Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 0 zile.
- Ultima oră
-
Am rezolvat si problema inchiderii: am schimbat placa incuietorii sofer, refacut lipituri, curatat motorasul, schimbat switchul. Masina se inchide perfect, fara erori, oglinziile functioneaza ok si interior e pus la loc.
- Astăzi
-
am mai completat lista cu retrofit-uri radare 5Q0 cu functia Rear traffic assist, radarele acum pornesc de la 15km/h modul Easy open, daca tot eram in zona respectiva, am zis sa instalez si modulul Easy open, o placere in a deschide portbagajul plin cu cumparaturi 🤩 si m-am jucat putin cu ODIS pe memorii, am facut pe passat B7 DLA american Style, asa a inceput pasiunea pentru retrofi, a fost prima mea codare pe care am facut-o la prima masina ( a parintilor Jetta 2008) pe care am si invatat cat de cat VCDS mie imi place, sunt mandru de ce am reusit pana acum la masina😁
-
@Cristi_VDa, știu că este o coincidență. Se schimbă la 4 ani potrivit celor de la Skoda și lichidul de frână la 3 ani. Cel puțin așa mi-au spus mie la vremea respectivă. Eu am mers cu O3 cu bujiile ei și lichidul de frână 6 ani și 80.000 km. Nu am făcut bine, dar probleme nu am avut. Asta se întâmpla la fosta mașină. La O4 nu aș mai avea curajul ăsta. 😂 Fiecare cu norocul lui.
-
Ulei Motor - Probleme, Discuții si consum (Golf VIII)
dercos a postat în topic iniţiat de PIEDONE WSP din Golf VIII
Daca faci mai mult de 15000km intre revizii, vei completa. -
VW Golf VI - 1.6 mpi DSG - a new adventure
Cosmin ZKG a postat în topic iniţiat de Cosmin ZKG din Masina mea
La fel ca și până acum, micul citadin își face treaba și astfel am ajuns la 70,000 km împreună, de curând ajungând la borna 205,000 km. Am schimbat și uleiul și filtrele, mergând pe Liqui Moly împreună cu filtrele de la Mahle. Pe lângă ele s-a mai schimbat și un furtunaș buclucaș. Drumuri bune și frumoase! -
Ulei Motor - Probleme, Discuții si consum (Golf VIII)
vasicri a postat în topic iniţiat de PIEDONE WSP din Golf VIII
Eu folosesc la Toyota Corolla 0W20 și nu am completat între schimburi niciodată în 200.000 km. Sper sa nu regret că o schimb cu un Golf 8 :)). -
Te asigur ca chestia cu iesitul din garantie in acelasi timp este doar o coincidenta. Contraexemplul meu la exemplul tau este ca eu la fosta O2 1.4 TSI le-am inlocuit la: 1) 4 ani, 27580 km, NGK PZFR6R, Longlife 302.76 RON (67.79 EUR la cursul zilei - aprilie 2016) 2) 5 ani, 50060 km, NGK PZFR6R, Longlife 441.00 RON (89.55 EUR la cursul zilei - aprilie 2021) Masina a fost in garantie doar 2 ani. Si la vremea aceea unii care mergeau mai mult au comentat ca au mers 80000 km sau cam asa dar nu le-au inlocuit pentru ca nu aveau anii. Deci pareri si pareri.
-
Frâne - Probele & Discuții - Golf VIII
Ionut Catrinoiu a postat în topic iniţiat de Kalikantaros din Golf VIII
Salut, până la urmă ce plăcuțe ai pus? Eu sunt la al doilea schimb cu plăcuțe OEM, achiziționate din reprezentanta, montate tot la ei și scârțâie ca la nebuni. Cele “de fabrică” nu au scârțâit niciodată. -
VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts
ph13xlv a postat în topic iniţiat de Kostas din Intrebari Frecvente
Salutare! Decodare, va rog frumos! WVWZZZ3CZLE008462 -
Electronic Parking Brake (Frana De Mana) si Auto-Hold
F l o r i n a postat în topic iniţiat de Mama Omide din Passat B6
Interfata utilizata este originala? -
O intreaga discutie cu aceste bujii, eu am pus Bosch. Dupa vreo 20k km nu sughite nimic. Am mai postat, la 1.5TSI ai cam 3 variante: originale cu cod VAG care sunt produse de NGK, NGK si Bosch. Chiar si site-ul lor indica acest lucru. Daca cele produse de NGK aftermarket sunt de aceeasi calitate cu cele originale nu stiu, la alte piese stiu sigur ca anumiti producatori au linii separate pt OEM si Aftermarket chiar daca in sine este acelasi produs.
-
@cristi511 Te cred. Pana la urma departe de noi sa ajungem sa fim vreodata multumiti. E in firea omului, asa suntem construiti, niciodata nu o sa fim satisfacuti pana la capat si ne vom dori intotdeauna mai mult. Daca ne-am permite un Roma de 300 000 eur sunt sigur ca am visa la un LaFerrari de 3 000 000 eur si tot asa. De multe ori facem alegeri pe care le consideram "aducatoare de fericire" desi cu un bun te obisnuiesti foarte repede si fericirea este de moment, eu personal m-am plictisit destul de repede de toate masinile, intotdeauna mi-am dorit sa experimentez cat mai multe si cat mai diferite. Fiind pasionati, noi vedem masina ca fiind ceva mai mult decat un mijloc de transport care te duce din punctul A in punctul B, un fier care mananca bani si atunci cand sta pe loc, dar daca stai sa te gandesti, cam la asta se rezuma. Totusi, daca asta ne face fericiti, atunci nu conteaza parerea nimanui. E misto Alfa, are prestigiu, e frumoasa, interioare sexi, "noroc" ca se strica multe repede si mananc si io o paine. 😄 Glumesc, bineinteles, pana la urma toate modelele noi se strica foarte repede din pacate, sunt construite intentionat in asa fel. Piata pieselor auto este in continua crestere exponentiala, iar reprezentantele, dealerii privati si garajele de reparatii private se inmultesc in fiecare zi, cel putin in UK dar sunt convins ca si in restul tarilor, cererea este foarte mare, (chiar daca inflatia e de vreo 38% comparativ cu acum 10 ani) pana la urma e un lucru bun, economia creste, apar locuri de munca si tara se dezvolta. Managerul regional mi-s spus ca toate Alfele vor fi electrice din 2027, trist. 😌
-
Nu spun eu . Sunt informatii oficiale disponibile pe net . OE = piesa originala Vezi link-ul atasat pr detalii
-
Nu conteaza locul unde se produc , OE sunt cele care se folosesc pe linia de asamblare a masinii indiferent de producator si locul unde au fost fabricate
-
@EEXCALADE Plauzibil ceea ce spui pentru că e logic. Un produs, o componentă, ale unei mașini sunt proiectate de fabrică dar ce știu eu este că fabrica NU produce toate piesele sau subansamblele la fața locului. Nici nu ar avea cum. Roțile, cauciucurile, farurile, geamurile, fețele de uși, și multe altele... Ori, astea sunt OEM sau OE? Întrebarea e retorică pentru că am înțeles explicația și logica ei. Singurele piese care se fac 100% în fabrică, OE și OEM, sunt elementele de caroserie care se pun pe mașină înainte de a intra la vopsit, pentru că sunt debitate acolo.
-
Hai sa ti dau răspunsul sincer: n-am avut bani de x3 nou cu ce imi doream Faptul ca dupa ce am luat aro italian am descoperit ce miscare senzationala am facut (din prostie/noroc) e doar consecinta necumpararii bavarezei. Lumina mi s-a aprins dupa. Ca sa iti faci o idee, am vandut a4 si c-ul in 2 saptamani cand mi s-a pus pata. Deci...nebunia are multe forme. 😉
-
Am verificat mufa de la becul brichetei, nu vine curent pe ea, am desfăcut nu văd niciun fir care să fie rupt sau întrerupt.
-
OEM stands for original equipment manufacturer. OE stands for original equipment. OE parts are the components of the vehicle as it's made in the factory – all of the original parts that the car was first built with. https://www.autokarma.ro/oe-oem-sau-aftermarket
-
OE si AM sunt produse (piese) OEM este producatorul (fabrica). OE este produs doar de OEM (unul sau mai multi producatori) AM este produs atat de OEM (de obicei cu alte tolerante si cerinte de QA) sau sub licenta de un 3rd party. Fosesti produse AM cand fie cand: - te intereseaza pretul (cele mai multe cazuri) - vrei mai multa performanta/produsul OE (echipare initiala uneori) e de kko (cost reduction).
-
@zidanne Și totuși care ar fi diferența? @Xman_ghio A explicat, însă manufacturer ăsta e un pic neclar. Adică se fac piese sub licență și verificate de o firmă producătoare de mașini și piese care nu sunt verificate de acea firmă producătoare de mașini? Dacă nu sunt verificate, de ce ar alege acea firmă producătoare să le folosească ori să le recomande? Sau o reprezentanță?
-
@Gabriel*77 OE Original Equipment OEM Original Equipment Manufacturer AM AfterMarket
-
@Cristi_V Da, bujiile se înlocuiesc la 4 ani. Exact când iese din garanție. 🤣 Precizez că eu la fosta O3 nu le-am schimbat deloc, nici bujiile și nici lichidul de frână (nu știu dacă am făcut bine, dar acum nu mai gândesc așa) însă mașina nu mi-a făcut niciodată probleme. Nici la pornire, nici la frânare indiferent de anotimp. Asta vizavi de problemele apărute după 4 ani. Posibil să da, posibil să nu. În cazul meu, nu, dar orice e posibil. @Xman_ghio Sunt aspecte tehnice și detalii pe care mulți nu le cunosc, eu fac parte din cei care nu le cunosc, însă dacă-mi sunt înlocuite și montate la ei, recomandate de producător și piese la care ei îmi dau garanție, contează că e OE sau OEM? Ce vine din fabrică sau piese din aceleași loturi, ori de la același producător, este de calitate. Sau cel puțin așa se vrea a fi. Din ce mi-au spus și mie cei de la reprezentanța la care @Cristi_V și-a făcut revizia, ei lucrează doar cu piese de origine. Acum că sunt OE sau OEM... naiba știe.
-
Inteleg ca masina are 4 ani si e inclus in planul de service. Totusi, o vad doar ca pe o risipa, la rulajul asta puteai merge cu ele inca muuult timp.
-
@dercosBujiile se inlocuiesc la 60000 km sau la 4 ani. Am intrebat, "d-le chiar trebuie inlocuite la doar 27000 km?" Raspunsul a fost "faceti cum doriti dar s-a constatat ca dupa 4 ani pot aprea probleme". Am intrebat ca sa ma aflu in treaba pentru ca raspunsul este de fapt chiar in recomandarea de schimbare. Surpriza mea este ca lichidul de frana se schimba prima data la 4 ani si nu la 3 cum eram obisnuit. @Gabriel*77 Si eu le tineam la boxa iar apoi mergeam cu ele la un service de cartier dar mai destept sa le monteze insa in 2020 am renuntat. M-am boierit 😃! Am uitat sa spun, inca de la inceput m-au intrebat daca doresc interval de service fix sau variabil.
-
OE = original equipment (adica bujii facute de NGK sub licenta si cu verificarile VAG) OEM = original equipment manufacturer (adica bujii facute de NGK, dar care nu sunt licentiate si verificate de VAG). Teoretic pot fi la fel; practic pot sa fie la fel cu OE dar pot sa si difere. La bujii nu mi-as bate capul, dar la un EGR sau o distributie…