Jump to content

Modificarea Instrument Cluster-ului la Skoda Octavia


ender
 Share

Postare recomandată

Acest articol este dedicat posesorilor de Skoda Octavia care s-au saturat de banala lumina verde a Instrument Cluster-ului (IC) si a Climatronic-ului.

Modificarile de mai jos nu necesita interventie ulterioara asupra imobilizatorului cu VAG-COM-ul sau cu software/hardware similar.

Toate componentele bordului (IC, Climatronic, RadioCD, s.a) sunt iluminate cu ajutorul LED-urilor de tip SMD (Surface Mount Device). LED-urile originale sunt in capsula de plastic cu dimensiunea de 2.5x2.5mm si pot fi inlocuite cu orice LED de tip SMD cu suprafata cuprinsa intre 2 si 6mm^2.

Procedura pentru schimbarea LED-urilor este descrisa mai jos si este insotita de imagini pentru a usura intelegerea ei.

Se scoate IC-ul din bord dupa cum urmeaza:

1. Se deconecteaza borna negativa a bateriei de acumulatori.

2. Se demonteaza partea superioara a coloanei de directie (doua suruburi cu cap cruce)

3. Se scoate rama IC-ului. Aceasta este prinsa in partea superioara a bordului cu ajutorul a doua suruburi torx 20 (T20)

4. Se extrage IC-ul din bord (2 x T20 in partea superioara) deconectind cei doi conectori verde respectiv albasrtu

Pentru a avea acces la suprafata placata (PCB) pe care sunt lipite LED-rile trebuie dzasamblat IC-ul astfel:

5. Se desfac cele doua suruburi T10 (pic_01.jpg)

6. Se scoate plasticul de protectie (pic_02.jpg)

7. Se desface carcasa din plastic (pic_03.jpg)

8. Se scot acele indicatoare printr-o miscare compusa de rotatie pina la capat de scala si tragere (pic_04.jpg)

9. Se scot cadranele si apoi gidajele optice (pic_05.jpg)

10. In cazul in care se doreste inlocuirea LED-urilor de la afisoarele calculatorului de bord si odometru trebuie sa indepartam indicatoarele cu cristale lichide (LCD) de pe PCB (Pic_06.jpg)

Pentru Climatronic se procedeaza in mod similar:

1. Se deschide capacul de la scrumiera si se trage "din spate" de masca ce acopera consola centrala.

2. Se scoate modulul de control al Climatronicului (4 X T20) si se detaseaza cei trei conectori electrici din spatele acestuia.

3. Se demonteaza carcasa din plastic a modulului.

In acest moment avem acces la SMD-uri.

Inainte de a dezlipi LED-urile originale, trebuie sa determinam si sa marcam polaritatea acestora pe PCB.

Se poate folosi un instrument de masura digital setat pe 200ohm (sau cea mai mica scala pentru rezistente) sau pe scala de masura a tensiunii de deschidere a jonctiunilor semiconductoare (are ca simbol o dioda). Se varifica toate LED-urile si se noteaza pe PCB polaritatea acestora (de aprind in momentul in care sunt polarizate corect)

Pentru inlocuirea SMD-urilor se foloseste o scula de lipit de putere mica, de maxim 25W.

Rezultatul final poate fi vazut in restul imaginilor atasate acestui articol. Pe "viu" arata mult mai bina deoarece nu am reusit sa fac fotografii bune in conditii de lumina slaba (blitzul produce reflexii suparatoare si de aceia a fost oprit)

Multa bafta la mestereala, si nu uitati ca drumul parcurs este la fel de placut ca si rezultatul final :-) !

!!!!! ATENTIE !!!!!

Aceste instructiuni sunt pentru cei care au experienta in electronica, persoanelor cu experienta in montarea si demontarea

componentelor de tip SMD. Daca nu va situati in aceasta categorie, mai bine apelati la o persoana calificata!

Nu pretind ca acest ghid este complet. Am incercat pe cit posibil sa acopar toate etapele principale pentru atingerea scopului propus.

Nu-mi pot fi imputate modificarile nereusite ce duc la distruderea partiala sau totala a componentelor originale!

Orice modificare duce la pierderea garantiei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 444
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    93

  • bn64and

    53

  • sinn3r

    29

  • pop cristian

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am vazut eu o nuanta de rosu la ceasurile tale in pozele de la intalnire :salut:

Arata foarte bine :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ok: Super treaba ai facut! Felicitari!

Presupun ca ai schimbat tot ce era verde prin mashina ( butoane de geamuri, inchidere consola de faruri, samd ).

O intrebare. In acele (ace) indicatoare pt ca le-ai vazut de aproape cum difuzeaza lumina, unde este led-ul? Este sub ac, pe placa si partea pe care o vedem noi a acului este matuita? Partea latera a acelor este transparenta si aceea coduce lumina, astfel incat sa nu creeze o pata de lumina pe cadrane in jurul acelor. Ma intereseaza foarte treaba cu imprastierea luminii in ac :salut:.

Zona roshie a turometrului este roshie prin led-uri sau este filtru in panou? Daca este din led-uri era cool sa faci totul roshu si zona roshie de alta data ... verde !! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ledurile (cite doua pentru fiecare ac) sunt plasate pe PCB simetric fata de axul fiecarui ac indicator.

Acele sunt facute dintr-un material plastic ce transmite foarte bine lumina, pe principiul fibrei optice, si sunt vopsite cu un strat semitransparent alb pe toate laturile inguste (inclusiv pe latura dinspre cadran).

Virful acului nu este vopsit si produce un efect foarte subtil de reflexie in cazul in care se instaleaza inele cromate.

Zona rosie a turometrului este rosie atit prin filtru cit si prin ledul de sub ea. Initial ledul era verde, dar montind unul rosu se formeaza o zone de gradient alb/rosu la frontiera dintre turatiile cu alb si cele cu rosu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cum este la voi, dar la mine toate sunt rosii. Asa a fost de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Excelent!

Ender - poti te rog sa faci o poza ziua ca sa vedem cum arata inelele cromate?

De unde ai cumparat LED urile si $?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt LED-uri SMD care se gasesc la aproape orice magazin de electronice.

Pretul parca e in jur de 30k/buc, dar nu sunt sigur, asa parca am vazut odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent!

Ender - poti te rog sa faci o poza ziua ca sa vedem cum arata inelele cromate?

In primele doua poze din primul post se vad foarte bine inelele cromate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o veste buna pentru cei ce vor sa converteasca toate luminile interioare de la SO.

Ca orice lucru german, toate switch-urile pot suferii interventii de reparatie/modificare

Masina mea are acum toate switch-urile si butoanele luminate la fel ca la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

ender am si eu o intrebare, fara sa te superi ca nu de aia te intreb: dupa ce desfaci tu tot bordul, poti sa-l strangi la loc cum era de nou? sau pe piatra cubica incepe sa mai zornaie, bocane, etc.. nu de altceva dar m-ar interesa si pe mine un interior cu leduri albastre si nu as vrea sa-mi trancane bordul dupa aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trancane nimic in bord. Singurul zgomot suspect in Octi este in spate dreapta. Sper sa-l rezolv la vara odata cu izolatia fonica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ender crezi ca ai putea sa-mi faci si mie treaba cu luminile si switchurile si tot ce are led prin masina sa fie albastru cu rosu pe profil passat? contra cost bineinteles... am o octavia din dec 2002 1.8T 4x4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Vorbim dupa 10ian pt ca sunt in concediu. .. PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

Am si eu o problemutza legata de LED-uri... vitezometrul a "pierdut" cateva din LED-uri... nu vad viteza decat pana pe la 60 la ora (hai un 80...), restul e bezna totala... e posibil sa fie LED-urile arse? Sau mai degraba un contact prost? Dar daca e contact, de ce numai cele de dupa 60 km/h?

As vrea sa desfac si eu IC jos si eventual sa "misc" de fire...

Obs: Inainte de a "muri" iluminarea in zona aceea, LED-urile au "palpait" si daca am miscat dimmerul la maxim si-au revenit, apoi au murit la loc..

Multumesc

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat!

La Octavia ledurile in IC sunt legate in serie pentu fiecare indicator in parte. Daca pica un LED se sting toate.

La tine cred ca este o pana de contact la unul din LED-uri

Probabilitatea ca sa se arda un LED este extrem de mica, si daca se duce nu "pilpiie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anunt cu tristete disparitia de pe vitezometru a inca unui LED... acum vad viteza pana pe la 40 km/h. Sambata e programata desfacerea IC-ului sa vad ce e acolo, cine imi stinge LED-urile...

Asta ultimu nici nu am observat cand s-a dus...probabil pe ziua, deci nu l-am vazut murind...

Curios e ca dimmerul si celelalte leduri/becuri de pe masina merg brici.

Va tin la curent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am desfacut azi IC-ul.... nu am avut curajul sa deconectez nici un conector, am scos mai intai geamul din fata, si apoi am ajuns la placa... am lasat tot timpul pozitiile aprinse... am tras de toate firele, am miscat ledurile, am facut tot ce s-a putut.... toate (in afara de 1) ledurile de la vitezometru sunt moarte :)(

Are cineva schema electrica pt tacho de Fabia ? Sa vad care poate fi cauza defectarii in bloc a anumitor leduri.. noaptea a devenit dureros de condus, vad numai pana pe la 40 km/h... cand va muri si ultimul led, nu voi mai sti nici daca am plecat de pe loc sau nu :)((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa masori tensiunea pe ele ... poate iti spune ceva. E foarte ciudat din moment ce ender zice ca sunt inseriate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in serie la Octavia. La Fabia nu stiu cum sunt.

Daca dai jos IC-ul in prealabil sa deconectezi bateria. Daca ai HU-ul original nu uita de codul de pornire inainte sa scoti bateria.

Cred ca ai probleme cu traseele. Vezi daca sunt corodate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai va trebui sa il dau jos si sa il duc la "reparat"... ideea cu masuratul tensiunii nu e rea... dar de dat jos il dau cand il duc direct la reparat... ca cica trebuie sa fiu atent si cu imobilizatorul, adica sa nu pun contactul pana nu e IC conectat la loc...

Speram sa "isi dea drumul" daca misc de fire :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Odata cu migrarea forumului au disparut pozele. Ender, poti te rog sa le pui din nou? Instructiunile sunt foarte detaliate, dar pozele ar ajuta mult (un prieten cu un Superb care ar vrea sa incerce acest mod)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!