Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salutare!!!

Am postat si mai sus in legatura cu capacul motorului de AZD.Am gasit un capac de BCB pe care l-am cumparat dar imi prind urechile la montaj.Cred ca s-ar potrivi dar imi mai lipsete ceva de acolo.Imi puteti spune ce piese se mai afla sub capac poate le gasesc si pe alea .

Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa fac o poza la capacul motorului (una de deasupra si una sub capac) poate iti vor fi de ajutor si le voi pune aici. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!!!

Am postat si mai sus in legatura cu capacul motorului de AZD.Am gasit un capac de BCB pe care l-am cumparat dar imi prind urechile la montaj.Cred ca s-ar potrivi dar imi mai lipsete ceva de acolo.Imi puteti spune ce piese se mai afla sub capac poate le gasesc si pe alea .

Multumesc!!!

Pe partea inferioara(dinspre motor) este un locas cu un capac de plastic in care se pune filtrul de aer.in partea dreapta are o prelungire,ca un tub din plastic,in care se afla un simering,(daca nu-l ai iti dau eu codul,il am la job si costa 35 lei) cu care se cupleaza pe clapeta de acceleratie.In rest are niste tampoane de cauciuc cu care se prinde pe motor prin presare,in locasuri prevazute pt.asta.In partea stanga,mai are lateral o intrare (printr-un tub)de plastic(corp comun cu capacul)unde se cupleaza un furtun care vine da la gazele de carter si intra tot in locasul filtrului de aer.Cam atat este ,nu e nimic complicat. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu - ce fel de semering e acolo ? eu la partea care vine peste clapeta nu am niciun semering(sau cel putin nu l-am observat eu :icon_cool:). Ai o poza la indemana sa vad cum arata si cam cum e montat? Multumesc

CT-08-HLW - pe partea interioara a capacului, asa cum au zis si colegii mai sus, trebuie sa bagi un filtru de aer, care mai trebuie acoperit cu un capac dreptunghiular (cel care vinde capacul motorului, trebuie sa iti dea si capacul filtrului de aer din interior, asta in cazul in care BCB-ul are si el filtru in carcasa ca si AZD, nu mai stiu sigur daca da sau nu). Uita-te atent pe poza ce ti-am dat-o pe mess cu capacul meu, o sa-ti dai seama imediat.

Cat despre furtunul de la gazele carter, intra undeva deasupra (in apropierea jojei de ulei) dar la tine nu l-am vazut (din poza pe care mi-ai trimis-o) nu era niciun furtun in zona aceea. Trebuie sa il gasesti (in cazul in care mai exista) si sa il remontezi sa-si faca treaba ca la inceput :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema de mai sus pentru masina din semnatura. Luni la pranz am fost si am scanat cu vag com-ul masina si mi-a gasit ceva de genul contact imperfect la sonda lambda 1, eroarea nr 17588. Azi mi-a aparut din nou acel semn in bord; nu am mai facut o noua scanare ca ma gandesc ca tot aceasi eroare ii. Tipul care mi-a facut scanarea mi-a zis ca el acuma sterge eroarea aia, dar mai mult ca sigur ca o sa apara din nou pana nu schimb sonda. Si se pare ca a avut dreptate, ca acuma am din nou acea eroare. Acuma, ce ma sfatuiti si voi sa fac? Sa o schimb? Se poate strica si altceva pe la masina daca nu o schimb? Daca mai stiti si ceva preturi cam la cat ajunge asa o sonda. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU schimbi nimic pana nu esti sigur care e cauza. O sonda lambda nu e tocmai ieftina :wacko: nu ai log-ul de la vag-com cu eroarea exacta? Poate e vorba doar de contacte imperfecte la mufe, poti elimina aceasta varianta daca le curati bine si dai cu spray de contacte pinii ca sa se curete. Parametri sondei lambda din cate stiu se pot vedea cu vag-com, daca stii valorile normale, le poti compara cu ceea ce se vede la tine in urma scan-ului. Cati km are masina? E posibil sa se defecteze si sonda, sau sa fie pe duca, dar cel mai bine elimina toate cauzele posibile inainte sa o schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 108 mii km. Parametrii nu ii am, stiu doar nr erorii de 17588 care a aparut pe vag com. Ca sa curat acolo pinii aia si sa dau cu spray de contact ce trebuie desfacut si cum? Se desface greu sau usor. O poza ar fi f buna ca sa stiu de ce sa trag sau ce sa fac ca sa scot de acolo sa nu fac ceva prostii. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mufe trebuie sa umblii, care se desfac la fel,toate, e o ureche de plastic de care trebuie sa tragi ca sa poti desface, si apoi tragi usor. Daca nu ai mai umblat sau nu ai mai demontat, mai bine rogi pe cineva care stie sa te ajute, sunt destul de sensibile la demontare, mai ales daca s-au imbacsit cu praf, ulei, si predispuse la crapare. Urmaresti traseul de la sonda, din precatalizator (daca e vorba de prima sonda) si mufa e una dreptunghiulara mai lata in dreapta motorului (sunt mai multe una langa alta) nu te pot ajuta cu poze, pentru ca sunt plecat de acasa fara masina pana vineri. Daca urmaresti traseul cablului o sa stii care e mufa. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu - ce fel de semering e acolo ? eu la partea care vine peste clapeta nu am niciun semering(sau cel putin nu l-am observat eu ;)). Ai o poza la indemana sa vad cum arata si cam cum e montat? Multumesc

Scuze de intarziere,asa arata simeringul de care vorbeam,are rol de a etansa pt.a nu intra praful,intre acel tub de plastic(prin care vine aerul din filtru) si clapeta de acceleratie

si care de fapt coboara pe clapeta de acceleratie.(Este in interiorul acelui tub care apartine de capacul de pe motor).

La mine s-a rupt dupa ce am scos de 2-3 ori capacul,da cred ca era si cam vechi(se vede acolo in fata si a trebuit sa iau altul).In cazul in care are nevoie cineva,se gaseste la reprez.VW costa 35 lei;are cod:036129625.

post-29936-1241008285_thumb.jpg

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi lipseste piesa aste si carcasa de la filtru de aer.O sa sun sa ma interesez la vw sa vad cap cat costa.Daca stie careva cam cat costa nu ma supar sa postati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu - Multumesc ; Eu credeam ca te referi la ceva de metal, de obicei semeringurile sunt de metal, de aceea mi s-a parut suspect ca nu am, dar exista si la mine :lol:

Modificat de h3llboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa i-au zis ei simering,eu nu stiam,cand l-am comandat, :D ca asa-i zice.

@CT-08-HLW

Pretul si codul la simering(si foto) ti le-am dat,carcasa de la filtru,poate gasesti si la alte magazine,nu neaparat original,daca nu,la reprezentanta incearca.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu - Multumesc ; Eu credeam ca te referi la ceva de metal, de obicei semeringurile sunt de metal, de aceea mi s-a parut suspect ca nu am, dar exista si la mine :icon_thumright:

Cum sa fie din metal, e din cauiuc si poate are metal inauntru sau un arc care sa-l forteze sa etanseze pe piesa in rotatie.

Codul corect este 036129625H si se numeste garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,scuze,am citit codul si am uitat de H,era mai incolo... :rolleyes: Referitor la denumire,cand am comandat-o si eu i-am spus garnitura(si eu stiam ca simeringurile arata altfel dar...),vanzatorul m-a corectat zicand ca e simering,se pare ca asa e si austriecii-i spun la fel ;)

post-29936-1241068447_thumb.jpg

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin din nou cu problema cu sonda sambda 1. Am fost plecat cateva zile (fara masina) si am facut ieri un drum f scurt si azi m-am dus pana la lucru si martorul ade la sonda lambda era aprins in bord. Cand am plecat de la lucru nu s-a mai aprins decat cat sta el in mod normal cand pui contactul. Acest lucru s-a facut fara a umbla la ceva mufe. Pur si simplu am lasat-o in parcare la lucru (si avea acel martor pornit in bord cand am ajuns cu ea) si cand am plecat nu mai era. Ce poate sa fie? Mai exista posibilitatea sa imi apara din nou eroarea? Mentionez ca eroarea era 17588 si scria acolo de ceva contact intermitent. Astept raspuns. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

videosergiu

Din pacate,daca in decembrie mi s-a aprins doar odata si a doua zi s-a stins,acum mi s-a aprins din nou de cateva zile martorul check engine si nu se mai stinge :ceuameni: .Benzina tot petrom 99+;l-am si turat ceva la un drum mai lung si nimic;cred ca trebuie sa ajung la diagnoza.Doar ceva probleme cu o bobina,cred ca din cand in cand are fluctuatii la ralanti,da asta am inteles ca nu are ca efect aprinderea acestui martor.Era bine sa fie asta...Toate materialele citite despre acest martor,se pare ca duc la sonda lambda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva o poza sa-mi arate unde se afla debitmetrul de aer la masina din semnatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici, citeste si urmatoarele posturi si ai sa gasesti pozele :D Vezi ca nu e debitmetru e manifold absolute pressure. E un senzor ce masoara presiunea in galeria de admisie si in functie de aia face calculul cat aer intra ca sa dea cantitatea de benzina necesara arderii complete.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnoza-porsche

salutare

sigur ca martorul check engine se aprinde in urma unei-unor erori

fara sa faci o diagnoza masinii nu poti decat sa presupui,dar mie fluctuatile acelea imi suna a problema legata de sonda lambda si eventuale erori de functionare ale ei.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
andrei.toledo

Imi poate arata cineva pe unde pot baga ulei la cutia de viteze pentru acest motor?

Eventual daca stiti de cat ulei este nevoie.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator

Colegul irimie are urmatoarea problema:

Am o problema foarte ciudata la pornire, odata la 2-3 saptamani (in ultima vreme aproape in fiecare zi) pur si simplu nu porneste. Dupa ce dau de 6-7 ori la cheie porneste si totul revine la normal. Pe durata celor 6-7 incercari se intimpla sa porneasca in 2-3 cilindrii si cate odata daca o las sa mearga asa intra in turatia de relanti. Am facut un test (la un service) si nimic...nici un fel de eroare...

M-am gandit la doua posibile motive pompa de benzina - am verificat-o si de fiecare data cand pun contactul se aude bazaitul timp de 8 secunde si bobinele de inductie - le-am verificat azi si par ok (cel putin nu arata umflate).

Va multumesc anticipat pentru orice sfat / idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu scuzele de rigoare am revenit si am ramas placut surprins de cate persoane au acest motor pe masinile lor.

Acum sa va povestesc ce s-a mai intamplat cu benzinarul meu.

Referitor la mersul motorului aveti mare grija cu benzina pe care o folositi.Vreti power folositi 98 in sus si de calitate (merita).Azd-ul este un motor care da tot ce poate chiar daca componentele sale nu sunt noi si sunt uzate.O mare atentie atribuiti-o filtrului de benzina avand in vedere ca in romania se mai practica apa in benzina.filtru din ce am inteles are un rol foarte mare de a retine apa dar daca aceasta este in cantitate foarte mare nu o mai retine cum trebuie.Eu am schimbat filtru care nu fusese schimbat de 30.000 de km si am avut surpriza sa vad o diferenta de power.Am mai schimmbat de asemenea acel semering de cauciuc care se afla intre carcasa si clapeta de acceleratie. Era rupt .diferenta nu este mare la mers ci am facut-o ptr viata motorului . Trage aer daca este uzata si o data cu el praf si mizerie care ajung in motor.

Schimbat de asemenea bujiile si recomand nu ptr a face reclama ci ca sfat, sa inlocuiti daca se poate cu exact acelasi tip pe care le aveti.(NGK cu iradium putin piperate la pret _ 200 ron setul dar merita).schimbare totala de power.

Referitor la viteza maxima la care poate ajunge incercati fara frica pe drumurile din germania unde nu aveti restricti de viteza.Surpriza ajunge lejer la viteza constructiva de 192Km/h . Eu am testat in tara dupa 200 de Km de raliu noaptea si fara sa fiu deloc constient.

In rest sunt mai mult de cat multumit. Am achizitionat si un cablu de diagnoza dar pe langa faptul ca am activat putinele functii care le stie masina mea si am citit cativa parametri nu m-am bagat mai mult ptr ca nu ma pricep si mai bine stau cuminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu masina. Pierde din putere intre 2700-3300 turatii si nu vrea sa treaca de 140km/h in treapta a V-a pe drum drept. In treapta a IV-a trece. Am facut un scan cu Vag, nu am nici un cod de eroare. Am schimbat de vreo 2 saptamani: ulei + filtru, filtru aer, filtru benzina, bujiile si tot nu si-a revenit. Ar putea sa fie de vina ambreajul? Am facut testul de pe forum dar nu prea imi dau seama.

Orice parere e buna.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!