Jump to content

Senzor nivel ulei motor


shkoda
 Share

Postare recomandată

Daca in cartea de service printre codurile alea de pe sticker ai si "QG1" inseamna ca ai senzor pentru calitatea uleiului. Daca ai "QG0" sau "QG2" ai intervale fixe de service. Codurile s-ar putea sa le gasesti si in portbagaj langa locul rotii de rezerva.

Din cate stiu, calitatea uleiului este masurata de senzorul de nivel care se vede sub baia de ulei. Erau useri pe forum care spuneau ca nu au nici senzor de nivel la ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • xxnelu

    21

  • Al Bundy

    8

  • DragosR

    8

  • garfield

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Senzorul este pentru nivel si calitate. Daca il ai...bine, daca nu...iarasi bine :Driver: . Daca nu il ai, nivelul scazut va fi avertizat de catre senzorul de presiune dar, sa nu o faca prea tarziu. De aceea este precizata in manual, verificarea periodica a nivelului uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il am pe cel din baie (deocamdata pentru ca s-ar putea sa-l pierd prin zapada :) ).

De aprins mie mi s-a aprins o singura data pe la 8500km daca nu ma insel. O sa ma uit daca se regaseste si intervalul variabil in cartea de service.

Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul scazut va fi avertizat de catre senzorul de presiune dar

Niciodata nu se va intampla asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Inca o chestie - "senzorul" de ulei din baie este foarte relativ -se foloseste 90+% pt estimarea gradului de uzura al uleiului, SI - este activat 1 data la 100Km. Adica, punctele de evaluare ale nivelului, temperaturii si uzurii sunt la fiecare 100Km.

Asa ca nu puneti mare pret pe el, cei ce-l aveti. Daca pierdeti brusc ulei (de ex turbo defect sau baie fisurata) nu are timp sa sesizeze...

(ca paranteza asta e unul din motivele pt care intervalul flexibil nu e acceptat la noi - pe langa praf si altele - nu avem autostrazi suficiente, iar drumurile noastre nu permit o viteza oarecum constanta astfel ca estimarea sa aiba sens)

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot verificarea de dimineata ramane sfanta. Cel putin pana ne luam mercedes cu optiunea de nivel ulei afisat pe bord :Computer:) (cred ca e stock anyways)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doar Mercedes are, are pana si Meganul si e optiune standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niciodata nu se va intampla asta.

Iegxplica domnu` . :) Daca nu ai senzorul de nivel/calitate, cine te anunta despre ulei?

PS: nu te intreb din spirit de contrazicere ci, pentru a lamuri situatia. :))

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea de ulei este realizata de rezistenta circuitului de ungere . Pana la un anumit nivel al uleiului , care sigur este sub nivelul minim de atentionare ( joja si/sau senzor ) , exista presiune in limitele normale .

Eu stiu ca senzorul nivel ulei traduce temperatura uleiului in alerta de nivel . La scaderea nivelului si/sau a calitatii uleiului , normal avem o cantitate mai mica de ulei si/sau un ulei neconform , care in conditiile date de exploatare depaseste temperatura normala si apare avertizarea . Prin ridicarea capotei motor , chiar daca se completeaza cu ulei sau nu , senzorul de nivel( calitate ulei ) nu va fi activat cca. 100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iegxplica domnu` . :icon_cool: Daca nu ai senzorul de nivel/calitate, cine te anunta despre ulei?

PS: nu te intreb din spirit de contrazicere ci, pentru a lamuri situatia. :vaidecapulmeu:

Niciodata senzorul de presiune nu te va anunta despre nivelul scazut al uleiului.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, vad ca nu intelegeti intrebarea mea. In lipsa senzorului de nivel/temperatura (si stiti bine ca, nu toate masinile il au) "cine" te atentioneaza cu privire la nivelul scazut al uleiului? Trebuie sa o faca "cineva". La masinile mai vechi, cine o facea, daca nu senzorul de presiune (ca altul nu era)?

Sa nu-mi spuneti ca, "nimeni". :icon_thumright:

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile vechi nu te atentiona de nivel scazut..

Nu te atentioneaza nimeni.

CITEZ: manual utilizare TOUR.

WARNING (continued)

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei nu!? Daca nivelul scade "suficient" de mult, a.i. sa nu mai ajunga pana la nivelul sorbului, atunci, se aprinde (sau macar ar trebui sa o faca)martorul de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde rosu ca e lipsa presiune nu galben. DAr poti sa ai lipsa presiune chiar daca nivelul e OK, pompa defecta sau sorb infundat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nene, nu am spus ca masoara nivelul in adevaratul sens al cuvantului dar, am spus ca te atentioneaza in privinta niveluli scazut (la limita pericolului).

LE: cauzele pentru care nu mai ai presiune, le vezi/verifici dar, nivelul scazut (asa cum am spus mai sus) este/poate fi o cauza care sa duca la aprinderea martorului. Poti sa ai motorul in perfecta stare dar, din varii motive (exceptand consumul, motorul fiind OK) sa pierzi ulei. Cine te anunta de acest lucru? Sonda de presiune...si atunci, opresti repejor si primul lucru pe care il faci, este sa masori nivelul :wacko: .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul uleiului se masoara/verifica cu ajutorul jojei .

Calitatea uleiului si/sau nivelul de ulei la masinile care au senzorul montat - in general cele cu interval de service variabil - ii aratat prin avertizare galbena in bord . La ridicarea capotei ori se completeaza cu ulei sau nu , acel senzor se reactiveaza doar dupa cca. 100 km parcursi . Avertizarea apare atunci cand calitatea uleiului nu mai corespunde si/sau cand nivelul de ulei a scazut la limita de avertizare ( nu la limita la care sorbul sa traga si aer ) .

Presiunea de ulei este data de senzorul de presiune , montat in rampa centrala ( de obicei ) si averizeaza cu lumina rosie lipsa presiunii minime necesare functionarii in conditii de siguranta pentru motor . Lipsa presiune poate sa apara cu nivel ulei corect , daca pompa este defecta , sorbul infundat , supapa defecta sau blocata pe deschis , tolerante in afara limitelor intre piesele in miscare relativa unde uleiul ajunge sub presiune , ulei neconform sau contaminat cu carburant , etc .

Modificat de liv_sibiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai fratilor, ce naiba aveti? Nu vorbim romaneste, sau care-i problema, pentru ca altfel nu-mi explic de ce sunt necesare aceste "reluari" cu rolul senzorului de nivel?

Normal ca presiunea este influentata de multi factori dar, nu despre asta vorbim aici. Voi chiar nu ati avut decat masinile actuale?

Ce anume nu ati inteles din ce am scris mai sus?

Daca nu ai senzorul de nivel si pierzi ulei din diverse cauze (in mers, deci nu ai cum sa masori cu joja :vaidecapulmeu: ), sau ai un consum de ulei, nu esti avertizat? O sa raspund iarasi eu; BA DA, cu ajutorul senzorului de presiune.

Sau...daca pierzi ulei asta nu inseamna ca a scazut nivelul?! :icon_thumright:

LE: Al Bundy, citatul pe care l-ai prezentat, este corect in sensul ca, nu trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu ca semn al nivelului scazut dar, asta nu contrazice cu nimic afirmatia mea.

Nu am spus niciodata ca trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu pentru a verifica nivelul. Tot ce am spus (si spun in continuare) a fost ca, in lipsa senzorului de nivel, nivelul scazut(la limita critica/periculoasa) va fi avertizat de senzorul de presiune.

Ce este gresit in ceea ce spun?

Era un coleg de forum care si-a calat motorul din aceasta cauza; a ignorat aprinderea becului ce indica presiune scazuta, el neavand ulei in baie.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este cum spui . Culoarea galbena ii pentru avertizare/atentionare , iar rosu este pentru avarie .

Cred ca s-au lamurit lucrurile .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si galben nu se aprinde in veci, daca nu ai senzorul de nivel :angry: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu xxnelu, am patit-o la mai multe masini (fiat punto, mercedes C din 1988). Cand nivelul de ulei cobora mult sub limita minima, dar totusi mai exista ceva ulei in baie, se aprindea martorul de presiune ulei. Dupa completare, martorul se stingea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic . Daca nu ai senzor in baie si setezi intervalul de service variabil , la orice pornire a motorului esti avertizat ca nu ai nivel ulei , chiar daca nivelul este OK . Cine nu crede sa verifice .

Modificat de liv_sibiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare normal. Cand setezi intervalul de service variabil/flexibil, modificarile se fac in IC si acesta din urma, va cauta informatii de la senzorul de nivel, senzor care nu exista. Este ceva asemantor cu avertizarea centurii de siguranta; tu o poti activa dar, daca nu ai si senzorul de centura montat pe masina, martorul se va aprinde la punerea contactului si atat...nu va functiona "normal".

De aprins se aprinde si cand dai "output test" pe IC dar, nu despre asta discutam aici, adica, cum sa-l facem sa se aprinda :blink: .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru colegii care aveti ELSA acolo apar clar senzorii. Cel de sub baia de ulei e de NIVEL/CALITATE. Alaturi de acesta mai este si cel de presiune. Si asta e tot. Joja e sfanta. LIV_SIBIU are dreptate. :icon_thumright:

Aveti mai jos locatia senzorului de nivel= la QG1 si QG2

post-32775-1266780950_thumb.jpg

post-32775-1266781022_thumb.jpg

post-32775-1266780950_thumb.jpg

post-32775-1266781022_thumb.jpg

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alaturi de acesta mai este si cel de presiune.

Unde alaturi? Alaturi = "Oil filter holder"

LIV_SIBIU are dreptate. :rolleyes:

In legatura cu...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
albertinobuz

Scuze de intarziere. Alaturi e in sensul de in plus ..adica pentru cei cu QG2 au senzorul de presiune care sa ii avertizeze de probleme. Pentru cei ca mine cu QG1 il avem si pe asta de sub baia de ulei.

LIVIU are dreptate cu explicatiile sale. Dar si XXNELU, insa nu vad de ce apare discutia. Lucrurile sunt foarte clare pentru mine.

Cine are QG1 are si senzorul temp/calitate- mai nou din NOV 2009 apare in MAXI DOT si temperatura la ulei, necesar si pentru determinarea intervalului marit de 30.000km pana la schimb.

Cine are QG0/2 se bazeaza pe joja si pe martorul de presiune. Joja indica nivelul si martorul de presiune eventuale probleme in sistemul de ungere, nu neaparat un nivel mai mic decat normal. Eu zic ca avem cu totii dreptate in felul nostru.

Sper ca m-am facut inteles acum. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!