Jump to content

Chip Tuning la motorul CR, 2.0 - 110PS


cridaia
 Share

Postare recomandată

Pentru ca sunt posesorul acestui model si sunt pe punctul de a face un chip tuning, de la 110CP la 140CP - stage1 sau ~153CP - stage1+, rog pe cei care au facut aceasta modificare sau detin mai multe informatii despre aceasta, sa posteze parerile "pro si contra" acestei modificari........daca e nevoie de alte modificari asupra motorului, turbinei, ambreajului....etc.

Din informatiile pe care le detin, motorul ( si nu numai )de 110CP este identic cu cel de 140CP, diferenta fiind doar din soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am aplicat eu (de fapt Marius de la TCM) pe un Golf Plus cu acelasi motor in urma cu niste zile. Pana acum doar pro-uri. Net mai agila masina. Inca nu am date de consum. Nici vorba de alunecari de ambreiaj (nici nu cred ca pune cineva ambreiaje dimensionate la limita pe vreo masina). Trebuie sa verifici insa daca merge facut tuning-ul pe OBD (nu tu; cine iti face tuning-ul) sau trebuie dat jos ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna de fapt cresterea puterii de la 110 CP la 140 ? Inseamna sa faci motorul sa produca 237 Nm la 4200 rpm, in timp ce , cel de 110 produce 186 Nm.

Cred ca este imposibil pentru un soft-maker sa realizeze exact schema originala de cuplu pentru motorul de 140 CP, ceea ce inseamna ca nu va fi aceeasi experienta de condus perfecta pe care o promite softul Original 103 Kw. Niciun soft nu se compara cu cele din fabrica, e pacat sa dereglezi parametrii perfecti cu care a fost inzestrat din fabrica motorul de 110 CP ( liniaritate, durabilitate, flexibilitate).

Asa doream si eu, la al meu Mercedes de 136 cai, sa il fac de 170, insa acum ma bucur ca nu am continuat in directia asta, prefer sa simt un motor cat mai relaxat, care trage pe toata plaja decat unul care are varfuri de demaraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina pe care o detin este cu motor CBDC si din ce am citit aici pe forum, tuning-ul se face pe OBD.......si eu vreau sa fac asta tot la TCM.

sunt multumit de acesta masina ( precedenta fiind un Passat 2.0 PD - 140Cp ), insa de multe ori, la anumite viteze ( gen 90km/h ), la nevoie, simt lipsa cailor putere.....nu pentru raliuri sau liniute ci chiar cand este stricta nevoie de putere mai multa. Plus ca cei care au facut asta la TCM, spun ca nu au avut probleme, plus ca le-a scazut si consumul.

Pe un site englezesc se spune ca nu ar fi prea indicat sa se faca pentru ca difera "putin" parametrii turbinei....sa fie asa oare ?

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut in urma cu doi ani la Dragos Voinea - TCMturbo si nu am nici cea mai mica problema. Iti recomand sa vb cu Dragos si nu o sa-ti para rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt in aceeasi dilema ca tine, doar ca eu vreau sa trec de la 140 la 170, adica Stage 0 in limbaj TCM (voinea).

Durerile mele de cap vin de la turbina. Tuningul implica si marirea presiunii in turbina, adica marirea nr rotatii al turbinei adica uzuri mai mari, evident.

Am vazut cu cata migala mi-au reglat capsula vacumatica a turbinei cand am schimbat-o si ma gandesc ca un tuning ar influenta toate setarile...sau nu ?

Si mai am dubii pe ce se intampla cu ansamblul volant bimasa - ambreiaj. Pana acum nimeni nu m-a lamurit daca sunt diferente intre volante-ambreiaj intre 140 si 170 de cai, iar pana nu ma lamuresc nu fac modificarea. Nu ma grabesc sa dau 6000 ron ca sa schimb volant si ambreiajul....

Mai e o chestie: la 140 cai am torque steer daca ii dau in gura pe serpentine. Daca urc la 170 de cai si cresc 50NM la acelasi stil de mers o sa obosesc planetarele, de fapt capetele de planetara.

Singurul beneficiu la tuning: depasiri la mers in coloana, unde la viteze gen 70-100 vrei sa tasnesti. Iar dieselul nu tasneste. Punct. M-am dat cu 320D, adica 2.0 d de 184 de cai si nu tasneste nici ala. Asta asa ca fapt divers...

Later edit: daca ma lamureste cineva, dar argumentat, nu poezii, sunt dispus sa-mi schimb parerea si sa admit ca gresesc.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am dat cu 320D, adica 2.0 d de 184 de cai si nu tasneste nici ala. Asta asa ca fapt divers...

Inseamna ca n-a fost in viteza/treapta care trebuie...

Scuze de Off Topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut in urma cu doi ani la Dragos Voinea - TCMturbo si nu am nici cea mai mica problema. Iti recomand sa vb cu Dragos si nu o sa-ti para rau.

am vorbit deja cu el si m-a lamurit........eu vreau sa aflu parerile pro si contra dupa tuning, in special pe motorul 110CP.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

320d 184 nu tasneste? :) e racheta! nu stiu cine si cum a condus masina aia da` sigur nu se pricepe. O benzina nu tasneste nici asa, la ce cuplu are...

unde costa 6.000 de lei un ambreiaj? ma gandesc ca te referi la reprezentanta.

Referitor la remapare, din cate stiu eu, daca conduci normal si din cand in cand te folosesti de puterea aia, nu are ce sa se intample. Daca "esti blana" tot timpu, ti se duce dracu si fara sa-i faci remapare.

Modificat de danmatyas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog frumos sa ne limitam la discutia "initiala" din acest topic. Sa nu amestecam modele de masini si tot felul de motoare.

Cei care au facut sau au cunostinte de acesta modificare, "in special la aceasta varianta de motorizare", sa-si expuna parerile pro si contra.

multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,sunt si eu curios de raspunsuri si sfaturi. Pe toti care i-am intrebat in jurul meu mi-au spus ca pt.tipul nostru de motor nu a aparut deocamdata diagrama noua pt.resoftare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a aparut de mult, insa nu am auzit pareri nici pro si nici contra......inca nu a aparut la noi pentru noul motor de 1.6 TDI CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana viitoare marti am programare si va voi spune parerea dupa, insa am vrut sa aflu mai multe pareri inainte de modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Abia astept sa ne spui pareri la cald despre modificare,sunt curios ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am fost si am facut chip tuning....in prima faza se simte diferenta, urmeaza o perioada de "teste".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha,baga si vezi cam ce diferente sunt (putere-cuplu) mai ales cand ai 90-100km/ora si vrei sa bagi talpa sa tasneasca pt.o depasire mai in scurt. Ai vazut ca la turatie mica(plecari de pe loc) avem cuplu bun ,forta,dar in turatie,la o depasire mai in forta ,e cam lesinat, nu mai fuge ca un motor PD (si inainte am avut motorul de 1.9/105CP). Am inteles ca de asta au evitat, concernul VW-Audi, sa treaca la acest tip de motor(injectie) si au tras de PD atatia ani.Dar normele actuale cer motorizare Euro5 si nu mai puteau scoate din PD ,euro5. Ma gandesc la o alta chestie,nu am auzit pe nimeni(cu tipul de motor CR) sa fi avut probleme cu volant,poate din cauza ca nu mai are zvacul ala care forta in membrana volantei cu masa dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa-ti spun ca am testat asta....la 80-90-100km/h, am bagat talpa in ea si se simte cu fuge de sub tine, fara a trece din treapta mare in mica.....dar voi mai testa in perioada urmatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oho,e o veste foarte buna,uneori ai nevoie de acea putere (eu unul nu sunt marele vitezoman,in general). Imi poti spune in ce a constat acest chiptuning,cat a costat si cine l-a facut? Si apropos, in legatura cu aceste motoare (tip CR),ca sunt reusite si echilibrate mi-a fost spusa de cineva care lucreaza in Reprezentanta VW-GL. Nu a aparut nici una cu probleme la volant,ambreiaj,sau alte probleme mecanice deosebite (evident nu vorbim de consumabile bielete...)-vorbesc pe Galati. Doamne ajuta, sper sa fie reusite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot sa-ti spun exact in ce a constat....pot sa-ti spun ca s-a citit softul, s-a trimis la Bucuresti la TCMTurbo - Dl.Voinea ( a nu se considera reclama ), s-a modificat, trimis inapoi si pus pe masina......pretul a fost 1200lei cu garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: avand in vedere ca discutam PE forumul Domnului Voinea, nu este reclama :)

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sandurv Eu zic sa nu te bazezi ca nu mai pica volant la CR. Pe topicul cu Passat CC zicea cineva ca trebuie sa-l schimbe pe grantie. Probabil in 5 ani de productie o mai fi schimbat si VW ceva la volantele altea ca sa nu mai pice in draci, insa posibilitatea e inca acolo.

Modificat de filterVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca asa e. Ar fi prea frumos sa fi remediat uzura prematura a volantei, nici nu mai stiu ce sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!