Jump to content

socul electric si mersul pe timp rece


tonic
 Share

Postare recomandată

vreau sa ridic o problema de discutie, care de altfel s-a mai atins colateral in unul din topicele tehnice cred.

Este vorba despre cum merge masina pe vreme rece, dupa ce socul electric se deschide dar motorul inca nu s-a incalzit suficient. "Victori" parca a mentionat ca motorul se poate chiar opri la relanti si ca ar trebui "tinut din aceleratie".

Ce parere aveti de chestia asta? S-a mai intamplat cuiva, este ceva normal sau este vorba de un fin reglaj la soc, care ar trebui facut pt.iarna si pt. vara diferit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bubu

    15

  • RaduI

    14

  • silviustan

    13

  • tonic

    11

Top Posters In This Topic

Exista carburatoare care au pe capacl socului un semn iar pe corpul carb 3 semne (asa am eu pe 34 PICT 3).

Astfel semnul de mijloc este "neutru", semnul in sens invers acelor de ceaseste pentru iarna (strange arcui acesta se deschide mai incet), iar semnul in sensul acelor de ceas este de vara (detensioneaza arcul si se deschide mai repede).

Problema apare din faptul ca ecel element bimetal este "obosit" asa ca el nu va mai reactiona la reglaje asa cum a fost calibrat cand era nou.

Si atunci exista 2 variante (pastrand socul vechi):

-fie tensionezi mai mult socul si atunci va sta inchis mai mult timp astfel inact motorul sa iaba timp sa se incalzeasca, dar atunci exista riscul ca socul sa nu se deschida de tot si va creste consumul

-fie il tensionezi rezonabil astfel incat odata cald sa deschida clapeta de soc complet, dar atunci va exista acel moment in care 2-3 minute va trebui tinut din acceleratie.

Eu unul prefer ultima varianta decat sa merg cu clapeta semideschisa si sa consume in draci.

Bineinteles ca semnele nu prea mai ajuta mult si atunci totul tine de gasirea prin incercari a pozitiei optime, dupa dorinta fiecaruia, inclusiv a carburatorului :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu de mai bine de o luna ma pling de comportament aberant pe vreme rece! Daca, de pilda, conduc in doua reprize, intre care faca o pauza de o ora, repriza a doua e foarte placuta, motorul merge uns, fara relanti mare, fara sa se opreasca. Nu-mi pot explica fenomenul. Dupa ce am schimbat membranele din carburator, opritul la relanti nu mai e chiar asa de des, asta probabil datorita schimbarii pompei de vacum, care mai disciplineaza socul. Unii zic ca aprinderea corecta e cheia. Eu cred ca daca sistemul de admisie in carburator al aerului preincalzit functioneaza corect, problemele sunt mult mai mici. Este vorba de furtunul care "fura" aer din circuitul de racire, il trece prin filtrul de aer, intr-un debit care e controlat de o clapeta legata, printr-un cablu, de termostat sau de tabla pe care o misca termostatul. La mine asta e sistemul, la masinile mai noi termostatul e pe filtru si este actionat de o pompa cu vacum parca, in functie de nu stiu ce alta piesa. Cum nu prea pare sa functioneze clapeta aia, am asezat-o in pozitia de obturare a aerului rece si mi s-a parut ca merge mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, n-am apucat sa conchid datul meu cu parerea: socul tras face ca turatzia sa fie mai mare, deci debitul de aer rece aspirat de motor sa fie mai mare. De aici fenomenul de givraj care, cred eu, lichefiaza amestecul, facind sa ajunga in cilindri benzina lichida, deci aprindere dificila sau deloc. Zic asta fiindca am observat, tot supraveghindu-mi carbul, cind am facut de vreo doua ori pana, ca galeria e transpirata rau la inceput (cica pe cancer groaznic face si gheatza). Dupa un condus baban, e uscata si curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face zapada cum faceau frigiderele vechi la spate. Vazut cu ochii mei la mine. Apare zapada vazand cu okii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mazeta! Cred ca mi-am dat gresit cu parerea :12: :12: , fiindca socul bareaza accesul de aer fortzind, la pornirea la rece, imbogatirea amestecului chiar de zece ori decit la mers normal. De aia instructiunile zic ca daca pornesti cu motorul deja cald sa nu dai spritz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Givrajul conductei de admisie apare si daca preincalzirea, adica acea teava ca merge paralel si lipita de admisei, este infundata, si are acesta tendinta nesimtita de a se infunda.

Dupa mult timp chiar se infunda "beton". Cei care au incercat sa desfunde una stiu ce insemna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te referi la tzava care face pata calda? Eu ma refeream la caltabosul gofrat care intra in filtrul de aer, cica si ala face preincalzire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, ala trage aer cald din incalzitorul din stanga.

Eu ma refeream la teava de pata calda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce s-ar infunda tzeava de preincalzire de la galeria de admisie ? Ati patit asa ceva ? Eu am una desfacuta ... adica ma rog, nu e conectata (flansa a fost sudata de vechiul proprietar strimb si intrucitva deviata). De 6 luni ma chinui sa gasesc timp sa desfac galeria sa indrept pacatul. Revenind... se poate infunda acea tzeava ? Practic gunoaie nu cred sa aibe de unde veni pe acolo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt gunoaie.

Prin ea circula gaze esapate care contin funingini, aceste funingini + umezeala se depun pe peretii tevii (destul de ingusta de altfel) si in timp se intaresc.

Noi am incercat sa o desfundam pe a lui Connie si nu am reusit nici cu autogenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e chiar ingusta ... are 1 cm diametru, cred. Insa e bine de stiut lucrul asta ca sa fac o verificare cind o dau jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista carburatoare care au pe capacl socului un semn iar pe corpul carb 3 semne (asa am eu pe 34 PICT 3).

Astfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e carburator cred ca e de ajuns sa reglezi socul la semne.

Poate sa depasesti cu 2 mm semnul de iarna, adica sa il strangi mai mult putin.

Verifica ca idee si daca furtunul ce baga aer cald din incalzitor e conectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci poate fi vorba de alta cauza, de aprindere, de pilda. In capacul delcoului se formeaza uneori condens, pe care il anihilezi cu WD 40, dat cu moderatzie si sters excesul. Incearca un kit Ignitor sau Compufire, daca te tzin baierele pungii. Daca m-ar tzine si pe mine, as lua unul. Dispare platina, iar avansul, o data reglat, e DEFINITIV. Asha se zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica ca idee si daca furtunul ce baga aer cald din incalzitor e conectat.

Care este asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca un kit Ignitor sau Compufire, .

Ce sunt astea, si cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un matz gros, identic ca aspect cu matzele care ies din turbina si merg spre incalzitoare. Numai ca el intra in filtrul de aer, care are doua guri de absorbtzie: una pentru aerul atmosferic, una, in care intra acest furtun, pentru aerul preincalzit. S-ar putea, la modelul tau, ca acest matz sa nu existe.

Compufire sau Ignitor sunt niste cuploare care sunt actionate de un cimp magnetic. Tzin locul dpdv electric platinei, montindu-se chiar in interiorul delcoului, in locul platinei. Avantajul e ca dispare contactul fizic, durata scinteii este constanta la orice regim de turatzie, nu se uzeaz?, elimina condensatorul, cica ar reduce putin si consumul. Vezi detalii pe http://www.flat4ever.com/modules/news/arti...php?storyid=323

Mie imi lasa gura apa dupa un Compufire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Copii, care aveti idee unde duce furtunul de aer cald, cel de la filtru despre care s-a vorbit mai sus, la o broasca model 64-66 ? Ca eu n-am avut niciodata si nu ma duce capu de unde ar trebui sa traga aer (incalzitoarele din anii aia n-au stutzul respectiv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Galeria de la pata calda este cea principala cauza a fenomenului "benzina in ulei" iarna!!! ideea e ca benzina trebuie sa fie cat mai calda cand intra in amestec, pentru ca::D

:12: - aerul rece+benzina rece => un amestec rece si mai putin gazos(se ransforma in picaturi care se aseaza pe peretii cilindrului)arde intr-o proportie de 60-65%% in primele 2 minute de functionare.

:12: - aerul cald+benzina rece=> un amestec bogat, mai cald care insa se poate depune pe peretii cilindrului datorita diferentei de masa.arde intr-o proportie de 76-82% in primele 2 minute de functionare

:12: - aerul rece+benzina rece=> amestec bogat mai putin cald, datorita cantitatii mici de benzina, care se aprinde mai repede,arde intr-o proportie de 80-85% in primele 2 minute de functionare

:12: -aerul cald+benzina calda=> varianta ideala...aerul cald mentine picaturile de benzina cat mai "gazoase", benzina nu se depune pe pereti, arde intr-o proportie de 87-93% in primele 2 minute de functionare.

eu am patit-o iarna trecuta...am schimbat vreo 3-4 pompe de benzina si tot aveam benzina in ulei(nou de fiecare data). :-(

cineva mi-a spus atunci de "pata calda" de care eu sincer nu stiam... :) cand am desfacut galeria...era infundata. am incercat cu sarma....cu spray d'ala de rugina, cu lichid de frana... mi-a mers doar intr-un singur fel...i-am dat foc...am tinut-o in foc vreo 15 minute (foc de foc, cu lemne in mijlocul curtii), dupa care am turnat benzina pe teava cu pricina si i-am dat foc. a facut o bubuitura si s-a auzit ca si cum s-ar fi crapat.dupa care am inceput sa o bat cu un ciocan de lemn...pe cuvantul meu ca am scos din teava aia aproape o jumatate de cana de rugina..si nu orice fel de rugina..dintr-aia pietrificata :shock: , si praf si toate draciile posibile.... am ramas tablou.... :shock:

in fine dupa ce am montat-o la loc am observat fenomenul cu "zapada" care pana atunci nu aparuse...semn ca venea caldura pe teava.nici vorba de benzina in ulei...

:ok:

Copii, care aveti idee unde duce furtunul de aer cald, cel de la filtru despre care s-a vorbit mai sus, la o broasca model 64-66 ? Ca eu n-am avut niciodata si nu ma duce capu de unde ar trebui sa traga aer (incalzitoarele din anii aia n-au stutzul respectiv)

furtunu ala duce din filtrul de aer (de tip ciuperca) in partea de sus a incalzitorului din stanga, acolo pe unde intra aerul cald in masina. furtunul este unul foarte subtire, necesar zic io... :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compufire sau Ignitor sunt niste cuploare care sunt actionate de un cimp magnetic. Tzin locul dpdv electric platinei, montindu-se chiar in interiorul delcoului, in locul platinei. Avantajul e ca dispare contactul fizic, durata scinteii este constanta la orice regim de turatzie, nu se uzeaza, elimina condensatorul, cica ar reduce putin si consumul. Vezi detalii pe http://www.flat4ever.com/modules/news/arti...php?storyid=323

Mie imi lasa gura apa dupa un Compufire!

am auzit de la Dragos parca (alias "Nicola") - poate poti sa confirmi Dragos...ca ar fi unii pe undeva pe stradutele din spatele scolii de soferi ACR de la Jiului care ar monta chestii din astea si nu ar fi scump.

Din pacate nu am avut timp sxa ma duc sa cercetez.

Daca poate cineva afla, poate ne da si noua de veste ca e o chestie buna, mai ales daca nu este scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un matz gros, identic ca aspect cu matzele care ies din turbina si merg spre incalzitoare. Numai ca el intra in filtrul de aer, care are doua guri de absorbtzie: una pentru aerul atmosferic, una, in care intra acest furtun, pentru aerul preincalzit. S-ar putea, la modelul tau, ca acest matz sa nu existe.

cred ca m-am prins care este...este un furtun negru cu diametru de vreo 3 cm poate, care vine din incalzitorul din partea soferului, trece printr-o gaura din tabla dintre motor si cutie sa zic (pe undeva pe langa gaura prin care trece teava de benzina) si intra in partea de jos a tevii care absarbe aer in filtrul de aer. Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

furtunu ala duce din filtrul de aer (de tip ciuperca) in partea de sus a incalzitorului din stanga, acolo pe unde intra aerul cald in masina. furtunul este unul foarte subtire, necesar zic io... :ok:

Stiu bine unde vine furtunul ala la masinile post 66, eu intrebam de cele pre 66 care, repet (n-ai fost atent), n-au stutzul respectiv la incalzitorul din stanga, astea iau aerul cald tot din stanga, dar din zona cilindrilor. Si asta intrebam, pe cei care au masini mai vechi de 66 :ok: , unde vine prins ala acolo, la cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...

:) nu stiu ce sa zic...io credeam ca modelele pana in 71 aveau incalzitoare de genul asta, pentru ca la modelel dupa 71 a aparut sistemul cu al treilea furtun, de grosimea celor doua care vin din turbina....asta ar trebui sa preia aerul cald care vin pe sub cilindrii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Tonic poate sa ma ajute... Toni, poti sa bagi un ochi la tine si sa-mi zici ? eventual o poza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!