Jump to content

Se aud goluri de aer in calorifer


adic
 Share

Postare recomandată

Buna ziua la toata lumea!

Am un passat variant din 2000 1.9 tdi 116 CP, anul asta in primavara am schimbat garnitura de chiulasa ca se auzeau bule de aer in bord, in calorifer si baga presiune in lichidul de racire.

Acum de cand a venit frigu iar a inceput sa se auda zgomotul in bord, presiune in lichidul de racire nu am observat sa fie inca dar drept e ca nu am facut un drum mai lung in care sa-l turez mai tare.

Sa fie din nou garnitura de chiulasa. Poate fi si alta cauza?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta cauza ar putea fi faptul ca ai aer pe instalatie.....dar daca a aparut deodata e mai greu de spus. Aerisirea se face intotdeauna cu caloriferul de caldura deschis . Oricum daca iti apare presiune mare in instalatie atunci e clar ca se duce garnitura.

Daca ti s-a ars si de data asta, atunci ar trebui sa faci planeitatea la chiulasa cand o sa o desfaci. Cu toate ca la prima vedere nu se vede nimic, atunci cand o pui pe masina de rectificat se vede clar. Este posibil sa fie foarte putin ovalizata chiulasa si asta face sa se arda garniturile foarte repede. Nu este o operatiune foarte dificila dar foarte eficienta. Am patit cu mai multe masini chestia asta. In cazul in care ii faci planeitatea trebuie sa cumperi garnitura putin mai groasa.

Chestia asta se intampla daca a fiert puternic motorul(prima data), daca a fost desfacuta chiulasa cu motorul cald sau daca a fost stransa neuniform.

Bafta!

Modificat de laus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi se face automat, o aerisire a instalatiei de racire nu ar strica :vaidecapulmeu:

cind se arde garnitura baga ulei in apa ori apa in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat se intampla sa ai apa in ulei sau invers. Daca apar bule multe de aer in instalatie sau daca creste puternic presiunea sau are un consum mare de apa e semn ca garnitura de chiulasa nu mai etanseaza, dar se poate si chiulasa insasi sa fie fisurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI mie mi se aud bule in instalatia de incalzire. Nu am completat lichid de racire niciodata si nu pare sa am nevoie. Oricum, dupa ce se incalzeste masina nu se mai aud, ceea ce deduc ca se dilata lichidul si arunca aerul afara, care intra din nou peste noapte cand se raceste puternic. Probabil ca ar trebui sa verific si sa adaug nitel lichid de racire inainte sa plec cu ea. Stie cineva, trebuie adaugat un anumit tip de lichid de racire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI mie mi se aud bule in instalatia de incalzire. Nu am completat lichid de racire niciodata si nu pare sa am nevoie. Oricum, dupa ce se incalzeste masina nu se mai aud, ceea ce deduc ca se dilata lichidul si arunca aerul afara, care intra din nou peste noapte cand se raceste puternic. Probabil ca ar trebui sa verific si sa adaug nitel lichid de racire inainte sa plec cu ea. Stie cineva, trebuie adaugat un anumit tip de lichid de racire?

Da sa stii ca acum am fost sai dau in gura si intradevar dupa ce se incalzeste nu se mai aud bulele. Tot o data am remarcat ca nu pierd lichid de racire si nu face presiune exagerata in vasul de expansiune.

Ma rog f ciudat ca atunci cand e rece motorul se aud acele bule...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca era arsa garnitura de chiulasa, tot nu auzeai bule de aer pe instalatie decat daca era garnitura varza si baga compresie peste tot, dar in cazul acela nu puteai face mai mult de cativa km cu masina, pentru ca se incalzeste puternic motorul. Eu zic sa nu-ti faci probleme. Garnitura arsa are alte simptome, nu bule de aer ce le auzi pe instalatie. Si apa in ulei n-o sa vezi niciodata. Doar ulei in apa. Si asta pentru simplul fapt ca uleiul are vreo 5-6 bari presiune, pe cand apa doar 1-2 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io zic ca apa are mai mult de 1-2 bari; gindeste-te ca e instalatie sub presiune si are 90 grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are 90 de grade. Dar ca sa te convingi ca nu are mai mult de 1-2 bari, poti desface usor busonul de la vasul de expansiune in timp ce merge motorul, ca sa vezi ca de fapt nu e cine stie ce presiune. Subliniez usor, pentru ca exista pericolul sa te stropesti cu antigel cald daca-l desfaci instant.

Oricum, ideea e ca NICIODATA, lichidul de racire nu va avea aceeasi presiune ca si uleiul din motor, (decat daca ajunge sa aiba sub 2 bari, caz in care motorul are probleme mai grave, decat ulei in antigel :rolleyes: ) si e logic ca nu vom avea antigel in ulei, ci invers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ma crezi mai intereseaza-te pentru ca intra si apa in ulei (am schimbat garnitura de chiulasa la masina unui prieten tocmai din cauza asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vazut apa in ulei (uleiul face o spuma nasoala) dar si invers. E adevarat ca apa nu are presiune asa mare, daca ar creste mai mult de 1,5 bari ar deschide supapa din capacul vasului de expansiune. Cu toate acestea, nici uleiul nu are presiune mare in tot motorul, mai ales ca din capacul chiulasei se intoarce natural in baie - prin curgere. Uleiul nu face 5-6 bari, exista o supapa de suprapresiune speciala in acest sens. La relanti nu cred ca se ridica la mai mult de 3 bari cand e motorul cald - poate chiar mult mai putin. De obicei nu prea e posibil ca garnitura sa se arda in alta parte decat in zone foarte apropiate de cilindru - unde temperatura e mai mare. De aceea o parte din presiunea pe care o face pistonul se duce de obicei in circuitul de racire.

Acum, revenind la problema, daca nu ai spuma in baie, daca nu ai ulei in circuitul de racire, daca nu face bule de aer in vasul de expansiune sau presiune mare in circuitul de racire daca nu apar scurgeri evidente de apa sau ulei nu e o problema ca se aude apa circuland prin calorifer. Poate a fost schimbat cu unul de o calitate mai slaba, poate a intrat ceva aer acolo, cine stie din ce alt motiv se aude acel zgomot. Urmareste cu atentie si te vei convinge.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Oameni buni .... am cautat peste tot in topic-uri si nu am gasit explicatia pt fenomenul din titlul acestui topic. Eu am parte de aceleasi bule de aer. Am verificat apa din vasul de expansiune ... nivelul ei nu a scazut de cand am masina (3 ani) si nici ulei nu se vede sa fie. Am verificat uleiul si pe la joja si pe la capac .... se pare ca nu am apa in ulei. Am schimbat capacul de la vasul de expansiune (cred ca am presiune putin mai mare decat e normal in circuitul de racire), dar simptomele sunt aceleasi. Am verificat temperatura apei cu VAG-COM-ul ... nu depaseste nici dupa liniute 82 grade. In concluzie nu stiu ce sa mai fac sa descopar cauzele acestor bule de aer care isi fac datoria in continuare si bolborosesc mai accentuat cand este rece motorul.

Multumiri anticipate celor ce au o solutie in ceea ce priveste problema mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi pb o am si eu insa dupa ce apa ajunge la 90 nu se mai aude nimic :rolleyes:

am verificat sa vad daca am apa in ulei , nivel ... nici vorba ...caldura baga de ma sufoca , si ajunge destul de repede la 90 de grade in aprox 10-15 min !

unii spun ca ar fi garnitura de chiulasa , nu cred sa fie cazul , masina trage de rupe , nu sare oricat m-as da la ea de 90 de grade nici un mm !

am mai auzit ca ar fi apa la baterie , banuiesc ca asa e si la mine ... altceva nu pot sa-mi dau seama ce poate fi ...

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Se pare ca odata cu venirea temperaturilor de primavara :Driver: nu se mai aud bulele decat foarte rar. Acu cand m-am obisnuit cu ele :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin la o problema legata de un zgomot ciudat care se aude din bord......cred ca de pe circuitul de la calorifer. Cand am ajuns azi acasa, temp la motor indica fix 90 grade, caldura baga, antigel nu pierde, nivel ulei aceelasi, lichidele neperimate apa-ulei, am pus mana pe furtunul care intra sus in radiator nu este rigid la apasare (cand apas pe el arunca ceva lichid dar parca cu aer??), busonul de la vasul de expansiune se desface imediat dupa oprire fara probleme de suprapresiune. Acum o luna am schimbat antigelul. Este posibil sa fie aer pe circuit, desi ar trebui sa se aeriseasca singur? Este normal ca radiatorul fie rece( sus , pe langa furtun) desii temp la apa e la 90 grade? Astept raspuns cu interes. Va multumesc!

Rog a se muta daca nu am gasit topicul corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia este identica, cu cea de la masina mea. Pe furtunelul ala mic, iti arunca antigel inapoi in vasul de expansiune. Furtunul gros este tot detensionat, iar radiatorul este tot rece. Cred ca e semn de racire prea buna.

Bulele le aud si eu, dar numai de cand am umblat la termostat a aparut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul acela ca de bule in radiatorul din bord este de la cele 3 buji de preincalzire a apei. Cand apa in motor este rece si bujiile alea incep sa se incalzeasca produce acel zgomot dubios, practic se aude la fel ca si apa intr-un vas pe foc inainte sa clocoteasca. La mine au aparut aceste zgomote exact dupa ce am schimbat acele buji care erau arse toate. De aceea se aude doar cand este rece motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi se aude cu apa la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin, deci nu ne facem griji, nu? mergem asa....daca aflii ceva nou te rog da-mi si mie un semn, tel, ceva.

Multumesc.

Modificat de florinppp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai deocamdata nu-mi fac griji. Multi colegi au simptomele astea. Si se pare ca nu au probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude si la al fratelui meu (b 5.5 avf) dimineata la pornire. Eu m-am obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, a mea de patru ani si 120 000 km face asa si nu are nimic. Daca la 10-15 secunde dupa pornire ii dau vreo 5-6 "talpi" pe loc, la nu mai mult de 2000rpm, nu mai face, daca nu, bolboroseste de parca am caloriferul spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nea Vizanu, atunci ii dam inainte asa. A mea de ieri la pranz, nu mai face. La tine e constant sau se intampla doar in anumite zile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!