Toată activitatea
- Ultima oră
-
OBDeleven - discutii si sfaturi
it_is_me a postat în topic iniţiat de R_a_z_v_a_n din Discutii Generale
OBDELEVEN 3 se poate folosi pentru citirea valorilor dpf pentru Passat B9? -
Mașini electrice - merita sau nu?
razvancc a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Pana la cal si caruta, pentru aglomeratia urbana, exista solutii si mai simple: biciclete, trotinete etc. Ieftin, sanatos si non poluant. Dar,nah, omenirea a "evoluat". Totul trebuie sa vina acasa, iar daca e sa te deplasezi, o electrocasnica de doua tone jumate e solutia la moda pentru reducerea poluarii si salvarea pamantului -
E absolut normal. Eu patesc la parbriz, de pilda, pentru ca masina este parcata cu fata spre est, masina este incalzita de soare inainte sa apuna, dar parbrizul ramane rece, creind condens pe interior. La fel se intampla la stopurile tale, acestea sunt incalzite, aerul din interior devine mai cald decat exteriorul care se raceste repede iarna si apare condensul.
-
Industria calului și a căruței o să fie cele mai importante. Nu ai nevoie de combustibili fosili, ci doar de niște iarbă și apă de izvor. În caz de conflict global, nu o să mai existe Globul. La mașina electrică o pot pune pe soție să dea la pedale să încarce bateria.
- Astăzi
-
Florin pri şi-a înregistrat cont de membru
-
Narativul clasic, in numele sigurantei/protectiei lumea s-ar putea sa accepte cresterea costurilor pentru de a avea/exploata o masina, renunta la libertati (cum face Tesla inchiriata care nu te lasa sa mergi in anumite zone in USA), limitarea distantelor parcurse...si mai spuneti ca este conspiratie. Atentie ca acelasi drum s-a facut si-n pandemie. Masinile noi sunt suficient de nesigure si acum, in afara de faptul ca pot gresi grav pe pilot automat, daca ai incredere in el, se dovedesc si foarte dependente de niste sisteme care nu erau puse la indoiala pana acum. Aici fac referire la problema masinilor Porsche din Rusia, care au intepenit pur si simplu din cauza sistemului de securitate VTS care a pierdut legatura cu satelitii, inca nu se stie daca este bruiaj rusesc, daca cineva tras stecherul undeva la Porsche (improbabil, piata Ruseasca este f f importanta) sau alt "actor" a gasit de cuviinta sa faca o nefacuta. Ingerintele in controlul mijloacelor auto apar din ce in ce mai multe, am avut autobuzele chinezesti din Norvegia care se puteau opri daca dorea producatorul (cu SIM-uri de Romania), acum problema Porsche in Rusia. Securitate adevarata in domeniul auto nu exista, niciodata nu o sa existe. Ne uitam la industria aviatica, la bug-urile existente acolo si intelegem ca la auto nu exista nici macar 1% speranta pentru a repara eventualele probleme. Masinile vechi o sa valoreze in aur in caz de conflict global.
-
Iti multumesc din suflet !
-
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Eu inteleg aceste rationamente, dar sa privim si jumatatea goala a paharului: una este cand discutam despre un telefon si cu totul altceva cand ne referim la o masina. Una din diferentele la care ar trebui sa ne gandim este ca daca cu un telefon ar fi dificil sa ranesti grav pe cineva (nu imposibil, dar totusi ..foarte improbabil), cu o masina poti sa si.. o/mori. Adica, un atacator ar putea prelua controlul unei masini si sa faca cu ea..chestii nasoale. Pe cale de consecinta, a securiza software-ul masinii cat mai mult in ziua de astazi nu este doar o tema despre conspiratii, drepturi si lege, ci este foarte mult si despre securitate si siguranta - a celor care folosesc masina, precum si a celorlalti participanti la trafic. Masinile din ziua de astazi au tot mai multe sisteme, procesoare, senzori pentru a putea livra cat mai multa tehnologie. Ce sa vezi, tehnologia vine si cu o groaza de probleme... Nici nu mai mentionez si alte teme adiacente ca software, produs, proprietate, bani (!), etc. -
intre motor si cutie.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Vad chestia asta zilnic. Manageri fara viziune, care iau decizii cu scopul direct de a favoriza rezultate imediate, atingerea unor KPI nerealisti si evidenta "punere bine" cu "cei de mai sus". Iar dupa 2 ani, cand se trage linie, se constanta o degradare generala in afara KPI-lor masurati. Oare de ce? -
La Renault la masinile noi deja simpla scanarea se face cu plata catre fabrica a unei key corespunzatoare. In 2010 U.S. Copyright Office a statuat ca jailbreak-ul iPhone-ului este perfect legal, pentru ca dispozitivul odata cumparat devenea proprietatea utilizatorului si acesta putea dispune de el asa cum dorea. Aceasta "rule" a dus in viitor catre "Right to Repair Bill" care se aplica acum in US si EU si profita toate tarile de ea, piesele si tool-urile sunt disponibile catre service-uri independente, iar in viitor se doreste ca operatii simple ca schimbare baterie, display, etc, sa se poata realiza in regim de DIY si acces la documentatie gratuit. Este cazul ca ceva asemanator sa se impuna si pentru piata auto, Right to Repair, acces la documentatie, cataloage de piese, scanari, etc. Producatorii actuali actioneaza in sens invers, devin un univers inchis, ati citit mai sus ce face BMW, vedem ce face VAG cu erWin, Renault, etc. Mai avea Microsoft 80% costa de piata daca nu se lasa Windows-ul "lejer"? Unele companii vor cu orice pret sa dea direct cu "capul" in prag, si sunt aproape sigur ca astfel de initiative cretine sunt de la niste manageri care au promis cresteri de venit fara sa ia in considerare imaginea de ansamblu a firmei si impactul viitor, pentru ca ei oricum o sa fie plecati atunci cu primele corespunzatoare si nu-i mai intereseaza...
-
petryk1975 s-a abonat la Muzica din Golf
-
Salutare.Am o navi pe G5 și caut cabluri pentru ea.Daca cineva le are și vrea să le vândă,rog să mă contacteze.Multumesc și o zi faină.
-
poate chiar distributia
-
Acum dimineata a disparut comolet si picaturile si condensul. Am zis sa scriu aici in cazul in care altcineva se loveste de problema asta. Cei de la service mi-au zis ca intra pe garantie doar daca ajung la ei cu apa in stop si nu se duce. In rest nu acopera garantia si grupul vag a introdus asta in manual deci sunt acoperiti. Atat timp cat se face condens si dispare in 24-48 de ore atunci e normal pentru ei. Partea buna a lucrurilor e ca daca in 4 ani se arde stopul se schimba pe garantie. Dupa 4 ani e problema.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
O sa faca bani din scanari la reprezentante , ptr ca vor fi singurele care vor mai putea face Ok , atunci sa ne cumparam toti masini noi ca sa devenim sclavii unor neica nimeni atehnici cu drept de diagnoza Dupa ce iti vor lua banii de scanare vor spune ca nu stiu ce are masina , lor li se pare ok SFD2 (Schutz der Fahrzeugdiagnose 2) is the next-generation security system for Volkswagen Group vehicles, adding stronger protection for critical control modules (like those for driver assistance and autonomous driving) against unauthorized changes, requiring digital signatures for coding, adaptations, and updates, though typical service functions (like brake pad resets) often still work after an initial SFD unlock, according to Ross-Tech Wiki and diagstore.ie. Third-party diagnostic tools like OBDeleven are working on unlocking SFD2, as only the official ODIS tool could initially access it, notes OBDeleven Car Diagnostics and diagstore.ie -
Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)
tavitara a postat în topic iniţiat de Swakra din Touareg 7P
Fa-i o scanare si daca nu ai erori , este regenerarea Bine ca mi-am adus aminte si eu sa ii fac iar o scanare , am uitat complet de problema pe care am avut-o , a mers f bine masina de atunci -
Acum am observat ce ai spus Daca inainte nu era asa si acum este , clar , ceva nu a fost pus cum trebuie la loc
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Asa este ,am intanit si eu la o masina 2025 La vag se suspenda accesul la erwin : “Dear erWin User, We would like to inform you that, as of 18-12-2025, the erWin Webshop will no longer be available to private customers but exclusively to business customers.” Sunt multi factori de luat in calcul ,depinde mult de pretul de achizitie ,scopul calatoriilor ,varsa masinii…. -
Da am incercat inainte sa postez. A ramas la fel. O sa incerc pe alta masina sa vedem.
-
Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)
BadGrandpa a postat în topic iniţiat de Swakra din Touareg 7P
Probabil s-a regenerat dpf-ul -
Salut! Unde este pozitionat acest senzor G28? Pe unde am acces la el sa il schimb?
- Ieri
-
Apropos de mastermind https://youtu.be/1KKiqibOxoc
-
vezi asta si asta la min 4:50: sunt aceleasi tipuri de tampoane.
-
Buna idee, sa verific cu camera boroscopica. Numai ca ar trebui sa am pe cineva cu experienta, sa stie ce e de vazut ... Daca poti reda videoclipul pe un sistem audio mai bun, cu bass corespunzator, eventual dai si putin mai tare, vei simti exact cat e de deranjanta vibratia/zgomotul ala. Insa este ok sunetul motorului, ascultat de afara , si cu capota ridicata. Deci nu motorul e cauza vibratiilor din habitaclu, e ceva ce le permite sa se manifeste asa..
-
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
tavitavi9323 a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
Greseala mea scuze, ma puteti ajuta cu o decodare pentru WVWZZZ3CZ8P046183? Multumesc! -
Chiar tremura volanul ? Asa rau vibreaza ? Nu imi dau seama daca se aude ok sau nu , ca frecventa si zgomot in clip pare ok totusi , cam asa se aude motorul la masina asta
