Jump to content

Alternator - probleme rola (fulie)


dannyp
 Share

Postare recomandată

ce rola intinzatoare? de la ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola intinzatoare de la cureaua alternatorului, aceasta rola este responsabila pentru scartaitul enervant ce se aude din compartimentul de transmisie cand este uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa dai jos cureaua de la alternator nu ai treaba cu instalatia de climatizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu aceasta curea m-am interesat si am inteles ca din cauza ei apare scartaitul ala cand iau viraj maxim stanga sau dreapta voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are treba cureaua de alternator cu scartaitul la viraj maxim.zgomotul poate fi din cauza ca ai nivelul scazut de lichid de servodirectie.Verifica nivelul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Zgomotul produs la viraj maxim stanga/dreapta apare datorita defectarii fuliei alternatorului sau ( mai rar ) datorita defectarii intinzatorului .

Nu stiu cum e la Golf IV pe benzina dar la diesel ambele sunt antrenate (pe langa compresorul de AC) de aceeasi curea . Cea de la accesorii . :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare: rola intinzatoare se gaseste in comert si separat de intinzator sau numai impreuna? daca da, cat de greu este de schimbat? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nui greu daca ai ceva cunostinte de macanica si chei potrivite ca ideie se recomanda schimbarea tuturor roleleor cureleleor si pompei de apa e cel ami sigur asa desi daca se rupe cureaua de alternator ramai in drumn si atat ,in cazul distyributiei e mai greu daca sa stricat sau dus si supapele ,,referitor la sacrtit la viraj maxim de obicei e din cauza pompei de servo dar am mai vazut si cazuri in care intinzatorul nu mai avea destula forta sa apese pe curea si in cazul solicitari mai mari scartia ,,

fulia de alternator e intradevar cu un sitem de cuplaj se mai defecteaza !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu !

Se scoate doar cureaua de la accesorii de pe role , se schimba rola la alternator si se pune cureaua la loc . :D

nu imi place dar te contrazic...la PD e usor ca e alternatorul deasupra...dar la 90CP e bagat la mijloc intre compresor clima si pompa servo. nu ai loc acolo sa desfaci fulia ci trebuie dat jos alternatorul.

rola cu ambreiaj se gaseste in comert si atentie ca sunt 2 modele. pret intre 250-325 ron in functie de model si producator.

cat despre rolele intinzatoare de la cureaua de alternator de un tim incoace nu se mai produc role separat decat cu sistem de intindere (cu arc sau si cu amortizor vibratii), probabil chestie comerciala (pret mai mare pe intinzator complet).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

:vaidecapulmeu:

Dane, eu ma refeream strict la PD si la motorul lui : 101CP. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum se poate verifica rola alternatorului daca este in regula sau nu, adica cum ne putem da seama daca este blocata sau nu ?

Ce riscuri exista in cazul in care nu-ti dai sema de faptul ca rola alternatorului este defecta (blocata) si mergi cu masina in continuare?

Eu din cind in cind la viraje mai ample luate cu viteza mica de exemplu la parcare, aud si simt niste vibratii ca atunci cind iei maxim stinga sau dreapta de volan, vibratii ce dispar cind eliberez volanul.

Mentionez ca la relanti cureaua de accesorii in zona intinzatorului vibreaza destul de tare, dar cind creste turatia motorului cureaua se linisteste ca prin farmec.

Masina o am de cca 9 luni si am facut cca 12.000 de km. cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa imi facea si mie, pana in ultima vreme cand sunetul a devenit accentuat (metalic). Mecanicul mi-a zis ca e fulia de la alternator, poate si cureaua. O se le schimb vineri. Am sa revin cu informatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

stie cineva cum se schimba fulia alternatorului in cazul defectarii ei?

Daca vreun coleg care a mai trecut prin asa ceva ar posta aici pasii cit mai detaliat i-as ramine indatorat.

Dar intinzatorul curelei cum se demonteaxa? M-am tot uitat la el si nu stiu cum se detensioneaza ca apoi sa poata fi desurubate cele 3 suruburi de fixare.

De multe ori la operatii relativ simple imi place sa le fac eu dar sa fiu documentat inainte de a trece la treaba.

Cu "search" nu am aflat decit ca au fost schimbate la service.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am schimbat tot in service in cj... Am stat langa mecanic cand mi-a schimbat-o dar nu mai tin minte exact pasii. Oricum, manopera a fost f putin, daca nu chiar gratuita, ca am luat piesele de la ei, nu mai tin minte exact. Mie mi-a schimbat fulia si rulmentii de la alternator (au inceput sa bata pt ca am facut ceva km cu rola defecta) cu tot m-a costat 250 sau 350 ron, nu mai tin minte exact. Daca esti in cj iti pot recomanda acel service, eu merg la ei de 1 an si ceva si mi se par f ok, preturi la fel. So, nu stiu daca merita sa te chinui sa le schimbi acasa...

Numai bine

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR
Salut,

stie cineva cum se schimba fulia alternatorului in cazul defectarii ei?

Daca vreun coleg care a mai trecut prin asa ceva ar posta aici pasii cit mai detaliat i-as ramine indatorat.

Dar intinzatorul curelei cum se demonteaxa? M-am tot uitat la el si nu stiu cum se detensioneaza ca apoi sa poata fi desurubate cele 3 suruburi de fixare.

De multe ori la operatii relativ simple imi place sa le fac eu dar sa fiu documentat inainte de a trece la treaba.

Cu "search" nu am aflat decit ca au fost schimbate la service.

Multumesc anticipat.

salut...si eu le-am schimbat tot in service dar am tras cu ochiul la mecanic:P

fulia ca sa o schimbi trebuie sa dai jos alternatorul..dar ca sa o dai jos de pe alternator iti trebuie o combinatie intre torx si o tubulara ceva de genul,oricum,ai nevoie de ceva scule profesionale sa zic asa...

intinzatorul intradevar este mai simplu de dat jos...el se detensioneaza folosind o cheie fixa de 13 parca ce se baga unde se vede in poza 1...si misti de el pana cele doua gaurele ajung la nivel si acolo bagi un cui ceva...

sper sa intelegi din ce tiam aratat aici...nu este ceva foarte greu...bafta

post-14266-1215598835_thumb.jpg

post-14266-1215598852_thumb.jpg

post-14266-1215598877_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult, Lawrentzyu_86 am inteles perfect din pozele tale si marturisesc ca singur as fi descoperit destul de greu metoda cu toate ca ma incita cumva sa ma folosesc de pintenul respectiv.

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar fulia e scumpa??

si la mine face urat, la viraj max. stanga -dreapta, si se incalziste ca draq chestia din pozele postate de Lawrentzyu_86 .

tks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca nu e uzata rau si doar ungem pe acolo rola...?Merge si asa ca sa fie mai silentioasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

atentie mare!"deoarece se incalzeste ca dracul"in zona alternatorului,cand schimbati cureaua de accesorii sau orice schimbati "orice"in zona,uitativa si daca alternatorul se invarte fara zgomot.daca aveti zgomot metalic s-ar putea sa fie rulmentul din capat de la alternator si in timp sa se gripeze.asa am patit ca ce blocase rulmentul si in acelasi timp nu puteam sa pornesc motorul din cauza curelei pe fulia alternatorului.am taiat cureaua,am pornit motorul(asta la munte cu tot cu familion)si am venit cu ea asa.fara servodirectie,incet si cu oarece risc asumat!!!dar am ajuns si ma costat 550lei!! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voinea razvan

Rola de la alternator se deface destul de greu chiar si cu chei originale! Axul alternatorului este filetat si vine insurubat direct in frei. Am incercat la un Audi A4 din 2002 sa il desfac dar dupa ce am rupt trei torxuri am decis sa tai rola cu flexul (cu grija sa nu deteriorez filetul de la axul alternatorului). In final am infiletat noul frei si totul a fost ok! Despre testarea functionalitatii freiului am scris in prima pagina a topicului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voinea razvan

Are cineva un cod pentru scula originala cu care se desface freiul alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Am si eu o problema cu un zgomot ciudat. Nu se aude la relanti, dar cand am masina in viteza si controlez din ambreiaj, cand ajunge la momentu in care incepe sa prinda la trepidatie se aude un greierat ciudat. Ce poate sa fie? E normal? Nu l-am auzit pana acum....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe baza explicatiilor oferite de Lawrentzyu 86 , am reusit si eu azi sa schimb intinzatorul de la cureaua alternatorului, mai pot adauga ca a fost nevoie sa dau jos scutul lateral pentru acces la piesa , am destins cureaua cu o cheie de 16 ,pentru a ajunge la surubul intinzatorului am desfacut si compresorul de clima , am desfacut surubul intinzatorului ,accesul este cam dificil, am dat jos si rola de ghidaj ca sa pot inlocui intinzatorul cu cel nou ,am pus totul la loc si a fost ok .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, poate sa mi recomande cineva un service unde sa mi verficie si mie alternatorul? Am inteles k ar fi unul in zona Salaj intersectie cu Rahova, care se ocupa numai de partea electrica.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

De la un timp imi suiera ceva la motor, mai ales la viteze mici, se aude cand incep sa turez si cand iau piciorul de pe acceleratie, daca am turat putin (dupa un demraj). Mi s/a zis ca e rola accesorii, am fost la service-ul unde am schimbat-o acum 6.000 km si am zis s-o schimb in garantie.

Baietii au demontat rola si mi-au zis ca nu-i ea de vina ci alternatorul. Au schimbat fulia alternatorului (161 lei piesa + 89 lei (!!! :angry: ) manopera) dar au zis ca trebuie sa schimb rulmentii alternatorului... cica are un joc longitudinal.

Stie cineva unde sa merg in Bucuresti la un electrician bun cu alternatorul, pls ? Daca se poate si... convenabil la pret...

Thk.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!