Jump to content

Audi A4, B6(8E) 131CP, AVF


Rapier

Postare recomandată

Dat fiind ca achizitia va fi facuta de la un coleg de pe forum si la care voi posta feedback, prefer sa nu dau detalii la acest moment despre pret. Pot sa spun ca nu va depasi 1500 EUR cu tot ce trebuie: turbina, intercooler, modificari la galerie, modificarea actuatorului, etc. Ce nu va intra in pret este supapa de cut-off pe care o am deja luata mai demult (300 EUR) si manopera. Un pas ulterior il constituie trimiterea injectoarelor spre modificare in SUA...asta va permite o crestere mai mare de putere, pretul pentru modificare fiind undeva in jur de 1000 USD pe setul de 4 injectoare (parca asa tin minte).

Am ales varianta de turbina de 2.7 TDI in detrimentul celei de 3.0 TDI datorita raspunsului/reprizelor mai bune. Ma intereseaza mai mult comportamentul masini pe trasee gen circuit decat linie dreapta. La turbina de 3.0 TDI puteam obtine o putere mai mare dar cu un lag corespunzator

Later Edit: Un alt update pe care l-am facut si de care am uitat sa mentionez (desi nu este foarte vizibil), a fost schimbarea discurilor de frana. Era cazul sa le schimb datorita gradului de uzura si la sugestia lui Nadir am ales ATE Powerdisk (cele cu striatii elicoidale). Deocamdata, pana schimb si discurile spate cu acelasi model (am schimbat doar fata), am folosit aceleasi placute pe care le-am pus si pana acum TEXTAR. Odata cu schimbul urmator de placute, voi inlocui discurile spate si placutele vor fi Ferodo DS Performance sau DS2500. Franarea o simt imbunatatita dupa schimbare iar la viteze mari imi pare ca a scazut simtitor efectul de "brake fading"

Link către comentariu
  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Rapier

    49

  • Bogdan_wrc

    10

  • Ice_2k

    8

  • mask2k

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Felicitari domnule pentru munca depusa la masinuta asta. E de departe cel mai fain A4 pe care-l stiu.

Ai idee estimativ la ce valori de putere si cuplu va ajunge masina dupa modificarie ce urmeaza?

P.S.

Cred ca ar trebui schimbat titlul topicului. Nu poti spune despre masina ca nu are nimic special. Ba din contra. ;)

Link către comentariu

Merci uhu... Estimativ, fara upgrade de injectoare, puterea la roata trebuie sa fie undeva la 220-230 CP si 420-450 nm cuplul. Cel putin eu la atata sper...ce o sa fie, vom vedea. Dupa schimbarea injectoarelor, este posibil sa ajung la 250 CP dar trebuie sa ma mai documentez...mai cunosc cazuri de "avioane" pe hartie si care pe sosea aveau alte valori, eu nu vreau sa vin cu performante umflate aiurea

Link către comentariu

bv domne , las ca dupa ce faci upgrade la motor iti vand eu franele mele de pe masina ca sa ai frane mai bune:D

astept cu interes sa iti faci masinuta!

Link către comentariu

Aaaa...multumesc mult. Sa stii ca este o varianta la care m-am gandit (frane de S4). Daca imi faci un pret bun...vorbim :icon_cheesygrin: Tu cand le schimbi? Adica de cand ar fi disponibile spre vanzare ale tale? Tot prin primavara asa?

Link către comentariu

daca le vrei dai un avans acolo mic si ti le tin, eu inca nu m-am decis cand sa le dau de pe masina,

ca vreau sa imi schimb si toata articulatia, vreau sa imi iau si suspensii si as vrea sa le montez toate odata ,

iar articulatia si asta ma gandeam sa le pun dupa ce se termina iarna , ca nu ar avea rost sa le pun noi si sa le frec prin nameti si sleauri !

Link către comentariu

Pai asa ma gandeam si eu ca nu are rost sa-mi fac modificari de peste 200 CP iarna... Am ceva in plan zilele astea si daca iese te anunt.

Link către comentariu

fa upgradeul inainte de intalnirea de primavara...sa avem ce testa pe drumul catre...locatie..gen Durau asa :) dar de data asta il tine fusco pe Storm :)

Link către comentariu

Da Bogdan...asta ar fi si intentia mea dar depinde foarte mult de "fonduri"...si evident de data la care va fi intalnirea.

...E de departe cel mai fain A4 pe care-l stiu...
Sa nu exageram...stiu cel putin 2 care dupa parerea mea arata mai bine si la care s-au adus modificari de design cu bun gust si de calitate: CMG si Ice_2k. Este adevarat faptul ca eu am tinut mai putin la modificari de design (interior/exterior) si mai mult la performante (desi nu intotdeauna am avut o alegere fericita...vezi turbina "defuncta"). Totusi, daca schimbarile exterioare sunt subtile dau un aspect mai frumos masinii si in ton cu modificarile de putere.
Link către comentariu
mpa@tuninggarage

Stiam eu ca daca am Avant o sa ma persecutati in toate discutiile.

Oricum felicitari pentru masina si astept si eu niste detalii pe PM mai complexe legate de upgrade motor.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

felicitari pentru masina si pentru efort

ambreiajul e stock?

ma bate si pe mine un gand sa trec la un soft race dar nu stiu cat o sa tina ambreiajul si ma mai gandesc sa imi i-au ceva 4x4 si acolo sa-mi canalizez efortul(un A4 manual AVF sau 1.8t manual desigur cu quatro)

felicitari din nou

Link către comentariu

Multumesc. Da, ambreiajul este (inca) cel stock (si mai mult de atat, este cel original, nu a fost schimbat niciodata). Cuplul actual este undeva pe la 390 nm si tine fara sa patineze. Totusi, datorita vechimii (260,000 Km), atunci cand merg mai agresiv se simte un usor miros de ambreiaj. Sunt convins ca atunci cand voi face modificarile, acesta nu va mai fi suficient si va trebui schimbat. Varianta la care ma gandesc cel mai mult este un ambreiaj nou dar tot stock. zGb a avut asa ceva pe masina si l-a schimbat la 90,000 Km si in conditiile in care a facut plecari cu ea destul de des. Cat timp am avut cealalta turbina, am avut tot acest ambreiaj desi aveam 420 nm cuplu...si nici atunci nu a patinat decat o singura data. De aceea ma gandesc la un ambreiaj Sachs pentru AVF. A doua alternativa o constituie SPEC dar nu imi este inca foarte clar daca trebuie (sau daca este bine) sa schimb si volant sau nu. Sunt discutii diverse pe tema asta daca este bine sau nu sa treci pe diesel de la volant bi-masica la una mono-masica si usurata pe deasupra. Inca nu sunt hotarat, o sa ma mai sfatuiesc cu cei mai in tema decat mine.

Link către comentariu

scuze sper ca nu sunt pisalog dar nu stiu sa intreb pe altcineva

ai pus o turbina mai mare, te simti penalizat la ture mai mici? are lag mai mare?

ma refer la tricotat in aglomeratie e mai bine sau mai rau decat cu cea stock?

ce presiunea ai acum in turbina noua si cat ai avut cu softul agresiv si turbina stock ?

multumesc din nou pentru amabilitate

poate stii si cat e pierderea in transmisie l(a masurarea cu vag-com a cuplului) mie imi da 410 acum si am masurat alt AVF (fara chip)si avea 338nm, banuiesc ca avea o problema

Modificat de cristibt
Link către comentariu

Probabil ai pierdut "firul" povestii sau nu am scris eu foarte explicit. Acum, nu mai am turbina schimbata ci pe cea stock. Cea hibrid mi-a crapat acum un an pe drumul spre intalnirea de toamna 2007 de la Olanesti.

Pe timpul cat am mers cu cea hibrid, exista o problema la modul ca "incarca" mai tarziu, pe la 2200-2300 RPM. Am compensat acest lucru mergand mai turat decat inainte, dar raspunsul era destul de rapid. Daca dadeam talpa la turatii de peste 2500 RPM masina reactiona imediat. Totusi turbina nu era chiar atat de mare (doar 18/20) si de asta nu aveam un lag evident, daca vrei sa stii mai multe despre cum se comporta o turbina mare, vorbeste cu zGb sau 5TORM, ei au avut turbine mult mai mari si au cautat diverse metode sa micsoreze sau sa compenseze lag-ul.

Din ce mai tin minte, softul avut atunci mergea constant in 1.7 (sau 1.8 nu mai sunt sigur) bar cu overboost de 1.9 bar. La turbina actuala (stock) softul merge cu 1.53 bar si cu overboost de 1.7 bar...nu sunt 100% sigur insa.

Referitor la pierderea in transmisie, imi pare rau dar nu stiu. Valorile date de mine din punct de vedere al puterii si cuplului, sunt valori "la roata". Au fost obtinute pe dyno sau prin comparatii cu alte masini la care stiam mai exact puterea. Pe softul si turbina actuala (stock), am facut cateva masuratori cu VAG-COM o singura data si a dat 207 CP putere...nu stiu cat era cuplul pt ca masuratoarea a fost facuta de altcineva si mi-a spus doar puterea rezultata. Evident, aceasta nu era putere la roata, eu am zis ca nu estimez sa am peste 180 CP ci undeva pe la 170 sau putin peste, deci ar fi o diferenta de 35 CP aproximativ intre motor si roata (de la 172 CP sa zicem, la 207 CP)

Link către comentariu

multumesc f.f. frumos pentru lamuriri

ma gandeam ca ti-ai pus tot turbina mare

Link către comentariu

OK. Astazi am pus si husele de scaune pe masina. Datorita faptului ca nu toti membrii au acces sa citeasca in aria respectiva, o sa pun si aici acelasi text si pozele facute ca sa ramana la "istoricul" masinii mele (in loc sa pun doar link catre postul respectiv).

Am optat pentru varianta leather look (negru) + alcantara perforata (gri - nimbus) si deocamdata este facuta doar fata. In viitor vreau sa fac si bancheta spate.

Plusuri:

- Materialele sunt surprinzator de bune, din poze nu iti poti da seama exact, trebuie sa le vezi pentru a aprecia calitatea. Materialul este dublat pe interior cu un strat de burete de aproximativ 3 mm care le da o rigiditate specifica si le face sa se aseze foarte bine.

- Croiala este facuta exact ca cea de fabrica (au si spus acest lucru, faptul ca lucreaza dupa tiparele originale), cusaturile sunt bine executate.

- Montajul poate fi realizat si personal, dar cel putin prima data recomand a fi facut de catre ei sau de unul din dealerii pe care ii au in tara. Trebuie totusi ceva experienta si sa stii cum sa intinzi bine husa ca sa arate cat mai apropiat de original. Efectuat de ei, a durat aprox 1h-1.5h (cu discutii, explicatii, etc).

- Se dau doua CD-uri cu instructiuni de instalare si un tutorial sub forma de film (nu am apucat sa ma uit pe ele, dar cred ca sunt OK). Limba este Engleza (printre altele)

- Stau foarte bine pe scaun (manusa) si trebuie sa te uiti atent sa iti dai seama ca este vorba de o husa. Combinatia de culori aleasa poate da de gol faptul ca nu este tapiteria originala, datorita faptului ca respectiva combinatie poate nu exista de fabrica (cum este la mine de ex)

- Cei care au incalzire in scaune, pot sta linistiti. Functioneaza si se simte. Initial am crezut ca nu o sa fie foarte bine, dar ulterior, mergand cu masina mi-am schimbat impresia. Am dat initial scaunele pe treapta 5-6 ca sa se incalzeasca rapid, dupa care am incercat si treapta 3 si treapta 2. Este OK desi exista o usoara "intarziere" pana se simte caldura. In principiu ar trebui sa folosim o treapta superoara fata de cum foloseam inainte de montare (ex daca mergeam inainte cu 2, acum mergem cu 3). La material textil este posibil ca diferenta sa fie si mai mica (aproape sigur dat fiind ca este mai subtire).

Minusuri:

- Datorita depozitarii, transportului, etc, pot exista cute care vor fi vizibile dupa montaj (se vad si in poze, in partea de jos a spatarelor, zona centrala). Am fost asigurat ca acestea vor disparea in 2-3 zile maxim...sper si o sa va tin la curent cu comportamentul, este singurul aspect inestetic care sare imediat in ochi si nu vreau sa ramana asa.

- Nu mi-a sosit si husa pentru cotiera dintr-o eroare de transport, dar aceasta va fi trimisa in cursul sapt viitoare (90%)

- Nu se mai produc huse care sa fie speciale pentru tipul de AIRBAG "caseta" (cel cu plastic pe lateralul scaunului). Este trecut la minusuri acest aspect STRICT pentru faptul ca nu arata identic cu originalul rezultatul final. Husa insa este pervazuta cu cusaturile acelea aprobate TUV care se rup in momentul declansarii. Am fost asigurat ca functionalitatea este pastrata (Doamne fereste ca practica sa infirme aceasta ipoteza si am incredere, totusi certificarea TUV nu se acorda usor)

- Tot legat de asta, cei care au scaunele cu speteaza acoperita de acea placa de plastic, nu o vor mai avea vizibila. Husa vine pe deasupra si nu intra sub acel plastic. Practic va fi materialul ales pentru exterior (la mine leather look) si pe spate. Aspectul final este OK, dar iarasi, nu este ca originalul. Explicatiile date sunt logice si de bun simt pentru aceasta: este greu de desfacut acel plastic si exista riscul sa se rupa cleme, materialul original al scaunului intra cam 1-1.5 cm sub plastic si de aceea nu se va putea intinde husa la fel ca sa stea fix pe laterale, etc. Un avantaj ar fi ca se pot comanda (cred, trebuie sa verificati cu ei) husele cu buzunar pe spate, chiar daca nu au fost prevazute.

Cam asta ar fi deocamdata, o sa va tin la curent cu comportamentul. Urmeaza pozele, imi cer de la inceput scuze pt ca sunt facute cu telefonul si nu sunt de calitate (nici lumina nu era excelenta pentru poze). Au facut si ei ceva poze si cand le voi primi pe mail, o sa le adaug aici

post-6366-1229168873_thumb.jpg

post-6366-1229168896_thumb.jpg

post-6366-1229168916_thumb.jpg

post-6366-1229168936_thumb.jpg

post-6366-1229168956_thumb.jpg

Link către comentariu

Chiar sunt huse ? :o Spun asta pentru simplul fapt ca arata foarte bine :D

Modificat de ciprianD
Link către comentariu

Chiar arata foarte bine si cad foarte bine pescaune...chiar sunt impresionat .

Intrebare...poate stii...pe acest model de scaune se pot monta ?

33faoft.jpg

Link către comentariu

Multumesc baieti pentru aprecieri. DA, sunt huse ;) Si da, cad foarte bine. O sa merg acum la intalnire sa le vada si colegii "live"

Fritz, se pot monta sigur si pe scaunele sport. Din ce am inteles, se pot confectiona pe oricare tip de scaun pus pe masinile grupului VAG. Sunt facute in fabrica care produce aceste tapiterii pe original. Vezi in aria de "Produse + Servicii exclusiv pentru membrii" (la Anunturi) ca au topic acolo si dau detalii legate de ele.

Link către comentariu

Pretul este de 361 EUR + TVA la care se aplica reducerea pentru membrii forumului de 5%. Pana pe 17 Dec au insa o promotie de 10% reducere. Si da, am pus deocamdata doar pe fata. Nu am avut "resurse" sa fac si bancheta spate dar urmeaza in primavara...arata prea bine ca sa nu o fac si pe aceea.

Link către comentariu
Nu am avut "resurse" sa fac si bancheta spate dar urmeaza in primavara...

Bafta ta ca ai folie pe geamuri altfel trebuia sa te fortezi sa faci totul acum :D

Pretul e pt fata/spate sau doar pt ce ai facut pina acum??

Link către comentariu

Rap arata ff bine husele insa daca pretul estedoar pt fata considerca mai bine faceai un efort si puneai piele in toata masina. Pretul la piele e pana in 1000 de euro si aici intra scaune, bancheta spta si fete de usi deci destul de aproape de ce ai dat tu. Oricum rezultatul e mult peste asteptari daca vb de niste huse.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!