Jump to content

Bataie pe spate la trecerea prin gropi


coupyro
 Share

Postare recomandată

Schimba bucsele de la punte, asa am facut si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, nu stiu sa fie prevazuta inlocuirea bucselor, de catre fabricant, la un anumit numar de km.

Probabil ca prin germania nu le inlocuiesc niciodata, pe perioada cat un neamt tine o masina. De altfel e logic, daca ne gandim la ce soselele au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratzilor voi de unde puneti bucshele punte ca eu in timisoara, la un service cat de cat bine cotat nu am gasit sub 200RON manopera :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Si cu greu vei gasi pentru ca exista pretextul ca e o operatie complicata, trebuie data toata puntea jos, etc.

Dar nu e adevarat, doar service-ul nu are sculele care trebuie pentru operatia asta. Daca te uiti in manualul de service vei vedea ca trebuie o presa speciala cu care sa fie scoase si puse la loc. Dar ciocanarii de la noi nu prea stiu de astea... Cand le-am schimbat eu, au folosit o presa improvizata dar care a functionat. Atentie ca trebuie montate intr-o anumita pozitie, altfel dai banii degeaba. Pe mine m-a costat intr-un final 150 ron operatia in service in Buc.

Si da, tot de la bucsele puntii spate erau simptomele de care ziceam mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De o perioada imi bate ceva pe spate destul de tare si enervant la trecerea peste gropi chiar daca sunt mici. Amortizoarele si arcurile sunt ok, nu stiu, ce ar trebui sa mai verific ? Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de bucsele de la puntea spate, numai daca e 4motion are pe spate brate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele de la puntea spate. Manopera e destul de scumpa :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce e scumpa manopera? Schimbarea bucsilor(pe ambele parti) nu dureaza mai mult de 30-45 de minute, iar tarifele sunt de obicei pe ora de lucru si se invart intre 80-120 Ron/ora.

De ce e scumpa manopera? Schimbarea bucsilor(pe ambele parti) nu dureaza mai mult de 30-45 de minute, iar tarifele sunt de obicei pe ora de lucru si se invart intre 80-120 Ron/ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de oras si cat de hoti sunt cei de la service ca pot forte usor sa treaca ca au lucrat 3-4 ore pot foarte usor sa iti spuna : "da domnule 1 ora a durat schimbarea dar mam chinuit o jumatate de ora cu un surub ruginit care abea s-a desfacut" etc etc ... si chestii de genul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La service-urile mari in Timisoara pretul e 200-250 ron manopera pentru schimbarea bucshelor spate. Eu am dat 200 anul asta in primavara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te pricepi putin la mecanica nu e greu sa schimbi bucsele spate . Trebuie doar sa tii cont de semnele de pe ele pentru ca in interiorul ei are doua parti metalice care practic tin puntea sa nu lucreze fata spate . In momentul in care se strica bucsa cedeaza cauciucul din ea astfel ca acele parti metalice nu mai sunt pe aceeasi directie cu axa bratului puntii permitand miscarea puntii fata spate in momentul in care trece peste denivelari . In service daca mergi probabil ca iti spun ca se da puntea jos ca apoi trebuie sa faca franele si altele . Metoda de incercare cu levierul nu prea da rezultate si chiar daca la verificare bucsele par in regula nu este intotdeauna asa (greutatea masini este mult mai mare decat forta cu care apasa mecanicul). Schimbarea lor se face destul de usor nu trebuie data puntea spate jos . Trebuie doar sa aveti grija pe partea dreapta la conducta de frana pentru ca in momentul in care se lasa puntea in jos furtunul de cauciuc care face lagatura intre conducte sta putin cam intins in rest nu trebuie decat sa desfaceti cablul de frana din cele doua cleme in care este tinut (una pe punte si cealalta pe carosertie) si inca doua cleme care tin conducta de frana ( scotand clemele conductele de frana lasa puntea sa coboare jos si daca va uitati atent o sa vedeti ca acolo conducta este indoita intr-un anumit fel ) si care se scot putin mai greu ( nu se desface nimic nu este nicio piulita sau surub numai cleme ). Singurul lucru mai greu il reprezinta scoaterea efectiva a bucsilor daca nu ai presa . O metoda (pe care eu am folosit-o cu succes) ar fi aceea prin care se taie cauciucul din interior (poti sa il si arzi dar este cam aproape de rezervor ) nu trebuie tot ci doar de pertea din exterior apoi se scoate partea din interior (partea prin care trece surubul ce tine puntea ) care daca se loveste cu ceva pana la urma iese apoi se scoate o parte din bucsa cea de pe interiorul puntii (partea care are un guler acesta se vede daca te uiti din exterior catre interior si in care poti sa lovesti cu o dalta cu ceva si pana la care se introduce bucsa) . In final se taie cu o panza partea exterioara a bucsei aceasta iesind foarte repede (se poate introduce si ceva intre bucsa si punte exact in locul unse se taie pentru a nu taia si puntea ). Timp de lucru pentru o bucsa : 30 min desfacerea puntii 60 min scoaterea bucsii 30 min introducerea noii bucsii 30 min montarea puntii . La montarea noii bucsii este nevoie neaparat de o presa (care se poate face dintr-un surub si niste si niste placi de metal dar atentie la marginile de cauciuc pe care le au bucsele eu am gasit niste semeringuri mari probabil ca erau de la camion de la ceva si care s au potrivit perfect pe margine astfel ca nu am stricat pertea ce cauciuc ). Pentru a tine puntea mai jos se introduce o bucata de lemn intre punte si urechile in care intra puntea . Pentru a intra mai usor eu am slefuit exteriorul bucsii noi cu smirghel destul de fin ( eu am folosit bucse de metal pentru ca tot asa erau si cele vechi ) pana a devenit lucioasa . Metoda am gasit-o intr-un manual de service luat tot de aici de pe forum . Mai trebuie putina atentie la pozitia in care se introduce noua bucsa .

Modificat de dragos111
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu cand trec peste gropi se aude un scartatit..si in curbe la fel..cred ca este vb de eleron..ala deasupra portbagajului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.... Si eu am avut aceeasi problema - "bataie pe spate la trecerea prin gropi"- si deja ma pregatisem "sufleteste" de investitii in masina. La sfatul unui prieten m-am dus intr-un service pt o constatare - lucru pe care va sfatuiesc si eu sa-l faceti. In service mi-au ridicat masina pe elevator si "ochiul avizat" a si vazut cauza : sa desprins din sudura "teava" care duce la toba (o alta exprimare de nespecialist nu am gasit) - cica asta este o problema la golf-uri. Singurul lucru care au putut sa-l faca a fost sa prinda "teava" cu un colier....

Bafta... si duceti-va la o constatare ...sa nu deschide-ti punga prea mult

A.... era sa uit...m-a costat doar 100 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Aveam si eu un troncanit extrem de suparator pe spate. Cand treceam peste liniile de tramvai (de exemplu) ziceai ca se rupe masina in doua.

De curand am schimbat bucsele de la punta spate.

Ma declar extrem de multumit.

Prin gropi parca e alta masina!

Cum zicea si un coleg mai sus, daca aveti putina indemanare si cateva unelte, le puteti schimba singuri.

Asa am facut si eu. Nu necesita demontarea puntii de pe masina. Daca voi avea timp voi deschide un topic detaliat cu respectiva operatiune. Am facut si cateva poze.

La service iti vor schimba toata puntea pentru doua bucse.

Tocmai de-asta m-am apucat sa le schimb singur. Ca sa va dati seama daca bataile sunt de la bucse, loviti puternic cu piciorul cauciucul din spate (partea cu zimti)

bucsele le-am gasit la 40 lei/buc.

Succes !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dragos111

Super descriere si mod de lucru,merita sa faci economia de 200ron :P. Daca aveai si cv poze era perfect :icon_thumright:.Numai ca nu prea ai u ce sa ridici ambele parti ale masinii acasa. :)).Cum ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa ridici ambele parti deodata.

Ridici o parte, schimbi bucsa, pui roata, apoi trci pe cealalta parte.

Eu am folosit doua cricuri: cu unul am ridicat masina, iar pe celalalt l-am pus sub punte pentru a cobori si apoi ridica la loc puntea (dupa ce am schimbat bucsa bine-nteles) :huh:

Modificat de cris tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a schimba bucsele spate aveti nevoie de:

-2 cricuri

-1 ciocan

-1 dalta

-2 chei 18 mm pentru prezonul bucsii

-1 bomfaier (nu stiu daca asa se scrie)

-1 surubelnita mai rezistenta

-1 presa pt introdus bucsele(daca aveti)..Eu nu am avut si am improvizat.

Foarte important: daca improvizari presa, prezonul trebuie sa fie din material dur (otel). altfel cand trageti bucsa se va strica filetul. Bucsa intra foarte greu.

Va trebui sa-i faceti o conicitate cu un smirghel(glass paper)in partea unde intra pe punte. Eventual dati si cu vaselina.

post-33167-1228776466_thumb.jpg

post-33167-1228776527_thumb.jpg

post-33167-1228776578_thumb.jpg

post-33167-1228776587_thumb.jpg

post-33167-1228776616_thumb.jpg

post-33167-1228776654_thumb.jpg

post-33167-1228776691_thumb.jpg

post-33167-1228776712_thumb.jpg

post-33167-1228776839_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva detalii pentru a putea improviza o presa:

Ar mai fi fost cate ceva de adaugat dar m-am cam grabit.

Daca aveti oarecare nelamuriri, puteti sa ma intrebati.

post-33167-1228777111_thumb.jpg

post-33167-1228777130_thumb.jpg

post-33167-1228777177_thumb.jpg

post-33167-1228777232_thumb.jpg

Modificat de cris tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva completari la ce am adaugat mai sus:

In imaginea din mijloc aveti o schema care va ajuta sa construiti o presa.

Atentie cand introduceti bucsa. Pe ea are un semn. Va trebui pus in partea de jos.

post-33167-1228835662_thumb.jpg

post-33167-1228835688_thumb.jpg

post-33167-1228837613_thumb.jpg

Modificat de cris tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acu o saptamana am schimbat bucsele de pe spate. 130 ron x 2 buc + 80 ron manopera= 350 ron

dar de ce asa mult, am zis?

pentru ca desi masina e din dec.2000 (perioada in care golfurile au pe ele bucse cu diamentrul de 72mm si care costa 60 ron amandoua) la asta, se pare ca bucsele erau de 68mm (de care se puneau pana in 2000). si astea cica sunt de metal si mai scumpe. mi`a aratat omu cutia, pretu pe ea, pretu in calculator.. ce sa zic.. atentie sa n`aveti surprize!

intradevar manopera e complicata, mi`a zis ca si`a rupt presa incercand sa le desfaca (m`a si prevenit ca la masinile aduse din germania de obicei sunt intepenite rau din cauza sarii de pe sosele si se poate sa fie cu complicatii) si a trebuit sa revin a doua zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti se pare mult te consolez in IASI fara 250 ron manopera si 4 ceasuri de munca (stat linga ei) nu te baga in seama.Asa ca fii fericit.Sincer am cautat in trei servicuri si atat au cerut toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ! si eu am o prob cu scartaitul parti din spate a masini in curbe , sau p denivelari dar la viteza mica ?? ce ar putea fi ? pls help

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa adaug si eu cazul meu la aceasta lista de batai pe spate. La multiple hopuri mici trecute in viteza auzea o pocnitura in partea din spate a masinii, deoarece bucsele au fost schimbate recent am ramas surprins de acel sunet. Sunetul venea de la roata de rezerva care nu mai era prinsa in siguranta din mijloc cu cap de plastic pentru ca s-a rupt si in momentul in care masina urca si cobora brusc roata se mijca in locul unde sta si lovea tabla de sub ea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

problema bataii pe spate sta in "bucsa, amortizor sau arc".........nu ii o investitie mare pentru ca o bucsa (febi)ii 50 ron un amortizor (sachs) 150 ron iar arcul variaza...acuma depinde de preferinte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!