Jump to content

Probleme la servodirectie !


DORU_14
 Share

Postare recomandată

Vesti proaste, tocmai acum, in prag de TUSNAD...

Miercuri seara am constatat cu stupoare ca "mugetul" se aude de la masina mea si nu de la ceilalti vecini de la semafor. Culmea este ca pana atunci nu s-a manifestat niciodata astfel servodirectia. Normal, am tras dreapta si am verificat nivelul din vasul cu lichid de la servo...spre uimirea mea, era sub minim! Mentionez ca desi am senzori destui, la servo nu este nici unul.

Joi dimineata am mers la AVIA Dreptatii (s-a intamplat sa fiu la Gorjului miercuri seara) pt o constatare pe rampa. Daca lasam la o parte ca au fost in stare sa inchida masina cu cheia in contact si motorul pornit (noroc ca aveam ambele chei la mine), dupa inspectie am constatat ca pe langa burduful drept se prelinge lichid, insa f putin. Am cumparat 1 l si am completat. Mi-au spus ca probabil mai pot circula pana sa se agraveze. Apoi mi-au spus ca daca ajung in situatia asta, trebuie sa schimb caseta directie cu totul (o caruta de bani).

OK, ies din service si parchez masina in parcarea de langa ei. Aseara vb la tel cu un coleg forumist si primesc recomandare pt un om de la PoRo, in prezent are service-ul lui propriu. Il sun, la 17 ajung la el in Floreasca, cu plecare din Gorjului. Stupoare! Deja "mugetul" reaparuse si cand o punem pe elevator, pe la ambele burdufuri curgea lichid ! Am ramas perplex. S-a agravat in 10 km incredibil! Tipul imi spune ca trebuie schimbata caseta directie... Sa nu risc, folosesc o platforma sa-mi transport masina inapoi la AVIA Dreptatii.

Acum, e clar ca la Tusnad vin pieton, problema e ca am mai cerut o parere la Brady si m-au programat marti dimineata. Ma duc, ca acolo am "oamenii mei" care imi dau pareri f avizate (istoria o confirma).

Ce rugaminte am: astept pareri, sugestii, orice este binevenit. Se pare ca problema e cu batai de cap. Vi s-a intamplat asa ceva? Ce sfaturi aveti? Ce verificari as mai putea face sau cui sa mai cer parerea pt un punct de vedere avizat? Va multumesc anticipat si nutresc speranta (inca) ca nu trebuie sa schimb caseta directie, f. scumpa de altfel (mai mult decat castig eu intr-o luna...)

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ni s-a intamplat dar Octavia nu e singura masina de la VAG cu un sistem de directie destul de sensibil...

Acelasi lucru se intampla si la unele modele de Audi...

Parerea mea este ca, in cazul tau, situatia s-a agravat pe fondul pierderii de lichid servo...

Probabil nu ai urmarit nivelul lichidului decat dupa aparitia "mugetului"...

In carte scrie ca in cazul scaderii nivelului lichidului servo in instalatie, nu se completeaza cu lichid decat dupa o investigatie prealabila a instalatiei servo/casetei de directie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat, pana miercuri seara nu am verificat nivelul lichidului. Dar am fost la service pt o revie in sept 2005. Atunci totul era OK. Se prea poate sa fii aparut dupa iarna, pe fondul uzurii cauzate de drumurile proaste (de ceva vreme merg pe autostrada si la ce gropi sunt acolo, cu siguranta am pus capacul)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vi s-a intamplat asa ceva? Ce sfaturi aveti? Ce verificari as mai putea face sau cui sa mai cer parerea pt un punct de vedere avizat? Va multumesc anticipat si nutresc speranta (inca) ca nu trebuie sa schimb caseta directie, f. scumpa de altfel (mai mult decat castig eu intr-o luna...)

1. Nu inteleg daca ai determinat cauza scurgerilor. Adica pe unde curge? Pe la un semering al casetei de directie sau un furtun de-al ei? Daca zici ca curge din burduful bieletei inseamna ca vine din caseta pe la un semering...

2. O caseta noua e scumpa si nu merita nici daca asta e cauza scurgerilor.

3. Ai avut vreodata schimbata vreo bieleta de directie?

4. Eu am patit ceva similar in felul urmator: luat zid cu roata, strambat bieleta de directie (ma rog... si bascula indoita). Ok, merg la Augsburg schimb pe CASCO, plec acasa.

Peste 4-5 luni incepe sa imi curga in droaie lichidu servo. Constat ca un semering pierde ulei. Idiotul de la augsburg cand a schimbat bieleta a pus o cheie franceza probabil direct pe cremaliera casetei facandu-i un "grad" ce a scarpinat semeringul pana l-a taiat. Am dat jos caseta la mecanicul meu, am cumparat de la Porsche Bucuresti Nord un kit de garnituri de caseta, lichid nou si am dat-o jos. O zi de munca a fost doar datul jos. A doua zi a fost schimbat setul de garnituri si plecat acasa. Acasa iar curgea, mers a treia zi la refacut treaba din nou. Dupa 3 zile, 280 RON - manopera + 140 RON garniturile + 100 RON uleiul = 520 RON am scapat.

Din pacate insa la tine in SOTE nu vad sa existe kit de garnituri.. Intreaba totusi la Avia/Porsche etc. de chestia asta. Daca nu intreaba macar de cat e o caseta cu cod X (refacuta, cu piesa veche - a ta - la schimb).

Daca nu mai ramane o posibilitae: Trami (membru aici), are un site www.servodirectii.com, repara/reconditioneaza insa e in Italia si dureaza pana ajunge caseta la el, pana o repara si ti-o returneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI, multumesc pt sfaturi. Iti raspund punctual la intrebari:

1= curge din burduful bieletei, la amandoua de fapt. Vine de la simering-urile casetei. Si asta dintr-o data...

2= de acord cu tine, de-asta caut solutii fiabile si cu costuri reduse

3= eu sunt al doilea proprietar al masinii, am achizitionat-o SH in sept 2005. Personal nu am schimbat vreo bieleta de directie, dar voi incerca sa determin daca vreuna a fost schimbata sau nu inainte sa ajunga masina la mine.

Voi incerca solutiile propuse de tine in ordinea desemnata, adica mai intai kit garnituri, apoi piesa reconditionata la schimb cu a mea si in final voi apela la Trami, daca primele dau gres.

Multumesc inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimineata asta am lasat masina in service la Brady. Am ales varianta unui kit de garnituri noi pe o caseta de directie reconditionata de ei. Va informez in timp real despre operatie si costuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am acel "muget" cand dau de volan stanga, dar nu am vazut nimic ulei pe acolo si de curand am schimbat bieletele si capetele de bara si la fel acelasi lucru sunetul nu a disparut.Mentionez ca se aude numai cand dau maxim stanga de volan si masina este in miscare.Daca vrei da-mi un PM si ne putem intalni sa iti arat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat masina. Au schimbat caseta de directie cu una reconditionata de ei cu kit de garnituri noi (evident, spalata pe dinauntru).

Deviz: - caseta directie = 600 RON +TVA

- manopera aferenta = 300 RON (TVA inclus)

- geometrie roti ~ 100 RON (TVA inclus)

In plus, deoarece meseriasii de la OPEN Service din Iasi (vezi postul meu de pe topicul deschis la Service-uri) au montat filtrul de la Haldex uitand sa mai puna si garnitura (in sept 2005), am pierdut din lichid si am platit din nou lichid + filtru Haldex + manopera ~ 250 RON.

Garantie manopera 6 luni, garantie piesa 1 an.

Revin cu impresii dupa ce luni merg la ei sa-mi masoare forta actionare a volanului cu dinamometrul, sa vad eu ca e in baremul de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Caseta directie montata in locul celei originale provine de la un Audi. Forta de tractiune masurata era de 1,7 in loc de ~ 1 la Octavia. Au facut modificarile necesare si acum forta de actionare a volanului este aidoma celei dinaintea schimbarii cas directie. Am schimbat si bieletele de directie, aveau un usor joc. Acum masina merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Caseta directie montata in locul celei originale provine de la un Audi. Forta de tractiune masurata era de 1,7 in loc de ~ 1 la Octavia. Au facut modificarile necesare si acum forta de actionare a volanului este aidoma celei dinaintea schimbarii cas directie. Am schimbat si bieletele de directie, aveau un usor joc. Acum masina merge bine.

Salut,

Si eu sunt cam in aceeasi situatie cu tine ...tocmai am achizitionat un VW Passat 1.8T 2001 si la o luna dupa ce l-am luat am aceleasi probleme....

As dori sa stiu unde pot rezolva mai ieftin acesta problema, daca trebuie scimbata caseta sau doar garniturile....si intr-un final daca as putea face toate astea pe CASCO evocand niste gropi.

Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despagubirile pe CASCO (invocand gropile) au loc doar daca defectiunea are loc pe fondul unui accident...deci nu e cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despagubirile pe CASCO (invocand gropile) au loc doar daca defectiunea are loc pe fondul unui accident...deci nu e cazul tau.

Multumesc Diesel pentru precizari.....

Astept in continuare propuneri cu service-uri avizate (si cu tarife mai omenesti) in remedierea acestei probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gingiu, la BRADY TRADE poti face acesta operatie. Persoana de contact acolo este Dir Tehnic A. Tomescu.

Nu odata am vazut masini VW sau Audi pe rampa la ei, cu diverse probleme. Deci, incearca. Este posibil sa scapi cu acelsi kit de garnituri. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Caseta directie montata in locul celei originale provine de la un Audi.

Daca-i de la Audi, atunci e de la Audi A3

Forta de tractiune masurata era de 1,7 in loc de ~ 1 la Octavia.

Cu ce-au masurat-o? Ce-s aia 1,7?

Au facut modificarile necesare si acum forta de actionare a volanului este aidoma celei dinaintea schimbarii cas directie.

Asta nu se poate modifica decat prin interventie asupra barei de torsiune din interiorul distribuitorului, bara de torsiune care deschide valvele in functie de forta cu care se trage de volan si rezistenta ce o depun rotile.

Acum masina merge bine.

Asta-i cel mai important, restul nu conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa-ti raspund la intrebari...desi la ultima vizita in service nu am putut sa raman si eu cu masina, l-am rugat pe tatal meu sa "vegheze".

Da, de la un A3 e caseta...am dat-o pe a mea la schimb. Din cate stiu, forta a fost masurata cu un dinamometru (pe volan). Si da, au umblat cu niste chei sa desfaca ceva pt a putea reduce forta de actionare stanga-dreapta. Tata nu a fost chiar sub masina sa vada exact ce si cum, insa de la 5m asa s-au vazut interventiile...Asa cum bine spui, cel mai important e ca acum merge ca inainte. :blink:

p.s. cu prima ocazie cand vb cu tata, ii cer detalii suplimentare.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din documentatiile pe care le am imi rezult ca la a3 , octavia, seat leon, toledo, new beetle si golf IV este exact aceeasi casata unde nu mai trebuie reglat absolut nimic. eu nu inteleg ce forta au reglat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare,

Acum 2 zile, am realizat ca si eu am aceeasi problema care a avut-o si Doru(lichidul se scurge pe la burduf).Intrebarea mea este daca in acest timp, a mai avut cineva probleme de genul asta si ce service imi recomandati, deoarece eu pe unde am sunat m-au luat cu faze cum ca daca axul e ruginit nu se mai reconditioneaza si nu imi pot da alta caseta reconditionata , sau va oferim un pret special intre 1300-2200 RON(fara instalat pe masina si fara ulei) :vaidecapulmeu:

As dori sa mai precizez ca acum 2 luni cand am schimbat distributia am pierdut ulei din vas.Primul ulei care l-am gasit a fost 2+2 care se lauda ca protejeaza garniturile.

Astept raspunsurile Dvs.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aceeasi problema la seat-ul cordoba.

E fireasca ingrijorarea lor; chiar asa este - daca axul e stramb (dupa accident) sau ruginit chiar nu mai e nimic de recuperat.

Vezi ca reperul cu pricina nu prea e pe stoc si te trezesti cu caseta data jos si fara masina.

Mai incearca si la Torb. Daca nu reusesti da-mi PM (iti pot da 2 telefoane - dar ambii mecanici sunt neverificati)

Nu ar strica sa dai burduful la o parte sa vezi in ce stare este axul (ca sa nu te agiti degeaba nu de alta) Daca axul e bun vorbim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu a suferit avarii,iar axul nu vad de ce ar fi ruginit daca e protejat de burduf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca burduful e fisurat, trage umiditate, face condens si apare rugina care strica simeringurile.

Daca pot sa-ti fac o oferta, casete am disponibile pe stoc in Alba, pret 980 ron + TVA + caseta veche indiferent starea, dar sa fie caseta de pe masina ta, nu rebutul aruncat prin vreun colt de atelier al unui mecanic care n-a reusit s-o repare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex24, la tine am vazut ca primul simptom a aparut din mai 2006 (vezi postul tau)!

Abia acum s-a manifestat ?! Nu inteleg...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Primu' simptom, dar nu stiu daca pot sa ii zic asa a fost de cand am cumparat masina, mai exact de anu' trecut.Atunci cand viram stanga si plecam dupa loc avea un "muget" nicidem sa piarda lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost un semn important. De aceea zic ca ce spune Trami cu axul ruginit sau simeringurile duse este posibil, dupa atata timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Tocmai am venit de la Brady, am avut programare pentru azi.Mi-au schimbat caseta cu una reconditionata cost total al lucrarii care include caseta,manopera montaj,geometria si uleiul de servo 1253 RON cu TVA.Garantia este de 6 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pret bun! Sper sa nu mai ai probleme. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!