Toată activitatea
- Ultima oră
-
La Renault la masinile noi deja simpla scanarea se face cu plata catre fabrica a unei key corespunzatoare. In 2010 U.S. Copyright Office a statuat ca jailbreak-ul iPhone-ului este perfect legal, pentru ca dispozitivul odata cumparat devenea proprietatea utilizatorului si acesta putea dispune de el asa cum dorea. Aceasta "rule" a dus in viitor catre "Right to Repair Bill" care se aplica acum in US si EU si profita toate tarile de ea, piesele si tool-urile sunt disponibile catre service-uri independente, iar in viitor se doreste ca operatii simple ca schimbare baterie, display, etc, sa se poata realiza in regim de DIY si acces la documentatie gratuit. Este cazul ca ceva asemanator sa se impuna si pentru piata auto, Right to Repair, acces la documentatie, cataloage de piese, scanari, etc. Producatorii actuali actioneaza in sens invers, devin un univers inchis, ati citit mai sus ce face BMW, vedem ce face VAG cu erWin, Renault, etc. Mai avea Microsoft 80% costa de piata daca nu se lasa Windows-ul "lejer"? Unele companii vor cu orice pret sa dea direct cu "capul" in prag, si sunt aproape sigur ca astfel de initiative cretine sunt de la niste manageri care au promis cresteri de venit fara sa ia in considerare imaginea de ansamblu a firmei si impactul viitor, pentru ca ei oricum o sa fie plecati atunci cu primele corespunzatoare si nu-i mai intereseaza...
- Astăzi
-
petryk1975 s-a abonat la Muzica din Golf
-
Salutare.Am o navi pe G5 și caut cabluri pentru ea.Daca cineva le are și vrea să le vândă,rog să mă contacteze.Multumesc și o zi faină.
-
poate chiar distributia
-
Acum dimineata a disparut comolet si picaturile si condensul. Am zis sa scriu aici in cazul in care altcineva se loveste de problema asta. Cei de la service mi-au zis ca intra pe garantie doar daca ajung la ei cu apa in stop si nu se duce. In rest nu acopera garantia si grupul vag a introdus asta in manual deci sunt acoperiti. Atat timp cat se face condens si dispare in 24-48 de ore atunci e normal pentru ei. Partea buna a lucrurilor e ca daca in 4 ani se arde stopul se schimba pe garantie. Dupa 4 ani e problema.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
O sa faca bani din scanari la reprezentante , ptr ca vor fi singurele care vor mai putea face Ok , atunci sa ne cumparam toti masini noi ca sa devenim sclavii unor neica nimeni atehnici cu drept de diagnoza Dupa ce iti vor lua banii de scanare vor spune ca nu stiu ce are masina , lor li se pare ok SFD2 (Schutz der Fahrzeugdiagnose 2) is the next-generation security system for Volkswagen Group vehicles, adding stronger protection for critical control modules (like those for driver assistance and autonomous driving) against unauthorized changes, requiring digital signatures for coding, adaptations, and updates, though typical service functions (like brake pad resets) often still work after an initial SFD unlock, according to Ross-Tech Wiki and diagstore.ie. Third-party diagnostic tools like OBDeleven are working on unlocking SFD2, as only the official ODIS tool could initially access it, notes OBDeleven Car Diagnostics and diagstore.ie -
Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)
tavitara a postat în topic iniţiat de Swakra din Touareg 7P
Fa-i o scanare si daca nu ai erori , este regenerarea Bine ca mi-am adus aminte si eu sa ii fac iar o scanare , am uitat complet de problema pe care am avut-o , a mers f bine masina de atunci -
Acum am observat ce ai spus Daca inainte nu era asa si acum este , clar , ceva nu a fost pus cum trebuie la loc
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Asa este ,am intanit si eu la o masina 2025 La vag se suspenda accesul la erwin : “Dear erWin User, We would like to inform you that, as of 18-12-2025, the erWin Webshop will no longer be available to private customers but exclusively to business customers.” Sunt multi factori de luat in calcul ,depinde mult de pretul de achizitie ,scopul calatoriilor ,varsa masinii…. -
Da am incercat inainte sa postez. A ramas la fel. O sa incerc pe alta masina sa vedem.
-
Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)
BadGrandpa a postat în topic iniţiat de Swakra din Touareg 7P
Probabil s-a regenerat dpf-ul -
Salut! Unde este pozitionat acest senzor G28? Pe unde am acces la el sa il schimb?
- Ieri
-
Apropos de mastermind https://youtu.be/1KKiqibOxoc
-
vezi asta si asta la min 4:50: sunt aceleasi tipuri de tampoane.
-
Buna idee, sa verific cu camera boroscopica. Numai ca ar trebui sa am pe cineva cu experienta, sa stie ce e de vazut ... Daca poti reda videoclipul pe un sistem audio mai bun, cu bass corespunzator, eventual dai si putin mai tare, vei simti exact cat e de deranjanta vibratia/zgomotul ala. Insa este ok sunetul motorului, ascultat de afara , si cu capota ridicata. Deci nu motorul e cauza vibratiilor din habitaclu, e ceva ce le permite sa se manifeste asa..
-
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
tavitavi9323 a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
Greseala mea scuze, ma puteti ajuta cu o decodare pentru WVWZZZ3CZ8P046183? Multumesc! -
Chiar tremura volanul ? Asa rau vibreaza ? Nu imi dau seama daca se aude ok sau nu , ca frecventa si zgomot in clip pare ok totusi , cam asa se aude motorul la masina asta
-
Mașini electrice - merita sau nu?
andrei_221 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
oricum nu are legatura cu poluarea. Are legatura cu lacomia producatorilor auto, care odata cu fenomenul EV, pierd veniturile din servisarile clasice. Exemplele sunt multe, plecand de la cele simple, unde producatorii blocheaza diagnoza pana la exclusivitati in cataloagele de piese (exemplu Dacia/ Renault care s-a retras din Partslink24) Masinile electrice au avantaje ce nu pot fi negate, daca le folosesti corespunzator scopului. Pentru oras, navete scurte, sunt exceptionale. Oricat de scump le incarci, tot iesi mai ieftin la final de luna, fata de un termic. Despre reparatii nu putem generaliza ca sunt scumpe, intrucat sunt complet aleatorii. Comparand insa piese noi / piese noi, preturile sunt mari si la electrice si la termicele moderne (nu se mai pot reconditiona motoare, nu se mai vand blocuri scurte, etc) -
Mecanicul se uita mai mult ca sigur dupa lichid scurs vizibil pe ele, ceea ce n-o sa vezi decat in cazuri extreme, ca nu se prea sparg. Dar daca compari inaltimea unuia uzat cu unul nou o sa vezi ca ai tasare la cel vechi chiar de ordinul cm-ilor. Eu am bagat un endoscop de la lidl cu led in varf sub fusta de cauciuc a lor si se vedea urma de negreala intarita ca o vopsea uscata subtire unde au mai pierdut lichid, dar la ochi nu ai cum sa vezi.
-
Mai mult ca sigur sunt cele din fabrica. Ideea e ca nu sunt convins nici eu ca ar fi tampoanele ... Iar mecanicul meu e sigur ca nu au probleme ... O sa caut si alte pareri ... Oricum, nu am alte probleme, gen balanganit de motor la schimbarea vitezei sau altceva similar.
-
Daca is tampoanele originale, ar putea fi si alea. Eu n-am avut pana acum masina SH la care sa n-ajute un set de tampoane noi, la Passat le-am schimbat cand masina avea doar 5 ani si vreo 160k km si aveau deja uzura si s-a simtit diferit dupa ce am pus noi. Si la touareg au ajutat, si la relanti, dar mai ales daca il lasam in D si schimba a 7-a / a 8-a pe la 80 la ora inainte sa le schimb se simtea ca baraie, cu tampoanele noi Meyle nu se mai simte asa. Ar mai fi de urmarit corectiile pe injectoare si curatenia admisiei. Dar eu zic sa nu te stresezi prea tare, daca a mea la 70.000 km nu e perfecta, e greu sa vanezi utopia lipsei de vibratii in orice context. Sunt producatori care se descurca un pic mai bine la asta ( steluta germana), vw nu se omoara, asa ca te strofoci sa imbunatatesti un produs care nu a fost proiectat din prima sa fie perfect din pct asta de vedere. Stiu ca la Passat mi-au scos peri albi niste vibratii pana tot asa i-am ridicat din tester un pic relanti-ul si gata. La Golful 1.0 TSI luat de nou daca nu-i puneam benzina de 100 nu suportam cum face la relanti, altii nu-si dadeau seama despre ce vorbesc. Sensibilitatea mai trebuie redusa ca-i mai sanatos pt portofel :)).
-
Coduri piese - Part numbers Golf IV&Bora
Laurentiu_LWR a postat în topic iniţiat de rudolf.s din Golf IV & Bora
Merci...macar nu vine si cu bucata de furtun... Am luat pe FEBI si SWAG... Pun unu pe tur si unul pe retur...sa vedem care e mai bun -
bogdan1809 şi-a înregistrat cont de membru
-
Am luat pe dupa amiaza masina si ramane sa o aduc din nou pe 15 decembrie, pentru ca vor sa umble la camerele fata si spate. Camera spate ar fi usor de dat jos, dar la camera fata trebuie data bara jos, plus alte cateva chestii pe acolo. Dam inainte..
-
https://imgur.com/a/RyHIhHF Cam asa se aude motorul din interior, la relanti.
-
Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)
ssergiu14 a postat în topic iniţiat de Swakra din Touareg 7P
Am observat astazi un comportament ciudat al cutiei de viteze. A functionat normal in primele 20 de minute dupa pornire (am mers usor, constant, a schimbat lin, a ajuns si uleiul la temperatura optima de functionare), iar apoi, dupa cateva minute de stat la un semafor (cu cutia in D si piciorul pe frana) a inceput sa schimbe mult mai tarziu, se tura pana pe la 2.500-2.700 si abia apoi schimba, se simtea ca parca se "chinuie", ezita. Am mai mers asa vreo 10 minute, am oprit unde aveam treaba, iar dupa 15-20 de minute cand am pornit iar, cutia a schimbat din nou bine, cum o face de obicei (pana in 2.000 de turatii). Acest comportament de schimbare in turatii mari l-am mai observat si pana acum, dar n-am putut sa-l asociez cu nimic. A mai patit/auzit cineva despre asta? Ce ma sfatuiti sa fac? -
Mersi pentru hint-uri, @dkmg33 ! Bucsele de la caseta au fost schimbate. Fiindca erau varza, iar volanul se misca liber la o franare mai "apasata" . Dar eu nu am vibratii legate de directie sau de franare, acum. Ci numai de la mersul motorului, in relanti, cu masina oprita. Cred tot mai mult ca sunt ceva probleme si dinspre esapament (montat cumva tensionat), nu doar de la tampoanele de la motor. .
