Jump to content

Intake Manifold Pressure ?!


voinea
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Am schimbat cureaua de distributie + filtru ulei + filtru motorina.

Apoi a sosit interfata si am verificat cu VAG-COM erorile. Am gasit asa ceva

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

31-00 - Open or Short to Ground

00527 - Intake Air Temperature Sensor (G42/G72)

30-00 - Open or Short to B+

am sters erorile si dupa 2 zile am verificat din nou cu interfata.

Reaparuse

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference - Intermitent

Am inteles ca e o problema (initial le pusesem pe faptul ca am pornit masina cu cureaua schimbata dar cu o parte a intercoolerului data jos) - acum zic ca nu asta era cauza.

Am stat si am mai discutat si cu Andi problema si a zis ca e ultimile doua arata ca nu fusese conectat conectorul la sonda de presiune/temperatura aer admisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

raspuns primit pe lista VAG-COM

Salut

Mai mult ca sigur ai probleme ce sistemul de control al presunii la

turbina . Intra in engine ecu basic setting chanel 011 si vezi daca

lucreaza corect parghia de control de la turbina .In data blocks channel

010 vezi in viteza a 3 a la 3000 rot/min cu full gas trebuie sa ai in

campul 3 aprox 1950 mbar daca ai peste 2200 mbar ai o problema la turbina

trebuie sa cureti mecamismul de control , se blocheaza sporadic

1.stie careva cum se curata mecanismul de control sau unde se face ?

2. sa fie Tuning-Box-ul vinovat de ce se intampla ? suprasolicita el turbina? diseara sau maine dimineata fac un log cu grupul 11 de la Engine verificare de presiune. Din cate imi amintesc eu (am mai verificat la aspad) trece de 2100mbar (nu mai stiu exact cat e dar aflati maine)

astep ideile voastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codul 0057 intake mainfold Pressure 17-00 Control difference intermitent

inseamna ca ECU a modificat parametrii valvei de control N75 dar presiunea de supraalimentare nu s-a modificat asa cum astepta.

Acest lucru in schimb nu se petrece continuu ci din cand in cand. (intermitent)

Posibile cauze:

valva de control (electromagnetica-vacumatica) se "agata"(pe circuitul mecanic - vacumatic. Adica miezul bobinei care comanda circuitul vacumatic este se intepeneste din cand in cand sau "obturatorul de vacum" este infundat

circuitud de vacum are scapari (furtunasele nu sunt conectate bine si / sau sunt fisurate)

exista "scapari" de presiune pe circuitul de admisie (intercooler, tubulatura admisie, etc)

Parghia de comanda a circuitului de reglaj al presiunii turbochargerului se "intepeneste" sau valvele variabile ale turbinei sunt acoperite de depuneri si nu se misca corespunzator.

Tuningboxul tau (care cred ca modifica semnalul catre valva N75 nu mai "raspunde corespunzator"

Remedii:

- Schimba valva N75 cu cea similara de la comanda EGR (inlocuieste-le intre ele), verifica furtunele de vacum catre turbocharger si inspre/dinspre valva N75.

- Cu motorul oprit si rece (nu fierbinte) vezi daca parghia de comanda a turbochargerului se misca usor.

- Vezi setarile tuningboxului si eventual deconecteaza-l de proba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

in seara asta fac proba sa vad daca a reaparut eroarea (am mers de ieri cand am resetat pana azi deja 150km) asa ca pot sa fiu sigur 8) . Daca a reaparut, maine la prima ora scot boxul si dau forja. Daca reapare nu a fost boxul. mai asteptam si alte sugestii :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca problema este o presiune prea mare (exista cod specific pentru asta - control limit exceeded) ci presiunea de supraalimentare nu se modifica asa cum o comanda ECU (exemplu: ECU comanda cresterea sau scaderea presiunii si in schimb nu primeste informatie cum ca asa ceva s-a intamplat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa stii ca una din variantele de a curata "clapetele" este chiar sa-i "dai in "goarna" si apoi sa iei piciorul de pe acceleratie de cateva ori consecutiv pentru ca atunci obligi mecanismul de control

VNT.jpg

sa miste clapetele de modificare a geometriei turbinei (unghiul si debitul gazelor de evacuare prin turbocharger).

vtg-sequenz.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Si sa stii ca una din variantele de a curata "clapetele" este chiar sa-i "dai in "goarna" si apoi sa iei piciorul de pe acceleratie de cateva ori consecutiv pentru ca atunci obligi mecanismul de control

Pai tu crezi ca eu niu-i dau "goarna" ? am uneori niste demaraje in treapta a treia sau a patra de zici ca sunt cu avion nu cu masina. Pe langa forta puternica a motorului care se simte si te baga in scaun. Nu cred ca se rezolva asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca spui ca ai acest stil de condus, atunci este mai putin probabil sa se fi "ancrasat" mecanismul variabil (palele).

Atunci "buba" trebuie cautata in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

pot sa zic ca am momente in care suiera turbina ca un avion (cand am full throtle) e de cautat buba si in alte parti.

Sper sa nu trebuieasca sa ajung unde am schimbat cureaua de distrib. la service. Poate o remediez singur. Trebuie sa studiez si fara box comportamentul. Poate el e de vina ?!? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boxul citeste semnalele de la senzori si le trimite mai departe la ECU modificate "pacalind" calculatorul despre parametrii reali ai motorului si il forteaza sa creasca presiunea de supraalimentare, cantitatea de motorina, timming-ul injectiei = much more power.

Boxul are un set de ajustari ale "plajei" intre care altereaza parametrii deci daca intr-adevar problema apare de la box nu trebuie sa-l deconectezi complet ci numai sa-l ajustezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

iar ajustarea e destul de grea tinand cont ca e montat in Italia. O sa verific daca e din el si daca e asa dau mail la producatori. Cand ajung acasa o sa postez un fisier cu niste date despre box care le am eu (din pacate sunt in germana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io zic ca e de la tuning-box. dezactiveaza-l si dupa ce faci teste cu el dezactivat ne spui ce se intampla.

Nu mi se pare logic sa verifici fault codes cu tuningul in functie. Oricum rolul lui tuning box este de a transmite niste informatii usor modificate la ECU (sau ma insel?).

Daca ECU primeste infomatii modificate exista 2 posibilitati:

1. ai tunningul ON si nu ai fault codes dar nu poti sa fii sigur ca nu ai.

2. ai tunningul ON si ai fault codes care dispar dupa ce faci tuning OFF

asa ca in primul rand merita da opresti tunningul si sa vezi ce se intampla.

Parerea mea!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io zic ca e de la tuning-box. dezactiveaza-l si dupa ce faci teste cu el dezactivat ne spui ce se intampla.

Nu mi se pare logic sa verifici fault codes cu tuningul in functie. Oricum rolul lui tuning box este de a transmite niste informatii usor modificate la ECU (sau ma insel?).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am inteles domnilor. Amandoi a-ti fost clari. O sa dezactivez boxul maine dimineata si fac probe. OK ? (imi ia cam 20 minute pt aceasta operatiune). Dar sa verific totusi diseara daca a mai aparut o problema ceva. Ce ma enerveaza e ca simt ca parca se blocheaza turbina. NU E PUTERE destula in acele momente (cam 80-90CP sunt dar cu boxul e vorba sa am 140CP ceea ce e o bijuterie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai aceasta senzatie, odata declansat fenomenul persista pana cand repornesti motorul sau este o "limitare" de moment care dispare imediat.

Daca este vorba despre primul caz, ECU descopera problema cu controlul presiunii de supraalimentare si activeaza un safe engine mode sau "limp mode" unde parametrii motorului sunt tinuti in marginea de siguranta cat sa te poti deplasa cu el dar fara a-ti oferii performantele de care este capabil.

Nu-ti fa probleme daca este vorba despre acest caz. Odata inlaturata cauza erorii dispare si acest fenomen neplacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrem vesti noi, ti-ai deconectat box-ul sa vezi daca iti mai apare eroarea ?

Tine-ne la curent :!:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

sa-mi fie rusine dar nu am deconectat-o inca. In schimb am facut altceva azi dimineata. Am verificat si era din nou eroarea

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference - Intermitent

am sters-o si am plecat azi la munca cu laptopul conectat. Am pus 3 blocuri de masura si dupa 3km de mers (s-a incalzit motorul) am pornit cat de cat forja (cat se poate in oras intre 2 semafoare). Masin s-a comportat foarte bine. Presiunea a fost o data 2400mbar :salut: cam mult as zice. S-a mai trecut de cateva ori de 2000 ;)

logurile sunt pe laptop. O sa le scot de acolo si le uploadez si va dau link catre ele sa le vedeti si voi. Diseara mai bag o proba si pe urma dimineata scot boxul.

Atentie ! azi mergand tare spre munca nu a aparut eroarea inca !! sa vad diseara daca apare. Ce e drept eu am mers cu maxim 85km/h si asta in a treia. Trebuie sa mergem 2 persoane undeva unde pot sa dau forja pe 1-2km de linie dreapta libera ca sa studiem. Impreuna o rezolvam, nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

blocurile 10 - 11 si inca unul (nu mai stiu exact 2-3 sau 4 - avea viteza in el - asta asa sa-mi dau seama din viteza comparata cu turele din blocul 10 in ce treapta eram (II-a sau a III-a)

e bine ce am masurat ? ai alta dorinta sa masor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus datele din log-uri in format grafic usor lizibil.

Zona de interes este partea luminoasa din grafic (viteza III, turatie 3000rpm. full throtle)

grafh_loguri.jpg

dupa cum se observa (grupul 11) exista o diferenta intre presiunea ceruta si cea actuala (actuala > ceruta) nu este mare dar exista, in schimb la alte turatii se vede o inversare a tendintei (actuala<ceruta).

Fenomenul poate sa se datoreze Box-ului sau valva N75 se "agata".

Din pacate o analiza completa ar fi necesitat si grupul 8 cantitatea de motorina injectata (actual vs torque limitatio vs air draw in limitation)

pentru a vedea clar cum afecteaza Box-ul parametrii injectiei

Analiza amanuntita o sa o fac mai incolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite care sunt valorile specificate pentru motorul tau (fara modificari)

Group 010

Cantitate de aer admisa

masuratorile se fac cu motorul cald si pedala de acceleratie la fund

  • Mass Air Flow sensor: 850-1100

Manifold Air Pressure (boost): 1700-2150

Throttle position %: 100

Group 011

Controlul presiunii de supraalimentare

masuratorile se fac cu motorul cald si pedala de acceleratie la fund

  • Engine rpm :3000

Specified Manifold Air Pressure: 1850-2100

Actual Manifold Air Pressure: 1950-2200

Intr-adevar ai un varf de boost undeva la 2500 mB ceea ce este afara din specificatii ceea ce poate sa-ti declanseze acel cod de eroare respectiv "limp mode-ul".

Trebuie masurata presiunea pe comanda vacumatica (N75- VNT)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

asta am gasit eu.

maine detalii

1 DTC's Found:

00550 - Injection Start Control

17-10 - Control Difference - Intermittent

si dupa aia

1 DTC's Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

log intr-a patra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logheaza in paralel si grupul 10 sa verifici daca si cantitatea de aer admisa variaza la fel. (sau pur si simplu furtunasul dintre galerie si ECU rasufla si transmite informatii eronate despre presiune)

Daca aerul variaza in acelasi mod, atunci logheaza grupul 4 si verifica si cum oscileaza avansul.

Daca si avansul oscileaza asa problema este de la circuitul de control al avansului (electric sau mecanic) si cele doua erori sunt legate.

P.S. porneste usor la rece, si in mers simti acele oscilatii de pe grafic ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logheaza in paralel si grupul 10 sa verifici daca si cantitatea de aer admisa variaza la fel. (sau pur si simplu furtunasul dintre galerie si ECU rasufla si transmite informatii eronate despre presiune)

Daca aerul variaza in acelasi mod, atunci logheaza grupul 4 si verifica si cum oscileaza avansul.

Daca si avansul oscileaza asa problema este de la circuitul de control al avansului (electric sau mecanic) si cele doua erori sunt legate.

P.S. porneste usor la rece, si in mers simti acele oscilatii de pe grafic ??

Cantitatea de aer admisa variaza la fel, si in mers se simt aceleasi oscilatii de pe grafic, dar doar intr-a patra si a cincea. A II, III foarte putin la turatii mari.

La rece porneste usor, ca de obicei. nu am vazut nici o modificare.

Pe grupul 4 nu am facut log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!