Jump to content

DEMAROARE


UVeul
 Share

Postare recomandată

iata topicul cu demaroare . bagati aici tot ce vreti sa stiti sau sa spuneti ;)

@ tipatescu : prima oara l-am avut in scurt si nu mergea de loc si a doua oara contactele din bobina bendix-ului prajite. in ambele cazuri am muncit o zi lumina :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tipatescu

    21

  • bubu

    6

  • MishuL

    5

  • prepeleac

    5

Eu am avut joc mare in bucse (nu cred sa le fi schimbat careva din '72 pana acu') si facea pac-pac si nu facea vrum-vrum decat cu greu. Mai nasol a fost ca negasindu-le a trebuit sa le adaptez din ce avea omul ala prin magazin si e usor neplacut sa smirgheluiesti o juma' de zi cu smirghel f. fin pus pe creion ca sa iti iasa interiorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu le-am desfacut pina acum ... nici nu stiu daca am bucsele uzate, poate de asta pornea greu. Sau poate n-or fi fost unse ... O sa ma apuc sa le desfac si eu. O sa incep cu ala mai vechi de nu stiu nin ce cauza n-a mai vrut sa porneasca (facea tot asa pac-pac). Dar a fost brusc, intr-o dimineatza dupa vreo luna, doua dupa ce n-am mai mers cu ea ... asta m-a mirat. N-a vrut deloc sa porneasca. L-am schimbat cu ala de l-am ars (cred) aseara.

Intrebare: Cum se desface demarorul (dupa ce l-am scos de pe masina, evident) ? Este model Bosch pe 12V. M-am uitat prin hirtoage si tb scoase boua suruburi lungi (alea din spate)....

Nelamuriri:

1. Cred ca mai trebuie scoasa bucsa aia din fatza (ca un rulment mic de 1,5 cm diametru). Aia cum o scoateti ?

2. Si mai sunt patru suruburi laterale, pe stator, exterioare, mari (la mine nu se pot desface, sunt ruginite rau...) Astea ce tin ? A reusit cineva desfacerea lor ?

3. Unde vin bucsele alea de trebuie schimbate ? Cred ca merge cu o pila rotunda dar cel mai bine ar fi sa fie ajustate din unele mai mari cu o masina de gaurit in coloana, de precizie. Asta pot sa o rezolv ...

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una din bucse ( BUCSE )vine pe el iar cealalta in cutie (cel putin asa vine la mine la1303). Cat despre suruburile alea mari din cate am vazut eu tin bobinele statorului si nu cred sa ai nevoie sa le desfaci.

Ca sa il faci bucati din cate mai imi aduc eu aminte trebuie sa desfaci suruburile alea lungi si sa scoti si o siguranta de sub capacul din spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu le-am desfacut pina acum ...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T-tescu, nu mai bricola singur ni'ca- ia matale demaroarele si vino pe la mine la scarbiciu, asta de miercuri incolo :banghead: , sau la mine acasa, la ceas de seara B) , asta in principiu cam oricand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am apucat sa citesc RPD in cartea lu' Parizescu, Pene de automobil. Zice nenea ala ca daca demarorul se invirte greu, cauzele pot fi bucsele supertocite, periile murdare sau tocite (fie apasa prea tare fie deloc, provocind scurtcircuit), axul pinionului de antrenare (e murdar si nu se misca liber). Diseara citesc mai bine, nu ca pentru examenele din facultate :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Multam pentru sfaturi si idei. Am mai citit si eu cite ceva despre demaroarele de Bosch pe net. Prin citeva locuri se spunea ca bucsele se schimba obligatoriu la schimbarea demaroarelor. O sa ma bag sub masina simbata sa vad care sunt problemele si sa-l desfac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos de dimineata demarorul. Cam miroase a ars ... o sa-l pun linga celalalt si o sa fac niste experimente cu redresorul (daca ma tine amperajul - e un redresor mai deosebit, cit un sertar... 15 A cred ca tine) sau, daca nu, bateria.

Probleme intimpinate: Nu cred ca pot sa scot busa din cutia de viteze care venea pe axul demarorului; ... am nevoie, cred, de un extractor, sau un cleste de interior ... sa pot sa o scot. Oricum, mi s-a parut ca avea joc si mai mult ca sigur e uzata. Trebuia sa o schimb de cind l-am schimbat prima data, dar n-am stiut... :unsure:

In alta ordine de idei, demarorul era cam ruginit si avea stropi de apa pe bendix si pe mecanismul de cuplare (?!) Cind l-am pus era uleios si acoperit cu vaselina (asa l-am scos din cealalta masina).

Alta descoperire ...am descoperit ca picura rau din burduful planetarei ... si tot terminalul sasiului de pe dreapta e murdar de ulei-vaselina ... O sa trebuiasca sa schimb burduful (asta e alta poveste) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsa se scoate cu motorul dat jos, cu ajutorul unui dorn - sensul de extragere este dinspre spate spre fata masinii, bati cu dornul dinspre motor - daca gresesc sa ma corecteze cineva

vezi articolul cu burduful de pe www.rrtech.go.ro

burduf ieftin si bun, repede de cumparat - skoda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dom' Tipatescu, daca mi-aduc aminte bine, tensiunea pe baterie era sub 12 V. Intr-un tabel, http://www.flat4ever.com/modules/news/arti...php?storyid=444, am vazut ca o tensiune sub 12,6 V arata ca bateria e descarcata rau de tot. De aia invirtea ca mortu'. In plus, in mod sigur ai contactul defect.

Apa aia venea de la condens. Condensul ne papa noua masinile :unsure:

Cred ca, daca pui redresorul sa alimenteze demarorul, fie il pirlesti, fie lasi Cartierul Dorobantzi fara curent (chestie care m-ar amuza, la cite acrituri stau pe-acolo :) ).

A, ce mai cred: Cablurile de amperaj de la baterie la demaror si de la baterie la sasiu (asta nu-i o problema) erau cam jupuite, s-ar putea sa fi facut vreun scurt, de aia putzea si iesea fum.

Stay tune, miine poate te vizitez! iar duminica vin sa va ridic, ca sa mergem la guleai la mosia lu' Mishu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va rasfat cu poze de-ale demarorului f...t :) Normal ca mirosea ... inauntru era pirlit tot. Doua cauze puteau face asta: ori contactul de cheie belit, ori solenoidul ramas blocat (din cauze mecanice ...) Inclin spre prima ipoteza pina fac niste teste electrice cu contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea era sub 12, dar dupa 5 minute dupa ce i-am scos cablurile se facuse 12.5 ... Imi pare rau ca nu era descarcata .... :)

O sa incerc sa-i scot bucsa fara sa dau motorul jos. M-am gindit sa folosesc un tarod de 12 mm sau ceva asemanator si sa-l insurubez in bucsa si apoi sa-l trag ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a stat mai mult de 5 minute blocat in curent. In astea 5 minute s-a facut cum vedeti. M-am prins prea tirziu ca trebuia sa fug cu patentul la baterie s-o desfac ... sau, poate, sa desfac papucul de la contactul din bord (sub capota din fatza) ... Nestiinta a facut sa alerg intii la baterie ... dupa ce am desfacut sigurantele :) si am stat 3 minute sa realizez ca nu aveau relevanta ...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare logic sa se prajeasca in 5 minute :) :D :P Ce dracu' ai facut atata vreme?????????????????????????????? Tu nu tz'ai dat zeama ca ditamai curentu' NU ARE CUM sa treaca prin sigurantze????

Ai distrus un demaror.... pacat. Sa-i fie topitoria ushoara.

LASA BUCSHA ACOLO-SHA PANA VIU IO!!!!!!!!!!! :P O sa trec zilele astea pe la B. Amator si trec si pe la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eram si eu si bubu ... si ne uitam amindoi (nu se mai auzea nimic) pina am simtit miros de ars ... Vina e a mea ... dar sincer, nu ma asteptam la asta. Am auzit de unu care rebobineaza. Asa ca sperantele de resuscitare nu mor. Ramin pe baricade :) Stapinul trebuie sa faca cinste brotacului. Cind treci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut probleme cu bucsele de electromotor...ala care l-a facut zicea ca gasesti o gramada de bucse de schimb si mi-a schimbat rotorul dinauntru cu unul de golf parca.In orice caz nu s-a prea mirat ala de cum arata electromotorul de broasca.Zicea ca e de golf 1 parca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mda ... eu nu am gasit bucse bucse de schimb. Am luat de Dacie (am gasit de doua tipuri). Din nefericire unele sunt prea largi iar altele sunt prea inguste. Din pacate camasa este suficient de ingusta ca sa o largesc prin alezare.

bucsele Bucsele astea sunt turnate dintr-un material mai special, pare-mi-se un fel de bronz grafitat. Ca altfel le-as face la strung din bare de bronz ...

Are cineva idee unde mai gasesc bucsebucse pentru asa ceva din marimi potrivite ?

Si inca o chestie. E o singura bucsa ... aia din cutia de viteze. Din pacate, asa cum spunea Mike, cred ca va trebui sa dau pentru ea, motorul jos :lol: Celalalt lagar al rotorului (din fundul demarorului) nu e o bucsa propriu-zisa, e chiar carcasa demarorului :)

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capacul demarorului mai are o bucsa mica chiar in ea - deci doua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit in tig in Vitan niste bucse bucse din CU grafitat de diametru optimal. Erau noi si chiar stantzate. Le-am luat pe toate :rolleyes: BTWay ... sa stiti ca bucsele bucsele de dacie cred ca merg la demaroarele mai vechi (alea de 6V) care au diametrul axului mai maricel.

... Surse demne de incredere, mi-au confirmat ca un demaror vechi montat pe o volant noua sare o data la 5 dinti peste un dinte, altfel n-are nici pe dracu'. Si ca nu e bine sa fortezi demaroarele de 6V la pornire ca se arde solenoidu. In rest dau un randament mai bun decit cele noi datorita supra voltarii. Deci daca puneti demaror de 6V ... schimbati bendixu demarorului daca aveti volant noua (cu mai multi zimtzi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiam ca se potrivesc bucse de dacie, uitasem insa ca am demaror de 6v :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai asta cu saritu' dintzilor nu prea-mi pare mie cosher :rolleyes: ... volant mic/pinion mare si viceversa, nu prea vad eu cum potzi face combinari fara a modifica distantza dintre axe si nici ce rost are.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu de 6 V am ( cand ti-am zis ca merg de dacee ) si nu are nici pe naiba la 12 V

din contra . cand dau la cheie zbarnaie motorul :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!