Jump to content

Conţinut nou

Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 0 zile.

Acest flux se actualizează automat

  1. Ultima oră
  2. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Side note: stocarea adevarata nu se face cu baterii, astea sunt de nivel de firme care au panouri si vor sa stocheze. La nivel de sistem energetic stocarea inseamna ceva cum se doreste cu Tarnita (acumulare prin pompaj) sau ce experimenteaza chinezii acum, cladiri inalte numai cu puturi de lift in care urca greutati ziua pe baza surplusului de energie iar in momentul in care este nevoie de energie, prin caderea naturala a greutatilor aceasta se genereaza. Ati observat ca sunt tot mai putine masini EV la ride sharing? Se observa si-n aplicatii in timpii de sosire, pana si compania Albastra care are doar EV, in multe momente din zi iti ofera doar masini de inchiriat pe 3 zile... S-a spart bula... Acum se cauta masini care merg bine pe GPL si hybride sh (se gasesc baterii chinezesti ca piese de schimb la cele originale) (cele noi sunt prea scumpe si nu se amortizeaza asa de repede). Cand o masina face 90.000-100.000Km/an, costurile de exploatare sunt foarte importante.
  3. Astăzi
  4. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Eu urmaresc de vreo 20 de ani fenomenul, pot spune ca o data la 6 luni apare cate un articol despre noua tehnologie, noua baterie care schimba lumea etc In 20 de ani nu a aparut niciun miracol. Oricum, daca apare ceva nou cu adevarat, pana s-ar produce la scara si s-ar inlocui actuala tehnologie ar dura vreo 10 ani realist Legat de pretul kw Hidroelectrica, poate mie mi-a scapat, dar nu am vazut o explicatie cum de a sarit pretul de la 0.68 anul trecut la 1.1 cat e acum... si evident toate maririle de preturi s-au facut DUPA alegeri (automat pare ca de vina sint cei care sint acum in guvern, si Ciolacu poate zice domne pe vremea mea ati vazut, era bine). Ce s-a modificat, s-a scumpit apa din rauri? Golania mare a fost in perioada cand populatia platea un pret dar guvernu platea furnizorilor si 3.5 ron pe kw... aia golaneala! si apoi brusc, cand a disparut subventia/compensarea, furnizorii au reusit sa livreze cu mai putin de 3.5ron. E unu Claudiu Nasui care tot zice ca orice subventie distorsoneaza piata, cumva clar adevarul e pe undeva la mijloc. Nu are cum sa fie asa variatii... Mai e unu Ciprian Cherciu care explica ca acele miliarde date pt subventia asta sau compensare se puteau investi in capacitati de stocare (adica baterii) cu care se putea rezolva problema cu energia cu cost negativ de la pranz cand soarele produce de rupe versus energia scumpa de seara. Bine, acum ca vin zile innorate si zile in care soarele apune la ora 16:30, problema supraproductiei nu prea mai exista cateva luni bune...
  5. EEXCALADE

    Recomandare producator piese aftermarket

    Inclusiv Vemo si Mezger . Au ramas putine AM-uri care mai fac calitate OE
  6. d@niel mina

    Kodiaq 2 - discuții generale

    Ai rezolvat cu Drive Mode-ul? Ce răspuns ai primit de la reprezentanta?
  7. Nenciu Victor

    Anvelope de iarnă 2023/2024

    da da stiu ... si eu am avut aceeasi dilema ... optam intre Hankook, Yokahoma, Dunlop BlueResponse ... Dar am ramas la Hankook, pentru ca stiu prin ce am trecut cu ele si m-au scos din 2-3 acvaplanari (vina mea ) si pe mazga nu patineaza, nu pierd aderenta ... Si na ... Dar ma uitam la Dunlop SP BlueResponse, am avut pe 15" mai de mult si eu le-as echivala la confort cu Michellin si ca zgomot nu se aud ca Hankook ... TS am si eu de iarna si iCept am 2 si 2 ... la mine mereu se intampla cand am bani nu gasesc ce caut si cand nu am gasesc si asa mai mereu, ma trezesc avand diferite pe punti
  8. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Momentan nici tehnologia SSB nu a ajuns la maturitate pentru a fi montate in productie de serie ,spoi sa vedem cu ce costuri . Saic si Byd (liderii mondiali in baterii ) estimeaza productia de serie 2028-2030. Dezvoltarea tehnologiei a inceput in 2023 . Viitorul suna …chinezesc . Ca si tehnologie eu cred ca abia suntem pe la win xp
  9. CristiALF

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Interesant...: https://www.antena3.ro/economic/auto/lovitura-pentru-masinile-pe-benzina-japonezii-au-creat-o-baterie-de-cel-putin-10-ori-mai-eficienta-763154.html
  10. EEXCALADE

    Recomandare producator piese aftermarket

    Marci foarte slabe ,de evitat .
  11. Emy D

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Mda. Ala o blocat un hidrant. Eu eram parcat corect in parcare. Si da, au tras furtunurile frecandu-le de masina, prin parcare pana au ajuns la pizzerie. Pizeria era langa hotel... parea parcare comuna.
  12. tavitara

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Te duci la pizzerie sa iti dea 20 de pizza gratis ptr ca au salvat afacerea lui cu paguba ta
  13. corad0

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Se putea si mai rau 🙄:
  14. skodamen

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Au tras furtunele peste masina, cum naiba s-a intamplat? Pizzeria era chiar langa hotel?
  15. Dolfin

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Materialul textil de pe usa dreapta fata a inceput sa se dezlipeasca, mai ai de reparat si asta, nu poti s-o lasi asa cand restul de masina este "boboc".
  16. Salutare prieteni, Skoda Superb 3 2.0 TDi 190CP - 2015, apox. 287000km Sunt in Franta cu masina si mi-a aparut in bord eroarea asta de AdBlue "Eroare: AdBlue (DEF). Porn. mot. imp. in 1000km.". De atunci am mai mers 860 km in care am facut un drum lung pana in Spania si inapoi in Franta si am mers mai turat (sportiv), am zis ca poate dispare eroarea dar nu a disparut. Eroarea a aparut in mers, intr-o zi calduroasa cu vreo 31 greade, aveam cam 75% AdBlue in rezervor (din Bidon de 10 l de cumperi din benzinarie). Dupa ce am oprit, am facut plinul la AdBlue, dar nu eroarea nu a disparut. Am incercat sa vad erori cu un ELM327 dar nu apare nimic. Ce-mi recomandati sa fac ? Nu am incredere in service-urile din Franta si ma gandesc sa o aduc pe platforma in Romania.
  17. Morrison

    Recomandare producator piese aftermarket

    Salut! Din experiență, poți încerca piese aftermarket de la producători precum BLIC, Magneti Marelli sau Van Wezel, deoarece mulți au fost mulțumiți de calitatea lor pentru Golf 5. Într-adevăr, uneori pot exista mici diferențe de potrivire, dar cu puțină ajustare, mecanicul ar trebui să le poată monta corect. Important e să verifici întotdeauna recenziile despre vânzător și piesă înainte de cumpărare. Spor!
  18. Emy D

    Vw Golf IV Variant + DSG

    Sa mai scoatem praful de aici, zic. Atentieee, postare de luat cafeiul.. Incepem cu inceputul. Drum la Timisoara pt Audit. Pt 2 zile nu are rost sa inchiriez masina mai ales ca la intoarcere iau si ceva echipamente din birou si nu am chef sa ma trambalez cu masina inchiriata pana la aeroport si inapoi sa iau Uber, etc. Zic, simplu sa fie, merg cu Golful si ma vad si cu baietii @mirceateodor@EmilianPop@marius1982.11@Mihai GTi. Am facut si pozici sa nu ziceti ca va mint Toate bune si frumoase...plec la hotel destul de tarziu. M-am cazat singur ca nu era nimeni pe acolo si mi s-a zis la telefon ce cheie de la ce camera sa iau Pe la 12 noaptea, sirene, lumini, si aud numa' jetul furtunurilor de pompieri. Luase foc pizzeria de langa oras. Cu ocazia asta, pompierii mi-au facut cadou urmatoarele, ca na, noi muncim nu gandim: Cel mai ciuda imi e de haion ca ala e recent vopsit si era impecabil. Si da, ei nu sunt obligati sa aiba asigurare de raspundere profesionala si evident ca nici nu au. Si...e caz de urgenta, deci, sunt victima colaterala si raman cu paguba. btw: nici casco nu despagubeste asa ceva. trebuie sa faci "fals in acte" si sa declari vandalism. No, c'est la vie! Mai departe scrie-n carte... ca iarna nu-i ca vara (dupa un mare clasic in viata) si cum nu da caldura cine stie ce, am zis ca trebuie sa rezolv acum cat mai sunt inca temperaturi decente. Prin iarna trecuta (Ian 2024 ) daca bine imi amintesc, mi-am pregatit o tubulatura de climatronic. Desfacuta, si refacute toate clapetele cu burete mai bun: EPDM 80. Problema principala: buretii se desprind de pe clapete si de batranete pleaca la plimbare. Cine are noroc sa ii fie scuipati in totalitate prin gurile de ventilate, e una. Dar in majoritatea cazurilor, ajung si in fata radiatorului intern. Clapetele fara bureti pe ele: Apoi am lipit eu burete EPDM 80. Lipeste super bine si e mult mai rezistent decat cel pus de VW. Am folosit radiatoarele primite la tubulatura de climatronic pentru ca aratau super bine si nu merita sa pun unele noi. Asa arata circuitul de aer. intai prin cel de AC apoi prin cel de antigel. Si clapeta care sa inchida sau deschida aerul spre cel cald daca e nevoie. Deaia caldura pica cel mai repede. Am pus si motoras nou Vemo la V71 (recirculare), ca na, e oribil de schimbat cand e pe masina. Am pus si buretii de etansare pe caroserie si pe alte tubulaturi: Si am purces la desfacut si inlocuit: Vineri m-am apucat de desfacut. Sambata am montat la loc. Si Luni a ramas pt niste chestiute mici de rezolvat, matisat cablurile, aranjat cablurile, etc. Ce am gasit: Si am verificat si pompa de apa cand am golit antigelul, ca sa fim siguri ca inca e buna. Aparent este buna! NO.... Am pus tot la loc si hop, nada iluminat la ceasuri (banuiesc ca si la tine @EmilianPop e acelasi lucru la navi /camera. ) Am gasit un fir care s-a rupt de la manevrarea cablajelor. Aseara mi-am luat inima in dinti si am zis ca desfac iar si trag fir suplimentar daca nu gasesc unde e intrerupt. Dar am gasit unde era buba si l-am reparat, asadar, totul functionaaaal! si caldura, de te frigi la maini! Las si 2 poze cu bordul intreg si una de pe exterior de dinainte de incidentul din TM. No... sper ca nu vi s-a racit cafeaua! Drumuri bune baieti (si fete- daca sunt pe aici). Amu' am caldurica in Golf si nu mai umblu cu geamurile aburite Yay....
  19. fishu26

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Salutare La un Touran 2.0 CFHC din 2014 întâmpin o problemă de ceva timp , problema a apărut în urmă cu aproximativ 4 ani și s-a manifestat de 2-3 ori pe an sporadic fără cod de eroare , este vorba de pornirea la cald , după ce pornește se oprește , uneori o ia din a doua alte ori la a treia cheie , fără nici un cod de eroare pe vcds sau alți martori aprinși în bord . Chestia asta o poate face de 2-3 ori într-o zi și după nu se mai manifestă cu zilele , doar apare așa random o dată . Precizez ca face cu ambele chei ale mașinii , am fost și la service și in lipsa unui cod n-au ce face. Ma gândesc ca problema apărând doar când este cald motorul și random sa nu fie dintr-un senzor care nu lucrează cum trebuie. Ce date live aș putea verifica cu vcds ul care ar putea coincide cu problema mea ? Multumesc
  20. Emy D

    Skoda Superb - From TDI to VR6 swap

    sa vezi ce incep sa se strice chestiile la masinile vechi daca nu circuli cu ele. Da, cand circuli, mai apar probleme..dar si cand nu circuli, apar altele de la "stat". Deci numa bine ca e daily.
  21. Ionutbeethoven

    Revizii (Tiguan III)

    A schimbat cineva uleiul la varianta 2.0 diesel? Imi puteti spune cat a costat estimativ un schimb In reprezentanta ?
  22. Emy D

    Hai si cu un Superb iV pe forum

    no, bre, ai facut topicu? Hai ca si asa nu faci nimic la munca
  23. mad_kat

    Golf 4 VR6 4motion

    Ma uitam prin topic-uri si ma gandeam - o fi patit ceva @Doomy ca nu a mai postat demult, insa apoi mi-am dat seama ca nu sunt mai breaz Si tocmai ca s-au mai intamplat lucruri. Nu foarte multi km, ca pentru drumurile mai incerte iau Rextonul. Deci: Inlocuit burduf de planetara stanga - era rupt complet - recunosc aici nu am avut tupeu singur, dar cred ca la dreptul o sa imi iau inima in dinti... (si ala are ceva fisuri), inlocuit lichid frana (spre rusinea mea nu umblasem) si rulment fata dreapta - abia dupa ce l-am schimbat am realizat de cata vreme facea zgomot, ma obisnuisem Si cel mai important - gata cu chinezismele - cele de pe fata erau aproape la semn, asa ca am pus ca pe spate Debica Navigator 3 - tot XL si cu protectie de janta. Marea dezamagire insa este cu discurile de frana fata - acum vreo 4 ani si cam 40k km le-am schimbat impreuna cu placutele - toate Textar, si gresat glisiere, verificat etrieri etc; iar prin vara am inceput sa simt ca sunt ovalizate ... Nu imi aduc aminte sa fi trecut prin balti mari cu franele incinse, iarna nu am mers prea mult cu masina ... Nush, daca ar fi fost noname-uri poate as fi inteles, insa asa ... nici macar un rand de placute nu au tinut. Le las peste iarna ca cine stie pe ce zapezi oi umbla, iar prin martie le schimb. Si de data asta nu mai iau "de marca" ... a fost cam degeaba... Poze nu prea i-am facut, spre rusinea mea...
  24. sdR+

    Coduri Si Preturi Piese Seat , Audi , Skoda , Vw

    Eu iti dau un sfat, mergi la un magazin de piese auto respectat din zona ta, si cauta cel mai ieftin.Pe original te scoate afara din casa, si nu vine doar setul de reparatie, vine tot cablajul din usa.Eu trebuia sa platesc vreo 1200 de lei, atat au spus ca face pe original, aftermarket am comandat apoi acasa feby de pe gafaauto, la magazinul local aveau adaos prea mare din pacate.Acolo am gasit 28 de fire si o mufa originala, culmea cu stanta vw stersa fabricata in Austria, dar net inferioara calitativ cu ce am avut pe masina.Mare atentie ca daca ai optiuni mai stufoase, eu am patit sa gasesc doar cu 11 fire, asta si gata infipte in mufa, pe cand eu aveam nevoie de 12 fire, stiu ca vorbesc de un golf 6.Te sfatuiesc sa folosesti mufa de pe masina, depinezi din ea firele si o poti refolosi fara probleme.Si cauta cabluri sa fie la 420 de mm, inadirea o faci dupa ce dai fata de usa jos, imi cer scuze pentru off topic.Nici sa nu te gandesti la dezmembrari, le cumperi mai rele decat le ai pe masina, ori cu aceiasi uzura.
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!