Jump to content

Probleme la rece


andrei_23
 Share

Postare recomandată

Problema: turatia la relanti (600-700) , mers foarte tremurat la rece la pornire, pornire grea, mult fum si miros puternic de benzina . Am citit mai toate topicurile despre asa ceva si nu stiu de unde sa incep cu verificarile (experienta mea este destul de limitata) - motorasul care controleaza relantiul? fisele? bujiile? (pompa de benzina nu e cazul) ceva senzor HALL???

Nu am reusit sa desfac bujiile (numai pe prima) - poate nu am incercat eu prea tare, dar mi-a fost frica sa nu fac vreo prostie - o sa le schimb peste o saptaman cand ajung acasa. Eu am incercat sa le desfac cu motorul rece (peste noapte a fost destul de frig) - sa fie asta cauza din care nu am reusit?

Am observat un lucru, totusi - in fise exista o depunere verde pe care nu prea ajung sa o curat - cu ce as putea sa o curat (wd40?) si cum?

Multumesc de rabdare, si sper ca nu va plictisesc cu atatea intrebari :censur:

EDIT by s_c: topic nou, mutat si editat de mine; original postat de andrei_23 in topicul cu bujii (era OT acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Ar trebui sa verifici motorasul clapetei de acceleratie, mufa sa, si sa faci un TBA. Daca ai mai multe nelamuriri deschide un topic nou. Turatia de ralanti nu se regleaza separat. Fisele n-ar fi rau sa le schimbi daca tot sunt corodate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai mai multe nelamuriri deschide un topic nou.

Done :censur:

In alta ordine de idei sugestiile lui wabbit sunt foarte bune :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... da ... scuze de ghiveci ... sa revenim (mersi Sebastian)

Deci, TBA, din auzite parca inseamna throttle body alignament si cam atat se extinde cunoasterea mea, daca nu e prea complicat si se poate face in curte cu surubelnita(!) atunci te rog sa-mi descrii in ce consta, altfel voi fi nevoit sa ma duc la service.

La motorasul ala ce pot sa-i fac, in afara de sa-i misc mufa?

La fise pot sa iau ce imi pica in mana sau e de preferat ceva bun (cam cat costa un set?)

Mersi :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_23, citesc si nu pot crede...exact asa patzesc si eu de cateva saptamani si am aceeasi masina....eu am trecut mai departe si am schimbat si bujiile..nu e de la ele ( depunerea verde o poti indeparta cu un spray de contacte si cu o bucatica de panza rulata pe un betisor...se curata usor, dar nu de acolo este...) verifica si furtunasele care pleaca de la filtrul de aer spre injectie pot fi gaurite, sau senzorul de temperatura aer...daca se remediaza in vreun fel, posteaza, ca sunt si eu tare curios....dupa cateva minute merge bine, parca nu ar avea nimic. partea proasta este ca s-ar putea sa nu mai porneasca decat cu acceleratia calcata putin...TBA nu foloseste...merita sa il incerci, dar nu de acolo e....relantiul mic se datoreaza unei alte cauze, este un simptom..dar nu stiu al cui

multzumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine, dupa vreo 15 min, cand se incalzeste motorul, incepe sa creasca turatia ! :shock: pe la 900-950 , iar cand e rece sta pe la 700 :shock: Nu pot sa-mi explic, inainte era invers - cand era rece statea mai turat. O sa mai verific toate mufele. Unde-i senzorul de temeratura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 950 de ture e normal sa stea.

TBA din cate stiu eu se face cu ajutorul Vag -Com - ului si trebuie sa aiba o valoare intre 196 si 200 ( la mine este 198). Daca gresesc rog sa corecteze careva.

Senzorul de temperatura este deasupra motorului (vezi o mufa sus de tot).

Scuze pt exprimare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, TBA, din auzite parca inseamna throttle body alignament si cam atat se extinde cunoasterea mea, daca nu e prea complicat si se poate face in curte cu surubelnita(!) atunci te rog sa-mi descrii in ce consta, altfel voi fi nevoit sa ma duc la service.

...

La fise pot sa iau ce imi pica in mana sau e de preferat ceva bun (cam cat costa un set?)

Cauta pe forum dupa TBA si vei gasi si varianta fara vag-com (cu scosul bateriei - atentie la casetofon)

Pentru fise iti recomand de firma (set complet, cu tot cu fisa centrala). Desi... e cu dus si intors, de obicei manifestarea de fisa dusa e de mers in 3cyl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la filtrul de aer ( pe care ar fi bine sa il demontezi si sa il verifici ) pleaca un tub de plastic negru. La capatul dinspre motor se dilata si devine ca o cupola peste injectie. Demontezi cu atentie colierele si furtunele, apoi suruburile cupolei si o scoti. in acea "cupola, pe unde trec doua mici furtunele panzate, este senzorul cu pricina.. sper ca se intelege....nu iti pot trimite imagini decat diseara, acum am o retea fff proasta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i prea foloseste daca ajunge la senzorul de temperatura. Pentru a verifica senzorul tot de Vag-Com are nevoie. Eventual masoara rezistenta intre pinii 1-2(1 in dreapta) ai mufei senzorului/injectorului. Rezistenta ar trebui sa fie intre 5K - 6,5K la 0 grade afara. Atentie, nu masura inspre ECU...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat fisele si m-am uitat la toate mufele care intra in injectie - toate sunt curate. Filtrul de aer l-am curatat de curand. Urmeaza sa desfac si "cupola" dar nu am scule la mine. Azi mi-a facut alta faza :shock: - ramanea turat la 1200 de ture, revenea la normal numai dupa ce turam un pic.

Multumesc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In conditiile astea cred ca merita incercat un TBA

Am incercat un search, dar nu am gasit cum se face operatiunea FARA vag-com, daca stiti link-ul, va rog sa-l puneti. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_23, in cazul asta e de cautat motorasul de relanti.....dar, hai sa separam evenimentele:

1) porneste greu, ture putine, gaze nearse..trece dupa ce motorul se incalzeste;

2) ramane turat la >950rpm( asa a pornit sau nu a coborat turatia postsarcina?)

pana sa faci un TBA, incearca sa cureti motorasul de relanti ( este situat in dreapta fatza de locul unde se termina cablul de acceleratie, e o carcasa de plastic negru)..carcasa aceea se termina cu un "pistonas" mobil, macar aceea sa o cureti... dupa aceea sa faci TBA

@valentin, te rog frumos sa imi spui cum se verifica senzorul de temperatura cu vag-com la golf 3 .. nu pot sa imi dau seama daca e bun sau nu...si nu am ohmetru sensibil.(adica e decalibrat)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana sa faci un TBA, incearca sa cureti motorasul de relanti ( este situat in dreapta fatza de locul unde se termina cablul de acceleratie, e o carcasa de plastic negru)..carcasa aceea se termina cu un "pistonas" mobil, macar aceea sa o cureti... dupa aceea sa faci TBA

Incearca sa "stropesti" acel piston cu WD-40 sau alt spray contact. Eu asa am scapat de niste probleme asemanatoare.

TBA fara VAG-COM (nu am incercat la GIII si nu cred ca va functiona :) ):

se decupleaza bateria / se cupleaza bateria / se pune contactul FARA A ATINGE ACCELERATIA / astepti putin / se porneste motorul FARA A ATINGE ACCELERATIA / astepti

Sa ne spui daaca merge si la G III :D

Sincer nu cred ca e de la TBA deoarece acesta se face numai la schimbarea potentiometrului clapetei sau a partii inferioare a injectiei... Dar oricum merita incercat.

@edi: depinde ce obti cu VAG-COM. S-ar putea ca un multimetru bun sa-ti fie indispensabil. Oricm cu VAG-COM se face in felul urmator:

read measured block/group 02/campul 3 sau 4 (mai degraba 4) trebuie sa-ti indice temperatura amestecului. Daca este f. diferita de temp. aerului iti trebuie un multimetru precis (vezi mai sus rezistenta la 0 grade)

-daca iti arata aprox -55 grade ai scurt la "+" sau discontinuitate

-daca iti arata aprox. 130 grade - scurt la masa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi este si rusine sa va spun, dar asta e adevarul....astazi dimineata, infuriat de faptul ca merge tot prost motorul , am deschis capota si m-am apucat sa imi fac de lucru....asa am descoperit ca doua bujii statau prinse doar in fise....desurubate aproape complet ....si am banuit de rea functionare jumatate din piesele masinii...bineinteles ca dupa strangere pleaca normal...asa ca, atentie la neatentie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze,poate spun o prostie,dar ABU e pe carburator,nu?Daca da,ar fi bine sa verifici flansa carburatorului si socul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, de o saptamana nu am mai avut net, asa ca iata noutatile:

- schimbat filtru de benzina

- schimbat bujii

- verificat toate mufele si curatat

Si tot imi porneste greu.

Am observat insa ceva: mai demult( cand pornea bine) cand puneam contactul simteam cum pedala de acceleratie este trasa in jos (socul automat) acum de cand am problema asta nu se mai trage pedala in jos :shock: . Dar.. azi s-a tras iar in jos, o singura data si a pornit bine; asta a fost numai o data ca dupa aceea a revenit problema....

Cam atat ca tre sa ma duc la colindat ... :) , Salut, Sarbatori fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar - 99.9% prolema ta se trage de la motorasul clapetei de acceleratie. Pedala de acceleratie este "impinsa" tocmai de acel motoras. Ca sa te convingi, incearca sa pornesti motorul tinand pedala de acceleratie apasata (cam atat cat "se ducea singura") inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, si ce sa-i fac?? Nu am reusit sa-l desfac pt ca nu pot baga cheia pe acolo.. poate trebuie ceva scula speciala.

Cum pot verifica daca vine curentul care trebuie la mufa (=> motorasul e stricat) ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GATA, am rezolvat problema:

Cablul de acceleratie era intins si nu lasa ca tija de la acceleratie sa apese pe pistonasul motorasului si atunci el credea ca pedala ii apasata si nu mai intervenea pentru mentinerea turatiei.

Am lasat cablu mai moale si acum merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

la vreo doua saptamani dupa revizia la 130k km (filtre mann, ulei castrol rs 10W60), timp in care sotia a fost foarte incantata de cum merge masina, aceasta (masina, nu sotia :beerchug: ) a inceput sa se comporte cam asa: la pornire nu pleca decat daca se tinea acceleratia, si in continuare, pina se incalzea motorul 'dadea in nas' (dupa ce imi povestea sotia) adica trebuia sa calce serios acceleratia ca sa nu i se opreasca motorul in mers. dupa vreo doua-trei zile (in week-end adica) am incercat si eu si am bagat de seama ca se intampla sa porneasca si fara sa fie tinuta acceleratia (daca e un pic mai cald afara, adica nu dimineata la prima ora), dar relantiul e pe undeva pe la 5-600 ture si stabil. dupa ce se incalzeste motorul (pe la 40-50 grade) relantiul ajunge la un pic peste 800, acolo unde statea si cand masina era sanatoasa.

am citit mai sus

Este clar - 99.9% prolema ta se trage de la motorasul clapetei de acceleratie. Pedala de acceleratie este "impinsa" tocmai de acel motoras. Ca sa te convingi, incearca sa pornesti motorul tinand pedala de acceleratie apasata (cam atat cat "se ducea singura") inainte.

<{POST_SNAPBACK}>

si imi pare ca seamana, mai ales ca am observat si eu ca atunci cand, in mers, las acceleratia libera, aceasta nu mai 'coboara' un pic inaite de a reveni la liber, cum facea inainte. insa am zis ca nu strica sa mai intreb o data.

asta iarna, la -18 grade, masina a pornit la prima cheie, fara nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut... Verifica-ti sonda de temperatura... daca nu ai cum sa o duci la un tester fa asa: porneste motorul... scoate mufa de la sonda de temperatura... daca e buna turatia trebuie sa creasca... daca nu e buna scade turatia si trebuie sa o schimbi. Costa cam un mil. Aceasta sonda are un rol f important in functionarea motorului si multe probleme apar de la ea... Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!