Jump to content

Conţinut nou

Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 3 zile.

Acest flux se actualizează automat

  1. Ultima oră
  2. EEXCALADE

    Filtru diesel de particule - DPF

    Lipseste logica .
  3. halamadrid

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asa cum am mai spus, exemplul cel mai la indemana e comparatia intre un Golf 1.5 tsi si un iD3. De diferenta de pret pui benzina pentru o distanta in km care acopera o perioada mare, pentru majoritatea. Imi e lene sa caut calculele, sunt intr-un post de acum ceva timp. Cat despre pomeni aka subventii oferite de guvern, aduc aminte doar situatia din primavara din Romania, cand fara RABLA, toata lumea bocea pe la dealeri si pe forumuri, O comparatie corecta se face intre 2 masini fara a lua in calcul subventia ce poate fi oricand eliminata/diminuata. Orice e contrar gandirii tale nu are vreun sens, desi eu nu vad pe strazi o explozie a numarului de electrice, desi de ani de zile stirile astea imi rod urechile, In continuare se da pomana in multe tari, dar nu prea se mai da, multe guverne elimina subventiile pentru electrice. Cat despre posta din Suedia, cu toata dorinta lor de a fi eco, materialul tehnic ii impiedica. Ce exeplu mai clar vrei? Crezi ca la camioane e altfel? Un camion parcurge intr-o zi o distanta mai mare decat o masina de posta. Cine are timp s astea la incarcat? POate doar sa se suprapuna cu timpul obligatoriu de odihna, dar sunt multi factori impl;icati: program, parcari, statii disponibile. Soferii de camion nu-s in concediu, nu merg la cumparaturi la supermarket, nu isi permit sa dea peste cap tahografele. O fi cum zici tu, nici nu stiu sau nu inteleg ce spun, dar esenta ramana: lumea se orienteaza spre chinezarii hibride, mai ieftine si mai dotate decat suratele lor europene. Daca aceste chinezarii vor trece proba timpului, industria auto din Romania va trebui sa faca schimbari majore, altfel va disparea in procent mare. Parerea mea e ca masinile chinezesti vor da batai de cap utilizatorilor, sunt doar niste gadgeturi pe roti, cu platforme tehnice modeste, motorizari modeste. Cele cu adevarat bune au si pret pe masura.
  4. vizitator

    Filtru diesel de particule - DPF

    Intre timp am chemat un service mobil care face si diagnoza pe DPF. I-am chemat in parcare, au venit la masina, au pus masina pe tester si hop, eroare la senzorul MAP si mesaj ca bateria nu mai functioneaza. Nu am avut alta solutie decat sa schimb bateria. Dupa schimb, eroarea pe senzorul MAP a disparut, si electricianul este de parere ca din cauza bateriei slabe nu se mai faceau regenerarile filtrului DPF; adica bateria nu mai avea curent, senzorul MAP functiona defectuos si nu mai controla emisiile de CO2, motiv pentru care filtrul DPF s-a si imbacsit. El m-a sfatuit sa mai fac un drum extra-urban de 30 km, fiind de parere ca, odata ce am schimbat baterie, filtrul isi va face regenerarea. Voi ce parere aveti? Are logica ce a spus el?
  5. Astăzi
  6. EEXCALADE

    Desfacere valva EGR -> Passat B6

    Incearca o curatare egr/galerie
  7. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Daca apreciezi SS-ul …suntem la poli diferiti . La mine e apasat butonul pe off din prima zi ,nu-l suport 😀
  8. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Conspiratiile cu 5G ul au murit incet incet, din ce am vazut. Costul initial e f mare. Si eu ma gandesc ca un Passat ieftin e f confortabil si spatios. Atentie, s=a inteles gresit ca asta ar insemna ca spun ca electricele nu sint asa. E evident ca si electricele sint spatioase si confortabile, ziceam doar ca un Passat il poti lua cu 8000 euro. Desi vad ca B8 urile sint scumpisoare, pe la 1400e? Asta in conditiile in care vin deja toate cu peste 200000km parcursi. Noi practic dezbatem vechea dezbatere intre masina noua si masina second hand. Electricele se cumpara in mare masura noi. Am avut un Arona sau cum se cheama de la VW gratis cat am avut masina in service, motor 1.0 TSI, consumul in oras era socant, se ducea si in 15 litri la 100km cand era cald si AC ul functiona... cu AC oprit consumul scadea destul de mult dar tot e mare. Pt o masinuta mica, usoara... Am cheltuit pe benzina in perioada aia mult mai mult decat as fi dat pe electricitate. Abia am asteptat sa iau electrica inapoi. Am apreciat la acel Arona ca sistemul Start Stop a evoluat f mult in bine, pornea motorul predictiv cand a doua masina din fata mea se misca, o vedea cu camera... Deci cand masina imediat in fata mea se misca, deja era motorul pornit si la mine si puteam pleca fara nicio intarziere. Eu am postat in general cu dovezi, linkuri... as fi curios sa citesc aceste norme. Totusi, ce legatura ar putea fi intre o linie "de foarte inalta tensiune" care inseamna 300000 si 400000 v, si sint f rare prin Romania, si tensiunile de maxim 400v din masinile electrice? 400v avem si acasa toti cei care avem trifazic..
  9. Andrei1980

    KAROQ grey steel

    Pun si eu asta aici...se schimba si la DQ 200... A DSG DQ200 transmission has two separate fluid reservoirs, both of which require servicing despite Volkswagen's "sealed for life" designation. A proper fluid change involves replacing the oil for the mechanical gearbox and the hydraulic fluid for the mechatronic unit. Fluid change interval While Volkswagen does not prescribe a service interval, experienced mechanics strongly recommend changing the fluids to avoid premature transmission failure. Recommendation: Change the DQ200 gearbox and mechatronic fluids every 5 years or 100,000 kilometers (~60,000 miles). Severe conditions: In hot climates or heavy stop-and-go traffic, consider more frequent fluid changes, such as every 60,000 kilometers (~40,000 miles). Required DQ200 fluids The DQ200 uses two different, non-interchangeable fluids for the gearbox and mechatronics. The total capacity for both is less than 3 liters. Gearbox oil: Part number: G 055 512 A2 Quantity: 1.7 to 1.8 liters Mechatronic (hydraulic) fluid: Part number: G 004 000 M2 Quantity: 1 liter
  10. mfm71

    Desfacere valva EGR -> Passat B6

    Passat b6 BMP care să fie cauza ?
  11. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Institutul National de Sanatate Publica are si niste norme pentru distanta fata de stalpii liniilor de foarte inalta tensiune. Nu va poate opri nimeni sa credeti ca limitele sunt stabilite doar pentru a preveni caderea firelor sau alte accidente de aceeasi speta, totusi puteti sa va informati mai mult. Detectorul de RF din video este 93Lei pe eMAG, daca va uitati la placa interna nici macar nu este multi-layerd, in China ele sunt facute in fata ta la o masuta din SEG Plaza in Huaqiangbei. Sunt video-uri cu un detector mai scump, nu din categoria celor de mii de $ dar general acceptat ca civilizat pentru consumer la categoria lui de pret, Trifield TF2, peste 1.200Lei, care reactioneaza foarte puternic in Tesla. Personal as fi suspicios daca Google si YT ar lista doar video-uri cu "debunking" EMF emission on EV car. Personal as fi suspicios daca la orice cautare s-ar spune ca EV cars nu au radiatii ionizante si ca doar acestea sunt daunatoare sanatatii. Informatia exista, trebuie doar sa fiti receptivi.
  12. Ieri
  13. Florin1up

    Passat GTE - Discutii generale

    Salutare. Am un GTE 2016 cumparat in 2018 (cu 16k km). Dupa 9 ani bateria se prezinta acceptabil, avand in vedere ca am incarcat-o aproape zilnic. Tocmai ce am calculat gradul de uzura al bateriei li-ion. Pentru cei interesati, asa se poate calcula: Folosind VCDS, acceseaza modulul Hybrid battery: IDE01036-MAS01377 High voltage / Hybrid Battery history data 1-Counter for kilowatt hour charge 20466.942 kWh (notat mai departe cu "A") IDE01036-MAS01378 High voltage / Hybrid Battery history data 1-Counter for kilowatt hour discharge -19260.077 kWh (notat mai departe cu "B" - atentie, se foloseste fara " - ") Pe langa acestea, este nevoie sa stim si capacitatea utilizabila a bateriei (la passat GTE = 8kW) - notata mai departe cu "X" Se calculeaza energia exploatata prin baterie: (A + B) /2 = C (19863 kWh in cazul meu) Se estimeaza echivalentul in cicluri complete - notat cu D C / X = D In cazul meu: 19863/8=2483 cicluri complete de incarcare-descarcare State of health sau starea de viata a bateriei: SoH= 100-(k*D) unde k reprezinta o constanta generala a degradarii bateriilor li-ion per ciclu incarcare-descarcare. (k=0.12) In cazul meu: 100-(0.12*2483)=70.2 (adica 70.2%) Garantia bateriei si a sistemului electric a expirat acum un an. Atunci era undeva pe la 76% Per total sunt multumit de masina, acum are 190 k km si am condus mai bine de jumatate din distanta doar pe electric. O incarc acasa si de multe ori si la servici.
  14. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    😀 https://economedia.ro/kia-a-creat-un-odorizant-cu-miros-de-benzina-pentru-soferii-de-masini-electrice-carora-le-lipseste-mirosul-combustibilului.html
  15. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    @detinator Cati din propietarii de masini din clip crezi ca-si vor vinde masina ca sa-si ia EV ? chiar si cu incarcare gratuita ? Si de ce crezi ca nu si-au luat pana acum ?
  16. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    circul zilnic prin Bucuresti, deci sper ca stiu si eu care e realitatea. In niciun caz nu e cea din video... vad in jurul meu majoritar masini ieftine (ma rog, preturile au explodat, mai nou si Dacia vinde masini de 30000 euro) legat de radiatii
  17. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Daca cuplul mare si costurile mici erau argumentele de baza ….nu mai vedeai pe strada X5 ,G ,GLE,Cayenne …si altele la care doar o simpla revizie depaseste lejer 3-5.000 lei . Asta e realitatea :
  18. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    la Brasov: gasesc doar ca au revenit bine mersi pe traseu. Erau in garantie, nu cred ca au fost casate sau ceva... Cate autobuze termice am vazut fumegand de-a lungul anilor? destule Bucuresti: ce probleme? e un spectacol sa vezi la Politehnica cum coboara captatoarele alea si continua pe baterii, e o tehnologie care face atat de mult sens! Cum sa fie o prostie? Chiar zilele astea admiram cu un grup de prieteni autobuzele electrice din Mogosoaia, nu se aude mai nimic cand trec prin fata casei, ne uitam toti fascinati, sa ai autobuz prin fata casei si sa nu deranjeze linistea... e o tehnologie care chiar are logica. Chitila și Focșani vor primi noi autobuze electrice de la producătorul turc Karsan. Cele 42 de autobuze e-ATA se vor alătura celor 380 de vehicule electrice deja operaționale la noi în țară de la același producător. e-ATA este un autobuz de 10 metri cu autonomie de până la 350 km datorită bateriilor litiu-fier fosfat de 396kWh, care se încarcă în 2 ore și 45 de minute folosind un conector de curent continuu. Viteza maximă este de 80 km/h, iar un astfel de model poate transporta 79 de pasageri. Karsan operează deja vehicule de transport public în peste 40 de orașe din România. Ca de obicei, se extrag cele mai negative stiri si exemple, tarifele cele mai mari la curent etc... sint sute de autobuze electrice in Ro in circulatie. e bataie pe ele. Dar f f greu de gasit, s-au modificat conditiile, se pierd la transmitere si tot felul de magarii facute de vanzatori.
  19. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Cu acelasi confort ? Nu traiesc 500 de ani ,nu am timp sa merg intr-o adunatura de plastice doar ca are cuplu ,7000 CP ….si costuri mici ,care e mult sub confortul unui passat (asa cum ai spus chiar tu ) Au fost EV-uri si cu incarcari gratuite pe viata si nici la alea nu sa imbulzit lumea.
  20. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    asta e cel mult o opinie personala, EVurile au mult mai mult sens decat sa stea sa arda combustibili fosili in nenumaratele situatii in care politia are nevoie sa se deplaseze f incet sau sa stationeze.
  21. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    deci la 1 leu pe kw, pot merge 20000km doar din banii de impozit... hai sa zicem 15000km cu o masina mai mare. Azi ma uitam la Vlad Micsunescu la videoul cu masina de la Liqui Molly de schimb ulei la cutie, ziceau asa senini ca se utilizeaza cam de 2 ori cantitatea de ulei din cutie ca sa fie bine... Puterea/cuplu sint prioritare intotdeauna, hai sa nu mai tot discutam de asta, nu are legatura cu circuitele, e vorba de cum te deplasezi oriunde inclusiv in oras, si nu cred ca cineva si-a luat masina cu motor de 3 litri fara sa se gandeasca si la cuplu/putere. Chiar aici pe forum avem o gramada masini tunate, fie cu soft fie cu alte componente care cresc un pic puterea... Statii iHuntEV si PPC Blue sint destule as zice, e greu de spus cate pt ca aproape zilnic se deschis noi statii. Am mai zis, anul asta cel putin a fost o explozie de statii. Si se tot deschid noi statii Tesla unde pretul e f ok si acolo, Eldrive nu mai zic, astia monteaza statii noi intr-un ritm impresionant... Din motive de siguranta privind electrocutarea, nu radiatii. Cadere de fire, cadere de stalpi, arc electric daca te urci pe acoperis etc mai nou, nivelul intelectual redus nu ii impiedica sa o "rupa" tare de tot pe TikTok Adica sint capabili sa isi ia un telefon dar nu sa schimbe furnizorul? da, sint de acord ca e o problema, dar care e solutia? Pana la urma primaria ia bani de la toti, ii poate informa cumva. Sau primarii nostri se ocupa cu afaceri personale si nu au timp?
  22. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asta ,momentan ,e cea mai mica problema a EV-urilor. Idiotii astia de politicieni trebuie sa inteleaga una din cele mai fundamentale legi ale economiei dintr-o piata libera : cererea face oferta . Cand cererea scade va scadea si oferta .Companiile nu vor produce inutil ,ci se vor adapta cererii actuale . Nu poate nimeni obliga sau detemina populatia sa cumpere ,sau nu ,un anumit produs . EV-urile in forma lor actuala au creat doar o cerere “fortata” (subventii ,ideea de economie,green …)
  23. ssergiu14

    RNS 850 (Touareg 7P)

    Salut, de ceva timp observ uneori un "delay" la afisajul camerei de marsarier pe RNS 850, in sensul ca imaginea "agata", nu este o imagine fluida. Nu pot asocia acest comportament cu altceva, in sensul ca se manifesta complet aleatoriu, cand si cand. Mentionez ca de mai mult timp am conectat la RNS 850 un sistem de Android Auto/Apple Carplay, dar aceasta problema cu imaginea care "agata" a aparut relativ recent. A mai avut cineva problema asta? Ma gandesc ca poate fi un delay de la unitatea RNS 850 nu? Sau de vina pot fi si camerele? Edit: poate este important - mai mentionez ca, camera din bara fata uneori nu functioneaza deloc (blue screen), alteori arata o imagine foarte proasta (blurata, calitate slaba etc).
  24. Hayate

    Pliere automata oglinzi B7

    Nu se pliază când țin apăsat pe senzorul de kessy. Asta mă interesează, plierea de pe mânerul ușii, nu din telecomandă.
  25. CristiALF

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Si tu crezi ca normele in constructii interzic pentru ca ...e periculos pentru oameni ? Sunt teste facute referitoarele la radiatiile de sub liniile de inalta tensiune - cu rezultate normale. Evident ca nu as recomanda nimanui sa locuiasca sub niste linii de inalta tensiune (si din alte motive decat cele legate de electromagnetism), dar ideea e ca acele interdictii sunt in primul rand din alte motive. Si apropos, limitele de siguranta sunt chiar mici luand in considerare linia lor centrala (ca asa se reporteaza acele limitari).
  26. florin r.

    Pliere automata oglinzi B7

    Ca sa pliezi oglinzile la Passat b7/CC 2012, cu BCM, trebuie sa tii apasat lung pe butonul de inchidere al telecomenzii. Pentru depliere ai doua posibilitati, cand deschizi usa soferului, sau cand pui contactul. Presupun ca poti incerca sa tii degetul pe senzorul kessy sa vezi daca se pliaza.
  27. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asta este tot o marota, aceea ca radiatiile daca nu sunt ionizante nu au nici un efect. Corpul uman functioneaza pe baza de procese biochimice, pe baza de procese electromagnetice la nivel celular, acum se stie, de ex. ca emite si fotoni "lumina". Sa afirmi fara cercetare ca nu conteaza cand te expui unor campuri EM este cel putin riscant din punct de vedere al sanatatii. Reamintesc ca normele de stat in constructii nu permit edificare de case sub/in apropierea liniilor de inalta si foarte inalta tensiune, desi acolo sunt 50Hz, in fond nu sunt ionizante... In vremurile cand tehnicienii de BTS erau respectati in tarile civilizate, acestia aveau dozimetre care calculau RF-ul la care au fost expusi intr-un anumit timp si primeau odihna corespunzatoare. In ziua de azi, mai ales la colocare, in anumite site-uri nici nu au cum sa se coordoneze cu toti detinatorii de antene de pe piloni sa opreasca site-ul pentru interventii sau maintenance..."astazi" oamenii sunt "expendables". Ati citi ca VW opreste productia de Golf de miercuri saptamana viitoare din cauza de lipsa cip-uri...din nou China...
  28. CristiALF

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Astfel de scenarii nu au nicio legatura in realitate. Cu astfel de teorii ale conspiratiei nu ajungem nicaieri. Cata vreme nu vorbim despre radiatii ionizante, restul este praf in ochi. Avem si bugetari care luau spor de antena sau de calculator. Cred ca tot asa, pe principiul ca poate nu mai apuca pensia...
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!