Jump to content

Conţinut nou

Afişează tot conţinutul publicat în ultimele 0 zile.

Acest flux se actualizează automat

  1. Ultima oră
  2. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Articolul despre baterii este din NYT, adica democrat, deci stim ce agenda au. Insa bateriile in Texas exista, dar n-au avut alta solutie, si ecologica nu este sub nici o forma, dar asta ramane pentru documentarea celor care ne citesc. In comentariul despre Hidro este si expresia, "asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85%", care este un lucru critic. Echilibrul sistemului nu se face cu fotovoltaice sau turbine eoliene se face cu hidro. De altfel parcurile de energie asa zis "verde" au si contracte pentru consum energie (chiar si cu hidro), pentru ca variatiile incurca sistemul si ne amintim de Spania din primavara. Recomand lectura .pdf-ului din link pus mai sus, va faceti o idee mai clara despre sistemul energetic.
  3. spido

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Rog un moderator sa mute discuția în topicul dedicat. Mulțumesc. Da. Acum am văzut și eu. Vezi prestări servicii.
  4. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Si asta a fost o problema ,dupa ce ca pierd 1-2 ore dimineata in aeroport mai trebuie sa caut si statie sa o incarc
  5. razvan.ac

    Mașini electrice - merita sau nu?

    @detinator“baby steps” 😀 @EEXCALADE in UK au/aveau oferta la EV, am condus un Fiat 500E, a fost minunat, ei incearca sa le-arate soferilor ca se poate si electric, mai ales cand ai usurinta “cutiei” automate si, in plus, acceptau sa o aduci cu bateria spre 0%, avand statie la punctul de inchiriere. Acum ca au trecut la furat cabluri, asta e, s-au orientat.
  6. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    DETROIT — Rezultatele General Motors pentru trimestrul al treilea, care vor fi publicate săptămâna viitoare, vor include un impact de 1,6 miliarde de dolari din cauza faptului că planurile sale privind vehiculele complet electrice nu se derulează conform așteptărilor. https://www.cnbc.com/amp/2025/10/14/gm-to-take-1point6-billion-charge-related-to-ev-pullback.html Si astia au avut impresia ca daca statul da o subventie semnificativa oamenii se vor imbulzi sa cumpre EV-uri produse ieftin si vandute la niste preturi exagerate
  7. samiii

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    acum am realizat ca am gresit "sectiunea" si am pus pe tdi, greseala mea @spido chiar si daca acestea au fost verificate si schimbate majoritatea din ele? am uitat sa mentionez ca ultima interventie care a avut recent a fost distributia pusa la punct, nu era ok pe flanse, asta fiind joia trecuta, si ieri doar a licarit check engine-ul 5-10 secunde si disparuse dupa. interventia cea "mare" de care am mentionat cu injector 1 schimbat samd. sa zic asa a fost luna trecuta, iar 2 saptamani dupa aceea interventie revenise problema la loc ai avea vreo sugestie unde as putea sa ma duc pentru niste verificari amanuntite ? m-am saturat D:
  8. Astăzi
  9. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asta a fost valabil candva in trecut, acum lucrurile au evoluat si evolueaza continuu. Sint cativa dinozauri (din cei care au bagat Hidroelectrica in insolventa probabil) care incearca sa mentina in viata toate sandramalele ruginite ceausiste, companii de stat cu salarii uriase, consilii de administratie f bine platite, lucrari "strategice" pe bani grei, sute de milioane EURO pe fiecare lucrare, miliarde din care se pot trage multe spagi. Raurile nu mai au de mult debitele de alta data. Ca ai mentionat de Tarnita-Lapusesti, sigur ca da, trebuie terminata candva. Un proiect vechi, de acum 40 de ani... Exista aici un document care ne poate da o idee despre diferenta enorma dintre puterea INSTALATA (adica teorie) si productie practica: Compania SC Hidroelectrica SA are o capacitate instalată de 6444 MW; cand nivelul hidraulicitatii este favorabil, poate atinge un varf de producție de 3.500-4000 MW. Această situație ideală se poate întampla cateva ore pe parcursul unui an care are 8760 de ore. In realitate, Hidroelectrica poate miza pe o medie de 2.000 MW, asigurand 25-30% din producția de energie electrică anuală, precum și asigurarea serviciilor de sistem, în procent de 80-85% Bateriile sint acum modul de stocare considerat mai ecologic si mult mult mai flexibil, rapid etc. De ex, pt una din hidrocentralele alea care sint acum brusc scoase de la naftalina, Rastolnita Mures, proiectata in anii '80 (!!!), prevede defrisarea a 100 hectare de padure. Si nu este cu acumulare prin pompaj... e o microhidrocentrala cu aport neglijabil de productie. Mai ales ca nu mai exista debitele de rauri din studiile alea din anii '80. https://www.nytimes.com/interactive/2024/05/07/climate/battery-electricity-solar-california-texas.html https://e-nergia.ro/electrica-pune-15-parcuri-de-baterii-de-stocare-a-energiei-cu-o-capacitate-de-1-000-mwh pai in 12000 km spui ca nu ai alimentat decat de cateva ori, si ca ai pornit motorul doar pt a-l mai pune in miscare, deci puteai merge cu o masina electrica pura. ar putea aparea si o data candva o pauza obligatorie, dar cum spui si tu, deja ai testat si te-ai descurcat fara nicio grija. Daca pleci incarcat de acasa, ai 300-400 km de autonomie (chiar mai mult pe unele trasee) si automat vei opri pt o pauza, la un drum asa de lung. Poti incarca 15 min si continua pana la urmatoarea pauza. Sint tot mai multe statii, si drumuri mai lungi de 400km in Romania cam greu, iar daca mergi spre occident, statiile sint si mai multe
  10. spido

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Sunt multe cauze ptr mișcare. Bujii,bobine,injectoare,supape încărcate cu depuneri carbon,distribuție decalata..
  11. Dolfin

    1.4 TSI (TFSI)

    @adicorbos, am inteles, multumesc pentru explicatii, interesant. Exista camere cu termoviziune pentru gaze, pentru inspectie instalatii industriale, cu care poti vedea orice scapare de gaze prin orice teava care la o inspectie vizuala pare impecabila. Cand te uiti la un motor cu aceasta camera vezi imediat pe unde are un "leak". Problema este ca nu stiu nici un service sa posede in dotare o astfel de camera, mai ales ca pretul este prohibitiv, de la zeci de mii de € in sus.
  12. Dolfin

    Mașini electrice - merita sau nu?

    In UK nu se mai fura catalizatoare, este ceva mult mai lucrativ acum.
  13. miky2003adr

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    Salutare, Va rog , daca se poate, o decodare pentru WVWZZZ3CZGE072670 . Multumesc
  14. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Am inchiriat si eu de curand T-Cross,la Milano . Am vrut sa iau EV dar europenele sunt mai scumpe si cu depozit mai mare. Nu am vrut sa pierdem timpul pe la statii de incarcat in vacanta.
  15. Hayate

    Oglinzi rabatabile din telecomanda (DIY) [Passat CC]

    Nu merge din vcds. Se pare că merge cu obdeleven: https://youtu.be/LNiP1gPXnGE?si=z4R34bS9sAUoUfLv
  16. lambda_dryver

    Golf Alltrack 1.8 TSI

    Salutări si aici, @CristiALF . Care erau șansele de o mini-spontană tocmai la munte . Jantele atrag atenția imediat și arată foarte bine din toate unghiurile. Kudos!
  17. 28rac

    1.4 TSI (TFSI)

    salut! vin si eu cu o problema la 1.4 tsi.. la prima pornire din zi , daca nu ciupesc putin pedala de acceleratie , nu porneste . restul pornirilor din zi sunt ok numai ca invarte mult pana o ia . pe diagnoza nu am nici o eroare , am pompa de inalta, pusa noua de 1 an , pompa de benzina din rezervor schimbata tot atunci . pe sezonul cald a pornit bine banuiesc pornea turata , acum de cand s'a racit afara au inceput problema . daca poate cineva sa ma ajute cu un sfat ,parere ,. nu as vrea sa schimb piese degeaba ,pana gasesc problema . bujiile au 20 mii km de cand le am inlocuit
  18. Nenciu Victor

    Parbriz schimbat CASCO

    Salut, daca nu te deranjeaza tare, lasa-l asa ... iti spun din experienta ... oricat tratament ar avea tot se va ciupi ... Eu la Golf l-am inlocuit pe cel OEM de la fisuri, cu unul Pilkinton si am mai incasat pietricele, parbriz simplu ... Am vrut sa montez unul mai calitativ dar facand cercetare, am ajuns la concluzia ca un parbriz mai ieftin la bani se va sparge la fel ca unul triplu la pret ... Vezi ca in alte tari, vin altfel echipate masinile .. Sunt echipate pentru tara respectiva ... Este putin probabil sa fie alt tip, din moment ce e doar unul in Ekta ... Poti sa mergi la cei care monteaza parbrize sa vezi, ca fapt divers ... conteaza si furnizorul ... Dar cam toti lucreaza cu Pilkinton si Saint Gobain
  19. razvan.ac

    Mașini electrice - merita sau nu?

    @detinator Am scris, am un Kodiaq IV; l-am ales pentru spatiu si linistea drumului fara pauze obligatorii; daca vor copiii/sotia pauza de toaleta e una, dar sa fii nevoit sa stai mai mult ca nu gasesti statii cu DC peste tot, e alta. Am condus electrice inchiriate in concediu, dar eram fara copii, si ne-am descurcat fara nici o grija, e nevoie doar de putina planificare.
  20. grecu richard

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    salut o decodare si pentru mine daca se poate WVGZZZ5NZMM130793 multam frumos
  21. tavitara

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Asa am ajuns sa gandesc si eu , sa mai conducem V6 cat se mai poate Asta e ca aia cu rosiile - cine a mancat rosii adevarate din gradina lui cand era mic , azi nu mai e multumit de niciuna Cine nu a mancat niciodata rosii adevarate crede ca cele de azi care au vreo aroma sau vreun gust care ii plac , sunt rosii bune si asa trebuie sa fie
  22. EEXCALADE

    Mașini electrice - merita sau nu?

    Eu am calculat in toate modurile si nu ies deloc mai ieftin cu EV vs V6 (confortul si siguranta au prioritate la mine )
  23. adicorbos

    1.4 TSI (TFSI)

    Am scos furtunul dintre filtrul de aer și tubul de admisie, am pus acel aparat care are o pompiță și sigilează capătul unde este pus. Aces dispozitiv generează aer cu fum care este împins în tubulatura care alimentează cu aer mașina. Dacă iese pe undeva fum înseamnă ca este o pierdere
  24. detinator

    Mașini electrice - merita sau nu?

    ce masina ai? pare clar ca ai nevoie de o electrica daca spui ca o utilizezi asa. Ai scapa si de niste revizii cu schimburi de bujii si alte probleme.
  25. samiii

    Scanarea cu VCDS - erori aparute

    Salutare, detin un seat ibiza 2019 1.0 tsi de 115 cai cu cutie automata DSG, si intampin urmatoarele erori: https://imgur.com/a/vuymAef Erorile astea au aparut si dupa ce s-au efectuat urmatoarele lucruri: schimbat senzor "OE" (asa scria pe factura, nu stiu care exact), senzor presiune, demontat si montat injectoare, injector cil 1 inlocuit, verificat pistoane cu camera, unitate comanda clapeta acceleratie curatat + adaptat, update soft ecu, bujii schimbate, bobine schimbate, curatat canale admisie chiulasa Imi puteti spune va rog de la ce ar putea sa fie? Eu ma gandesc ca poate sa fie pompa de combustibil.. problema e ca masina cand sta pe loc, la un momendat incepe sa licare check engine-ul, iar daca sta mai mult pe loc, apare si EPC si incepe sa tremure masina, isi pierde din putere, nu mai e asa responsive, dar daca repornesc motorul, totul revine la normal, ca si cum nu s-a intamplat absolut nimic. Masina are aprox 195k km, multumesc.
  26. Ieri
  27. zgardeaM.

    AC/Climatronic - probleme

    Buna seara Aceiasi problema , nu baga caldura pe partea dreapta , calorifer curatat , motorasele merg , nu am nici o eroare Se poate ca ceva clapeta sa nu se deschida pe partea dreapta si sa nu imi apara pe tester ? Multumesc
  28. davidut5

    VIN Decoder - PR Numbers - OEM Parts

    WVWZZZ3CZJE237503.pdf WVWZZZ3CZJE237503 en..pdf
  1. Afişează mai mult
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!