Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 7 zile.
- Ultima oră
-
Salut. Am schimbat recent bucșele, pivoți, etc. pe puntea față, anvelopele și la geometrie mi-a zis că ar trebui sa schimb șuruburile de pe spate că nu le pot desface.Ei ar recomanda schimbarea completă, nu doar șuruburi. Dar am observat că pe față a rămas un unghi nereglat, cu eroare mult mai mare față de spate. Pentru spate, la valorile actuale, este necesar să intervin asupra suspensiei sau nu este o problema depășirea aceea minoră. Pentru față, valoarea caster, este nevoie să schimb service-ul unde fac geometria?
-
Un coleg de muncă electronist.Am dat farul jos, crezând că trebuie sa schimb motorașul si am vazut firul rupt.A schimbat și un condensator ,portocaliu și rotund, care era pe acel fir.
- Astăzi
-
Sunt similare, dar nu e acelasi tip de tampon. Oricum, principiul de functionare este acelasi. Daca as avea o rampa, as putea verifica mai bine starea tampoanelor. Dar pentru asta am fost deja la un mecanic, care imi spune ca nu vede hibe la tampoanele motorului.. Mai ramane doar sa le schimb, la nimereala, sa vad daca ele sunt hiba. Dar e cam scumpa testarea asta ...
-
Am să pun și primul consum cu noua mașină. Diferență mare la consum nu simt, 0.2, maxim 0.5 l la %, a fost o surpriză pentru mine. Belgrad - Timișoara, 2 persoane cu bagaje relativ ușoare. Cu vechea mașină pe același traseu 5,6 - 5,7 %.
-
Probleme tehnice specifice Octavia 4
andrei_221 a postat în topic iniţiat de cristi511 din Octavia 4
gasesti la dezmembrari sau piese noi https://www.cars-equipment.com/en/shop/cameras-parts/ -
OBDeleven - discutii si sfaturi
andrei_221 a postat în topic iniţiat de R_a_z_v_a_n din Discutii Generale
da merge. pentru diagnoza /citire parametrii e suficienta varianta free care vine cu interfata OBD11 3. doar pentru codari iti trebuie credite -
Nu cred asta. Fiindca si inainte avea ceva zgomote, dar nu vibratii. Am gasit bucsele de la cadrul motor cam obosite. Dupa inlocuirea lor, posibil sa fi aparut vibratiile transmise spre caroserie. Adica au fost scoase in evidenta problemele de la tampoanele de motor, zic eu. Asta e chiar exagerata. Motorul merge foarte rotund, am mai scris asta. Ascultat de afara, zici ca e benzinar (ma rog, pe aproape). Trage bine, porneste frumos, nu are zgomote aiurea la pornire, deci nici vorba de distributie aiurea ...
-
Bună seara! Am revenit cu rezultatul final al testului de noxe! Rezultatul pozitiv după curățarea injectoarelor la.o firma de profil din Iași! Trei dintre ele nu funcționau normal, erau parțial blocate! Aceasta a fost problema la mine. Mulțumesc din inima dl. lupo_bv pentru implicare si datele puse la dispoziție! Sărbători fericite tuturor!
-
OBDeleven - discutii si sfaturi
it_is_me a postat în topic iniţiat de R_a_z_v_a_n din Discutii Generale
dar poti citi datele pentru DPF? Iar pentru citirea dpf iti trebuie softul platit sau e suficienta varianta free? -
OBDeleven - discutii si sfaturi
sandumbogdan a postat în topic iniţiat de R_a_z_v_a_n din Discutii Generale
Eu ma conectez si cu OBD Eleven 2 la Passat B9 dar nu ma lasa sa salvez nimic, se pare ca toate modulele sunt protejate la scriere. La citire insa pot sa citesc majoritatea informatiilor fara probleme. -
OBDeleven - discutii si sfaturi
it_is_me a postat în topic iniţiat de R_a_z_v_a_n din Discutii Generale
OBDELEVEN 3 se poate folosi pentru citirea valorilor dpf pentru Passat B9? -
Mașini electrice - merita sau nu?
razvancc a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Pana la cal si caruta, pentru aglomeratia urbana, exista solutii si mai simple: biciclete, trotinete etc. Ieftin, sanatos si non poluant. Dar,nah, omenirea a "evoluat". Totul trebuie sa vina acasa, iar daca e sa te deplasezi, o electrocasnica de doua tone jumate e solutia la moda pentru reducerea poluarii si salvarea pamantului -
E absolut normal. Eu patesc la parbriz, de pilda, pentru ca masina este parcata cu fata spre est, masina este incalzita de soare inainte sa apuna, dar parbrizul ramane rece, creind condens pe interior. La fel se intampla la stopurile tale, acestea sunt incalzite, aerul din interior devine mai cald decat exteriorul care se raceste repede iarna si apare condensul.
-
Industria calului și a căruței o să fie cele mai importante. Nu ai nevoie de combustibili fosili, ci doar de niște iarbă și apă de izvor. În caz de conflict global, nu o să mai existe Globul. La mașina electrică o pot pune pe soție să dea la pedale să încarce bateria.
-
Editare/Modificare instrument cluster VW Golf 4 si Passat B5
BH21DTI a postat în topic iniţiat de ioanidis84 din Tuning si alte modificari
am citit acum cu eeprom si am salvat data-u, pot sa ti-l trimit sa te uiti peste el? ceasurile sunt immo 3 cred ca merge needle sweep facut pe ele? -
Narativul clasic, in numele sigurantei/protectiei lumea s-ar putea sa accepte cresterea costurilor pentru de a avea/exploata o masina, renunta la libertati (cum face Tesla inchiriata care nu te lasa sa mergi in anumite zone in USA), limitarea distantelor parcurse...si mai spuneti ca este conspiratie. Atentie ca acelasi drum s-a facut si-n pandemie. Masinile noi sunt suficient de nesigure si acum, in afara de faptul ca pot gresi grav pe pilot automat, daca ai incredere in el, se dovedesc si foarte dependente de niste sisteme care nu erau puse la indoiala pana acum. Aici fac referire la problema masinilor Porsche din Rusia, care au intepenit pur si simplu din cauza sistemului de securitate VTS care a pierdut legatura cu satelitii, inca nu se stie daca este bruiaj rusesc, daca cineva tras stecherul undeva la Porsche (improbabil, piata Ruseasca este f f importanta) sau alt "actor" a gasit de cuviinta sa faca o nefacuta. Ingerintele in controlul mijloacelor auto apar din ce in ce mai multe, am avut autobuzele chinezesti din Norvegia care se puteau opri daca dorea producatorul (cu SIM-uri de Romania), acum problema Porsche in Rusia. Securitate adevarata in domeniul auto nu exista, niciodata nu o sa existe. Ne uitam la industria aviatica, la bug-urile existente acolo si intelegem ca la auto nu exista nici macar 1% speranta pentru a repara eventualele probleme. Masinile vechi o sa valoreze in aur in caz de conflict global.
-
Iti multumesc din suflet !
-
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Eu inteleg aceste rationamente, dar sa privim si jumatatea goala a paharului: una este cand discutam despre un telefon si cu totul altceva cand ne referim la o masina. Una din diferentele la care ar trebui sa ne gandim este ca daca cu un telefon ar fi dificil sa ranesti grav pe cineva (nu imposibil, dar totusi ..foarte improbabil), cu o masina poti sa si.. o/mori. Adica, un atacator ar putea prelua controlul unei masini si sa faca cu ea..chestii nasoale. Pe cale de consecinta, a securiza software-ul masinii cat mai mult in ziua de astazi nu este doar o tema despre conspiratii, drepturi si lege, ci este foarte mult si despre securitate si siguranta - a celor care folosesc masina, precum si a celorlalti participanti la trafic. Masinile din ziua de astazi au tot mai multe sisteme, procesoare, senzori pentru a putea livra cat mai multa tehnologie. Ce sa vezi, tehnologia vine si cu o groaza de probleme... Nici nu mai mentionez si alte teme adiacente ca software, produs, proprietate, bani (!), etc. -
intre motor si cutie.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Vad chestia asta zilnic. Manageri fara viziune, care iau decizii cu scopul direct de a favoriza rezultate imediate, atingerea unor KPI nerealisti si evidenta "punere bine" cu "cei de mai sus". Iar dupa 2 ani, cand se trage linie, se constanta o degradare generala in afara KPI-lor masurati. Oare de ce? -
La Renault la masinile noi deja simpla scanarea se face cu plata catre fabrica a unei key corespunzatoare. In 2010 U.S. Copyright Office a statuat ca jailbreak-ul iPhone-ului este perfect legal, pentru ca dispozitivul odata cumparat devenea proprietatea utilizatorului si acesta putea dispune de el asa cum dorea. Aceasta "rule" a dus in viitor catre "Right to Repair Bill" care se aplica acum in US si EU si profita toate tarile de ea, piesele si tool-urile sunt disponibile catre service-uri independente, iar in viitor se doreste ca operatii simple ca schimbare baterie, display, etc, sa se poata realiza in regim de DIY si acces la documentatie gratuit. Este cazul ca ceva asemanator sa se impuna si pentru piata auto, Right to Repair, acces la documentatie, cataloage de piese, scanari, etc. Producatorii actuali actioneaza in sens invers, devin un univers inchis, ati citit mai sus ce face BMW, vedem ce face VAG cu erWin, Renault, etc. Mai avea Microsoft 80% costa de piata daca nu se lasa Windows-ul "lejer"? Unele companii vor cu orice pret sa dea direct cu "capul" in prag, si sunt aproape sigur ca astfel de initiative cretine sunt de la niste manageri care au promis cresteri de venit fara sa ia in considerare imaginea de ansamblu a firmei si impactul viitor, pentru ca ei oricum o sa fie plecati atunci cu primele corespunzatoare si nu-i mai intereseaza...
-
Salutare.Am o navi pe G5 și caut cabluri pentru ea.Daca cineva le are și vrea să le vândă,rog să mă contacteze.Multumesc și o zi faină.
-
poate chiar distributia
-
Acum dimineata a disparut comolet si picaturile si condensul. Am zis sa scriu aici in cazul in care altcineva se loveste de problema asta. Cei de la service mi-au zis ca intra pe garantie doar daca ajung la ei cu apa in stop si nu se duce. In rest nu acopera garantia si grupul vag a introdus asta in manual deci sunt acoperiti. Atat timp cat se face condens si dispare in 24-48 de ore atunci e normal pentru ei. Partea buna a lucrurilor e ca daca in 4 ani se arde stopul se schimba pe garantie. Dupa 4 ani e problema.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
O sa faca bani din scanari la reprezentante , ptr ca vor fi singurele care vor mai putea face Ok , atunci sa ne cumparam toti masini noi ca sa devenim sclavii unor neica nimeni atehnici cu drept de diagnoza Dupa ce iti vor lua banii de scanare vor spune ca nu stiu ce are masina , lor li se pare ok SFD2 (Schutz der Fahrzeugdiagnose 2) is the next-generation security system for Volkswagen Group vehicles, adding stronger protection for critical control modules (like those for driver assistance and autonomous driving) against unauthorized changes, requiring digital signatures for coding, adaptations, and updates, though typical service functions (like brake pad resets) often still work after an initial SFD unlock, according to Ross-Tech Wiki and diagstore.ie. Third-party diagnostic tools like OBDeleven are working on unlocking SFD2, as only the official ODIS tool could initially access it, notes OBDeleven Car Diagnostics and diagstore.ie
