Jump to content

Conţinut nou

Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 5 zile.

Acest flux se actualizează automat

  1. Ultima oră
  2. CristiALF

    Golf Alltrack 1.8 TSI

    Nebanuite sunt caile Domnului..🤣 Bucuros sa te intalnesc @lambda_dryver ! 👍 Nici albastrica ta nu ramane o anonima !🤭
  3. Astăzi
  4. Doomy

    Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer

    Nu pot sa cred ca au trecut peste 3 luni de la ultima postare ... . Anul asta s-a dovedit mai aglomerat profesional decat am prevazut asa ca mai bine revin mai tarziu decat niciodata. Pot sa zic ca 2025 s-a dovedit a fi un an plin de schimbari. Concediul din Grecia de anul acesta a fost unul de relaxare .....nu a fost chiar o luna dar a fost de 23 zile , am decis impreuna cu sotia ca anul asta sa fie mai pe relaxare decat pe explorare . Zis si facut ..... Am ales ca destinatie Lefkada , din mai multe motive , dar principalul a fost pentru ca deja suntem familiari cu insula si cu toate puntele de interes . Am plecat din Ro intr-o zi de Joi seara pe la 10:00 PM , am luat-o spre Calafat , am evitat Giurgiu datorita cozilor mari , nu am vrut sa risc nici un minut de stat in coloana....mai ales la inceput de concediu. A fost o decizie extraordinar de buna , practic in afara de Craiova tot drumul fie e autostrada fie drum express sau european . Asa ca viteza medie a fost mare noaptea fiind foarte liber. In Craiova am intrat dupa miezul noptii asa ca nu a fost rau traficul. La pod la Calafat l-am trezit pe operator la cabina de bilete , apoi prin Bulgaria , zona Montana a fost plina de curbe, vreo-o 50 km cat am trecut muntii , dar cu mers incet, faza lunga aproape tot timpul, nu au fost deloc probleme drumul liber si fara incidente . Am oprit langa Sofia la un shell, nu mai mult de 10 min sa fac plinul ca ajunsese rezervorul la jumatate, in masina se dormea la greu asa ca miscarea a fost rapida. Si uite asa 9 ore mai tarziu deja eram intrati in Grecia ..... Am facut o oprire rapida mai sus sa curat parbrizul de toate insectele acumulate in timpul noptii. Apoi pentru ca deja era ora de mic dejun am oprit la Olympus Plazza dupa ce am trecut de Salonic , loc familiar pentru noi in toate deplasarile noastre folosit : Autostrada a fost surprinzator de pustie , erau cateva masini ratacite dar nimic deranjant , am putut sa mentin viteza pe pilot constanta si pentru zeci de kilometrii ambreiajul nici nu era folosit. Revizia de dinaintea concediului si-a spus cuvantul , la 37grade afara pe pilot la 105 km/h uleiul fluctua intre 86 si 90grade depinde de cat de inclinata era autostrada. De aici , urmatoarea oprire a fost Shellul de pe insula in Lefkada unde am alimentat full pentru a pregati exploratorul de drumurile care vor urma. Drumul de dus a fost iar un record la consum .....6.8 pe bord ....probabil un 7% la pompa . In conditiile in care masina era plina + Portbagajul Thule care era cam 25% plin. Si uite asa am ajuns cu bine la cazare : locul meu de parcare favorit sub un maslin de 1700 ani ....conform spuselor proprietarului. De aici , relaxarea a inceput.....primele zile stiu ca am stat la plaja de la cazare .....sa ne bucuram si sa ne "deconectam" asa cum trebuie..... apoi a inceput explorarea insulei , cate o plaja diferita in fiecare zi fara planuri facute in prealabil ....daca aveam chef sa facem ceva in ziua respectiva era ok , daca nu aveam chef ....leneveam la cazare sau pe plaja de langa care era la 100m de mers pe jos. Peste tot pe unde am gasit loc am pus exploratorul la umbra pe cat posibil : Dupa ce am terminat toate plajele de interes pe insula ....am decis sa iesim de pe insula sa mai exploram si zonele continentale de langa insula . Asa ca am facut si o zi de Parga spre nord ....statiune frumoasa dar prea aglomerata pentru gustul meu si alta zi am zis sa exploram spre sud sa vedem ce mai gasim si uite asa am gasit un "Hidden Gem" nu numai in materie de peisaje dar si atmosfera micului oras : Se numeste Mytikas si este este situat pe continent ..... Drumul pana acolo a fost un absolut deliciu pentru Car Guys.... Nu numai ca a fost liber , a fost majoritar pe coasta .... numai bun de facut cu o decapotabila sau cu trapa deschisa.... singurul moment din concediu in care am folosit trapa . Un orasem micut , cu profil pescaresc in care majoritatea teraselor au acvarii cu adevaratele vietati de mare "fresh" care sunt scoase de fata cu clientul si pregatite dupa cerintele din meniu. Preturi super decente fata de Lefkada si portiile foarte mari ! Plaja nu este cine stie ce , dar atmosfera locala si vibe-ul + linistea orasului compensa . Era plin de germani , foarte multe masini cu numere de Germania si Italia .., cu toate ca era orasel mic , era plin de cazari dupa cum am cautat si eu ulterior pe site-urile de profil. Ne-a placut atat de tare incat am venit doua zile consecutiv in acest oras . Si uite asa zilele au trecut , exploratorul a fost din ce in ce mai prafuit.....degeaba incercam eu sa il spal la fiecare doua zile , nu am gasit apa curata care sa nu il lase mai alb decat era Dar nu am putut sa ma abtin si tot am gasit ceva de explorat asa cum imi place mie , de data asta cu familia in masina ...... dar din pacate Dronei i-a fost pusa cruce inca din prima zi de concediu....un mic accident de pilotaj al copilotului si a fost papa..... Nu am reusit sa gasesc nimic local de reparat drone asa ca m-am multumit doar ca cateva filmari front POV . Momente ca astea Google Maps este complet inutil......cand pe harta apare un singur drum care trece prin mijlocul celor doua din imagine.....bineinteles ca am luat-o gresit si am ajuns intr-o infundatura....macar am putut sa intorc cat de cat ok. Asta mic , la inceput era incantat dar cand a vazut ca masina se tot leagana de la gropi.....a tras cel mai dulce pui de somn in masina din toate....noi cautam pe harta pe unde sa o luam si el dormea cu sforait relaxat in scaunul lui .....la racoare .... viata....... Totul s-a incheiat cu bine .....destinatia explorarii era doar sa scurtam drumul pana la cazare , am reusit sa il scurtam ca distanta ....dar nu si ca timp :)))))))) In ultima zi inainte de plecare cam asa erau anvelopele: Si-au facut treaba de nota 10. Si uite asa a venit ziua 21 ....a venit timpul sa plecam spre casa.... Undeva pe la 09 30 am plecat de pe insula cu destinatia casa dulce casa..... numai ca planurile s-au schimbat pe parcurs . Dupa ce am trecut de Ioannina discutam cu sotia sentimentul de melancolie ca ne despartim de Grecia.....ne-am facut noi calculele noastre si am decis totusi sa ne mai oprim o noapte pe drum .....a cautat sotia ceva repede pe booking si am gasit in drumul nostru hotelul Agnantio Hotel Spa langa orasul Sidirokastro undeva in apropiere de vama Kulata... Am ajuns acolo si imediat ne-am dat seama ca am descoperit alt "Hidden Gem" pentru ca era superb , de la piscina la camerele de cazare , la parcare mare si spatioasa la restaurant.......wow. Am rezervat pe Booking o noapte , dar cand ne-am dus sa platitm ne-am decis ca mai vrem sa mai stam inca o zi asa ca am prelungit total cu doua nopti ....o decizie beton pentru ca ultima zi de lenevit la piscina a fost exact terapia de care aveam noi nevoie pentru a ne scoate din melancolia de plecare din Grecia. Il recomand din toate punctele de vedere ca locatie de tranzit ......Camere curate si mari , parcare imensa , piscine adulti+copii si restaurant cu preturi mai mult decat OK si portii imense...... Am mers pe seara si in oraselul mic de langa cazare -> Sidirokastro pentru o mica excursie de shopping , ziceam eu la inceputul postului ca portbagajul Thule era doar 25% plin....ei bine la intoarcere acesta era 100% plin cu toate hainele noastre , iar porbagajul masinii era dedicat pentru cumparaturi. Magazine modeste si pline de produse , exact ce cautam .... diferentele de pret sunt enorme intre insula si acest orasem micut. Daca pe insula luam un bax de 6 ape la 0.5L cu 1.5 euro la supermarket , aici am luat un bax de 24 sticle de 0.5 cu 1.2 Euro...... deci da ....diferenta era mare la absolut toate produsele. A venit timpul sa plecam .....ultima zi totdeauna este cea mai grea dpdv moral dar senzatia de data aceasta parca era diferita , ne era dor de casa dupa aproape 23 zile implinite departe de casa. Drumul de intoarcere tot pe Calafat a fost , lejer traficul , de data asta am prins curbele de dupa Sofia pe lumina asa ca m-am bucurat si eu vizual de drum. In rest nimic important de mentionat , totul a mers cum trebuie , exploratorul s-a comportat exemplar si ne-am intors fara probleme , cred ca pentru prima data de cand facem explorari impreuna , din cate tin eu minte totdeauna ma intorceam cu ceva minor sau major.....dar de data asta ....nu a fost sa fie. Am facut total 3700+ km in aceasta aventura cu o medie pe bord de 7.8% ....probabil un 8% la pompa ceea ce nu este deloc rau avand in vedere ca la intoarcere chiar era folosit fiecare spatiu pana la refuz...... Spatiul ....singurul lucru de care chiar ma pot plange atunci cand vine vorba de Explorator..... incepe sa mi se para din ce in ce mai mic, mai ales ca noi nu suntem genul sa calatorim "light" .......sau minimalist cum zic unii..... Odata ajuns cu bine , in zilele ce au urmat exploratorul a primit un interior & exterior corespunzator si o ceara sa ii treaca supararea ca a ajuns inapoi acasa : O sa mai urmeze si "altele" , timp sa am sa aduc si eu la zi topicul asta .....
  5. davidut5

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    The VIN results within the catalogues are proposals which have to be checked for correctness. WVGZZZ5NZMM130793.pdf WVWZZZ3CZGE072670.pdf
  6. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Articolul despre baterii este din NYT, adica democrat, deci stim ce agenda au. Insa bateriile in Texas exista, dar n-au avut alta solutie, si ecologica nu este sub nici o forma, dar asta ramane pentru documentarea celor care ne citesc. In comentariul despre Hidro este si expresia, "asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85%", care este un lucru critic. Echilibrul sistemului nu se face cu fotovoltaice sau turbine eoliene se face cu hidro. De altfel parcurile de energie asa zis "verde" au si contracte pentru consum energie (chiar si cu hidro), pentru ca variatiile incurca sistemul si ne amintim de Spania din primavara. Recomand lectura .pdf-ului din link pus mai sus, va faceti o idee mai clara despre sistemul energetic.
  7. spido

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Rog un moderator sa mute discuția în topicul dedicat. Mulțumesc. Da. Acum am văzut și eu. Vezi prestări servicii.
  8. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Si asta a fost o problema ,dupa ce ca pierd 1-2 ore dimineata in aeroport mai trebuie sa caut si statie sa o incarc
  9. razvan.ac

    Mașini electrice - merita sau nu?

    @detinator“baby steps” 😀 @EEXCALADE in UK au/aveau oferta la EV, am condus un Fiat 500E, a fost minunat, ei incearca sa le-arate soferilor ca se poate si electric, mai ales cand ai usurinta “cutiei” automate si, in plus, acceptau sa o aduci cu bateria spre 0%, avand statie la punctul de inchiriere. Acum ca au trecut la furat cabluri, asta e, s-au orientat.
  10. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    DETROIT — Rezultatele General Motors pentru trimestrul al treilea, care vor fi publicate săptămâna viitoare, vor include un impact de 1,6 miliarde de dolari din cauza faptului că planurile sale privind vehiculele complet electrice nu se derulează conform așteptărilor. https://www.cnbc.com/amp/2025/10/14/gm-to-take-1point6-billion-charge-related-to-ev-pullback.html Si astia au avut impresia ca daca statul da o subventie semnificativa oamenii se vor imbulzi sa cumpre EV-uri produse ieftin si vandute la niste preturi exagerate
  11. samiii

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    acum am realizat ca am gresit "sectiunea" si am pus pe tdi, greseala mea @spido chiar si daca acestea au fost verificate si schimbate majoritatea din ele? am uitat sa mentionez ca ultima interventie care a avut recent a fost distributia pusa la punct, nu era ok pe flanse, asta fiind joia trecuta, si ieri doar a licarit check engine-ul 5-10 secunde si disparuse dupa. interventia cea "mare" de care am mentionat cu injector 1 schimbat samd. sa zic asa a fost luna trecuta, iar 2 saptamani dupa aceea interventie revenise problema la loc ai avea vreo sugestie unde as putea sa ma duc pentru niste verificari amanuntite ? m-am saturat D:
  12. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asta a fost valabil candva in trecut, acum lucrurile au evoluat si evolueaza continuu. Sint cativa dinozauri (din cei care au bagat Hidroelectrica in insolventa probabil) care incearca sa mentina in viata toate sandramalele ruginite ceausiste, companii de stat cu salarii uriase, consilii de administratie f bine platite, lucrari "strategice" pe bani grei, sute de milioane EURO pe fiecare lucrare, miliarde din care se pot trage multe spagi. Raurile nu mai au de mult debitele de alta data. Ca ai mentionat de Tarnita-Lapusesti, sigur ca da, trebuie terminata candva. Un proiect vechi, de acum 40 de ani... Exista aici un document care ne poate da o idee despre diferenta enorma dintre puterea INSTALATA (adica teorie) si productie practica: Compania SC Hidroelectrica SA are o capacitate instalată de 6444 MW; cand nivelul hidraulicitatii este favorabil, poate atinge un varf de producție de 3.500-4000 MW. Această situație ideală se poate întampla cateva ore pe parcursul unui an care are 8760 de ore. In realitate, Hidroelectrica poate miza pe o medie de 2.000 MW, asigurand 25-30% din producția de energie electrică anuală, precum și asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85% Bateriile sint acum modul de stocare considerat mai ecologic si mult mult mai flexibil, rapid etc. De ex, pt una din hidrocentralele alea care sint acum brusc scoase de la naftalina, Rastolnita Mures, proiectata in anii '80 (!!!), prevede defrisarea a 100 hectare de padure. Si nu este cu acumulare prin pompaj... e o microhidrocentrala cu aport neglijabil de productie. Mai ales ca nu mai exista debitele de rauri din studiile alea din anii '80. https://www.nytimes.com/interactive/2024/05/07/climate/battery-electricity-solar-california-texas.html https://e-nergia.ro/electrica-pune-15-parcuri-de-baterii-de-stocare-a-energiei-cu-o-capacitate-de-1-000-mwh pai in 12000 km spui ca nu ai alimentat decat de cateva ori, si ca ai pornit motorul doar pt a-l mai pune in miscare, deci puteai merge cu o masina electrica pura. ar putea aparea si o data candva o pauza obligatorie, dar cum spui si tu, deja ai testat si te-ai descurcat fara nicio grija. Daca pleci incarcat de acasa, ai 300-400 km de autonomie (chiar mai mult pe unele trasee) si automat vei opri pt o pauza, la un drum asa de lung. Poti incarca 15 min si continua pana la urmatoarea pauza. Sint tot mai multe statii, si drumuri mai lungi de 400km in Romania cam greu, iar daca mergi spre occident, statiile sint si mai multe
  13. spido

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Sunt multe cauze ptr mișcare. Bujii,bobine,injectoare,supape încărcate cu depuneri carbon,distribuție decalata..
  14. Dolfin

    1.4 TSI (TFSI)

    @adicorbos, am inteles, multumesc pentru explicatii, interesant. Exista camere cu termoviziune pentru gaze, pentru inspectie instalatii industriale, cu care poti vedea orice scapare de gaze prin orice teava care la o inspectie vizuala pare impecabila. Cand te uiti la un motor cu aceasta camera vezi imediat pe unde are un "leak". Problema este ca nu stiu nici un service sa posede in dotare o astfel de camera, mai ales ca pretul este prohibitiv, de la zeci de mii de € in sus.
  15. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    In UK nu se mai fura catalizatoare, este ceva mult mai lucrativ acum.
  16. miky2003adr

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    Salutare, Va rog , daca se poate, o decodare pentru WVWZZZ3CZGE072670 . Multumesc
  17. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Am inchiriat si eu de curand T-Cross,la Milano . Am vrut sa iau EV dar europenele sunt mai scumpe si cu depozit mai mare. Nu am vrut sa pierdem timpul pe la statii de incarcat in vacanta.
  18. Hayate

    Oglinzi rabatabile din telecomanda (DIY) [Passat CC]

    Nu merge din vcds. Se pare că merge cu obdeleven: https://youtu.be/LNiP1gPXnGE?si=z4R34bS9sAUoUfLv
  19. lambda_dryver

    Golf Alltrack 1.8 TSI

    Salutări si aici, @CristiALF . Care erau șansele de o mini-spontană tocmai la munte . Jantele atrag atenția imediat și arată foarte bine din toate unghiurile. Kudos!
  20. 28rac

    1.4 TSI (TFSI)

    salut! vin si eu cu o problema la 1.4 tsi.. la prima pornire din zi , daca nu ciupesc putin pedala de acceleratie , nu porneste . restul pornirilor din zi sunt ok numai ca invarte mult pana o ia . pe diagnoza nu am nici o eroare , am pompa de inalta, pusa noua de 1 an , pompa de benzina din rezervor schimbata tot atunci . pe sezonul cald a pornit bine banuiesc pornea turata , acum de cand s'a racit afara au inceput problema . daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat ,parere ,. nu as vrea sa schimb piese degeaba ,pana gasesc problema . bujiile au 20 mii km de cand le am inlocuit
  21. Nenciu Victor

    Parbriz schimbat CASCO

    Salut, daca nu te deranjeaza tare, lasa-l asa ... iti spun din experienta ... oricat tratament ar avea tot se va ciupi ... Eu la Golf l-am inlocuit pe cel OEM de la fisuri, cu unul Pilkinton si am mai incasat pietricele, parbriz simplu ... Am vrut sa montez unul mai calitativ dar facand cercetare, am ajuns la concluzia ca un parbriz mai ieftin la bani se va sparge la fel ca unul triplu la pret ... Vezi ca in alte tari, vin altfel echipate masinile .. Sunt echipate pentru tara respectiva ... Este putin probabil sa fie alt tip, din moment ce e doar unul in Ekta ... Poti sa mergi la cei care monteaza parbrize sa vezi, ca fapt divers ... conteaza si furnizorul ... Dar cam toti lucreaza cu Pilkinton si Saint Gobain
  22. razvan.ac

    Mașini electrice - merita sau nu?

    @detinator Am scris, am un Kodiaq IV; l-am ales pentru spatiu si linistea drumului fara pauze obligatorii; daca vor copiii/sotia pauza de toaleta e una, dar sa fii nevoit sa stai mai mult ca nu gasesti statii cu DC peste tot, e alta. Am condus electrice inchiriate in concediu, dar eram fara copii, si ne-am descurcat fara nici o grija, e nevoie doar de putina planificare.
  23. grecu richard

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    salut o decodare si pentru mine daca se poate WVGZZZ5NZMM130793 multam frumos
  24. tavitara

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asa am ajuns sa gandesc si eu , sa mai conducem V6 cat se mai poate Asta e ca aia cu rosiile - cine a mancat rosii adevarate din gradina lui cand era mic , azi nu mai e multumit de niciuna Cine nu a mancat niciodata rosii adevarate crede ca cele de azi care au vreo aroma sau vreun gust care ii plac , sunt rosii bune si asa trebuie sa fie
  25. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Eu am calculat in toate modurile si nu ies deloc mai ieftin cu EV vs V6 (confortul si siguranta au prioritate la mine )
  26. adicorbos

    1.4 TSI (TFSI)

    Am scos furtunul dintre filtrul de aer și tubul de admisie, am pus acel aparat care are o pompiță și sigilează capătul unde este pus. Aces dispozitiv generează aer cu fum care este împins în tubulatura care alimentează cu aer mașina. Dacă iese pe undeva fum înseamnă ca este o pierdere
  27. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    ce masina ai? pare clar ca ai nevoie de o electrica daca spui ca o utilizezi asa. Ai scapa si de niste revizii cu schimburi de bujii si alte probleme.
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!