Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 17.09.2025 în toate secţiunile

  1. Intre timp masina a primit un set de jante originale Audi RS3 8v - 19 inch, 8j, et49 (cauciucuri 215/35 R19).
    13 points
  2. De ceva timp, vizionand clipuri pe Youtube mi-a incoltit un gand: de ce nu? Mai ales ca intotdeauna mi-am dorit un CC facelift. Asa ca am cautat pe mobile.de si am gasit masina pe care am adus-o personal din Germania: VW CC ,motor 3.6l VR6, fabricatie 05.2012 Ca si dotari, din ce imi amintesc din configuratorul VW nu are geamuri duble pe fata, priza 220V, alarma si carlig de remorcare. In rest, le bifeaza pe toate: - Park Assist - Side Assist - Lane Assist - Front Assist - Adaptive Cruise Control - Faruri Bi-Xenon cu Dynamic Light Assist - Navigatie RNS 510 - Bluetooth - Scaune din piele Nappa, electrice, cu memorie, incalzite, cu masaj si ventilatie - Scaune spate incalzite - Lumini ambientale in usi - Footwell lights - Door warning lights - Privacy glass _ Perdeluta electrica luneta - Keyless acces - Portbagaj cu deschidere electrica si pedala virtuala - Incalzire si ventilatie stationara Webasto - Oglinzi incalzite, iluminate, rabatabile electric cu oglinda heliomata pe partea soferului - Climatronic - Ceasuri de bord color - Trapa panoramica - Sistem audio Dynaudio Masina s-a comportat bine pe tot parcursul drumului din Germania pana in Romania. Ce i-am facut pana acum? Am schimbat pompa de apa si antigelul, uleiul, filtrul de ulei, filtrul de aer si am reconditionat etrierul de pe dreapta spate. Planuri de viitor: Jante Interlagos 18", volan R-Line si ceasuri de bord 3D Va las mai jos cateva poze cu masina. Drumuri bune!
    10 points
  3. Cei plecati dincolo si "educati" acolo de legislatie , isi arata adevarata fata cand vin in vacante acasa Educatia , asa cum e normal , se face cu forta dar la bastinasii nostri nu ramane imprimata in caracter , cu prima ocazie cand apare " libertatea " se schimba si comportamentul In rest aici , zi de zi , peste tot , este la fel , taranie maxima si nas pe sus cu IQ minim - de la B la TR Cui nu-i convine ca e asa , nicio suparare , este majoritar si are dreptul sa stea cu nasul pe sus Eu nu reusesc sa ma mai simt confortabil in mijlocul oamenilor din acesta tara , atat de multe ma deranjeaza incat realizez ca am devenit un tipar minoritar si cu greu imi mai ragasesc locul - exemple : - in trafic - in orice localitate masina ( inclusiv tir ) din spate se lipeste de mine , ma claxoneaza , da flash , depaseste pe linie continua in curba punandu-ma in pericol , masina din fata merge cu mainile scoase pe geam , cad pe geam pachete de tigari , tigari , hartii , fumul la fiecare accelerare ma face sa dau pe reciclare - pe strada - se scuipa , se arunca guma pe jos , se injura , se ocupa trotuarele de grupuri de nimeni , se calaresc bancile si bordurile , se agreseaza verbal femeile catre trec - in magazine , calci pe guma , ti se tuseste in nas si in ceafa , toti ragaie si isi muta flegma din gat in masele , se opresc in mjlocul culoarului ca s-au intalnit doua familii de nevorbiti si nu mai ai pe unde sa treci , aia din spate se urca pe tine la coada la casa , cu ochii direct in cardul tau cand platesti Si toti au nasul pe sus , fiecare din motivul lui - ala ca a depasit , ala ca a ragait , etc Profesional e varza toata tara , instalatori la care curge apa dupa ce pleaca , doctori care nu cunosc corpul uman , profesori care nu iau 5 la materia pe care o predau , mecanici si depanatori care schimba si tot schimba pana la noroc merge , etc
    9 points
  4. Sa mai scoatem praful de aici, zic. Atentieee, postare de luat cafeiul.. Incepem cu inceputul. Drum la Timisoara pt Audit. Pt 2 zile nu are rost sa inchiriez masina mai ales ca la intoarcere iau si ceva echipamente din birou si nu am chef sa ma trambalez cu masina inchiriata pana la aeroport si inapoi sa iau Uber, etc. Zic, simplu sa fie, merg cu Golful si ma vad si cu baietii @mirceateodor@EmilianPop@marius1982.11@Mihai GTi. Am facut si pozici sa nu ziceti ca va mint Toate bune si frumoase...plec la hotel destul de tarziu. M-am cazat singur ca nu era nimeni pe acolo si mi s-a zis la telefon ce cheie de la ce camera sa iau Pe la 12 noaptea, sirene, lumini, si aud numa' jetul furtunurilor de pompieri. Luase foc pizzeria de langa oras. Cu ocazia asta, pompierii mi-au facut cadou urmatoarele, ca na, noi muncim nu gandim: Cel mai ciuda imi e de haion ca ala e recent vopsit si era impecabil. Si da, ei nu sunt obligati sa aiba asigurare de raspundere profesionala si evident ca nici nu au. Si...e caz de urgenta, deci, sunt victima colaterala si raman cu paguba. btw: nici casco nu despagubeste asa ceva. trebuie sa faci "fals in acte" si sa declari vandalism. No, c'est la vie! Mai departe scrie-n carte... ca iarna nu-i ca vara (dupa un mare clasic in viata) si cum nu da caldura cine stie ce, am zis ca trebuie sa rezolv acum cat mai sunt inca temperaturi decente. Prin iarna trecuta (Ian 2024 ) daca bine imi amintesc, mi-am pregatit o tubulatura de climatronic. Desfacuta, si refacute toate clapetele cu burete mai bun: EPDM 80. Problema principala: buretii se desprind de pe clapete si de batranete pleaca la plimbare. Cine are noroc sa ii fie scuipati in totalitate prin gurile de ventilate, e una. Dar in majoritatea cazurilor, ajung si in fata radiatorului intern. Clapetele fara bureti pe ele: Apoi am lipit eu burete EPDM 80. Lipeste super bine si e mult mai rezistent decat cel pus de VW. Am folosit radiatoarele primite la tubulatura de climatronic pentru ca aratau super bine si nu merita sa pun unele noi. Asa arata circuitul de aer. intai prin cel de AC apoi prin cel de antigel. Si clapeta care sa inchida sau deschida aerul spre cel cald daca e nevoie. Deaia caldura pica cel mai repede. Am pus si motoras nou Vemo la V71 (recirculare), ca na, e oribil de schimbat cand e pe masina. Am pus si buretii de etansare pe caroserie si pe alte tubulaturi: Si am purces la desfacut si inlocuit: Vineri m-am apucat de desfacut. Sambata am montat la loc. Si Luni a ramas pt niste chestiute mici de rezolvat, matisat cablurile, aranjat cablurile, etc. Ce am gasit: Si am verificat si pompa de apa cand am golit antigelul, ca sa fim siguri ca inca e buna. Aparent este buna! NO.... Am pus tot la loc si hop, nada iluminat la ceasuri (banuiesc ca si la tine @EmilianPop e acelasi lucru la navi /camera. ) Am gasit un fir care s-a rupt de la manevrarea cablajelor. Aseara mi-am luat inima in dinti si am zis ca desfac iar si trag fir suplimentar daca nu gasesc unde e intrerupt. Dar am gasit unde era buba si l-am reparat, asadar, totul functionaaaal! si caldura, de te frigi la maini! Las si 2 poze cu bordul intreg si una de pe exterior de dinainte de incidentul din TM. No... sper ca nu vi s-a racit cafeaua! Drumuri bune baieti (si fete- daca sunt pe aici). Amu' am caldurica in Golf si nu mai umblu cu geamurile aburite Yay....
    8 points
  5. 6 țări - România, Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia, Polonia 8 orașe - Timișoara, Budapesta, Bratislava, Viena, Brno, Praga, Cracovia, Oradea 170.728 de pași 80 de km pe jos 3.259 km la volan 6.6l/100km consumul mediu la pompă Costul vignetelor ~ 74€ (în Polonia nu am plătit vigneta) Costul motorinei ~ 322€ (am alinentat 215l, la preturi între 1.42€/l și 1.53€/l în țările prin care am fost, cu tot cu ce am alimentat la noi la Mol 7.62lei/l in Galați și 7.82lei/l in Oradea) Cele mai proaste străzi în oraș - Budapesta Cele mai bune străzi în oraș - Praga și Bratislava Cele mai bune drumuri naționale - Slovacia Cele mai proaste drumuri naționale - România Cele mai bune autostrăzi - Ungaria Cele mai proaste autostrăzi - România Cea mai ușor de parcurs țară - Slovacia Cea mai greu - România Cel mai ieftin oraș - Bratislava Cel mai scump oraș - Praga Cele mai surprinzătoare orașe - Brno și Budapesta Cele mai frumoase - Praga și Viena Cea mai ieftină parcare (cu excepția celor gratuite) - Brno Cea mai scumpă parcare - Praga Amintirile de neprețuit, pentru restul există cardul bancar, cum suna și reclama.
    8 points
  6. @dercosMisto! Nu imi place sa ma repet, imi pare rau ca nu se citesc pagini din spate si revin la aceleasi subiecte dezbatute deja, dar revin cu completari, nu e problema! Am avut mai multe BMW, printre care acest E39 sedan 2.5 d manual, cumparat de nou din Olanda, al2-lea proprietar de la care l-am cumparat eu il tinea intr-un garaj incalzit, pe gresie, intr-o casa impunatoare pe langa Dortmund. Dupa vreo 10 ani de "forja", l-am reconditionat total, i-am achizitionat un set de jante BBS RC 090 din Germania (style 5, jantele veneau echipare OEM pe 540i V8) le-am reconditionat si pe astea, exista un istoric pe forumul e39.ro si bmwclub.ro, masina inca e in familie, in momentul de fata a trecut de 400 000 km. Am avut si e39 Touring FL, imi plac break-urile foarte tare, am postat si acel 530XD Touring LCI pe paginile anterioare desi am avut si 5 e60 LCI sedan si F10 sedan (3.0D X-drive): In 2009, aveam deja un X5 3.0 D M57 luat nou de zi cu zi si am hotarat sa iau o masina mai "de pasionat", "de weekend", un 630i manual facelift, ultimul motor cu 6 cilindri in linie aspirat facut de BMW, pe care l-am si tinut vreo 12 ani? Am dat X5-ul intre timp, o cunostinta mi-a pus o oferta pe masa pe care nu aveam cum sa o refuz, insa am luat pe comanda acel GTI DSG "tornado RED" prezentat si pe acest forum, 6-le nu era chiar o masina de mers zi de zi prin traficul nenorocit din Bucuresti. Nu ca GTI ar fi fost, dar era automata, motor mai mic, mai usor de parcat, nu trebuia sa "nenorocesti" ambreiajul ala, pana la urma era un GOLF, fie el si de pasionat, 6-le avea 3 pedale, era misto pe curbe virajate montane sau de coasta, insa nu in Bucuresti bara la bara! Vorbeam mai devreme de masina asta comandata de cineva, cu avans de 20k platit, masina a venit si clientul a renuntat la ea. A ramas in stoc la Bavaria niste luni bune. Am prins "castana"! ❤️ @marius1982.11Ai spus, te citez: "Voiam sa evidențiez ce inseamna reparații si mentenata pt unii. Sarma si surub de lemn." "Este unu' la mine pe ulita, de vanzare unde sunt si alte masini. Dintre toate cotetele care s-au perindat pe acolo si au disparut(vandut) asta cam de un an de zile tot acolo rugineste in continuare, mai ia o cheie din cand in cand sa se umfle suspensia. de ce, nu stiu? O fi impozitul prea mare. Nu stiu care o fi publicul target pt un Phaeton, dar cand alegi sa repari asa unu', nici nu stiu ce sa mai spun." S-a mai dezbatut subiectul asta pe topic la pagina 7 si nu numai. V-am aratat grupuri de Phaeton de p-afara cu oameni pasionati care intretin aceste masini superbe. De ce e plin de "cazaturi" de Phaeton in RO? Am mai spus! Va trebui sa ma repet: Impozitul, asigurarea si consumul sunt ultimele probleme la masina asta! E plin de "cazaturi" de orice fel de masina de lux, nu doar de Phaeton, de la S class la Cayenne si Panamere, ca sa nu zic ce "panarame" am vazut. Unii conationali vor sa mearga cu masina de lux "pe gratis". Mentenanta 0 si KM cat se poate! De aia! Drumurile proaste, traficul infernal, modul de exploatare si "reparatiile" facute de "DOREL" contribuie si ele la degradarea unei masini. Daca o mai tii si parcata pe marginea drumului, iarna in ploaie si ninsoare si ger de -15 grade si vara in soare si +45 de grade...se va transofrma foarte rapid intr-o "COAJA" sau "CAZATURA" sau "COTETZ", mai ales o masina care are deja 15 ani vechime, indiferent de cat a costa de noua! Bineinteles, nu generalizez, exista si oameni pasionati, v-am aratat ce a facut DYC cu 7-aru ala de 25 de ani si cu 850-ul, ambele V12. BTW, asta e Phaetonul lui, mai exista oameni in Romania care stiu cu ce se mananca masina asta, eu ma raportez la ei 😉: Ma consider si eu pasionat, de asta am postat si cele 2 "jucarii". Pe una dintre ele am reconditionat-o total, pe cealalta am cumparat-o la 0 km din vitrina. ❤️ Marius "draghe", ne aflam totusi pe un forum auto dedicat, cred ca majoritatea de aici sunt pasionati, nu cred ca trebuie sa-i mentionezi pe topicul asta pe cei care isi "repara" masina cu sarma, negrese si "surub de lemn" si/sau cei care au "ruginituri" parasite in balarii, nu poti baga pe toata lumea in aceasi oala. Am aratat grupuri de Phaeton de p-afara, oameni care au investit bani grei in aceste masini sa le mentina in stare ireprosabila, am prezentat si acel V10 facut cap/coada de Callum, visiniu cu interior bej, btw, am prezentat si excursia organizata de el, invitandu-ma si pe mine cu grupul din UK Phaeton la fabrica transparenta de la DRESDA! Am aratat si alti proprietari de Phaeton care le-au condus mai mult de 500 000 km. Am aratat si Phaetonul lui Sarbu' W12 cumparat de nou in RO si care acum este la vanzare! REPET: Eu ma raportez la oamenii astia si ii apreciez pe cei care isi iubesc masinile si au grija de ele, indiferent de brand! ❤️ Restu' nu conteaza! 😉 Credeam ca lumea si-a facut deja o parere despre masina din acest topic! Unii tot nu pot sa "priceapa" sau nu vor....dar eu sunt aici ca sa le explic, nu e problema! O sa revin curand cu update din vacanta petrecuta de Baloo pe Coasta de Azur 2.0! N-am prea avut timp de editat. Masinoiul a mai halit 5000 km intre timp, zburand spre Riviera Franceza si inapoi, mananca autostrazile pe paine, sau pe "croissant", dupa caz! 🥐 Va multumesc inca o data pentru interesul acordat!
    7 points
  7. Boon! Dupa ce am traversat Canalul Manecii cu feribotul, am schimbat sensul de mers si m-am incadrat pe "contrasens" la fel ca ceilalti participanti la trafic. 😋 Mai aveam de parcurs 1200 km pe autostrazile franceze pana la destinatie, dar ca si anul trecut, am hotarat sa oprim pe drum, in inima Frantei, sa ne odihnim o noapte la hotel. Nu avea sens sa conduc dintr-o bucata atata drum, desi as fi putut sa mai castig o zi, dar mi-au ajuns 2 saptamani de concediu, nu m-am grabit niciunde, plus ca, la fel ca si data trecuta, niste bericioace la draft 🍺 ma strigau pe nume. 😄 Domnisoara de la receptie era moldoveanca si cand ne-a auzit ca vorbim romaneste a devenit foarte prietenoasa, mai ales cu mine! Sotia nu a prea ras! 😄 Hotelul a fost full din ce ne-a spus, cica am facut bine ca am rezervat din timp. De obicei fac rezervare la "popasuri" cu o luna inainte de vacanta pentru a nu intampina probleme, atat la dus cat si la intors. Ursu' a plutit pe autostrazi in prima zi 1100 km, fara sa "gafaie" nici macar o secunda, aerul conditionat si-a facut treaba cu brio, ador faptul ca gurile de ventilatie principale, din bord sunt acoperite de trimuri, stau ascunse, ca sa nu te "sufle" aerul in fata, temperatura fiind mentinuta prin gurile de ventilatie de pe usi, stalpi, parbriz si cele de la picioare. Ai permanent temperatura dorita, fara sa simti de unde vine "RECE". GENIAL! ❤️ Daca doresti aer rece suplimentar sau vrei ca ventilatia sa "sufle" spre tine, la apasarea unui buton, poti ridica trimurile, astfel, grilele raman descoperite, pe rand, bineinteles individual, le poti alege doar pe cele pe care le vrei deschise sau pe toate, dupa preferinte! Poti selecta debitul de aer dorit la fiecare grila de ventilatie in parte, poti selecta rece sau cald, etc! Fiecare pasager isi poate seta ambianta si temperatura dorita dupa bunul plac. 🥰 Sistemul de aer conditionat este SF din punctul meu de vedere! Am mentionat in prezentarea masinii ca are si dezumidificator integrat, nu stiu cate masini au aceasta dotare nici macar in prezent. Tare? Ador masinoiul asta, este pur si simplu un IAHT pe roti! Am parcurs aproape 40 000 km in cei 2 ani. Devoreaza autostrazile, chiar si la 180 km/h este liniste, vorbeam cu sotia normal, volumul sistemului audio nu trebuia ridicat, se aud usor cum ruleaza pe asfalt anvelopele Continental Premium Contact 5 XL care trebuie sa mentina cei peste 5 metri si 2.5 tone de masina pe traiectorie, in rest, nimic, este antifonata la MAXIM, geamurile duble fac toata diferenta iar suspensia pneumatica te face sa te simti la fel ca pe feribot, pur si simplu pluteste usor, amortizand orice denivelare fara sa miste caroseria in nici un fel, fotoliile moi imbracate in piele Vienna perforata contribuie si ele la confortul de vis, cam pentru asta a si fost creata aceasta masina...sa manance autostrazi pe paine, sau "pe croissant", dupa caz! 🥐 Francezii "te ard" daca vrei sa plutesti pe autostrazi, "baieti destepti" ce sa zic, trebuie sa intretina si ei infrastructura, am dat cu cardu' la bariere de mi s-a "acrit", de fapt nu foarte des, dar consistent! 28 de euro aici, 34 de euro dincolo, 41 de euro etc dar stiam asta deja din calatoriile pe care le-am mai facut in trecut. C'est la vie! 🤪 Acelasi traseu pe care l-am parcurs si anul trecut: Baloo s-a odihnit si el, la hotel, a reusit din nou performanta de a parcurge 1100 km cu un singur plin de motorina! Sarumana' lu nea' V6-le ca stie d-astea! ❤️ Parcarea era plina de masini cu numere din toata Europa: Italia, Franta, Germania, Olanda, UK, Belgia, Swiss etc: Hotelul foarte ok: Popas tot la TECUCI, "bancu' cu mustaru'"😄 Seara, ceva de haleala (peste): Dimineata urmatoare, mic dejun, cafea☕ plinul de motorina lui Phaetonake de la TOTAL si din nou la drum spre Coasta de Azur!Mai aveam de parcurs 600 km pana la destinatie: Va urma!
    7 points
  8. Las si un mic spoiler si ne auzin curand in topicul dedicat.
    6 points
  9. Am gasit si cric,chei,spume.....doar ca au venit la pachet cu rezerva. Avand doua rezerve una intra la vanzare.
    6 points
  10. The final day! Am plecat spre centrul Oradei, pe unde ne-am plimbat cam in jur de o oră, totul fiind cam închis peste tot, doar la biserici era deschis! 😁 Pentru că ne aștepta un drum lung până acasă, ne-am îndreptat spre parcare și am plecat spre Galați. N-am mers prea mult pentru că in față a fost un accident. A durat cred 10-15 minute cu totul, până au venit poliția, pompierii, ambulanța, smurd-ul era deja la fața locului, s-a acordat primul ajutor, s-au facut primele investigații și s-au dat la o parte niște conuri de pe axul drumului, astfel încât, dirijată de un polițist, circulația a fost reluată pe o bandă de pe contrasens. Mai departe drumul a continuat fără probleme până am ajuns acasă, cei 644km fiind parcurși in aproape 10 ore, cu o medie orară de 65km/h și un consum de 6.4l/100km. Somn și concluzii! 😁
    6 points
  11. Salutare, tuturor! Dupa mai bine de 10 de ani in care atat Golful 4, cat si Golful 5 m-au deservit fara probleme si o data cu trecerea de la pustan cu Golf, la titului de tatic am decis ca este timpul sa trec la o clasa mai mare. De mic imi doream un Passat, asa cum tatal meu a avut unul prin 1997. Cautarile au inceput in toamna lui 2023 si au avut un final fericit, in sfarsit, in martie 2024, cand am reusit sa gasesc ceea ce imi doream. In cauza este un Passat B8 din 2016, cu un motor de 2l, 190 de cp(DFCA). Imi doream foarte mult sa-mi pastrez obiceiul meu de a avea masina neagra, iar drept schimbare voiam si un interior deschis, chiar daca insemna o munca titanica si deseori de Sisif atunci cand cel mic urca in masina 😊. De cand am cumparat-o a trecut evident prin cateva revizii, un schimb de volant al dsg-ului deoarece la rece incepea sa-si faca simtita prezenta si un schimb de ulei + filtru la cutia de viteze 😊. Am incaltat-o cu un set de Continental All season contact 2, de care pana acum am o impresie foarte ok, sa vad o data cu trecerea timpului cum se vor comporta. In momentul de fata as vrea sa ii schimb si amortizoarele deoarece se simt ca nu mai sunt ce trebuie, masina avand 250.000 km. Daca aveti sugestii sau recomandari de brand-uri va rog frumos sa le lasati aici. Acum,la mai bine de un an de cand am luat-o pot spune ca trecerea de la un Golf 5 din 2006 la un Passat cu 10 ani mai tanar, cu un motor cu o putere dubla, transmisie automata, virtual cockpit, high led, scaune ergo comfort sunt un salt urias pentru mine, chiar daca mentenanta si reparatiile sunt cu mult peste golfozaur ma declar extrem de multumiit si incantat. Dupa ce am facut aceasta trecere, nu pot spune decat ca masina aceasta ma motiveaza sa muncesc si mai mult, astfel incat sa-mi pot permite o urcare la o clasa mai mare si evident de la un alt producator, tot din grupul vag! ZI faina!
    6 points
  12. Miercuri: 3 orașe, 2 țări Să incep cu începutul: dezavantajul parcării de la Viena, că am uitat să vă zic, a fost că nu o puteai lăsa mai mult de 24h, pentru că se schimba in 7zile si era alt tarif. Așa că inainte de a pleca la plimbare prin Viena, am tras o fugă la parcare, am plătit cei 4.4€, am ieșit si reintrat! 😁 Și azi la fel a fost. După care a venit ora de plecare, eu m-am dus să aduc mașina și gașca a coborât cu bagajele. Când am ajuns, îi apucase hărnicia pe ăștia cu camioanele, i-am zis că intr-un minut plec și m-au așteptat să încarc bagajele și să plec. De plecat, am plecat la Turnul Dunării (19€/adult și 4.5€/1h parcarea in complex. De sus se vede frumos, dar azi bătea un vânt rece, care ne-a alungat destul de repede. Există și un parc prin care vă puteți plimba, dacă vreți. De aici am plecat spre Brno, in republica Cehă, unde am ajuns după aproximativ o oră și patruzeci de minute (am uitat să fac poze cu consumul și aici și la Praga, dar sunt similare, 90% fiind autostradă și am mers legal 129km/h pe cruisecontrol). Am parcat în apropiere de Špilberk Hrad, cetatea din Brno, iar folosind aplicația Parc Simply Brno am achitat parcarea in zona B, pentru 4 ore 160 coroane (~6.5€). Atenție, ca vizitatori nu puteți parca in zona A, ci doar in B si C. Am plecat spre cetate, un urcuș ușor printr-un parc si ne-am bucurat de panoramă oferită și totodată mi-am fixat reperele pentru ceea ce urmă să vedem. Am coborât spre Biserica Roșie, care seamănă cu cea de la Cacica am continuat spre piață, printre străduțele cu clădiri superbe am vazut tramvaie moderne făcute de Skoda Am ajuns la Turnul primăriei fântâna Parnas Si in imediata apropiere este catedrala Sf Petru si Pavel, începută prin secolul XI si terminată in 1909 apoi am coborat la Manastirea capucină caracterizata prin simplitate, o oază de liniște pentru cei ce se rugau înăuntru apoi am continuat plimbarea pe drumul de întoarcere spre mașină. Brno, este un oras cochet, tineresc cel putin in partea aceasta pe care am vizitat-o si care cuprindea și școli, facultăți sau academie, liniștit și curat, un oraș in care poate ai vrea să trăiești. Merită măcar 2-3 zile de plimbat la pas si să te relaxezi pe un scaun savurând o cafea sau o bere. Clădiri colorate diferit, cu arhitectură diferită dar care nu îți dau o senzație ciudată, lucru pe care l-am trăit și in alte capitale, ca Bracelona, Viena, Praga sau Budapesta. Cand să plecăm, display navigației a refuzat să porneasc, apoi în timp ce mergeam a început să pâlpâie și să se audă muzica, după care a funcționat normal. Ciudat.. Am plecat spre Praga, având un drum de 218km, în aproximativ 2 ore si 23 minute. Imediat cum am intrat pe autostradă, pe celălalt sens se formase o coadă mare din cauza unor lucrări la o bretea de ieșire. Cam la 50km de Praga, pe celălalt sens fusese un accident,la care erau deja două autospeciale de poliție, două de pompieri și două sau trei ambulanțe, urmare de aproape 7-8km de cozi peste 2 benzi... nasol Am ajuns la cazare in Praga, iar lucrări si aici de zici că a intrat hărnicia in Saturn peste tot 🤣, o străduță îngustă, cu sens unic si o secție de poliție cred. Am lăsat o parte din gașca aici cu bagajele si eu cu băiatul meu am plecat să luăm o cartela de parcare. Bineînțeles că parcarea era fix cu 120m inainte de receptia de unde luam cartela, lucrări si haos că lumea, fix unde începe orașul vechi, lângă Powder Tower - (Turnul cu pulbere). Cei 120m si 2 minute s-au transformat in 3km si 20 minute, pentru că efectiv am ocolit încă o dată totul.... Am parcat pentru următoarele două zile, chiar in parcarea mall-ului Palladium (68€/2 nopți), cam scump dar măcar știu de unde să imi iau mașina. Am plecat spre cazare trecând pe lângă turn Apoi,când aproape am ajunsla cazare, am coborât in stația de metrou unde se găsea ssupermarket ul Albert si am răpit niște bere și apă pentru seară! Mâine este o zi plină si condensată, sper să ne țină picioareke! 😁 Deocamdată am încheiat pe ziua de azi, așa că, Somn și de la capăt! 😁
    6 points
  13. Marți prin Viena Am luat un metrou și am plecat spre Cartierul Muzeelor am continuat plimbarea spre Parlamentul Austriei apoi am.plecat spre Curtea din Viena, oprindu-ne la cele două palate in oglindă care găzduiesc Muzeul Științelor Naturii (ce ne-a iubit neplăcut, a fost mirosil de rahat, scuzata-mi fie expresia, dar in zona respectivă chiar asta mirosea...), am continuat periplul nostru si am vazut că mai peste tot se întindeau scene de spectacole, pentru că urmau mai multe zile cu spectacole, Inclusiv in fața primăriei din Viena Am ajuns la biserica Votive, care este impresionantă prin dimensiunile ei (mi-a adus aminte de Domul din Milano că arhitectură) Mai departe am admirat arhitectura caselor, curățenia de pe străzile late, am trecut prin culoarul Ferstel și am ajuns in zona magazinelor brandurilor renumite de ceasuri, modă, parfumuri și in final ne-am oprit la Biserica Sf. Petru Cam la toate bisericile erau slujbe și spre deosebire de cele din Franța sau Spania, accesul nu era permis turiștilor decât in lateral sau in față. Apoi ne-am oprit la un restaurant să mâncăm șnițele vieneze, nu? Pretul este cam la fel peste tot, 25€ c cu vită si 19€ cel cu porc sau pasăre. Nu m-a dat pe spate, dar poate unii care n-au mâncat in viața lor un șnițel au rămas impresionați. Ar fi de amintit doar mărimea porției și salata de cartofi, ce semăna la gust cu cea orientală de la noi. Mai departe am plecat spre Catedrala Sf Stefan (capela lui Virgil este lipită de catedrală, dar ju era deschisă), care este imensă raportata chiar la clădirile din jur. Apoi am luat un metrou și am plecat spre Palatul Schoenbrunn. Si aici se pregăteau de ceva festival. Pentru că biletele sunt cu oră și am ajuns mai devreme, ne-am plimbat prin gradinile palatului, ceva in genul Versailles, dar mai putin spectaculoase si mai mici decât acolo. Apoi am mers și in interior și sincer cred că am avut așteptări prea mari pentru cei 40€ de persoană, crezând că este un fel de Palatul Versailles, dar de fapt a fost un fel de Trianon Mic, pentru cei care au fost la Versailles. Frumos, dar destul de scurt, cei drept nu am luat bilet si cu vizită la apartamente, dar nu cred că era o diferență așa de mare. Într-un cuvânt: over-rated! Apoi încă 2 metrouri si am încheiat și ziua aceasta. somn și de la capăt! 😁
    6 points
  14. Crezi ca textul de mai sus ma afecteaza intr-un fel? Nu. Schimba abordarea. Nu ne mai facem bine? Ca am cerut moderatorilor sa pastreze putin curatenia pe un topic care trebuie sa prezinte o masina? Eu ma mir, totusi, ca nu ne-ai spus din ce masina ai scris textul de mai sus. Am mai vazut o postare pe un topic asemanator, cineva se plangea ca a lovit un caine. A venit un membru, nu-mi amintesc numele, sa ne spuna imediat ca a lovit si el un caine dintr-un BMW seria 5 nu mai stiu ce generatie. A se retine ca nu l-a intrebat nimeni, dar el a tinut sa precizeze masina si apoi a inceput sa "balmajeasca" despre ce a patit atunci si nu mai stiu ce. Trebuie sa mai zic mai multe? Oricum, ceea am mai observat acum, moderatorul a sters tot offtopic-ul de care m-am plans, dar a lasat postarea mea. Postare care nu mai are aceeasi relevanta in contextul sters. Probabil a lasat-o ca sa-mi primesc ceea ce "merit". Da, am o problema. Nu se mai pot urmari aceste topic-uri de prezentare propria masina, de altfel foarte interesante, de cativa "narcisisti" care tin, cu tot pretul, sa se "bage" peste colegi cu propriile (foarte interesante) experiente, in ce masini s-au bronzat ei pe mana stanga - sau mana dreapta in alte cazuri etc. Da, am mai avut o astfel de inteventie pe un topic, m-am plans, dar nu am plans. A fost ceva de genul: lasa naiba omul sa povesteasca despre acel Porsche, da, am inteles, ati avut sau ati mers si voi cu asa ceva. Poate si alti colegi au mers, daca e ceva greu de crezut. Texte ca cele din postarea de mai sus, sunt sigur ca au incins creierul autorului, dar au un efect minim asupra mea. Sper sa nu se stearga repede aceasta postare. Va salut!
    5 points
  15. @Emy D mersi pentru comentarii! 😁 Cu excepția câtorva strazi cu piatra cubica cam denivelate prin Praga, in rest a fost ok. In Viena strazile foatte bune, dar din păcate, foarte multe prin zona in care am stat și ne-am plimbat noi, erau decoperate, se schimbau conducte și altele. Din păcate RNS510 a cedat, nu mai funcționează, se aprinde și se stinge display-ul într-una și pocnește in boxe. Am deconectat-o de la cabluri și am comandat un RCD 780 PRO și o camera RCA, pentru că v-a trebui să o schimb pe cea existentă. Să vedem cand ajung, sper că destul de repede. Când mă gândesc la scos și tras cabluri prin burduful de la hayon mă apucă ... Tot azi am facut și ITP-ul. Nimic de spus, totul este in regulă, doar că am trecut la ITP anual! Weekend fain tuturor!
    5 points
  16. nu vad legatura dintre problemele din Europa si "structura profunda" a romanului... Europa are o infrastructura care pt noi poate fi descrisa doar ca "extraterestra", sa ai 14000 km de autostrada in Germania doar si sa o si intretii? wow. Metrouri, trenuri care sa si functioneze? Noi ne-am chinuim sa pacalim in 2020 FIFA ca avem un tren intre Buc si Otopeni, e inca semi-functional (pe o singura sina, nu reusim sa facem 2 sensuri...). Localitati legate cu mijloace transport? La noi a luat viitura podul de pe Arges si nu l-am refacut in vreo 15 ani... se faceau 2 ore intre Buc si Giurgiu cu trenul... Multe rute sint mai lente ca acum 40-50 de ani de altfel. Nu stiu cu ce ne-a ajutat modul nostru de a fi... foloseam tactici unice, incendiam casele si ne otraveam fantanile... Daca e ceva bun ca nu avem regenerabile la nivelul altora, cu siguranta ne dorim sa avem mai multe. Chiar Hidroelectrica (care in 2012 era in insolventa, apropo de calitatile noastre de manageri), a cumparat parcuri fotovoltaice si va continua. Oricum, debitele de apa pe rauri nu mai sint de mult cum erau... Efectiv niciunul din raurile pe care le stiam nu mai sint cum erau acum 20-30 de ani cand eram copii... Tot ce vedem la TV cu populismele cu hidrocentralele neterminate sint in mare povesti, despre puterea INSTALATA care nu are legatura cu puterea pe care o vor produce efectiv. Care centrala aflata in functiune a mai produs la 100% capacitate in ultimii 15 ani? Niciuna. Si nici povestile cu carbunele nu sint asa cum le servesc populistii unei audiente nu f educata in domeniu... Puterea instalata era mare dar din cauza unor erori de proiectare sau din cauza calității proaste a cărbunelui aproape niciun grup nu scotea cât scria la proiect.Vezi Mintia care a fost mai tot timpul o gaura neagra care a consumat mai mult decât a produs. Carbunele era prost pentru ca la proiectare s-a folosit carbune din Polonia pentru a justifica randamentul, dar huila noastra era sub nivelul optim. Cu toate astea, mergeau 24/24. Da, in ziua de azi este o problema pentru ca ai pret bun ca producator cateva ore pe zi si in rest pretul per MWh este sub 300 de lei, ceea ce face ca o termocentrala sa nu fie profitabila daca nu are consum maxim mereu la un pret decent. Energia nucleara este ieftina la noi pentru ca reactoarele sunt facute si amortizate de mult, dar daca le faci de la 0 merita si nu prea, dar fiind ca nu avem consum constant. Ce faci de sarbatori? Opresti reactoarele 2 zile ? Europa e afectata de un razboi. E unul din acele evenimente care nu se pot prevedea... Ca si pandemiile. Evenimente exceptionale. Gazul rusesc ieftin s-a terminat brusc, dar regenerabilele se dezvolta. E totusi o diferenta mare intre o centrale pe orice combustibil fosil in curte sau in casa cuiva si un sistem fotovoltaic care tacut si fara poluare isi face treaba. Cand ma uit cat chin e cu transportul si taiatul si manipulatul lemnelor... e mult de discutat. Pornisem de la nesimtirea unora care nu pot respecta niste reguli... nu vad cum am putea sa zicem ca asta e un avantaj... Toti laudam disciplina germana sau elvetiana pana la urma. Sper
    4 points
  17. Amenzi e putin ,poate permis suspendat de la 3 luni ,masina ridicata si confiscata 6 luni…nu ne putem civiliza fara legi stricte .
    4 points
  18. Mi-am notat si eu asta , Touareg e un Cayenne nerafinat No , il duc la rafinarie cu prima ocazie
    4 points
  19. Personal, consider ca am cei 7 ani de acasa si am incercat tot timpul sa nu il deranjez pe "aproapele meu", nu a trebuit sa fiu educat de legislatie straina ca sa ma comport civilizat. De asta eu nu generalizez si nimeni n-ar trebui sa o faca, sunt convins ca sunt si altii ca mine, desi ai mare dreptate ca LEGISLATIA te educa cu forta! Fac parte din generatia care se ridica in picioare cand intra in sala de clasa profesorul si spuneam toti, in cor, cu mainile la spate "BU-NAAA ZI-UAAA"! 😄 Vorbeam cu DUMNEAVOASTRA si trebuia sa imi scot sapca atunci cand eram intram intr-o incapere. Acum, vad la TV profesori batuti de elevi, ma rog, "pe vremea mea" n-am vazut d-astea...dar ce ne mai mira? Acum profesorul este luat la raspundere daca ridica tonul la un elev. In fine, s-au schimbat vremurile... Am umblat pe afara mult, am deja milionu' de km condus p-afara, am cam vizitat toate tarile europene de dinainte de anii 2000, nu ma consider vreun sfant, am mai depasit viteza legala pe ici, pe colo cand ma grabeam, insa n-am pus in pericol niciodata viata altora. Carnetul mi s-a luat o singura data, in capitala noastra draga pentru ca n-am lasat o baba (cica) sa traverseze la Unirea. Apucase sa calce pe strada, cu bastonul, pe sensul celalalt, nu a facut 2 pasi sa treaca nici macar pe a 2-a banda, pe contrasens, mai avea de "pedalat" pana la axul drumului, eu am trecut, lansat, pe verde, ca sa nu tin traficul din spatele meu blocat in intersectia din spate si 2 "militieni" care filmau trecerea de pietoni m-au oprit cu "salt" in fata masinii, "agitand" bastoanele, urland la mine ca "daca am BMW decapotabil, asta nu imi da mie dreptul sa nu acord prioritate pietonilor angajati in traversare si ca cica sunt nevoit sa ASTEPT pana cand pietonul a trecut pe trotuarul celalalt!!!! "UNDE MA GRABESC?" Asta pe un ton...cum sa zic eu, nici maicamea nu urla asa la mine cand lasam usa deschisa spre curte, ca intra Nero si mananca platoul cu snitele de pe masa din bucatarie! Deci, dupa spusele lor, trebuie sa astepti ca pietonul sa urce pe trotuarul de pe cealalta parte a drumului, chiar daca soseaua are 4 benzi, nu e suficient ca a trecut de botul masinii, cica n-ai voie sa pleci de pe loc pana nu se urca cu ambele picioare pe trotuarul al 2-lea. Am ras ironic, am zis...."Hai ca ati prins infractorul, Bucurestiul este mult mai sigur acum, ma bucur ca nu platesc taxe degeaba si ca va meritati salariul!" Mi s-a facut morala inca 5 minute, ca sunt obraznic si am ramas 3 luni "pe jos". De atunci, de fiecare data cand vedeam un pieton, chiar si ca se indreapta spre zebra, franam si ma opream, chiar daca nu traversa si il invitam eu sa "treaca" strada. Ma rog, invatatura de minte! Nu mi s-a mai luat carnetul de atunci in cei 21 de ani de condus zilnic. In UK nici nu exista treceri de pietoni si daca exista sunt foarte foarte rare. Exista refugii care le permite pietonilor sa traverseze, insa n-au prioritate. Ei trebuie sa fie atenti cand traverseaza, doar atunci cand traficul le permite. Eu, invatat din RO cu tablagiii care sar in fata farurilor sa te opreasca, franez din timp si le acord prioritate de trecere si aici, chiar daca eu am prioritate, dar de multe ori, chiar si bunul simt ma face sa opresc si sa las sa treaca o femeie care impinge un carucior sau un grup de elevi sau un batran inclusiv prin locuri nepermise, mai ales daca ploua. Cam asta sunt eu! @tavitaraRegasesc adevar in tot ceea ce ai spus, ai reusit sa bifezi cam tot ce m-a deranjat si pe mine in tara, bine, as mai putea sa umplu 2 pagini cu completari, dar nu vreau sa denigrez si cum am spus, nu generalizez. Sunt oameni de calitate care probabil se regasesc in ceea ce am scris si sunt convins ca majoritatea celor care citesc randurile astea isi doresc sa schimbe ceva in tara in care traiesc. Sper! Eu am crezut ca o sa fie mai bine, doar ca "la noi", daca esti civilizat, daca respecti regulile, daca muncesti legal, platesti taxe, "stai la rand" si zici "sarumana", esti luat de fraier, prosti sunt aia care stau in coloana, nu cei care trec pe rosu! Jmekerii cu bani facuti din ilegalitati sunt dati exemplu, cei care fac nasoale si scapa sunt luati drept model, singura valoare "respectata" este BANUL, indiferent de provenienta, de preferat rapid si usor, fara sa se puna intrebari! Totul este bazat pe "relatii", conteaza "pe cine cunosti" si mai putin de aptitudini si calificari. Romanul are o vorba: "Hotul neprins e negustor cinstit!" Eu as zice ca hotul neprins e un infractor, doar ca un infractor in libertate. Problema e ca la noi HOTUL PRINS sau mai bine zis HOTII PRINSI conduc tara. Cam asta e motivul pentru care am hotarat sa platesc taxe pe alte meleaguri. @dercosN-am intalnit austrieci si elvetieni nesimtiti in Ro, pot fi tot romani cu numere de inmatriculare straine, totusi. Am colindat si Austria si Elvetia de la un cap la altul de mai multe ori, traficul este 99% perfect! ❤️ Crezi ca merg strainii LEGAL in toata EUROPA si vin in Romania si incalca toate regulile de circulatie? Imi e greu sa cred asta! In UK e la fel, daca se baga cate unul in fata ta fara sa semnalizeze, cand te uiti la volan e un tuciuriu, clar nu e englez! In Franta si Italia se circula mai "cu tupeu", deh, tari latine! Seamana cu noi, dar nu se compara gradul de nesimtire!
    4 points
  20. Ca bine spui. Doar daca e sa compar un drum alpin din Austria /Italia ca pe altundeva nu am fost, cu unul de la noi. Nici nu ai ce compara, si aici nu ma refer la peisaj ci la atmosfera si comportamentul oamenilor. La noi orice e trebuie sa fie cu fum, cu lautari, cu alea alea. Ateveuri si motocrossuri care se dau in figuri si baraieli.langa masa ta. Sigur, am vazut fum si la mummelsee in schwarzwald, dar fumul ieșea pe horn si nu putea toata parcarea a fum de hamsii Recent am fost insa placut surprins de o cabana pe semenic unde chiar ca auzeai pasarile. Nicio manea, niciun betiv, nicio taraba cu chiciuri.
    4 points
  21. Sâmbăta 4 țări, 2 orașe Am plecat de la cazare spre Havel Parking (ne-a luat 12€ pentru 5 ore, dar avea wc, la care intrai pe baza tichetului de parcare) În parcare am găsit chestiile astea in caz că mă hotărăsc să schimb mașina de voiaj și nu eram hotărât asupra culorii. 😁 Am ieșit din parcare și-am urcat la castel am vizitat biserica Wavel aflată in incintă, foarte frumos decorată in interior apoi am vizitat muzeul de lângă un de erau expuse coroane, tapiserii diverse și mantii ce au aparținut papei Ioan Paul al doilea, de acolo ne-am continuat plimbarea spre Dragon's Den, o mini peșteră, turist-trap din punctul meu de vedere, dar nu înainte de a ne bucura de panoramă asupra râului Vistula De acolo am plecat spre bisericile Sf. Andrei și Sf. Petru și Pavel, aflate una lângă cealaltă În pofida celor 27°C, se aglomerase destul de tare pe străzile din jur, o forfoteala in toate părțile. Am vizitat curtea liceului Maius Apoi am ajuns la biserica Franciscană, cu tavanele albastre și surprinzător de mare in interior (nu realizezi din exterior dimensiunea),iar după aceea am ajuns in Piața Mare - Rynek Główny Tot acolo era si biserica Sf. Maria, cu cele două turle impresionante ca înălțime De acolo ne-am oprit la un restaurant, Pierogarnia Krakowiacy unde am luat un platou de 35 de pirogi amestecate, încă unul cu cartofi și șuncă si unul cu sarmalele lor Era suficient platoul de 35, pentru că nu am reușit să mâncăm tot, iar sarmalele au fost imense, dar nu ne-au dat pe spate (nici nu le-am putut termina),poate din cauza sucului de roșii prea dulce. De acolo am plecat spre Barbican, aflat imefiat după această poartă Iar de la Barbican am plecat la parcare și-am plecat spre Oradea. Pe drum mi-au plăcut cele două tuneluri lungi din Slovacia, pe unde se circula cu 80 sau 100km/h, fără a mai merge prin serpentine. Ce nu mi-a plăcut este că undeva pe traseu, nu mai țin minte localitatea, dar era in Slovacia, erau semnalizare niște lucrări pe Waze si ne-am întâlnit cu un indicator oe care scria ceva in slovacă si era un simbol de drum blocat. După cam 6-700m drumul era tăiat efectiv de un șanț, perpendicular pe drum peste care nu se putea trece. Niște muncitori ne-au facut semn să ne întoarcem așa că ne-am întors si am cautat pe maps o soluție. Am găsit un drum care parea că ocolește lucrarea respectivă și am luat-o pe acolo. Imagini de la bordul navetei spațiale (se observa și masacrul facut de Tiguan in rândul gazelor, deși am șters parbrizul in 2 benzinării) 😁 Totodată se vede și utilitatea cruise controlului de pe autostradă, fixat la 129km/h! 😁 După ce am traversat trei țări, in jur de ora 22⁰⁰ am ajuns la cazarea din Oradea. Cei 515km i-am parcurs in 6 ore si 13 minute, cu o întârziere de 25-30 minute față de ce prevăzusem inițial, cu o medie orară de 83 km/h preponderent traficului pe autostradă și un consum de 6.8l/100km. Obosiți, dar ne-am relaxat pentru că am ajuns cu bine în țară. Așa că Somn și de la capăt! 😁
    4 points
  22. @Emy DEu am plecat la drum cu un regim pe slăbire și m-am abținut din greu să nu mănânc toate chestiile pe care le-am văzut și să nu le stropesc cu bere și vin, ca să alunece mai bine. În plus, datorită timpului limitat, nu "îmi permit" să pierd câte 1-1.5 ore la fiecare restaurant... dar, oricând mă pot întoarce cu un avion într-un City break să fac și o experiență culinară mai aprofundată! Mulțumesc, de fapt mulțumim, că sunt cu siguranță mai mulți care citesc aici, pentru ponturi! Vineri - 2 țări, 3 orașe Am plecat de la cazare spre Visehrad, cetatea din sud cum îi se mai spune. Este un parc prin care se plimbau profesori cu copiii mai mici sau mai mari, le vorbeau despre istoria locului și făceau diverse activități. De pe ziduri se poate vedea o panoramă de 270°, asupra râului Vlatava cu toate podurile, se vede inclusiv Castelul Praga. Tot aici găsiți biserica Sf. Petru și Pavel, cu aceeași arhitectură ca Sf. Vitus și cred că au cam aceeași vârstă. De aici am plecat spre Auschwitz, fiind cumva contracronometru pentru că aveam bilete la ora 15.30. Aveam cam 40 de minute tampon de la Visehrad, dar distanța era destul de mare și evident că erau multe neprevăzute. Prima neprevăzută a fost când pe partea opusă fusese un accident și cei de dinainte frânau să se uite și ne-am trezit in coloană cu avarii puse si mergând cu 10km/h în loc de 130km/h. Apoi pe un sector de drum se lucra și din două benzi se făcea doar una și iarăși s-a format coadă cu avarii. A doua oară în apropiere de Brno, un cretin cu Touareg, care abuzase de banda a doua cu 110-120km/h, a frânat absolut fără motiv (era cam a 7-a mașină în față) și ne-am trezit toți frânând cu disperare doar doar nu intrăm in carambol. Colac peste pupăză, Skoda Superb 3 din spatele meu, nu mai oprea (cine știe ce făcea șoferul în momentul acela, dar după asta a fost atent tot drumul și a păstrat o distanță suficientă, ca și mine de altfel 😁) așa că am eliberat frâna și m-am dus cât mai spre parapet, să îi fac loc și am frânat tare, din nou. Cel cu Superbul a oprit la 1 m lângă mine, adică bara lui era prin dreptul portierei dreapta spate și mi-a făcut semn că își cere scuze... Am plecat mai departe, cretinul din Tuareg și cei 4 amici ai lui se amuzau in mașină, tot pe banda 2... i-am depășit pe 1 și dus am fost. Apoi o doamnă rămăsese agățată pe banda a doua vreo 20km cu 110-130km/h, adică, atunci când ajungea o mașină care rula mai tare in spatele ei accelera la 130 sau chiar 140km/h, iar după ce ăla trecea pe 1, când se putea, o lăsa iar la 110.... absolut de neînțeles comportamentul rutier pe autostradă al cehilor. Ultimul eveniment neplăcut a fost înainte de Ostrava, când cel din fața mea de pe banda a 3-a, eu fiind pe a 2-a, iar banda întâi fiind ocupată cu mașini (deja erau cam 2km...) ce făceau dreapta spre breteaua de ieșire de pe autostradă, a frânat brusc și a tras dreapta de volan vrând să se încadreze printre mașinile staționate care făceau dreaptă. Am tras stânga și am frânat cât de tare am putut, apăsând și butonul de avarii pentru cei din spate și am trecut razant pe lângă ăsta... viteza era limitată la 100km/h și poate de asta nu au fost alte consecințe, pe lângă prezența mea de spirit, dar trebuie să recunosc că am avut și noroc că nu era nimeni în stânga în acel moment. De ce am zis că nu am înțeles comportamentul rutier pe autostradă al cehilor, pentru că, nu o dată, îi vedeai că pun semnal stânga sau nu puneau semnal și intrau pe banda a doua, fără să se asigure și cel surprins de manevră trebuia să frâneze pentru a-i permite manevra. Încă un moment amuzant, ne-am oprit pe autostradă la o benzinărie pentru nevoi fiziologice și îmi arăta Waze-ul că ajungem la 15.02, inainte de oprire. Am stat cred că maxim 5 minute și când am plecat ne arăta 15.25. Ne-am amuzat că am intrat într-un tunel al timpului, dar până am ajuns, indiferent cât de tare am tras, nu am reușit decât la 15.21. 🤣 Cum scădea la 15.21 sau chiar 15.20 ori găseam pe unu adormit în față ori se făcea coloană și iar sarea la 15.22. Pe final a fost puțin stresant că părea că nu mai ajungem in timp util. După 5 ore și 26 de minute și 441 km conduși cu o viteză medie de 81 km/h și un consum de 6.7l/109km, am parcat in parcarea complexului Auschwitz (este chiar în față, are suficiente locuri, se plătește la intrare, era o doamnă care ne-a luat banii (cash sau card). Am facut controlul de securitate și am mers să ne găsim ghidul. După ce ne-am reunit tot grupul, am plecat să vizităm complexul crematoriul din complexul Auschwitz După aproximativ două ore s-a încheiat vizita aici și am plecat spre stația de autobuz care ne-a transportat către complexul Birkenau (aproximativ 7 minute). De la poarta complexului ne-am reîntâlnit cu ghidul și am continuat turul. Ușa sobei dintr-o baracă ștanțată VW A mai durat încă o oră, timp in care începuse să apună soarele. Am plecat marcați de aici, deși dimensiunea suferinței umane, de dimensiunile imense ale complexului, de ceea ce ne spusese ghidul și de ceea ce văzusem. Concluzia este că din istorie nu învățăm nimic... Ne-am reîntors cu autobuzul in complexul Auschwitz, ne-am urcat in mașină și am plecat spre Cracovia. Drumul de 68 km, trebuia să dureze cam o ora si 10 minute, dar... iar am găsit lucrări care au creat ambuteiaje și am ajuns după o oră și 30 de minute la cazarea noastră, am parcat în curtea interioară și am urcat în apartament. Aventura pe zuua de vineri s-a încheiat, așa că Somn și de la capăt! 😁
    4 points
  23. Schimbat parbriz pe CASCO la Avia Motors. Totul a decurs simplu. Marti cei de la firma de casco au reprezentat la avia, am fost acolo, trebuia programare pentru a se aloca nr de dosar. Nu am stiut, am sunat cand eram fata in fata cu agentul, s-a alocat numar de dosar, s-au facut poze, am promit nota de constatare cu care am fost la biroul alaturat si am facut programare. Au comandat parbrizul, a venit cel original, am dus masina la tinichigerie si in 2 ore era gata.
    4 points
  24. Joi, zi plină de Praga! 😁 Am plecat dimineață de la cazare, pe la 9⁰⁰ dar chiar și așa era destul de aglomerat pe străzile din orasul nou si din cel vechi. Traseul nostru era deja stabilit și aveam și o oră la care trebuia neapărat să fim la Castelul din Praga. Prima în drumul nostru a fost clădirea municipală și apoi Turnul Jindrisska, după el Turnul cu pulbere. apoi pașii ne-au purtat spre orașul vechi, către piață, unde puteai admira Palatul Goltz-Kinský, biserica Doamnei noastre inainte de Tyn (Church of Our Lady before Týn) ceasul astronomic E amuzant cum apar statuetele diferiților sfinți catolici și se mișcă pe la geamuri Biserica Sf. Nicholas Apoi am plecat in cartierul evreiesc, aflat in apropiere, dar până acolo am trecut pe străzile cu magazine de branduri celebre și ne-am mai clatit ochii cu mașini scumpe. 😁 Turul sinagogilor costă 25€/persoană dar sincer merită vazute Sinagoga spaniolă si Sinagoca Pinkas, celelalte si cimitirul nu prea mi-au spus nimic. Dar le-am văzut si ne-am continuat drumul, practic ne-am întors in piață, întrucât copiilor le era foame si am mâncat niște cârnați de la Sausage&Go. Ne-a facut un mix de cârnați cu o pâine de-a lui, cu un sos de usturoi deasupra, puse toate intr-o caserolă de plastic, foarte gustos, un fel de gustare mai proteină! 😁 Parcă 7-8€ a costat. De aici am plecat spre Kliementium (nu am mai intrat) și podul Charles, cu ale sale turnuri. De pe podul Charles se vede cel mai bine Castelul Praga. Bilete să cumpăr online nu am găsit cu o lună înainte, dar am găsit pe Getyourguide ceva mai scumpe de la 18€ la 29.9€). Biletele vă trebuie să intrati in Vechiul Palat Regal, in catedraka Sf. Vitus, in biserica Sf. Gheorghe și pe Strada de Aur, dar fără ele puteți să vă plimbați prin castel fără probleme. Catedrala Sf. Vitus este imensă și domină de altfel cetatea, așa cum se vede Biserica Sf Gheorghe este mult nai simplă și mult mai mică La Palatul Regal Vechi erau expuse bijuteriile Coroanei Cehe,lucru care se întâmplă rar, o dată la 2-3 ani și le expun 2 zile. Aici nu costa nimic și era o coadă destul de mare. Strada de Aur este ultimul obiectiv inainte de a ieși, au o serie de case mici care se pot vizita si vedea unelte vechi sau găzduiesc magazine de bijuterii sau suveniruri. Interesant, la nr.22 a locuit pentru o perioadă scurtă Franz Kafka. Înainte de a pleca, ne-am oprit la ieșire să mai facem câteva poze și am surprins un moment cu avioane de vânătoare ce treceau pe deasupra: Am coborât din castel si ne-am îndreptat spre piață din nou, pentru că la SausageGo vorbisem cu cel de acolo și ne-a recomandat un restaurant, de tip împinge tavă, cu mâncare autentică cehească Havelska Koruna. Am mâncat șnițel cu salată de cartofi, un fel de salată boeuf, dar cu mai puține ingrediente și gulaș din vită cu găluști din pâine (îmi pare rău că nu m-am uitat mai mult la poze și descriere să fi comandat și altceva). Totul a fost foarte gustos si ieftin (30€ - 2 porții de șnițel cu salată de cartofi, o porție de gulaș de vită și 2 beri drastic Urquell Pilsner la halba de 0.5l, in condițiile in care la Market doza de 0.5 de Urguell era 1.56€...) După ce am ajuns la cazare, ăștia mici au spus că vor să vadă Praga și noaptea, chiar dacă făcusem si azi ceva kilometri. Vă pun poze mâine. 😁 Eu am pregătit detaliile pentru ziua de mâine, așa că Somn și de la capăt! 😁
    4 points
  25. Ma uitam prin topic-uri si ma gandeam - o fi patit ceva @Doomy ca nu a mai postat demult, insa apoi mi-am dat seama ca nu sunt mai breaz Si tocmai ca s-au mai intamplat lucruri. Nu foarte multi km, ca pentru drumurile mai incerte iau Rextonul. Deci: Inlocuit burduf de planetara stanga - era rupt complet - recunosc aici nu am avut tupeu singur, dar cred ca la dreptul o sa imi iau inima in dinti... (si ala are ceva fisuri), inlocuit lichid frana (spre rusinea mea nu umblasem) si rulment fata dreapta - abia dupa ce l-am schimbat am realizat de cata vreme facea zgomot, ma obisnuisem Si cel mai important - gata cu chinezismele - cele de pe fata erau aproape la semn, asa ca am pus ca pe spate Debica Navigator 3 - tot XL si cu protectie de janta. Marea dezamagire insa este cu discurile de frana fata - acum vreo 4 ani si cam 40k km le-am schimbat impreuna cu placutele - toate Textar, si gresat glisiere, verificat etrieri etc; iar prin vara am inceput sa simt ca sunt ovalizate ... Nu imi aduc aminte sa fi trecut prin balti mari cu franele incinse, iarna nu am mers prea mult cu masina ... Nush, daca ar fi fost noname-uri poate as fi inteles, insa asa ... nici macar un rand de placute nu au tinut. Le las peste iarna ca cine stie pe ce zapezi oi umbla, iar prin martie le schimb. Si de data asta nu mai iau "de marca" ... a fost cam degeaba... Poze nu prea i-am facut, spre rusinea mea...
    3 points
  26. @corad0, la masinile cu suspensie pe perne DE FABRICA, sincer nu stiu. Cu siguranta este in manual ce actiuni ar trebui luate. Si intervalul de schimbare. La cele de pe Superb, eu le-am schimbat dupa 5 ani aprox. Pernele nu aratau rau, dar deja se vedeau urme de uzura pe ele. Ca si mentenanta, eu sincer nu le-am facut nimic. Am inteles ca unii le mai curatau / ungeau cu ceva solutii, nu mi-am batut capul. Desi ar trebui din cand in cand sa fac si eu asta. Macar odata pe an la revizia anuala. Bun, actiunea de azi, am reusit in sfarsit sa scalez RPM-ul la ceasuri. Montat foita de benzinar, evident ca am uitat sa pun si foita de la martori, iar in loc de EPC, am martorul de DPF . Dar o rezolv si pe aia urmatoarea data cand le dau jos. Dar RPM-ul arata corect, in sfarsit ! Cum ziceam, urmeaza un detailing interior, exterior peste 1 saptamana. Voi reveni cu poze. Pana atunci, sper sa imi fac timp intr-o zi sa rezolv cu marsarierul. Sonda de marsarier am scos-o din ecuatie. Am primit confirmare la banuiala mea, si anume o problema electrica SI NU sonda. Faptul ca oglinda dreapta se lasa in jos cand bag in marsarier e practic o confirmare ca sonda functioneaza ok. Probabil cand noul bord a fost montat, s-a intamplat ceva.. sper ca problema sa fie in spatele plasticului de sub volan si sa nu fiu nevoit sa desfac iar tot bordul pentru problema asta.
    3 points
  27. Tot in Europa se demoleaza baraje vechi si se renatureaza raurile. Energia hidro de tip ceausist nu isi mai are locul, oricat de populisti sunt politicienii. Noi distrugem inca natura pentru ca suntem prosti, desi asta e principalul avantaj al nostru cu care putem face, de exemplu, turism in tara asta. Parcuri fotovoltaice mult mai ieftine si mai usor de intretinut ar trebui facute, le poti construi pe terenuri degradate, pe gropi vechi de gunoi samd. Ma gandesc ce costuri vor fi pentru excavarea sedimentelor din lacul Vidraru, si cat a pierdut din volumul de apa din aceasta cauza. Green Deal a fost implementat prost, comunicare dezastruoasa si ambitii prea mari. Momentan, la modul general, electricele sunt dezavantajoase fata de termice, dar pentru mersul in oras si pe distante mici, si acolo unde le poti incarca sunt perfecte. Daca nu le poti incarca acasa nu au nici un sens.
    3 points
  28. Bai, frate, nu mai sunt moderatori pe forumul acesta? Nu se poate face un alt topic pentru astfel de discutii? Este un topic de prezentare a unei masini, nu pot sa cred ce postari sunt pe aceasta pagina. Cei 2, 3 membri isi bat joc, efectiv, de propriile topic-uri si acum de acest topic. Eu urmaresc doar topicurile Skoda, Masina mea si inca 2, 3. Nici nu-mi imaginez ce debiteaza pe alte sectiuni ale acestui forum. Asa o demonstratie gretoasa de: "ce cool suntem noi si ce le stim pe toate si ce masini am condus noi si ce ne pricem la toate" nu am vazut de multa vreme.
    3 points
  29. Raspund tot eu Variantele erau reset total cu borna minus baterie scoasa 5 minute sau calibrare Asa ca am scos masina la drum , am citit pe un forum strain undeva ca mergand cu ea se recalibreaza asa ca hai sa vad daca e real Am mers pana la Pitesti 60 km pe Dealul Negru ca era liber si inca 10 km pe autostrada In cei 60 km incet incet cumva s-a recalibrat totul pas cu pas , acul s-a deplasat treptat pana la maxim , range-ul a crescut treptat pe afisaj Si s-a ajuns la normal , adica un 1340 km maxim pe plin 1260 + 76 + 4 ieri in oras dupa plin = 1340 km la un consum mediu de 7 / 100 extern - cam asa am avut mereu deci s-a calibrat ok
    3 points
  30. @corad0, eu zic ca e alta mancare de peste cu un compresor de fabrica in ideea in care cel de pe o masina de fabrica este utilizat mult mai putin, deci clar tine mai mult. Eu am abuzat mult de el, mai ales primii ani, cand toata ziua ma jucam sus-jos cu ea. Eu zic ca te va tine mult mai mult, fara probleme! Nu cred ca tine de drumuri sincer.. cum ziceam, am abuzat de el mult la inceput mai ales. Ma astept cu cel actual sa tina mult timp, avand in vedere ca nu mai joc cu sistemul atat. Acuma cat despre perne... nu stiu la cat recomanda producatorul sa le schimbi la o masina de fabrica dotata cu perne. Dar ma astept sa fie intre 5-10 ani. Pana la urma e un cauciuc acolo, care mai imbatraneste, comparativ cu un arc. Eu mi-am propus sa le schimb la 5 ani, pentru siguranta. Ziceai de contra-cost, deja nu mai e vorba de contra-cost, ci mai degraba de timpul pierdut si situatia in care te pune cand se strica ceva. Imi place mult VR6le. Asa de mult incat merg cu ea cu orice ocazie prind, e folosita in regim daily as putea zice. Si cand folosesti o masina veche in regim daily, inevitabil apar problemele si vin problemele. Daca as tine-o bibelou, si mers cu ea odata la weekend, sunt convins ca ar trece mult timp fara sa se mai strice ceva.
    3 points
  31. new turbo - GARRETT 921474-5001S Turbocharger POWERMAX GT2563 Features • Complete assembly with calibrated electric actuator for OE fitment • 550BHP | 410kW turbo capability (on-vehicle results 520BHP | 383kW – with conservative tune) • +20% compressor flow compared to OE turbo • +37% turbine flow compared to OE turbo • Customized modern compressor wheel aero for application • Modern gasoline turbine wheel aerodynamics constructed of Mar-M alloy rated for up to 1050°C • Stainless steel turbine housing rated for up to 1050°C • Fully machined speed sensor port • Integrated thrust bearing – reinforced for application • CARB Emissions Certified D-871-2 vs OEM:
    3 points
  32. Ieri m-am întors de la Brașov și pe traseul de la Ojdula spre Greșu începuse să ningă, bătea si vântul destul de tare și eu, ca mulți alții, aveam cauciucuri de vară. Nu am avut probleme de aderență, chiar dacă la un moment erau -1°C, dar nici nu am testat la limită (cred că o singură dată, a fugit puțin fața într-o curbă mai strânsă, dar am redus mai mult viteza) La dus, am găsit ursul care aștepta pe marginea șoselei, același pe care l-am întâlnit și când am plecat în Eurotrip 😁 Tot ieri a venit și RCD 780 PRO (6RD 035 187D) - termenul de livrare a fost 5 zile lucrătoare și nu am mai avut răbdare până azi și aseară am schimbat RNS510. Photografie comparativ între cele două A venit și cu cablul spre antena radio și camera RCA iar aici am o dilemă, in sensul că, în mufa quadlock exista un conector albastru cu 3 fire, care nu știu ce rol joacă, întrucât RNS510 are mufă dedicată pentru cameră. Aștept să vină camera și să văd cum o conectez, sau dacă imi trebuie vreun adaptor quadlock După ce am pornit-o m-am jucat prin menu-uri, am testat Bluetooth-ul atât prin telefon cât și redarea melodiilor și Android auto. Se mișcă foarte rapid, incomparabil cu RNS510. Tot incomparabil este volumul din difuzoare, cred că RCD 780 PRO are amplificarea mai puternică Acum să văd dacă m-ai am nevoie de suportul de telefon acolo, în condițiile în care Android auto merge prin cablu. O să testez cum merg Eaze si Google maps și dacă funcționează ok, o să renunț la acest tip de suport de telefon. O singură problemă am, la selectarea redării de pe card, uneori nu-mi vede cardul (este un microSD băgat într-un adaptor SD Când îl vede, rulează câteva secunde și apoi sare la următoarea piesă, iar când intri pe lista melodiilor sunt marcate cu 🎵 tăiat și nu mai pot fi redate. O să testez și cu stick-ul, iar pentru SD o să schimb adaptorul și formatarea, să testez dacă aici este problema. Weekend fain tuturor!
    3 points
  33. A zis ca nu e lansat pe piata oficial. Ala va fi mai rau😅 @EEXCALADEastea vor fi modele de bagat pe gât la fraierii care vor modele mai exclusiviste. Vrei ceva 911? uite, avem niste ascuțitori pana una alta apoi mai vedem. Sa isi faca targetul de ecologizare.
    3 points
  34. Te sustin 100%. Au fost multi bani in piata care au sustinut superficialitatea din asta rezultand o abundenta de dobitoci cu bani in buzunar, ei real fiind 0. De aici rezulta tot ce ai descris mai sus.
    3 points
  35. Nu sunt giga contra, se intampla sa am o parere diferita de a ta. Nu-i de rau, chiar tu o spui. Legat de comportamentul conationalilor, am mai spus o si cu alte ocazii: problema e in principal in lipsa actiunii autoritatilor. Adica treaba aia cu bâta. Ca doar nu creste gradul de educatie si nivelul iq-ului cand se parasesc granitele nationale. Exemplu concret de weekendul trecut de pe Transf: idiotii (romani, ucrainieni, francezi, etc) care opreau sa isi faca poze cu ursii. Politia 200 de m mai jos pe drum, am oprit, i-am atenționat, mi.au raspuns intr-un sictir greu de măsurat ca sa merg mai departe. 😀 Deci, educația dpmdv se face in primul rand cu bâta. Mai ales la romanasi. Da' noua ne plake sa fim daci liberi...
    3 points
  36. 3 points
  37. @skodamen da, da, a Ia ea la un moment dat ca atunci canderau pașalîc turcesc rămăsese in Transilvania, bla, bla. 🤣 Noi mustăceam între noi, dar a fost singura mențiune și era strict legată de coroana ungureasca. O zi, două orașe în două țări! 😁 Am luat-o la pas prin Bratislava spre Palatul prezidențial, aflat in imediata apropiere, continuând spre biserica Franciscan, apoi in drum spre Palatul Primacial, am văzut castelul Bratislava (Bratislava Hrad) și am zis că merită urcarea până acolo și chiar a meritat. La urcare chiar inainte de a intra pe porțile castelului, era o biserică ortodoxa veche, închisă, dar care s-a deschis cât ne-am plimbat noi prin castel. In cetate am găsit o "piață medievală " cu diverse chestii ce replicau meseriile vremui. De pe zid am avut o vedere panoramică asupra Bratislavei, cu Dunărea, podurile (podul OZN) și clădirile emblematice. Am coborât și ne-am continuat plimbarea vizitând Biserica Sf. Ștefan al Ungariei, Poarta Mihail, Palatul Primacial, catedrală Sf. Martin și alte clădiri de prin centrul vechi, după care am plecat spre Biserica albastră și de acolo către clădirea nouă a Teatrului, aflată pe marginea Dunării. Clădiri de blocuri cu arhitectura modernă se găseau in aceasta parte, in contrast cu arhitectura din cealaltă parte. Bratislava, ca și Budapesta ni s-au părut foarte curate, cu gazonul tuns, boscheți și copaci îngrijiți, străzile curate și trotuare drepte. Străzile din aici foarte bune, in contrast maxim cu cele din Budapesta. Ne-am întors la cazare, am luat mașina și am plecat spre Viena, dar nu înaintede a face plinul la OMV (1.49€/l motorină normală! Altă surpriza,la 2 minute de cazare, strada era blocată, mașinile se întorceau... am întors si eu si am luat-o pe alta strada din apropiere, bara la bară. Se lucra la calea de rulare a tramvaiului, pe alte străzi se reface canalizarea... haos total. Intr-un final am nimerit și fix strada respectivă era decoperata total. Am oprit si am vorbit cu câțiva muncitori, am lăsat mașina pentru avarii si am dus bagajele la întrarea in scara blocului, apoi am plecat spre o parcare (Parc & Ride Edberg - 4.4€/24h) unde am lăsat Tiguanul și m-am întors pe jos la cazare. Din păcate am uitat să fac poze de final, dar cei 76km i-am facut cam in 48 minute, cu viteză si consum similar întrucât 90% din drum a fost pe autostradă. După ce ne-am cazat si refresh-uit, am coborât si am mâncat la un restaurant chiar lângă noi, cu specific sârbesc: plescavita, hamburger si un platou cu mici, carne, plescabita si cartofi, o masă foarte bună și cu multă proteină! 😁 O clădire de lângă noi Am plecat pe jos spre Palatul și gradinile Belvedere, continuând cu Biserica Sf. Carol, apoi spre Opera din Viena. Pe parcursul plimbării ne-au mai atras atenția Catedrala Ortodoxă Rusă, monumentul soldatilor sovietici (da, există așa ceva in Viena) și arhitectura clădirilor. Spre deosebire de Budapesta, clădirile par a fi mai dichisite, străzile mai mari, spatiile deschise mai largi. Tot curățenie este si aici, deși am remarcat ai multe mucuri de țigară pe jos, decât in celelalte două strazi. Am luat metroul înapoi spre cazare și am trecut la somn și de la capăt! 😁
    3 points
  38. @DB86CLPImi place cand vad cat sunt de pasionati unii, ii vezi ca sunt cu adevarat pasionati, ar putea sa iti vorbeasca despre masina lor, cu orele, ii vezi si in trafic de multe ori, cu masini vechi, unele la care nici nu te-ai gandi sau pe care nu le-ai vazut niciodata, de la VAN-uri, la orice tip de masina, dar in stare impecabila, poate unele care nu mai valoreaza 2 bani, dar pentru proprietarii in cauza, poate inseamna ceva! Cine ar mai merge cu o broasca d-aia VW BEETLE din 1945? sau o "duba" Ford Transit din 1965? Am vazut Ford Cortina, Ford Sierra Cosworth RS500, Ford Escort Cosworth, Vauxhall Omega, Calibra 2.0 TURBO 4x4, Kadett GSI, Mercedes 190 EVO sau Aston Martin V8 ca in "JOHNNY ENGLISH" filmul cu Rowan Atkinson! Am vazut la clienti Lancia de tot felu, unul avea o Delta Integrale Martini Racing! Am vazut pe autostrada chiar si Stratos, in trafic, omu' avea o varsta considerabila, avea casti pe urechi sa il protejeze de "galagie" si manusi de piele. Mi s-a facut pielea de gaina! ❤️ E plin de oameni de acest gen! Eu raman impresionat cand ii vad. Poate omu' ala a facut sacrificii in tinerete sa isi poata permite acea masina si a tinut-o toata viata, are amintiri cu ea, a calatorit peste tot cu ea si are grija de ea ca de un membru al familiei. Intalnesc multi oameni care fac parte din categoria asta, la munca, in garajele de reconditionari. Pentru mine oamenii astia si povestile din spatele acestor masini reprezinta de fapt PASIUNEA pe care o impartasim de fapt, cu totii! Cum zicea cineva mai sus, apreciez acest comentariu: este greu sa poti sa iti permiti in ziua de azi masina pe care ti-o doresti sau la care ai visat si/sau cea care te face fericit! ❤️ Am mentionat acest eveniment care a intrat in cartea recordurilor cu Ford Transit. Sunt "dube" prezente din toate generatiile, cat de pasionat sa fii sa ai una din 1953 in stare "noua"? La fel exsita intalniri cu VW TRANSPORTER, de la T1 pana la ultimul model de California. Platesc astia peste 100 000 lire pe o "duba", acu' fie vorba intre noi, cat de nebun sa fii sa dai atatia bani pe o utilitara pana la urma? Eu apreciez orice fel de pasiune pe 4 roti, indiferent de cat costa "fieru"! PRETUL, din punctul meu de vedere este irelevant, conteaza de fapt cat valoreaza masina respectiva "emotional" pentru proprietar! ❤️ Prin 2013 s-a batut recordul si pentru intalnirea cu cele mai multe PORSCHE 911 din istorie, aniversarea de 50 de ani organizata la Silverstone, a fost prezent inclusiv actorul Jerry Seinfeld, cel mai mare colectionar de PORSCHE din lume: Cica s-a batut recordul si cu intalniri de LAMBO, acum 2 ani, au fost prezenti o gramada de colectionari, inclusiv CEO LAMBO, Stephan Winkelmann!
    2 points
  39. @haroMulti "cunosc" din auzite, altii vorbesc din experiente traite pe buzunarul propriu. 😬 A raspuns @halamadrid si pentru mine. Mersi. 🫡 @DB86CLP Bineinteles ca nu merita sa iei din UK ca sa mergi in Ro, pe langa problema volanului mai trebuie platite si taxe vamale. UK face export in Japonia si Australia de exemplu si invers. Masinile cu nr de UK din RO, majoritatea sunt "cazane" pentru ca sunt conduse tot de conationali care nu au grija de ele, nu mai zic ca merg fara ITP, fara asigurare...ITP-ul trebuie facut in UK, nu il poti face in RO. La noi orice e posibil. Multi aduc "cotete" ca sa le dezmembreze. Nu circula in UK cu ele, ar fi trase pe dreapta instant. Fereasca Mniezo' sa te loveasca unu' din ala. Marea majoritate a parcului auto pe care il vad eu prin trafic nu e mai vechi de 5 ani iar masinile vechi, multe dintre ele sunt impecabile. Asa cum am mai spus, verificarea tehnica autorizata este foarte stricta. La un coleg i-a ridicat politia numerele, amenda 300 gbp si i-a anulat ITP-ul pentru ca a mers cu usa din spate un pic infundata. A gasit-o lovita in parcare. A trebuit sa o repare si sa ii faca iar ITPul ca sa primeasca numerele inapoi.
    2 points
  40. In tara numai cazaturi sunt Probabil ca putine sunt ok peste tot , avem noroc sa vedem in acest topic una din ele
    2 points
  41. meh, nu-l vad pe el in "beamve" vanda masina dupa 10 luni :))
    2 points
  42. Regulament Primaria Capitalei: ''Staţiile de încărcare a autovehiculelor electrice vor fi considerate funcţiuni cu caracter de servicii, legate sau înrudite cu cele existente- parcări pe domeniu public şi privat al municipiului Bucureşti, proprietăţi particulare, străzi, drumuri.'' ''(4) Ocuparea staţiei de încărcare de către o maşină care nu este electrică sau plug-in hibrid constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 lei şi 1.000 lei pentru persoanele fizice şi între 1.000 şi 1 .500 lei pentru persoanele juridice." (5) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor stabilite în prezentul Regulament se face de Primarul General prin împuterniciţii acestuia şi alte instituţii abilitate în control.''
    2 points
  43. Daca crezi ca doar la noi e asa, sa vezi cat de rapid pune neamtul pe telefon, mai ales daca esti auslander. El se gandeste asa mai pe scurt: legea e doar pentru catei?
    2 points
  44. Visul meu umed se cheama 911 (turbo). Nu sunt mare fan SUV-uri, dar dintre alea putine care chiar imi plac, sus de tot este Cayenne. 😊
    2 points
  45. UZFG 15 Iulie 2025 Germania - Zwickau Nu stiu ce inseamna Shift Nr = 3/1 in cazul meu
    2 points
  46. @cristi511Nu stiu cum se face ca de obicei sunt aceasi useri care sunt "Gica Contra" in mai toate postarile mele. Nu e rau sa nu fii de acord cu cineva, ne putem expune punctele de vedere civilizat si putem dezbate subiecte cate vreti despre orice, atata timp cat moderatorii ne permit si venim cu argumente pertinente. Cu cateva pagini in urma spuneai, te citez: "Eu nu vad nimic pasional in instrumentul (masina) asta." (PHAETON) fara sa fi mers cu vreunul vreodata! 🙄 Apoi, la postarea mea din camping ai spus asa: "BABAETI! Stiu, o sa mi iau multa lamaie dar trebuie, trebuie sa zic asta!!!!!! Luati ca pe o gluma "englezeasca", ca sa fim in tema: cum ma sa te duci cu "bentleyu" la camping?!??! cum ma?!!?! This is the most ROMANIAN thing of them all! by far!!! Sa parchezi "bentleyu" in fata cabanutei din camping si sa te uiti la el in timp ce tragi dintr-un trabuc si sorbi un vin local! BAAAAAAA!!!" Dupa care ti-am aratat Ferrari in parcarea din campingul de la plaja si n-au mai ras "baietii". 😔 Acu' vrei si tu la campingte citez: "Cat priveste rulotele, intentionez sa inchiriez un weekend si sa merg cu familia. Cine stie, poate o sa mi placa. Pe de alta parte, sunt incurca trafic, indiferent ca sunt motorizate sau trase de duster sau betayga." Acu' depinde si unde mergi la camping, vorba aia...😄 La Moeciu sau la Eforie probabil ca se trage rulota cu Duster, nu e problema. Te poti simti bine oriunde pana la urma. Nu sunt rautacios, strainii cumpara DACIA LA GREU! Bine, nu sa traga rulote cu ele, dar pentru deplasare RUP baietii! Am vazut si Bigster, chiar arata bine! ❤️ Da, rulotele sunt "incurca trafic", e nasol cu ele pe DN1 in aglomeratie, drumuri inguste, doar ca p-afara tarile dezvoltate au autostrazi, te poti deplasa usor. Probabil de asta si au atat de multi straini rulote si camper vanuri! Daca nu exista infrastructura necesara nu aveau succes. Exista avantaje si dezavantaje, sunt de acord. Tine doar de ce te coafeaza pana la urma. Asa cum am mai spus, mie imi place sa fac afirmatii si sa imi dau cu parerea despre "orice subiect" abia dupa ce am testat pe pielea mea sau vorbesc din experienta. E usor sa facem afirmatii in necunostinta de cauza. Incearca ceva si apoi da-ti cu parerea! Sfatul meu este ca daca vrei sa inchiriezi o rulota, probabil ca ar fi mai indicat sa iei un campervan pe care il poti conduce, nu o rulota pe care sa o remorchezi cu masina proprie, desi cred ca e mai ieftin, dar totusi, e mult mai greu de manevrat, e mai stresant cu parcatul si necesita atentie sporita. Eu inchiriez "cabanute" cand merg la camping, e mult mai practic si mai confortabil, ai privacy, geamurile izoleaza fonic foarte bine, ai liniste totala, o mica terasa (foisor din lemn cu masuta si scaune) unde poti sta seara la un pahar de vin si dimineata sa iei micul dejun si sa iti bei cafeaua, ai baia proprie cu apa calda curenta, fara grija consumului si conditii "ca acasa", bucatarie utilata, plita, microunde, chiuveta, frigider, aparat de cafea, aer conditionat pe care il poti lasa sa mearga cat ai nevoie, fara sa ai teama de consum de curent, WIFI la discretie etc. Trebuie sa iti aduci doar asternuturi si prosoape, altfel trebuie sa inchiriezi, oricum iti faci patul ca acasa dupa bunul plac. Cu rulota esti cam nevoit sa imparti baia comuna, dusuri etc, desi sunt super conditii si e curat, au staf care le spala zilnic. La campingul la care am fost aveau inclusiv masini de spalat, restaurant, mese de ping-pong, darts. Ai totu' "la botu' calului!" 🐴 Oricum LOCATIA e cea mai importanta din punctul meu de vedere. Legat de "Cati dintre aia care "nu isi permit" un concediu pe an fumeaza?" Intram in alte detalii care nu stiu daca merita sa le dezbatem, vorba aia: "Ai bani mananci, n-ai bani, nu ti-e foame!" Daca trebuie sa iti iei de la gura sa mergi in concediu, ce sa zic...nasol, stai acasa! In UK un pachet de tigari costa cam atat: "A 20-pack of cigarettes in the UK costs between approximately £12 and £19, with the average pack costing around £15.26 in January 2024" Daca fumezi 1 pachet de tigari pe zi, te costa 500 de euro/luna in medie. Daca fumeaza si sotia, 1000 de euro! ❤️ Deci in UK daca un cuplu este fumator ar trebui sa scoata din buzunar 4500 RON PE LUNA, nu pe an! hai ca daca fumeaza un pachet la 2 zile e jumatate...vreo 2500 de ron/luna, nu mai zic de astia ca vapeaza toti pe strada, tineri batrani, incredibil! Cred ca alea sunt si mai scumpe. Oricum, nu fumez, nu stiu, nu m-a interesat subiectul dar recunosc, pufai "Churchill" in vacanta pe sub palmieri. 😄 Remarca pe care am facut-o cu "WC in curte" a fost doar legata de problema pe care a pus-o pe masa @halamadrid: "Fain e cand trebuie sa golesti rezervoarele de la buda si de la chiuveta." N-am vrut sa jignesc pe nimeni, asa e, mentalitatea unora nu o poti schimba, multi au SUV german parcat in fata casei iar in gradina e groapa plina cu kkt. 🤎 @dydu_kuf"Ca fapt divers, camping-urile sunt printre putinele locuri unde 99,9% nu vei intalni romani, o fi rau, o fi bine 🤔?" Raspuns: Eu d-aia merg! 😄 Liniste deplina, ciripit de pasarele, aer curat, seara bei un vin pe terasa, te uiti la stele, asculti muzica in surdina...relaxare totala! Fara muzica tare din masini, fara FOC, gratare, fara fum (doar eu afumam palmierii cu "d-alea de foi Dominican Republic made") fara galagie si rasete de betivi, asta apropo de socializarea "cu alcool" pe care a mentionat-o halamadrid, oamenii sunt chill, fara zgomot! Lumea merge sa se odihneasca, nu sa faca scandal si sa ii deranjeze pe altii! Probabil de aia nu sunt romani!
    2 points
  47. @halamadridMai greu cu socializarea cand 10 rulote au 10 numere de inmatriculare din tari diferite, dar...hey! Cu alcool poti socializa oriunde si cu oricine, nu doar la camping si poti "vorbi" orice limba straina pana te dor mainile! Rulotele "adevarate" 😎 au rezervoare de 300-400 de litri, ai nevoie de mai mult de 20 de litri pe zi sa faci un dus? Asta doar daca esti izolat in varfu' muntilor sau pe plaje pustii...si trebuie "vez' Doamne" sa folosesti apa ta, desi nu prea ai voie sa campezi in locuri neamenajate. Oricum, eu zic ca iti ajunge apa 10 zile, cam cat ai sta in medie intr-o vacanta. "Rezervoru' de la buda" are vreo 20-30 de litri, tre sa bei mult spritz sa il umpli, ori, fie vorba intre noi, daca tot esti in creierii muntilor, poti sa faci un pipi si la copac😄, nu e nevoie sa umpli rezervorul rulotei din juma' in juma' de ora... Locurile de campare amenajate de p-afara sunt dotate cu energie electrica, nu e nevoie sa stai "pe baterie", apa curenta, dusuri si WC-uri super curate, nu e nevoie sa folosesti apa ta, WI-FI, chiar si piscine, restaurante, supermarketuri etc. Crezi ca aia care au rulote de 200 000 euro (am postat la pagina 21 al topicului cateva de vanzare de la un client de al meu) stau sa goleasca la rezervoare si/sau sa le puta a caca 🤎? 😄 M-am uitat de curiozitate in interior la una, avea blat de marmura in bucatarioara! Oricum, ma gandesc ca au evoluat lucrurile, se "descarca" rapid orice rezervor, cu vacuum, au pompe performante, se mufeaza in locuri special amenajate de canalizare direct, ai apasat pe un buton si ai golit rezervorul. Nu vreau sa ridic "in slavi" campingul, nu as plati niciodata sumele exorbitante pe care vesticii le platesc pentru o rulota, sa zicem 60-70 de mii de euro in medie. De banii aia iti faci o vacanta misto in fiecare vara timp de 20 de ani. Am calculat 3000 de euro/vacanta/10 zile in cuplu. Doar ca unii stau in vacanta mai multe luni, calatoresc etc. Daca ai si bani si timp, de ce nu? E o varianta misto de luat in calcul. La hotel, ca sa stai 2-3 luni probabil ca ar costa mult mai mult. Cu rulota te poti muta pe alt continent daca vrei, ai cazarea asigurata! In fine..."probleme" de oameni care au bani si timp de calatorii...Unii exploreaza prin toata Europa, toata vara si nu numai, in vacanta cu rulota...bravo lor! Era unu' cu un "motorhome" pe la Sainte-Maxime, nici n-am stiut ce brand era, SF! Cat un camion de 7.5 tone cu punte dubla pe spate, nu cred ca se putea conduce cu B-ul, avea o remorcuta dupa el, tragea un Ducati Diavel model nou, sa aiba cu ce sa se deplaseze rapid si usor pe unde "avea treaba"... Ma gandesc ca ala nu isi facea griji unde tre' "sa goleasca rezervoru' de la buda". Bine ca noi, romanii, n-avem probleme din astea! 🙄 In schimb: "Doar 60 % din populaţia rezidentă a României, reprezentând peste 11,5 milioane de locuitori, avea în 2024 locuinţele conectate la sistemele de canalizare, cu 127.019 persoane mai mult decât în anul 2023, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). În anul 2024, un număr de 11.578.048 locuitori aveau locuinţele conectate la sistemele de canalizare, reprezentând 60,7% din populaţia rezidentă a României, cu 127.019 persoane mai mult decât în anul 2023. În ceea ce priveşte epurarea apelor uzate, populaţia conectată la sistemele de canalizare prevăzute cu staţii de epurare a fost de 11.359.625 persoane, reprezentând 59,6% din populaţia rezidentă a ţării, cu 183.182 persoane mai mult decât în anul 2023. Creşterile au fost determinate de racordarea populaţiei la reţelele de canalizare nou construite, respectiv de punerea în funcţiune a unor noi staţii de epurare a apelor uzate”, arată datele INS. La nivelul regiunilor de dezvoltare, ponderea cea mai mare a populaţiei conectate la sistemele de canalizare, în total populaţie rezidentă, s-a înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (96%), urmată de regiunea Centru (72,8%) şi Vest (71,8%). Gradul cel mai redus de racordare la sistemele de canalizare s-a înregistrat în regiunile de dezvoltare: Nord-Est (41,1%), Sud-Muntenia (42,7%) şi Sud-Vest Oltenia (51,6%). În anul 2024, în mediul urban populaţia conectată la canalizare a fost de 9.831.832 persoane, reprezentând 99,3% din populaţia rezidentă urbană a României, iar în mediul rural un număr de 1.746.216 persoane au beneficiat de servicii de canalizare, reprezentând 19% din populaţia rezidentă rurală a României. 40% din populatia Romaniei, adica peste 7,5 milioane de români au încă WC-ul "în fundul curții" și nu sunt conectați la sistemul de canalizare." Sursa: Ziare.com
    2 points
  48. Deci, trebuie neaparat sa mananci svíčková in Praga si Trdelnik (asta e desert)! Sunt delicioase! Ah, si Sunca de praga e iarasi super delicioasa si nu seamana cu nimic ce e la noi in magazine. Nu ma refer la mezelul disponibil in magazine ci la cea afumata in piete, targuri, street food. Berea pragheza ca deobicei, e top. Orasul e superb. Preturile sunt mai mult decat decente. Daca nu incerci astea, ai fost degeaba in Praga Edit: svíčková = Mușchi de vită gătit în sos cremos de smântână, adesea servit cu găluște și sos de coacăze. E fenomenal de buuun!
    2 points
  49. Merg in trei pistoane dar 🤫, ca nu stie nimeni 🤭
    2 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!