Jump to content

MAF Saga sau cum "i-am invins" pe Bosch


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Subiectul MAF a fost discutat pe acest forum destul de mult, dar nu s-a formulat nici o solutie la problema MAF-urilor "obosite" sau arse.

Simptome : In functie de gradul de uzura al MAF-ului masina incepe sa piarda din vigoare la turatii mai mari de 3000rpm, se plafoneaza la viteze mai mari, fumega si este "puturoasa".

Orice service VW sau orice magazin de piese auto va ofera MAF original sau "de producator" la preturi pornind de la 200 euro in sus plus TVA.

Strategie : Poti scoate banii din buzunar si sa achizitionezi ceea ce se ofera sau... poti merge la Augsburg International si sa comanzi MAF-ul Pierburg pentru Mercedes cod 7.22684.07.0 (de producator) care la pretul de 60 euro (TVA inclus) iti ofera "satisfactii garantate".

Reversul Medaliei : La un TDI PD 115 Cp, curba de cuplu s-a modificat putin in sensul ca maximul este atins la 2200 rpm in loc de 1900 rpm. Altfel in urma masuratorilor executate la 3000rpm WOT si ralanti semnalul oferit este in parametrii specificati. (importanat - nu apare fum)

Aceasta informatie a ajuns sa fie probata si verificata cu ajutorul unui coleg de pe forum (multumirile mele :ok: ). Daca doreste sa va ofere informatii suplimentare il las pe ei sa continue postul cu alte detalii. Urmeaza un alt coleg (Golf motor de 90 Cp - pompa distribuitoare ALH) care va urma acelasi traseu si de indata ce il monteaza si obtinem ceva date masurate, tragem concluzii suplimentare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andi TDI

    11

  • tzucul

    8

  • BogMW

    6

  • andREI

    6

Top Posters In This Topic

Sunt curios cat de usor e sa pui MAF-ul de Pierburg pe un B5/A4 dar sper ca nu ar necesita un circuit de adaptare, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul Pierburg (7.22684.07.0) este 99% Plug and Play. Diferenta fata de Bosch este piedica de fixare (blocare) a conectorului care in loc sa fie pe partea "lata" a mufei este pe cea ingusta. Pentru cei care doresc o adaptare 100% se poate schimba conectorul original cu unul Pierburg dar avand in vedere faptul ca mufa oricum este bine fixata si oricand se poate rigidiza "artizanal" cu coliere de plastic cu autostrangere, nu cred ca adaptarea conectorului este o necesitate.

(Pinii sunt compatibili 1:1 iar mufa are exact acelasi profil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

banuiesc ca stiti ca pe Golf III este pus din fabrica Pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca stiti ca pe Golf III este pus din fabrica Pierburg.

Ai dreptate, ca sa nu nastem confuzii mentionez ca este vorba despre platforma A4/B5, nu despre A3/B4 care au din start Pierburg dar este diferit de cel in cauza si nu am auzit sa se fi "prajit" vreunul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul cu alh -ul de 90hp isi asteapta rindul la masuratori!!! e si el in rindul lumii acum::scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
MAF-ul Pierburg (7.22684.07.0) este 99% Plug and Play. Diferenta fata de Bosch este piedica de fixare (blocare) a conectorului care in loc sa fie pe partea "lata" a mufei este pe cea ingusta. Pentru cei care doresc o adaptare 100% se poate schimba conectorul original cu unul Pierburg dar avand in vedere faptul ca mufa oricum este bine fixata si oricand se poate rigidiza "artizanal" cu coliere de plastic cu autostrangere, nu cred ca adaptarea conectorului este o necesitate.

(Pinii sunt compatibili 1:1 iar mufa are exact acelasi profil)

Multumesc in mod deosebit Andi,

Intradevar, tot ce afirmi aici este real. De aprox. 6 luni ma chinui cu un MAF bulit si tot amanam schimbarea din jena financiara.

Zilele trecute am citit tot ce am gasit pe forum, am scos mufa de la MAF si masina a mers cum nu banuiam ca poate sa mearga. Eu am luat-o SH acum 9 luni si deja MAF-ul era obosit.

Aseara am ridicat noul MAF Pierburg de la Ausburg I si l-am pus pe masina.

Folositi-l cu incredere si scutiti si vreo 6 milioane.

Am dat pe el 68 euro cu tva. Bosh-ul este aprox. 300 euro.

N-a trebuit decat sa tai cele doua motisoare de blocare a mufei, care, asa cum a spus Andi , la Pierburg sunt pe laturile inguste ale mufei. Apoi I-am infipt mufa si nu are nevoie de blocare ca intra putin fortat. Acum trebuie sa apas cu atentie pe acceleratie sa nu-mi rup gatul.

Deci merge pe A4, motor ALH.

Va doresc numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traiasca Pierburg !!! :-)

1994 Passat TDI 1Z cu Pierburg din fabrica 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

dau o bere dom' ANDI

am pus un maf pe un golf 4 1.9 tdi PD ajm si merge de n'are aer.

ala vechi se ducea in turatie cam la 60% din val nominala, asta nou ajunge la 100% DIN VAL NOMINALA IAR CLIENTUL ESTE MULTUMIT...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Citit in autobild:

Actualul MAF de MB nu este 100% compatibil cu cel de VW ceea ce duce la o cantitate de motorina mult prea mare injectata la full throttle. Urmarile: mult fum, declasarea normei de poluare si uzura prematura a motorului.

Vestea buna e ca Pierburg e pe cale sa scoata o versiune 100% compatibila VW (probabil la inceputul lui 2004) la acelasi pret, adica in jur de 70EUR.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratorile arata ca situatia sta exact invers, respectiv cantitatea de aer raportata de Pierburg este putin sub cea raportata de MAF-ul OEM (Bosch). Aricolul original se gaseste AICI si este explicat si modul de masura.

Diferentele sunt de liniaritate a raspunsului in functie de rpm. Intr-adevar compatibilitatea nu este 100% dar nici pe departe situatia nu sta asa cum au ilustrat-o cei din Autobild, lucru demonstrat si de faptul ca cei care si-au inlocuit MAF-urile OEM cu cele Pierburg nu se "bucura" de fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratorile arata ca situatia sta exact invers, respectiv cantitatea de aer raportata de Pierburg este putin sub cea raportata de MAF-ul OEM (Bosch). Aricolul original se gaseste AICI si este explicat si modul de masura.

Diferentele sunt de liniaritate a raspunsului in functie de rpm. Intr-adevar compatibilitatea nu este 100% dar nici pe departe situatia nu sta asa cum au ilustrat-o cei din Autobild, lucru demonstrat si de faptul ca cei care si-au inlocuit MAF-urile OEM cu cele Pierburg nu se "bucura" de fum.

Interesant, oare de ce se abereaza atunci AutoB? Poate ca sa mai vanda Bosch niste MAF-uri :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce context a aparut articolul in AutoBild, si cum este tratat (tehnic sau subiectiv)?

Adevarul este ca oferind o curba diferita de cea OEM, modifica si curbele de lucru ale EGR-ului si respectiv modifica emisiile (dar acelasi lucru se intampla si cu un MAF OEM uzat). Poate acesta este motivul campaniei de denigrare a MAF-ului Pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare,

Lamuriti-ma si pe mine ca nu am priceput, ce se intampla daca schimb MAF - ul? Castig ceva timp la sprint?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

MAFul il schimbi ca s-a stricat cel pe care-l ai. Daca e bun nu ai de ce sa-l schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cred ca am aceeasi problema.. am un leon tdi 1.9 90 cp din 2000 si mai mult de 150 km/h nu mere :salut:.. sunt superinteresat de ce s-a mai intamplat cu golful ala..ca m-am saturat sa merg dupa carute :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa te asiguri ca motivul limitarii este MAF-ul sau Debitmetrul de aer cum il numesc cei de la magazinele de piese auto si/sau unii mecanici, cel mai sigur mod este citirea valorii raportate de senzor (VAG-COM sau orice alt tester VAG/OBD) in mers viteza III 3000rpm acceleratia la podea.

Un alt mod empiric de depistare al sezorului defect este deconectarea lui si proba de mers. Daca senzorul este mult sub parametrii originali deconectarea produce efecte simtitoare (imbunatatirea performantelor), altfel pentru un MAF putin "obosit" nu se simte deconectarea temporara a senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

VAG a redus in Germania pretul pt MAF de la peste 250EUR la 75EUR, in plus vor schimba gratis MAF-urile defecte la masinile cu vechime pana-n 3 ani. La cele de pana-n 4 ani vechime VAG va suporta 50% din costuri.

Oare la noi se schimba ceva? :))

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

asta e o veste extraordinara ! sa speram ca va fi adoptata si de dealerii din RO.

unde ai citit treaba asta ? se gaseste intr-un comunicat oficial ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e o veste extraordinara ! sa speram ca va fi adoptata si de dealerii din RO.

unde ai citit treaba asta ? se gaseste intr-un comunicat oficial ceva ?

Din legendarul AutoBild :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG a redus in Germania pretul pt MAF de la peste 250EUR la 75EUR, in plus vor schimba gratis MAF-urile defecte la masinile cu vechime pana-n 3 ani. La cele de pana-n 4 ani vechime VAG va suporta 50% din costuri.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
am scos mufa de la MAF si masina a mers cum nu banuiam ca poate sa mearga
Un alt mod empiric de depistare al sezorului defect este deconectarea lui si proba de mers. Daca senzorul este mult sub parametrii originali deconectarea produce efecte simtitoare (imbunatatirea performantelor), altfel pentru un MAF putin "obosit" nu se simte deconectarea temporara a senzorului.

Am incercat cu deconactarea si ...surpriza masina mergea mult mai GREU decat inainte de deconectarea MAF-ului :lol: . Asta mai e normal ? Mai e MAF-ul de vina ?

Se simtea un miros de ars dupa ce am probat-o cu MAF-ul deconectat. Dupa ce l-am reconectat masina a mers ca inainte.

P.S.: am motorul de 110 CP cod AHF din 1998. Am vazut ca Golf-urile din '99+ au alt tip de mufa la MAF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maf-ul deconectat genereaza o valoare constanta de aprox 537mg/R. Daca MAF-ul original "obosit" al masinii genera valori peste acest nivel dar sub cei 850mg/R sau mai mult in functie de motor, ceruti minim de ECU, motorul prin deconectarea MAF-ului pierde din elasticitate (merge mai greu).

In acest caz singura modalitate de diagnoza este VAG-COM-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum se comporta masinutele voastre?

ati mai auzit ceva de cele facute de Bosh - reducerile promise de VW in 2004?

la mine sigur sunt probleme cu maf-ul am facut si teste cu VAG COM-ul si clar e bulit, insa nu sunt hotarat de care sa pun.

Inca o intrebare si va las - in ultimu timp am vazut ca a crescut consumul.. poate sa fie Maf-ul de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!