Conţinut nou
Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 2 zile.
- Ultima oră
-
Mașini electrice - merita sau nu?
CristiALF a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Zici bine. La noi nu prea merge cu vorba buna, cei care asculta de ea au inteles de multa vreme, nu ei sunt problema. Cu restul (multi) e problema, ii doare-n ..cot ca polueaza si se otravesc si pe ei si pe noi. La fel cum ii doare in cot cand arunca tigara pe geam, mizeria pe jos sau opresc pe bulevard pe banda 1 si pun avariile blocand tot traficul. Cu astia nu merge cu vorba buna pentru ca sa ma ierte D-zeu, au un grad de nesimtire "sky's the limit". Drept urmare eu unul i-as arde (dar rau) la buzunar pe unde i-as prinde: ai aruncat tigara pe geam? Nu e bai, scoate 5000 lei amenda si arunc-o si pe doua sa iti iau 10.000 lei. Ai blocat banda ca "stai dAcat 5 minute" ? Super, mai da-mi 5000 lei si stai pe bara 30 zile. Esti recidivist in primul an? Suuuuperr!, baga x 2. Ai parcat ca bizonu' si ai blocat intersectia/tramvaiul/pe colt, la fel, te ard de nu te vezi. Ai masina E (- infinit) ca iti place tie , trece itp-ul ok te las, dar platesti nene, pentru ca tigaia ta polueaza. Eu cand am vazut saptamana trecuta ce impozite de 2 bani platesc cei care polueaza fata de masinile noi, am crezut ca nu vad bine. Asta dupa ce in urma cu luni de zile se bateau in declaratii "poluatorul va plati" si alte minciuni. Evident, Statul ca un jepcar nenorocit, era de asteptat ca vrea sa mulga de la cat mai multi, am crezut ca poate poate se indreapta ceva - ti-ai gasit.. -
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
@Dolfintocmai asta e problema de fond. Faptul ca masinile NU sunt ok dpdv mecanic. De ce? Asta e o discutie lunga, care incepe si se termina cu "ne descurcam". Dar vedem si pe forum o gramada de exemple de "scurtaturi" cautate si executate. Pana una alta, in timp ce noi discutam aici in contradictoriu despre "cine ce face", pe strazi e plin de cazane mai noi sau mai vechi. Desigur ca pot gresi sau, mai clar, desigur ca pot accepta o parere diferita dar corect argumentata. Dar pana cand o primesc, cred ca solutia imediata trebuie sa fie " o bâtă lunga". Cu romanii nu merge cu vorba buna/frumoasa. Niciun moment nu am vazut sa fi venit din directia societatii civile, cel putin din zona organizatiilor de tipul cluburi auto, a unor propuneri reale, propuneri corecte, echitabile si reale pentru problema impozitului auto sau a taxei de poluare(indiferent de forma ei). Plus ca, in esenta, orice taxa penalizeaza o libertate. Dar nici ca in Vestul salbatic nu se poate...doar zic. - Astăzi
-
Asa se ajunge la totalitarism, "sa interzicem", "sa taxam", "noi suntem mai egali fata de altii"..."n-ai bani nu ti-e foame"...etc. Nu faceti altceva decat sa picati pe narativul statului care are un singur scop, sa spolieze cetateanul cu taxe, impozite, iar voi ajungeti sa si cereti asta, si stiti cum este cu groapa sapata altuia. Albanezii sunt foarte bine, nu le mai plangeti de mila, acolo este patria Mercedes-urilor, nu esti om realizat cat de cat daca nu ai un Mercedes, iar pe litoralul lor este mai civilizat ca la noi. Nefiind in UE au fost oarecum protejati de "regulile" impuse politic. Este suficient daca masinile ar fi in conditiile tehnice bune si s-ar incadra in normele pentru care au fost omologate, deci ITP facute corect (si este tot mai greu de "uns"). Un ex. bun este aproape, in Elvetia, ati vazut ce vechituri sunt pe acolo, atat timp cat sunt in stare "buna tehnic" n-ai nici o problema. Intre timp in Germania:
-
Mașini electrice - merita sau nu?
tavitara a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Doar nu a crezut cineva ca modificarea asta este ptr reducerea poluarii ? Care sunt cele mai multe masini pe piata ? Motoarele mici 1.6 ~ 2.0 Ok , aici crestem procentual cel mai mult , de la multi luam putin si rezulta castig maxim , sa isi permita toti de la tara sa il plateasca si ei In plus hibridele care in Bucuresti aveau reducere maxima dar la noi de exemplu nu mai aveau demult reducere , vor fi toate la cost de termica Dar ca sa aruncam praf in ochi punem o formula de calcul care sa puna ceva diferenta acolo intre norme , de forma -
Cu 500 kg permanent in portbagaj , nu oricum
-
Tu cu Sharanul ai sub 8 la 180kmh ?
-
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Doar asta ar rezolva mult din problema poluarii ,dar din pacate nu vrea nimeni itp-uri si rar-uri pe bune .(ma refer la autoritati) -
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Uite, pe langa propunerile pe care le-am facut anterior mai am una: Pentru PF -> nu platesti impozit dar pentru reinoirea ITP-ului sa facem dovada plantarii a suficienti copaci cat sa acoperim poluarea produsa. Aia se calculeaza relativ usor, (nr km*grame/km)/indice norma de poluare. Pt e3/e4/e5 facem E6*un coef poluare clar, stabilit prin lege si care nu se schimba lunar. Ramane sa luam bani doar de la PJ. Apoi, sa raspund punctual: 1. Da si nu. Cunosc n persoane care tin de niste masini vechi dar "de lux" doar pt ca acum nu ar avea bani de modelul echivalent si sa mearga in ceva low cost/normal le pute 2. Probabil ca exista posibilitatea astea in afara UE. Opinez insa ca ar fi o chetulala mare raportata la valoare masinii 3. Iar nu pot sa fiu de acord cu afirmatia ta. In general, in umila-mi parere, impozitul nu se calculeaza raportat la nivelul de trai. In acelasi timp, nivelul de trai, statistic, nu e chiar rau in Romania. Dar mie nu mi se pare corect sa platesc practic acelasi impozit ca unul care merge cu un e3. Diferenta, inainte de toate, e ca el poate sa stea in spatele meu la semafor sau la drum, eu insa nu pot. Sunt totusi curios cum ar trebui abordata situatia, din punctul tau de vedere. Nu am vazut decat comentarii generale, in special la adresa alora care zic ca poluatorii trebuie taxati suplimentar. Si da, eu cred ca poluatorii trebuie taxati suplimentar. -
Pune un consum la 180kmh si daca ai consum sub 8% iti trimit €20.
-
Ps: il am din 2005. Multicel huh? Masina asta nu vede 8% nici in oras :)))) Gaesti octavia tour cu motor ALH cred ca pana in 2008 daca nu ma înșel. Dar nah, e skoda, vb aia.
-
Alh nu are 6 trepte si ar consuma mai multicel la viteza aia. Galaxyul 1.9tdi pe care il folosesc acum a inlocuit alt galaxy (2.0tdi acela). Maşinile astea douǎ fac fac 6-9000km/lunǎ fiecare in regim de autobahn si cu cate 4-5persoane in ele. Sunt motoare durabile. Ambele masini au fost cumparate anul trecut pe la aproape 300,000km. Facut TÜV, schimbat distribuție şi revizie si puse la treabǎ.
-
Posesor de 2.5 nu, doar de motor fiabil. Atunci ia ALH, aa stai, nu au pe passat Mai serios vorbind, personal nu as alege niciuna din astea pt masina cu care sa faci drumuri lungi si pe care chiar sa te bazezi. Oricat as slavi eu alh-ul meu, la sfarsitul zilei e o masina veche de 25 de ani, b5.5 nu e mult mai tinerel. Exemplu: alh-ul nu m-a lasat in drum nicaieri, dar: o data a picat maf-ul, noroc ca eram la 100km, am scos mufa din el si aia a fost. Cedase ciudat, in sensul ca oscila intre 2 valori si tot deschidea si inchidea egr ca si o consecință si mergea in șuturi. A 2-a oara era nevasta in Germania(culmea) si imi zice ca e balta sub golf...si acolo știi cum e cu mizeria pe asfalt. Se curata, dar factura ti se face pe numele tau. Asa ca am pus masina direct pe șlep, fara sa mai stau la discuții. Sigur am iesit mai ieftin decat sa platesc statul german sa curete asfaltul. S-a dovedit a fi un set de garnituri de la pompa de injecție care pe bosch originale au costat TOATE 40 de ron. Pt 40 ron riscam sa raman si in drum si bun de plata. Retroactiv vorbind, puteam sa vin cu kitul pe avion si o sa o repar in fata casei, ca wizzul era mai ieftin decat un taxi pana la aeroport, dar nu știam exact ce ma așteaptă. Acasa am vazut exact care e problema si am rezolvato in 60min, cu tot cu modificat o tubulara ca sa dau jos surubul ala triunghiular. Probabil ajungea acasa(1200km) si pe roti, pt ca am vazut acasa ca la cald nu mai picura deloc, dar de ce da risti.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
Cristian a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Suntem deja noua Albania a Europei. In Bucuresti cam 80% din oameni au masina, chiar si cei care obisnuiau sa mearga acum cativa ani cu transportul in comun. Problema e ca sunt foarte multe masini vechi sau foarte vechi, care polueaza foarte mult. Nu vreau sa vorbesc despre cat costa masinile alea, ca nu vreau sa jignesc pe nimeni, insa atunci cand iti cumperi o masina, trebuie sa iti asumi si ca trebuie sa fie in parametrii de poluare sau siguranta ca atunci cand era noua, nu sa iei ITP-ul cu o atentie in plic. Eu as impune zone de restrictie pentru masinile care sunt mai jos de Euro 4 si taxe pentru masini Euro 4,5 si 6. Singurele care ar trebui exceptate de la taxa de intrare in acea zona ar trebui sa fie cele electrice. -
Am testat astazi releul dupa niste tutoriale de pe net, am alimentat bobina pe pinii 86 si 85, iar pe pinii 30 si 87 aveam continuitate.Am zis ca releul este ok in teorie, dar problema apare daca il tin mai multe secunde conectat la o baterie de 9 volti, nu mai exista continuitate si releul nu mai face clic, fenomenul apare doar daca deconectez bateria si o reconectez.L am desfacut si nu se mai produce acel fenomen electro magnetic cand bobina este alimentata, dar la o vreme isi revine, asta dupa cateva minute.Am testat cu alt releu la fel, masina are 2 relee cu numarul 53, si celalalt merge perfect normal.Adica daca las bobina alimentata cateva minute, si apoi o deconectez, inchide si deschide corect.Nu stiu daca m am exprimat corect, si nu stiu daca testul l am efectuat corect in vederea stabilirii verdictului.
-
De ce zici asta? Cat trebuia sa fie impozitul pt Euro 3 de ex, raportat la nivelul de trai? Plus ca nu vad rostul ca schimbarea masinilor sa fie fortata prin taxe si impozite. 1. cine poate isi ia oricum masina mai noua. Sunt extrem de putini care tin cu dintii de masinile vechi. 2. Daca pe tine ca stat ai grija poluarii, de ce nu ma lasi sa fac Golful Euro 3 in Euro 4 sau chiar 5? Ah...pt ca te intereseaza doar castigul financiar nu partea de mediu. 3. fa economia sa mearga si pariu ca tot mai multi (majoritatea) isi vor schimba masinile pt ca nu am vazut pana acum roman cu niscaiva bani sa stea cu o caruta de masina.
-
Nu ma intereseaza sa fie WOW, ma intereseaza consumul la vitezele autostrǎzii si fiabilitatea motoarelor. Asta daca mai e vreun posesor de 2.5tdi pe aici… tot caut detalii despre 2.5tdi si ori nu imi arata Google ori nu stiu eu sa caut…
-
Upgrade volan T6 Multivan
Das Mechanikus a postat în topic iniţiat de Das Mechanikus din VW T4, T5 & T6
Se mai poate domnul Florin sa primesc acele codari? După ce am schimbat volanul nici celelalte comenzi nu mai functioneaza toate. Gen volumul media functioneaza pe alte butoane, altele deloc... Oare nu sunt compatibile comenzile sau se poate rezolva si asta prin codarea respectiva ? -
Da,merge. Au si astea probleme cu displayul.
-
Mașini electrice - merita sau nu?
cristi511 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Am verificat si eu acum pe un site care simuleaza impozitul pentru 2026. E fix cum spui tu. Usor usor ajungem urmatoarea Albania a Europei. Mai multe nu zic pentru ca nu are rost. -
Mașini electrice - merita sau nu?
EEXCALADE a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
Da,daca se implementeaza asa …nu mai e niciun avantaj la mild sau hybrid . In rest sunt avantaje pentru non euro ,euro 1-2-3 la un motor de 2.0 ,diferenta dintre euro 6 si non euro va fi de 50 lei -
Mașini electrice - merita sau nu?
acidone77 a postat în topic iniţiat de Retzius din Modele Electrice
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/cresc-taxele-pentru-soferi-impozitul-pe-masinile-hibrid-ar-urma-sa-fie-majorat-masiv-si-vehiculele-electrice-sunt-vizate-3518235 -
4 axe (doua pe fiecare chiulasa)
-
Un om normal ar zice 1.9. Avand in vedere ca ambele au probleme la ceva, as alege V6-le ca e mai wow, insa are 2 axe cu came, deci cost dublu cand e sa pice Din cate retin toate au probleme cu axele cu came. Un ulei schimbat mai des poate sa ajute.
-
Este posibil sa nu fie senzor ,nu sunt convins că-i acesta Pe tester scrie senzor temperatură gaze recirculate 2 cu valoarea de 2.222 °c, deci nu-i pe dpf? Poate este pe egr sau pe lângă!, știe cineva?
