8000 lei. Cu 3000 lei scurt. Ce ar trebui să fac? Să nu îi mai fac Casco că e scump? E o vorbă din popor care spune că scumpul mai mult păgubește, dar, na, oi fi eu pe dos. Toți vor să facă reviziile te miri pe unde că sunt scumpe, dar când căutăm mașini sh, căutăm mașini cu istoric, cu intervenții în reprezentanță. Oare de ce?2 points
-
Nu e vorba ca iti permiți, ca sigur, toti care isi permit 20-30k pe o masina noua mai au si 400€ sa dea anual pe 4l de ulei si un filtru, dar nu e despre asta. E despre faptul ca e hotie la drumul mare cand pe aceleasi piese platesti intre 50-200% in plus, ca sa ce? Pt ca serviciile nu sunt nici pe departe premium, cum te-ai astepta. Cel putin nu din experienta mea la 2 marci complet diferite. Pana la urma de ce sa dau mai mult cand pot sa dau mai putin pe aceeași chestie? Din snobism? Cresc banii in copaci sau? n-am înțeles. No, la toyota chr ca idee nu am platit mai mult de 7xx ron niciodata asa ca nu "toate-s scumpe". Dar tot servicii "meh". Am fost si la opel si la volvo si si suzuki personal pt niste vopseli. Niciuna nu a avut nicio treba cu realitatea. Ai avut noroc, csz. Conteaza artistul care ti-o face. Pe casco sau rca nu prea ma întereseaza pt ca nu e pe banii mei, insa daca ar fi sa fie, sigur as intreba in 2-3 locuri costul pieselor inainte sa dau comanda. Se intampla cateaodata ca la reprezentanta sa fie lafel sau mai ieftin decat la magazin de piese auto. Legat de casco iți relatez un caz real: un amic merge la reprezentanta x sa ii schimbe parbrizul pe banii lui. Ii se cere o suma, sa spunem 7k ron(pe un parbriz!). Intrun final o face pe casco, iar pe factura apare o suma mai mare, cam 9k ron. La care: pai, pe casco e alt pret.2 points
-
Pai dacă sunt clienți cărora li se pare ieftin si sunt gata sa dea banul, cerere și oferta ...2 points
-
@adrian_mm89ar trebui sa va fac un validator in Jira sa nu puteti inchide ticketul decat daca confirma clientul ca nu se mai reproduce @cristi511toate sansele ca in RO. Formularul era in lb romana, eu am scris in lb romana.2 points
-
Nu are rost sa te enervezi, eu lucrez in automotive pe partea de radare de ACC si camere de lane assist, nici macar aia care scriu soft-ul radarelor si a camerelor nu stiu de multe ori ce inseamna erorile date de dispozitiv, si efectiv inchidem issue-urile ca nu se reproduc, ca la reboot is revine, ca sigur in field nu apare (asa scrie cate unul in JIRA si isi asuma, doar ca dupa 1 an el nu mai ii in companie si da vina pe cine poti). Masinile moderne au atata soft in ele incat exista bug-uri ce nu pot fi reparate, si daca la restart isi revine aia e. Daca stiti cate restart-uri au loc in fundal, fara ca user-ul sa vada................2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00