Jump to content

Bec portbagaj


Fritz
 Share

Postare recomandată

cristianionut

Te urmez indeaproape Masina Poporului.

Aseara am luat un spray dedicat pentru contacte electrice.Ma uscat de 28.9 lei.Saptamina asta mesteresc la contact:curatare si daca pot prinde o lamea care sa mearca pe axul central ca un pres, sa mature, acele contacte.

Cum se cheama cheia aia cu care se desface broasca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

cristianionut-->Pai...eu nu am asa ceva...a a vut un prieten.Cica se gaseste prin magazinele de piese auto ca el afel ca la dacie.Mai nou la mine in IASI este la PLUS o trusa cu astfel de chei....

marius1982.11--> sa stii ca arata jalnic switchul tau... ;) ...nu cred ca mai ai ce ii face.

P.S:la mine nu a tinut switchul reparat pt ca l-am desfacut de prea multe ori si nu pot sa ii mai pun capacul inapoi si imi sare si axul cu tablita din locasul lui.Sper ca saptamana asta sa ma duc sa caut un switch sa il adaptez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te urmez indeaproape Masina Poporului.

Aseara am luat un spray dedicat pentru contacte electrice.Ma uscat de 28.9 lei.Saptamina asta mesteresc la contact:curatare si daca pot prinde o lamea care sa mearca pe axul central ca un pres, sa mature, acele contacte.

Cum se cheama cheia aia cu care se desface broasca ?

se numeste cheie cu cap torx.sunt de mai multe dimenssiuni tx20 tx 25, pt yala iti trebuie torx de dim mare. parca 40. ii mai poti spune si bihexagonal.dar toata lumea il stie de torx.sper sa nu gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Se numeste torx intradevar,dar e un torx cu 12 colturi(stea cu 12 colturi)...nu orice fel(cu 8-10)... :)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Dupa cum am promis(ca imi voi cumpara un switch si va voi arata)am fost si am luat 2 switchuri(2 ron bucata),care cu o mica modificare vor functiona perfect(au tot cate 3 pini conectori).

zt9gea.jpg

Si tot astazi am intrat in posesia unei truse de biti(torxuri) la umila suma de 24 RON(100 piese) printre care si acel bit pentru broasca de la portbagaj. :lol:

wu18wz.jpg

2vluueu.jpg

P.S: o sa revin cu poze dupa montarea switchului

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Se vede ca nu cititi numai ultimele posturi :beer: .

Tocmai pe pagina anterioara ziceam cum se cheama "torx-ul" acela cat si procedura cat si faptul ca trebuie de 10 si nu de 6 ca in poza atasata de Masina Poporului. bafta.

Masina poporului m-am prins ca nu mai bun switchul, oricum am incarcat sa-l ung cu unul nou :(.

Apropo ,tu totusi cum crezi ca vor merge acele switchuri??NU vreau sa te dezamagesc dar nu sunt bune la ce vrei tu sa le folosesti pt ca nu se activeaza niciodata cele 3 contacte deodata, ceea ce este nevoie!!

Posi sa rezolvi doar problema becului sau a semnalului la BC, separat, dar nu deodata. Sper ca ai putut sa ma urmaresti.

Trusa pare de calitate? eu am cumparat numai capul triplu patrat (triple square) cu 19ron (Proxxon Industrial).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Referitor la trusa ea costa 25 de lei la Plus.

Iar cu M8 am desfacut un surub de la broasca hayonului, iar al doilea e tocit si de aici incepe aventura.

Referitor la intrerupator nu inteleg ce a gindit nemtul cind a conceput un intrerupator:

-pe trei sine dispuse paralel culiseaza un ax care printr-o lamela le uneste electric.

Cum sa reziste in timp cind efectul lor este similar cu al unui cutit pe care trece o foita de tabla, care mai devreme sau mai tirziu sa strica.

Apoi acolo sunt doua metale diferite din care unul Cupru care in timp va produce de la vapori de apa electroliza care va coroda microcontactele.

De ce nu a facut ca la usi un intrerupator simplu banal.

Oricum ideea de a schimba dupa an o broasca pentru un rahat de intrerupator nu imi convine.

Ca hobii voi incerca sa prind acea lamela care culiseaza cumva in vederea resuscitari intrerupatorului, dar ca optiune de viitor voi cauta la magazinele de piese electronice un rahat de intrerupator asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Acum am vazut si eu ca nu se activeaza cele 3 de o data... :) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11
Iar cu M8 am desfacut un surub de la broasca hayonului, iar al doilea e tocit si de aici incepe aventura.

Referitor la intrerupator nu inteleg ce a gindit nemtul cind a conceput un intrerupator:

-pe trei sine dispuse paralel culiseaza un ax care printr-o lamela le uneste electric.

Cum sa reziste in timp cind efectul lor este similar cu al unui cutit pe care trece o foita de tabla, care mai devreme sau mai tirziu sa strica.

Apoi acolo sunt doua metale diferite din care unul Cupru care in timp va produce de la vapori de apa electroliza care va coroda microcontactele.

De ce nu a facut ca la usi un intrerupator simplu banal.

La mine am desfacut cu cel de 10, cel de 8 e pt broasca de la usa, sa avem suruburi diferite??

In legatura cu calitatea switchului acela(si nu numai: macara usa etc), parerea mea e ca sunt unele flaw-uri intentionate, ca la urma urmei nu e interesul lor sa iti vanda masina apoi tu sa nu mai bagi in ea nimic 20 de ani.[plus ca ti-l dau cu tot cu broasca,ca sa stii un lucru :) :) . Hai sa fim seriosi, unde ar mai fi businessu fara piese de schimb. La fel cum a fost la Mercedes si nu mai e... din pacate pentru noi consumatorii.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Micro-contactul din postul 55, cel din dreapta vreau sa il adaptez la broasca.

Adica dau doua gauri in corpul broastei.Trebuie vazut unde e mai bine sa fie pozitionat acel microcontact .

Sa vad cum fac cu firele daca le lipesc direct la contact sau pun o mufa intermediara.Daca pun mufa apre problema contactelor in timp ca oxideaza.Daca nu pun si trebuie schimbata broasca vreodata trebuie sa tai firele.

Off :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am facut astazi "operatiunea BROASCA".Am demontat broasca,am dat 2 gauri pe unde mi s-a aprut mie ca ar veni si am pus switchul.La mine s-a si rupt un pic broasca acolo unde e switchul pentru ca am indoito nu exagerez de cel putin 10 ori cand ma chinuiam sa repar acel switch al ei,dar sta bine si asa cum e rupt.Asa cum a spus si marius1982.11 acel switch care l-am cumparat si este in postul 55, niciodata nu o sa faca contact pe cei 3 pini o data.La switchul de la broasca sunt 3 fire: pe 1 era curent(ca si cum ar fi plus) si pe celelalte 2 ca si cum ar fi minusul. :( ...Asa ca am legat cele 2 minusuri impreuna la 1 pin,si plusul la alt pin(nu stiu cat de bine am procedat si nu stiu daca nu o sa imi afecteze modulul de confort :vaidecapulmeu: ,am legat firele...si gata...functioneaza.Ceea ce am facut nu garantez ca este bun,asa ca incercati pe pielea vooastra.Am postat si cateva poze.

Cele 3 fire din mufa:

2nulni9.jpg

Switchul pe pozitia "portbagaj deschis":

156bndt.jpg

21kz9kl.jpg

Switchul pe pozitia "portbagaj inchis":

vwzxqc.jpg

11giygz.jpg

Firele de legatura:

ixdnj9.jpg

Torxul M8 folosit la broasca portbagaj:

s3mxwi.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Imi cer scuze, din poze see vede ca intradevar avem tipuri diferite de suruburi, dupa cum se poate vedea in postul asta ,si faptul ca avem aceiasi culoare la masina :P.

Nu stiu cat de bine e ca ai legat firele alea 2 inpreuna,eu tin minte ca parca era o dioda in circuitul cu becul deci s-ar putea sa nu iti afecteze nimic la BC.

Oricum ,faina inprovizatie :D.

Eu a trebuit sa ma zgarcesc 3 ani la acel switch cu broasca ,dar l-am cumparat pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

M-am uitat azi la broasca de la cealalta masina a familiei(VW Golf Variant anul 2000) si suruburile nu se mai desfac cu M8 ci cu M10.Avea dreptate marius1982.11.Sunt 2 tipuri de suruburi. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Nu multa lume stie de torx dintrasta , incercati si ''coada de soricel'' sa intrebati ,e acelas lucru dar mai multa lume stie de asa ceva,cred eu.

Am cautat 2 sapt prin magazine cap de trorx si pan la urma am fost la un service sa scot yala iar unul din baietii de acolo ma ajutat si mi-a zis ca am nevoie de o coada de soricel.

Salutari!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El era nituit pe broasca, cum l-ai prins inapoi?

Oricum respecte pt reparatia switchului :) .

Eu nu m-am bagat in asa detaliu ,ca nu aveam pt ce, am scris si mai devreme.

PS: cum ai reusit sa il scoti afara din boasca, ca acum m-am uitat la a mea si fara sa indoiesc pe acolo ceva nu prea am cum.

Editez tot aici ca sa nu mai adaug un post:

l-am indoit ca oricum nu ma mai interesa sa-l pun inapoi, si din cate se vede nici nu prea mai am ce. Arata de parca a stat impreuna cu Titanicul pe fundul oceanului atlantic :) .Scuzati de expresie.

Piciorusul din mijloc: maro - masa

dreapta: maro/negru - semnal la BC (la mine e oxidat total)

stanga: maro/albastru - bec

FIrma producatoare: Helag gmbh ,cod 048/1 ,poate il gasete cineva ca piesa originala, eu unul nu am gasit.

post-34985-1237062884_thumb.jpg post-34985-1237062920_thumb.jpg

exista g IV (variant sau nu) care sa nu aiba indicator in bord pentru haion deschis?de ce intreb:am muncit juma de zi la iluminatul din portbagaj

-am demontat broasca

-am curatat mufa din switch-ul ala care avea putin oxid pe cei 3 pini

-m-am uitat la mufa care intra pe pini si am vazut ca cele 3 fire care vin erau puse de forma - nu faceau nici un fel de contact cu papucii care intra pe pini (in fine, le-am facut sa aiba contact, dar nu sunt sigur ca le-am pus cum erau)

-surpriza - s-a aprins lumina in portbagaj.

mi-am zis ca gata am rezolvat-o.

inainte de a monta broasca am verificat daca se aprinde ceva in bord si NIMIC.

nu am alarma din fabrica, doar inchidere centralizata, alarma e montata dupa. cand decuplez alarma se deschide centralizata, inclusiv la portbagaj dar lumina se aprinde numai in habitaclu. lumina in portbagaj se aprinde numai cand deschid haionul.

pe langa intrebarea de mai sus mai am niste nedumeriri :

- e normal ca lumina in portbagaj sa se aprinda numai la deschiderea haionului?

- am armat alarma, automat s-a inchis si centralizata, blocand si portbagajul.O.K. am incercat sa deschid portbagajul cu cheia fara a debloca alarma, s-a decuplat centralizata inclusiv la portbagaj si in acelasi timp au "cazut" toate patru geamurile. m-am lasat pagubas deocamdata ca si asa e sarbatoare.... oricum Hristos a Inviat!Aleluia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
MasinaPoporului

Este normal sa se aprinda doar cand ridici haionul nu vad rostul sa se aprinda si atunci cand deschizi portierele.Geamurile ti-au "cazut" pentru ca ai tinut prea mult cheia in broasca portbagajului pe descuiat(deschidere) iar butucul de la portbagaj functioneaza la fel ca si butucul de la portiera sofer/pasager si anume de a ridica/cobori geamurile.Becul in bord nu ti s-a aprins deoarece ai o problema cu switchul din broasca haionului.Atata timp cat ai 3 fire ce intra in switch ai si indicator in bord.Incearca sa scoti din nou mufa si sa atingi(sa faci legatura cu o sarma) pinii din extremitati pe rand cu cel din mijloc si trebuie sa ti se aprinda ba becul la portbagaj ba indicatorul din bord(ca sa se aprina indicatorul in bord trebuie sa ai contactul pus).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-a rezolvat prin schimbarea broastei cu una noua, pentru ca m-am enervat destul cu cea veche. Switch-ul era problema pentru ca avea tablita care face contact pe interior oxidata si rupta; am incercat fel de fel de inovatii cu tablita de cupru dar nu a tinut, asa ca am comandat broasca si gata (155 ron ). merge perfect.

P.S. trebuie sa fii specialist ca sa faci inovatii la masinile astea, ca altfel ... nu merge

salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

eu am alta problema.. la mine se aprinde becul cand deschid portbagajul, dar de la jumatea cursei se stinge...daca revin..se aprinde iar. are cinve idee de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mansonul ce trece pe langa balama, din caroserie in capota, e rupt cel putin un fir. Trebuie verificata continuitatea fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am taiat mansonul pe o portiune..3 fire rupte...maine le prelungesc putin si le lipesc. multumesc pentru promptitudine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu le lipi ca se rup din nou, prelungeste-le cu alte fire de 10-15 cm astfel ca firul care il intercalezisa fie cu capetele in extremele mansonului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am citit cu interes toate cele 4 pagini ale topicului, si am ajuns la o concluzie...

nu merita sa desfaci atata si sa inovezi/modifici componente prin care trec curent, numai pentru un bec amarat in porbagaj.

totusi poate cineva sa-mi dea codul pentru broasca din spate golf4 hatchback ?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ca nu merita sa dai 100 lei si ceva pe o broasca doar sa ai lumina in portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce i-ai zis-o :) .

Mai bine cumperi o bricheta cu LED si o folosesti pe aia.

E codul pe aci pe undeva ca si eu am schimbat-o iarna trecuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pentru cei care nu detin un torx de 10, respectiv 8, puteti folosii un inbus de 10, respectiv 8!

Modificat de danny_dny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!