Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Eu Castrol pana la 70k km. De atunci Ravenol VPD. Culmea e ca am doua cunoștințe care se apropie unul de 200k km iar altul de 300k km cum am spus mai sus, ambii folosind Castrol. Deci nici asta nu pare a fi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e defect de fabricatie la cuzineti. problema este un dop de la semiaxa de la 1 si 2, un dop care sare si in instalatia de ungere nu se mai face presiunea necesara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dopuri sarite din rampele cu culbutori am gasit si la BKE. Tot motor 1.9tdi de generatie mai noua. Dar era foarte galagios, deci semne EXISTA. S-au pus alte dopuri si totul a revenit la normal. Fara bonusuri.

La alt BKE n-a sarit niciun dop, dar pur si simplu s-au spart unii tacheti. S-a inlocuit axa cu came si tachetii iar de atunci iar e liniste.

Am mai spus ca-i un bug de fabricatie la unele componente ale acestor motoare, urmare a noii politici de reducere a costurilor.

Insa e explicabil ca fara ulei, multe belele se pot intampla.

 

Eu is de parere ca toate motoarele de 1.9 din seria B sunt mai sensibile. Daca le mai si ajuti cu un ulei prost si/sau sare vreun dop din rampa de culbutori, om esti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt pornit pe nimic ci doar NU pot sa cred ca fabricantul face rabat de calitate la componente in functie de seria motorului.

Pana la 72 mii cand am cumparat eu masina pe cartea service(la seat romania au fost facute toate interventiile)sa folosit ulei Castrol cu schimb la 15 mii.

Eu de atunci folosesc Repsol Elite cu schimb la 8/10 mii(ulei ce l am folosit si la octavia pe care am avut o).

Al meu are acum 145 mii si o sa vad ce mi rezerva viitorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu cred ca problema e la un anumit tip de motor. Dar categoric s-a facut rabat incepand cu un anumit an. Iar motoarele din generatia B++ le-au inlocuit pe cele cu A++, unde erau alti furnizori de piese, alte materiale, etc.

 

Si daca tot am deschis Cutia Pandorei, sa intru putin in profunzime. Orice producator auto foloseste piese de la mai multi furnizori. Nu intru in detalii despre motive. Cine are vreo tangenta cu adevarata industrie auto, stie despre ce vorbesc.

 

Important e ca piesele provenite de la un anumit sau anumiti furnizori, sau poate doar anumite loturi uneori sunt mai proaste. Si evident, producatorul de masini nu are de unde sti asta. Piesele respective respecta niste cerinte minime de calitate, deci din punctul lui de vedere e ok.

Eh... uzurile apar in timp, dupa multe ore de functionare si probabil mai mult sau mai putin ajutate de ulei si stilul de condus/regimul de functionare. Iar daca masina a iesit din garantie fara probleme, masina e ok, fanii cumpara in continuare, vanzarile cresc si toata lumea-i fericita. Mai putin buyerii din Europa de Est, la care ajung masinile in afara garantiei.

 

Asa se explica de ce unele DA si altele NU crapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, apare uzura la ~200.000 de km cand masina are 6-7-8 ani si garantia e dusa de muuuuulti ani. Una dintre probleme e baia de ulei in care intra 3,8 L de ulei (cel putin asa e la BXE), multi poate uita sa mai verifice nivelul uleiului si 2-300 ml lipsa e cam mult deja si de acolo apare uzura prematura :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dopurile de la semiaxele culbutorilor de injectoare nu afecteaza decat axul cu came.

In rest motorul are ulei. Cu bielele se intampla altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una dintre probleme e baia de ulei in care intra 3,8 L de ulei (cel putin asa e la BXE),

Asta nu-i o problema. Motoarele de 1.9tdi de pe Passat B5/B5.5 au tot 3.6-3.8L de ulei. Fara probleme de ungere.

Motorul de 3.3TDI CR V8 de pe A8 are doar 6L de ulei. Fara probleme de ungere. :)

Temperatura uleiului din motor poate atinge cu usurinta 200 de grade. In forja chiar spre 300.

Dar cu un racitor potrivit, se schimba treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut tuturor , am si eu un g5 din 2004 tip motor bkc si saptamana asta la nr de km 356.000 am avut si eu placerea intre ghilimele , sa se duca axul cu , came si tachetii . De cand am masina de la 150.000 de km am bagat doar ulei si filtre oem ulei castrol 5w30 LL3 din germania. Intrebarea mea este stie cineva ce firma este axul cu , came oem ?. Eu mi-am comandat tacheti Ina, ax kobalsmith , si cuzineti glyco , ce parere aveti ?. Am uitat sa precizez ca uleiul il schimb la 10.000 km , deci concluzia mea este ca axul este o piesa consumabila si cu probleme de fabrica adica ma refer ca e facuta sa tina pana la un anumit nr. de km , exact cum e si cu volant . Astept un raspuns sa imi spuna cineva daca stie ce firma este axul cu came oem si parere despre piesele ce le-am comandat. Multumesc

Modificat de AR08BED
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa folosesti un alt tip de ulei cu protectie mai mare pe axa cu came (te poti orienta in privinta asta citind despre teste de uzura "4-ball test"). Colegii de pe tdiforum si bitog au obtinut rezultate bune folosind uleiuri heavy duty schimbate la 15 000km care nu respecta neaparat normele 505.01/507 insa au proprietati de protectie mai bune si un pachet de aditivare mai agresiv, rezista mai bine in timp. De asemenea tot la 50-70 000km poti sa dai capacul de la tacheti jos si sa inspectezi vizual starea axei cu came dar si suprafata si jocul tachetilor. Daca pui tacheti ina negri or sa tina mai mult decat cei vechi.  citeste putin despre pozitia dopurilor tehnologice care cad si nu mai permit ungere adecvata si despre importanta nivelului uleiului care trebuie sa fie mereu pe maximul jojei, nu la jumate, nu jos.

 

 

 

Bafta si sa ai drumuri bune.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman : Care "joc al tachetilor", ca-s hidraulici ?? Vorbim de motorul BXE, totusi...

Eu as recomanda un ulei 5W40, iar axa se pare ca OEM este Kolbenschmidt, rog unul din colegii din retea sa confirme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apasa tachetii cu mana, si ai sa intelegi.

 

Citez:

 

"Un tachet bun,la cald,se apasa doar 0,2mm "

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce "citezi" ? Si cum reglezi jocul tachetilor hidraulici? 

Parca era vorba sa nu mai plimbam vorbe auzite pe la diversi...

Tu ai apasat cu mana tachetii aia?  

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jocul tachetilor (uzura) se "regleaza "prin inlocuire.Conform elsawin daca tachetul se apasa mai mult de 0,2mm(la cald) trebuie inlocuit.Am gasit tacheti care se apasau 4mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu folosesc ulei Castrol de multi ani(am m ai scris asta)si nici nu schimb uleiul precum spune "reprezentanta" la 20 de mii din butoi.

 

Uleiul ala din butoi e garantia ca uleiul nu este contrafacut.

 

Nu stiu ce incredere ai tu in uleiurile cumparate de pe la tarabele unde se vand piese aftermarket si uleiuri mai ieftine ca cel de gatit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@viliboy

Eu folosesc ulei Repsol Elite 5W40 iar axa cu came se prezinta ok la 160 k pe un motor BXE, iar schimbul il fac la 10 mii.

Cine vrea sa foloseasca ulei"la butoi"pt.ca.."butoiul"e o garantie ca uleiul nu e contrafacut sa l fooseasca cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am achizitionat in decembrie o Jetta, are 85 000 de km acum. Proprietarul a luat-o din tara direct de la reprezentanta.

 

 

Dar cand vad ce povesti horro se spun despre BXE (inclusiv al meu) ma apuca groaza !

 

Daca am timp si fac rost de bani, vreau sa schimb cuzinetii. Acesti ar fi cauza?

 

Cat costa aceasta manopera?

 

Ca ulei, 5W40 Ravenol la primul schimb

 

Acum cred ca are "castronul" in motor, judecand dupa cartea service si acel 5w30.

5000 de km facuti.

Modificat de M4V3RiCk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica doar daca ai dopurile de la gaurile tehnologice de la axele culbutorilor injectoarelor. Se vb de ei in acest topic.bine-nteles verifica si starea axei.

Nu are treaba uleiul, doar nu vreti sa spuneti ca toate non pd-urile au fost servisate impecabil?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit pe forum-urile straine, motivul ptr care te trezesti ca iti zboara bielea prin blocul motor ar fi urmatoarele:

 

1. Ulei Castrol

2. Cuzineti de calitate indoielnica (cei de pe arborele cotit) nu cel cu came.

 

Vreo poza cu aceste dop-uri tehnologice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu biela deja e offtopic:-p. Dar recomand liqui moly top tec sau high tech

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme am inceput si eu sa am aceleasi simptome la BXE-ul meu (120k km reali): zornait metalic in acceleratie si decelarare. Turbo l-am exclus din ecuatie, pentru ca este recent inlocuit. A fost postat un video de colegul Laurentiu M pe acest topic acum ceva luni cu vestitul dop tehnologic. Banuiesc ca vinovati sa fie axul cu came si/sau tachetii.

 

Ma poate indruma cineva inspre un mecanic in Bucuresti, care are cunostinte in acest domeniu? (pe PM va rog, sa nu se considere reclama)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da..am postat ceva filmulete in celalat topic cu problemele cu axul cu came la 1.9 TDI: http://vwforum.ro/topic/97496-probleme-ax-cu-came-19-tdi/?view=findpost&p=2603196 Din pacate problemele cu axul cu came apar nu doar la BXE (eu am BKC)

 

Exact aceleasi simptome le-am avut si eu cu zornaitul metalic. Mie imi facea doar din cand in cand, si doar cu motorul rece. Cand zornaie, desfa carcasa filtrului de aer, e foarte usor de desfacut, o ridici putin si vezi daca se aude un zgomot ca un pufait acolo. Daca da, verifica cat mai repede axul, dopurile tehnologice si tachetii. Eu am scapat doar cu tachetii si rampa parghie basculanta in care intra dopul ce tot sarea. Rampa asta am luat-o din dezmembrari. Din iulie anul trecut de cand am facut reparatia nu am mai avut probleme. Doamne ajuta sa fie ok si pe mai departe :) !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dopurile se pot vedea doar daca se demonteaza axa cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici dopurile demonteazi doar capacul de la chiulasa. Cele pe exterior se pot vedea iar cele pe interior le verifici existenta cu o sarma sau ceva ce poti baga printre culbutori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!