Toată activitatea
- Ultima oră
-
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
deci la 1 leu pe kw, pot merge 20000km doar din banii de impozit... hai sa zicem 15000km cu o masina mai mare. Azi ma uitam la Vlad Micsunescu la videoul cu masina de la Liqui Molly de schimb ulei la cutie, ziceau asa senini ca se utilizeaza cam de 2 ori cantitatea de ulei din cutie ca sa fie bine... Puterea/cuplu sint prioritare intotdeauna, hai sa nu mai tot discutam de asta, nu are legatura cu circuitele, e vorba de cum te deplasezi oriunde inclusiv in oras, si nu cred ca cineva si-a luat masina cu motor de 3 litri fara sa se gandeasca si la cuplu/putere. Chiar aici pe forum avem o gramada masini tunate, fie cu soft fie cu alte componente care cresc un pic puterea... Statii iHuntEV si PPC Blue sint destule as zice, e greu de spus cate pt ca aproape zilnic se deschis noi statii. Am mai zis, anul asta cel putin a fost o explozie de statii. Si se tot deschid noi statii Tesla unde pretul e f ok si acolo, Eldrive nu mai zic, astia monteaza statii noi intr-un ritm impresionant... Din motive de siguranta privind electrocutarea, nu radiatii. Cadere de fire, cadere de stalpi, arc electric daca te urci pe acoperis etc -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Asta ,momentan ,e cea mai mica problema a EV-urilor. Idiotii astia de politicieni trebuie sa inteleaga una din cele mai fundamentale legi ale economiei dintr-o piata libera : cererea face oferta . Cand cererea scade va scadea si oferta .Companiile nu vor produce inutil ,ci se vor adapta cererii actuale . Nu poate nimeni obliga sau detemina populatia sa cumpere ,sau nu ,un anumit produs . EV-urile in forma lor actuala au creat doar o cerere “fortata” (subventii ,ideea de economie,green …) -
Salut, de ceva timp observ uneori un "delay" la afisajul camerei de marsarier pe RNS 850, in sensul ca imaginea "agata", nu este o imagine fluida. Nu pot asocia acest comportament cu altceva, in sensul ca se manifesta complet aleatoriu, cand si cand. Mentionez ca de mai mult timp am conectat la RNS 850 un sistem de Android Auto/Apple Carplay, dar aceasta problema cu imaginea care "agata" a aparut relativ recent. A mai avut cineva problema asta? Ma gandesc ca poate fi un delay de la unitatea RNS 850 nu? Sau de vina pot fi si camerele? Edit: poate este important - mai mentionez ca, camera din bara fata uneori nu functioneaza deloc (blue screen), alteori arata o imagine foarte proasta (blurata, calitate slaba etc).
-
Bul Marian şi-a înregistrat cont de membru
-
Nu se pliază când țin apăsat pe senzorul de kessy. Asta mă interesează, plierea de pe mânerul ușii, nu din telecomandă.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Si tu crezi ca normele in constructii interzic pentru ca ...e periculos pentru oameni ? Sunt teste facute referitoarele la radiatiile de sub liniile de inalta tensiune - cu rezultate normale. Evident ca nu as recomanda nimanui sa locuiasca sub niste linii de inalta tensiune (si din alte motive decat cele legate de electromagnetism), dar ideea e ca acele interdictii sunt in primul rand din alte motive. Si apropos, limitele de siguranta sunt chiar mici luand in considerare linia lor centrala (ca asa se reporteaza acele limitari). -
Ca sa pliezi oglinzile la Passat b7/CC 2012, cu BCM, trebuie sa tii apasat lung pe butonul de inchidere al telecomenzii. Pentru depliere ai doua posibilitati, cand deschizi usa soferului, sau cand pui contactul. Presupun ca poti incerca sa tii degetul pe senzorul kessy sa vezi daca se pliaza.
- Astăzi
-
Asta este tot o marota, aceea ca radiatiile daca nu sunt ionizante nu au nici un efect. Corpul uman functioneaza pe baza de procese biochimice, pe baza de procese electromagnetice la nivel celular, acum se stie, de ex. ca emite si fotoni "lumina". Sa afirmi fara cercetare ca nu conteaza cand te expui unor campuri EM este cel putin riscant din punct de vedere al sanatatii. Reamintesc ca normele de stat in constructii nu permit edificare de case sub/in apropierea liniilor de inalta si foarte inalta tensiune, desi acolo sunt 50Hz, in fond nu sunt ionizante... In vremurile cand tehnicienii de BTS erau respectati in tarile civilizate, acestia aveau dozimetre care calculau RF-ul la care au fost expusi intr-un anumit timp si primeau odihna corespunzatoare. In ziua de azi, mai ales la colocare, in anumite site-uri nici nu au cum sa se coordoneze cu toti detinatorii de antene de pe piloni sa opreasca site-ul pentru interventii sau maintenance..."astazi" oamenii sunt "expendables". Ati citi ca VW opreste productia de Golf de miercuri saptamana viitoare din cauza de lipsa cip-uri...din nou China...
-
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Astfel de scenarii nu au nicio legatura in realitate. Cu astfel de teorii ale conspiratiei nu ajungem nicaieri. Cata vreme nu vorbim despre radiatii ionizante, restul este praf in ochi. Avem si bugetari care luau spor de antena sau de calculator. Cred ca tot asa, pe principiul ca poate nu mai apuca pensia... -
Eu de 8 ani 99% folosesc MOL, si zero probleme pana astazi. Doar chestia asta cu regenerarile ma deranjeaza, ori este doar un fapt generat ca masina are 10 ani si ma gandesc sa o schimb (momentan nu ma convinge nimic)
-
Da,sunt normale . Cu motorina de la Mol am avut cele mai grave probleme , apoi lukoil
-
Salut, Am un b8 2015 (in posesia mea din 2017), 215.000km. In ultima vreme am regenerari in oras la fix 80km iar in afara pe DN la 250km. Motorina foloesc doar de la MOL si rar de la Rompetrol. Gradul de incarcare pe "oil ash" este de 57g. Sunt normale regenaririle la aceste distante? 80km in oras si 250km in afara? Circul in oras aproape zilnic dar si in weekenduri ies in afara pe distante de minimum 300km.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
La noi in oras in 2025 impozitul la 3L = 3146 lei cu reducere inclusa ptr plata anticipata Posibil sa fie mai mic anul viitor , mai mare , vom vedea Despre trecera majoritatii la alti furnizori este cel mai greu lucru posibil , oamenii nu se descurca in general la chestii de acest gen care depasesc intelectual nivelul unei postari pe Facebook Asa ca majoritatea plateste tarifele uriase E o realitate De aia supermarketurile au angajati care pun marfa veche in fata , majoritatea de care vorbeam pune mana pe primul si il arunca in cos , atat pot ... -
Detin un Octavia 2, 2006, si ea are urmatoarele modificari -ceasuri de O2 FL, productie 03.07.2009, 1z0920843d -RNS 510 -CAN 1K, nu mai stiu cat, cu AD in coada Avand in vedere ca vreau sa i pun MIB PQ OEM la ea, inafara de calc. volan, volan si CAN, mai e nevoie schimbat ceva la ea? Baiatu care a imperecheat ceasurile de FL pe masina, zicea ca ceasurile nu vor stii sa afiseze meniurile, fiindca sunt prima generatie de ceasuri Euro 5.
-
Despre curieri si masinile electrice sau hybrid, intrati in discutie cu acestia si o sa aflati ce experienta au si cat consuma, poate o sa va spuna si adevarul. Politiile locale au EV pentru ca oricum ei sunt jenanti si asa (daca se desfiinteaza cred ca nu observa nimeni), masinile EV doar i-au facut mai ridicoli. Orasele care au autobuze EV au pierdut o parte dintre ele (ex. vestitele cazuri de incendiu din BV), le creaza mari probleme iarna (articole despre Suceava), iar la Bucuresti troleele cu baterie deja au facut subiectul multor articole despre problemele aferente. Daca nu erau fonduri speciale pentru, o moda prosteasca spre Green Deal sau daca se actiona pe baze strict economice nu se cumparau aceste mijloace de transport in comun. La EV inca nu se stiu efectele secundare la expunerea la un asemenea camp electromagnetic, sunt destule video cu aparate de masura ale campului EM si valorile f f mari. Repet, mecanicii de locomotive electrice iau spor pentru asta si ies la pensie mai repede...ca sa apuce ceva din ea. Zilele acestea s-a scris mult despre ce vrea China pentru metale rare,s-a ajuns prea departe: Sa continui cu impunerea electrificarii cu orice pret, cand depinzi de China si alte tari pentru "rare earth" arata nivelul fenomenal de slabiciune intelectuala a UE.
-
Salut tuturor. La al meu Cupra Formentor VZ 245 cp, 1.4 e-hibrid, in depasire peste 90 km/h directia este foarte sensibila, greu de controlat , sa mergi in linie dreapta. Anul trecut am intrat cu obdeleven pe steering gear si era setata la 0. Stiti cumva la ce valoare ar trebuii setata , ca sa fie directia mai stabila? La ale voastre directia este la fel de sensibila si greu de controlat la viteze mai mari?
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Aprox 2916 lei am platit anul asta . Confortul oferit face toti banii . Puterea/cuplul… nu sunt prioritare in tara cu cele mai multe accidente mortale din europa . ( nu ma dau pe circuite ,nu fac liniute,nu ma intrec cu nimeni …) (Mentionez ca nu suntem milionari,nu avem functii la stat,nu facem parte din niciun pardid…,nu facem banii din pix ) Cate statii iHuntEV si PPC Blue ai in oras ? -
Mașini electrice - merita sau nu?
detinator a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Acuma nu stiu ce ii opreste pe unii sa se informeze, si sa schimbe la aia mai ieftini. Dar pot spune ca la Digi am vazut contract la o firma a unor prieteni cu sume f mari pt doar 50Mbps... cand acum Digi vinde 500Mbps cu 50ron... daca nu actualizezi contractul la cerere, e nasol. La fel la telefonie, cei cu contractele vechi platesc sume mari. Practic la 2 ani e mai bine sa te portezi la alta firma. Sa vedem si aspectele pozitive: exista un comparator de preturi, exista o competitie. Exista posibilitatea de a te porta fara a pierde numarul de telefon (ca au fost obligati, ca evident ei ar fi vrut sa nu poti pastra numarul ca atunci nu prea iti mai venea sa te muti de la unul la altul pt a prinde ofertele promotionale). Acum eu personal ma mut de la Digi la Orange, au oferta promo internet cu 32ron pt 1000Mbps, care cred ca la Digi e pe la 90ron... Dupa care dupa 2 ani cand oferta Orange expira ma mut inapoi. Recomand tuturor sa faca switchul periodic de la o companie la alta, in toate domeniile, telefonie, internet, gaze, curent etc Am reusit sa aflu cum se depune cererea reziliere Digi pe mail, nu trebuie sa ma deplasez... si poti cere sa iti pastrezi telefonia de ex, reziliezi doar internet si tv... E dificil pt un om in varsta? Da. Dar ce propui concret? care e alternativa? bineinteles ca asa e, si oricum sint statii DC rapide cu 1 ron, chiar si gratis inca exista, tot mai putine dar inca sint PPC Blue de ex are abonamente unde iese 1.5ron pe kw iHuntEV are abonamente cu 1.5 si chiar si mai putin, a avut cu 1 ron pana acum cateva saptamani... Si oricum cand pleci de acasa in calatorie pleci incarcat cu 0.68 pana la 1 iulie sau cu 1.1 dupa 1 iulie... dar tot asa se purtau discutiile si inainte de 1 iulie Cate calatorii de peste 400km faci pe an... sa fim realisti. Si cat e impozitul la o masina de 3 litri Oricum, nu trebuie sa fie neaparat totul mai ieftin, pana la urma o electrica e o masina f puternica extrem de fun de condus. -
ioneldohangie şi-a înregistrat cont de membru
-
Dinstanta dintre regenerari iti spune starea motorului si a dpf-ului
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
AC sau DC ? Timpul de incarcare e diferit ,muuult . Adica de la 30-40 min DC la 3-5 ore AC Asta intre 20-80 % . Sub 20 si peste 80% se mai adauga timp , aproape cat dureaza intre 20-80% (in functie de statie si masina) @detinator Corecteaza-ma daca gresec cu ceva ,ca viitorii propietari sa aiba o imagine cat mai clara -
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Nu ma pricep, cei care au masini electrice pot confirma, dar am impresia ca la statiile Eldrive de ex (si poate mai sunt si altii), poti incarca cu niste costuri rezonabile gen 1.6 lei / kWh si cand calculezi costul total (ca este si un abonament lunar) ajungi la maxim 2 lei / kWh parca. Ceea ce mie mi se pare decent. La sfarsit, in functie de ce masina electrica ai si unde o folosesti poti iesi cu un cost foarte bun (gen o masina micuta Inster / asemanator) sau cu un cost putin mai mic sau maxim egal cu o benzinara mica sau hibrida. In acest caz insa, poti sa mergi cu o masina mai puternica si mai dotata fata de cea pe benzina. Daca este cineva care mai are si panouri electrice, situatia se schimba si mai mult. -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Nu e gratis deloc . Nici macar ieftin daca incarci de la statie (fara sa le vanezi pe cele ieftine )si nu mergi pe “eco” Fa tu calculele 😀 -
Pe mine mă îngrijorează mai mult volumul de cenușă depusă. Tocmai ce-am ieșit la o tură și-a făcut regenerare totul ok.
-
Regenerare la 162 km e ceva normal la acel motor
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Pune te rog si autonomia la fiecare . Nici un privat nu va plati o flota de soferi sa stea la incarcat cate 2-3 ore (sau mai mult )din programul de lucru -
gabriel999 şi-a înregistrat cont de membru
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Saptamana asta am facut aprox 800 km in doua tari din EU ,nu am intalnit nici o fumigena,si nu din cauza ca erau multe EV-uri . Cele mai multe EV-uri am vazut la taxi .
