Jump to content

OCTAVIA - reglare frane


kata
 Share

Postare recomandată

Am cerut intr-un service sa-mi regleze cursa franei de mana, in sensul micsorarii acesteia. Dupa reglare, opream masina apasand numai 2 cm pedala de frana. La reintoarcerea in service, mi s-a spus ca reglarea franei de mana afecteaza frana de serviciu pe puntea spate. Chiar asa sa fie?

Si o alta intrebare: de cum a venit frigul, frana de serviciu este mai prompta, mai tare, decat asta vara. Sa fie o hiba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care ai frane pe tambure spate dupa reglarea sabotilor frana de serviciu va avea o cursa mai scurta.Teoretic ar trebui sa functioneze autoreglarea la saboti,lucru care nu s-a intamplat la tine si de aceea a trebuit reglat manual.

Modificarea eficientei la frana de serviciu la temperaturi mai scazute raportat la cele din vara se poate datora scaderii punctului de fierbere a lichidului de frana care are ca si rezultat scaderea eficientei de franare la temperaturi mai ridicate.Recomand verificarea lichidului de frana si inlocuirea acestuia daca este sub limita de 150-160 grade punct de fierbere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreun aparat special de masurare a punctului e fierbere sau cum se face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exista asa ceva.La noi la service se lucra cu un tester de la Castrol.Este un aparat de mana cu un afisaj electronic si cu o sonda care se introduce in vasul de lichid de frana.Aparatul se leaga la bateria masinii si sonda respectiva apasand de un buton incalzeste lichidul de frana si masoara punctul de fierbere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare:

Este normal la Octavia ca frina de mina (am tambure pe spate) sa fie eficienta abia in ultima treime de cursa? Masina are mai putin de un an, si era asa de noua!

Si o alta intrebare, au inceput sa scirtiie frinele (21k km), ce se poate face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine pusa intrebarea, eu am 7000km si au inceput sa scartzaie, mai exact fenomenul se intampla de la 5000km, plus ca mai am o problema, cand dau cu spatele si pun brusc frana se aude un pocnet (in fata banuiesc).

Mentionez ca am masina de 3 luni si din nefericire NU are ABS :33:

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acelasi pocnet cand dau cu spatele si franez brusc - si nu am decat 3500 km.

Ce sa fie? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o intrebare:

Este normal la Octavia ca frina de mina (am tambure pe spate) sa fie eficienta abia in ultima treime de cursa? Masina are mai putin de un an, si era asa de noua!

Si o alta intrebare, au inceput sa scirtiie frinele (21k km), ce se poate face?

Cand am fost in service la AVIA tocmai era un client care se plangea ca da cu maneta de cotiera pana prinde frana de mana la o SOB, sa fie o problema generala la Octavii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am fost in service la AVIA tocmai era un client care se plangea ca da cu maneta de cotiera pana prinde frana de mana la o SOB, sa fie o problema generala la Octavii?

OFFTopic :clown:

:D Poate era gresit "reglata" cotiera... :12: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am fost in service la AVIA tocmai era un client care se plangea ca da cu maneta de cotiera pana prinde frana de mana la o SOB, sa fie o problema generala la Octavii?

OFFTopic :clown:

:D Poate era gresit "reglata" cotiera... :12: :D

la asta nu m-am gandit :D da' tipul era asa de nervos, nu stiu daca ar fi gustat gluma :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am dat search asa cum se recomanda si am gasit acest topic vechi despre ce ma intereseaza. Vad ca s-a mai intrebat aici dar nimeni nu a raspuns: vi se pare normal ca la o masina noua (vezi semnatura) de 2 luni si 2700km ca franele sa scartaie? Scartaie mai demult dar nu am luat nici o masura insa, am avut altele :offtopic:

Insa sa ve povestesc cum scartaie. Scartaitul mi se aude numai la rece (cand plec cu ea dupa ce a stationat mai multe ore) si se aude numai cand franez usurel.

Sa ma duc la service? Sau e de la praf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la praf.

Pentru a scapa de scirtiit trebuie sa faci urmatorul lucru (bedding brakes)

Te duci pe un drum fara gropi si cit mai liber cu putinta. De la viteza de 100Km/h pui o frina usoara pina la 20-30Km/h (pentru a preincalzi frinele). De la 90km/h pina la 40km/h pui 10 (zece) frine la limita intrarii ABS-ului in functiune. Aceste frine violente se fac numai in treapta a-III-a si pe cit posibil cu un interval de timp mic intre ele.

Dupa ce ai terminat treaba rulezi cu 80-90km/h timp de 10 minute FARA A FRINA sau OPRI masina.

Toate cele de mai sus au ca scop rodarea cit mai buna a ansamblului disc/saboti, inlaturarea stresului din discuri, migrarea unui strat uniform din materialul placutelor in discuri.

La sfirsitul testului discurile au culoarea albastru-deschis/gri iar placutele sunt decolorate (gri deschis) pe o grosime de 2-3mm.

In acest fel asiguri o viata lunga discurilor si sabotilor si o uzura ulterioara uniforma a acestora. Daca nu se face acesta rodare se poate ca la 40-50k km sa schimbi discurile si nu placutele (am patit eu acest lucru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frana de mana mie imi tinea la 2 dinti reglata de PoRo :P . Nici nu trageam bine de ea si inlemnea masina. Am fost am reglat-o si totul a fost ok. Mentionez ca dupa ploaie imi scartaia in spate. Am fost am curatat sabotii si baietii mi-au "reglat" si frana :D

Iar la placute, scartaie ca sunt de alea "ecologice" cu nu stiu ce materiale facute.... In mod sigur, metoda lui ender va da roade. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de la praf.

Pentru a scapa de scirtiit trebuie sa faci urmatorul lucru (bedding brakes)

Te duci pe un drum fara gropi si cit mai liber cu putinta. De la viteza de 100Km/h pui o frina usoara pina la 20-30Km/h (pentru a preincalzi frinele). De la 90km/h pina la 40km/h pui 10 (zece) frine la limita intrarii ABS-ului in functiune. Aceste frine violente se fac numai in treapta a-III-a si pe cit posibil cu un interval de timp mic intre ele.

Dupa ce ai terminat treaba rulezi cu 80-90km/h timp de 10 minute FARA A FRINA sau OPRI masina.

Toate cele de mai sus au ca scop rodarea cit mai buna a ansamblului disc/saboti, inlaturarea stresului din discuri, migrarea unui strat uniform din materialul placutelor in discuri.

La sfirsitul testului discurile au culoarea albastru-deschis/gri iar placutele sunt decolorate (gri deschis) pe o grosime de 2-3mm.

In acest fel asiguri o viata lunga discurilor si sabotilor si o uzura ulterioara uniforma a acestora. Daca nu se face acesta rodare se poate ca la 40-50k km sa schimbi discurile si nu placutele (am patit eu acest lucru)

<{POST_SNAPBACK}>

Merci. O sa incerc cat mai curand posibil tratamentul asta :) Si va anunt daca a dat roade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am totusi o nelamurire. La 90km/h eu merg cu viteza a 4-a cel mai bine a 5-a. Deci cum as putea sa aplic franele la 90km/h, 80km/h, etc si sa fiu si in viteza a 3-a? Ar insemna si o puternica frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce intr-a III-a? Pentru a putea accelera cit mai repede, dupa o frina violenta, la viteza necesara urmatoarei frinari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca dupa o franare puternica de la 90km/h o sa ajung undeva in jur de 40-50km/h (viteza a 3-a), dupa care accelerez din nou pregatindu-ma de noua franare. Sper sa fac asta cat mai curand ca ma ingrijoreaza scartaitul dupa ce am aflat ce se poate intampla ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa fac si eu testul, pt ca si mie imi scartaie, dar nu inteleg ceva: Ender zice asa: " De la 90km/h pina la 40km/h pui 10 (zece) frine la limita intrarii ABS-ului in functiune. Aceste frine violente se fac numai in treapta a-III-a si pe cit posibil cu un interval de timp mic intre ele." Deci, toate cele 10 frana trebuie facute de la 90 km/h? Adica dupa ce pun prima frana si ajung la 40, accelerez iar pana la 90, pun a doua frana si tot asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ valix Exact. De aceea a si zis ender : pe un drum mai putin circulat.

Iar dupa test trebuie sa si mergi cu masina fara a frana (pentru o racire uniforma a elementelor de frictiune).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea unui drum circulat mai putin era ca la momentul cand vrei sa faci racirea (alea 10 min de mers fara a frana) sa nu trebuiasca sa franezi si sa viciezi racirea. E un punct cheie in "rodajul" acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai vroiam sa va intreb ce se poate intampla daca ultima parte a testului nu am facut-o "ca la carte" :D Nu am reusit nici duminica dimineata sa gasesc un drum asa de liber incat sa nu fiu nevoit sa franez.

Insa intr-adevar nu mai am scartait de frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit nici duminica dimineata sa gasesc un drum asa de liber incat sa nu fiu nevoit sa franez.

Insa intr-adevar nu mai am scartait de frane.

<{POST_SNAPBACK}>

Important este sa nu frinezi si opresti cu discurile fierbinti. In acest caz o sa apara o urma de sabot pe fiecare fata a discurilor, urma care va duce la "ovalizarea" acestora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema cu scartaitul pe spate la franare (frane spate cu saboti nu pe disc). Ideea e ca dupa o plimbare mai lunga prin oras cu frane multiple si mai zdravene nu se mai aude.....dar in dimineata urmatoare o ia de la capat. Tratamentul recomandat mai sus te scapa definitiv de scartait?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa dau rotile jos sa ma uit mai bine la discurile de pe fata (binenteles pe spate am saboti). Se pare ca de scartait nu am scapat in totalitate :D Mai scartaie dar foarte putin. Oricum de cand mi-ai zis ca e posibil ca sa imi ramana urma de placute de frana pe discuri incerc sa pun frane cat mai lente si cat mai mult timp ca sa frece cat mai multe rotatii complete discurile. E o abordare buna?

Totusi pot sa repet testul? Ma gandesc ca poate asa scap de amenintarea de ovalizare a discurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Am fost la Avia cu problema franelor pt ca luni seara cand am plecat de la servici timp de mai multe franari usoare mi s-a auzit un harjait ca de fier pe fier sau piatra pe fier. Asa ca m-am dus. Si m-am certat cu ei caci nu se rezolva pe garantie problema franelor si nu vroiau nici macar sa dea rotile jos sa vedem macar cum arata discurile, placutele. Au dat jos rotile pana la urma si totul parea ok. Cred ca am prins vreo pietricica. I-am expus unui mecanic teoria lui ender si mi-a zis ca nu e adevarat nimic :(

Pe discuri zicea el nu se pune niciodata un strat de pe placute ci la franari prelungite si puternice chiar se curata foarte bine. Explicatia lor la faptul ca scartaie franele (pt ca au reinceput sa-mi scartaie dimineata) e ca peste noapte, mai frig fiind se formeaza condens (seara discurile sunt calde caci merg zilnic cu ea) si pana dimineata deja discurile au un fin strat de rugina. Mi se pare ok teoria doar ca intervalul de cateva ore pt a rugini mi se pare insuficient. Mi-au zis ca nu am ce face pt ca placutele sunt un pic mai dure (material ecologic) si primele franari vor fi intotdeauna scartaitoare :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!