Sign in to follow this  
Followers 0
charlie

dinam

67 posts in this topic

Daca la alternatoare avem si noi ceva indicatzii de putere maxima la dinamul de pe bus-ul meu sunt in ceatza totala ... Cine are ceva specificatzii ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu ai dinam pe bus? :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da exista Busuri cu dinam cred ca cele pana in '72!Daca e orig de Bus ar trebui sa aiba 38A adica 38Ax14V=....Wmax! Si reg de de incarcare trebuie sa fie tot de 14V si 38A. :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da exista Busuri cu dinam cred ca cele pana in '72!Daca e orig de Bus ar trebui sa aiba 38A adica 38Ax14V=....Wmax! Si reg de de incarcare trebuie sa fie tot de 14V si 38A. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Thanx! 500W. O sa am grija sa nu dau muzica tare cu farurile aprinse :blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In "Revue Technique automobile" nr. 317 din Octombrie 1972 am gasit ca pe bus, au fost 2 tipuri de dinamuri: de 30A (sasiu de la 218 163 485), iar apoi de 38A pana la 219 000 001...pana s-au schimbat cu alternatoare de 55A

Curent max: 30A, respectiv 38A

Tensiunea nominala: 14V

Turatia arborelui dinamului pentru putere maxima:

2000 rot/min, respectiv 2400 rot/min

Demultiplicare: 1 la 1,9

Diamtru (fulie): 105mm

Cod dinam: 211 903 031 A (sau 113 903 031 G), respectiv 211 903 031 D

Cod releu: 113 903 803 B (sau 113 903 803 E), respectiv 211 903 803 E

Turatia minima (de incarcare): 1450 rot/min, respectiv 1300 rot/min

Tensiunea de conjunctie: 12,4-13,1V; respectiv 12,5-13,2V

Curent de retur: 2-7,5V; respectiv 5,0-11,5A

Tensiunea reglata fara incarcare: 13,5-14,5V; respectiv 13,5-14,2V

Tensiunea reglata la incarcare: 12,8-13,8V; respectiv 12,9-13,6V

Curent de incarcare: 45A, respectiv 35A (aici cred ca e invers :) )

Edited by niq_ro
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar putea sa scrie cineva aici cum se conecteaza un dinam pe masina danei77 (Rares) care avusese alternator pana nu de mult?

Pe dinam sunt 2 borne (parca D+ si DF) iar pe regulator sunt tot 2 similar plus inca 2 (61 si inca una...care am uitat cum se cheama).....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

E mai multe feluri. A lui Rares am inteles ca are D+, DF, 61 si B+(sau 51?).

Conectati D+ la D+ si DF la DF (mare shmekerie :P ). B+ il pui la baterie (un fir ceva mai gros), iar 61 il trimiti la becul din bord. Dar daca ai 51 (in loc de B+), vezi sa nu-l confunzi cu 61!

Nu-i musai sa trageti fire sub bancheta-spate! Montati mai bine releul in compartimentul motor (mai ales daca are de gind sa-si repare alternatorul).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam cat de groase trebuie sa fie firele intre dinam si regulator n- deci D+D+ si DF DF, mai grase decat firul cafre merge spre baterie?sau pot sa fie si mai subtiri

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula firul care merge spre baterie, este pus impreuna cu inca un fir pe acelasi papuc (am inteles ca asa e si la Rares). Aceste fire sunt ambele groase. Unul dintre ele merge catre bordul masinii (e plus-ul general trimis in tabloul de sigurante), iar pentru al doilea exista doua posibilitati:

1/ merge la demaror, caz in care e la fel de gros ca celalalt fir (conexiunea cu bateria e facuta la borna demarorului, in cazul asta);

2/ merge la baterie, caz in care poate fi un pic mai subtire ca celalalt (dar tot gros, de vreo 4 mm patrati).

Legatura pe care o faci intre D+ si D+, trebuie realizata cu un fir la fel de gros cu cel mai gros dintre cele doua de care vorbeam mai sus (oricum, sa aiba sectiunea de minim 6 milimetri patrati).

La DF, puteti utiliza cu incredere si un fir mai subtire, cam ca si firul care merge la becul din bord.

In general, in orice situatie, daca puneti fir cu sectiunea mai mare decit trebuie, nu e nici o problema (e chiar mai bine). Mai subtire sa nu fie! (eu mi-am refacut toata instalatia cu fire de 1,5 in loc de 0,5). Normal ca cineva va comenta ca nu mai e original, mai ales daca pui de alta culoare. Dar asta e decizia voastra.

Am uitat sa zic de legatura la masa. Cind montati releul, nu-l izolati fata de masa; nu stiu cum aveti de gind sa-l prindeti (cu suruburi, cu un colier etc.), dar carcasa sa fie la masa. Unele modele au chiar o borna de masa intre B+ si DF.

Edited by Osi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam' Osi....am reusit sa conectam azi dinamul la masina lui rares si merge perfect, se stinge si beculetzul din bord....

din pacate a ajuns acasa si l-a lasat bateria :) :) :D :D (care statuse la redresor 24 ore)...dar stai linistit ca nu e din cauza dinamului ci din cauza ca era statuta de 1 an

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare...

am si eu niste intrebari legate de dinam...cum pot sa-mi dau seama daca un dinam incarca, inafara de metoda cu aparatul de masura?...e valabila treaba de la alternatoare....daca scotzi borna se opreste motorul in cazul in care nu incarca?....sau e alta mancare de peste?

a.......si inca ceva......pun toate firele conform schemei.......iar cand conectez borna face scurt si da sa iasa fum din releu :blink: ......ce sa fie?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce "inafara de metoda cu aparatul de masura"? Asta e cea mai simpla si corecta metoda.

Sa dai jos borna, nu-i tare sanatos (nici la alternator).

Probabil ca ti-e dus releul de incarcare, dar asta e doar o presupunere. Mai bine du-te la un electrician, decit sa-ti dai foc la masina. Parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

s-a rezolvat....era inversat firul de la excitatzie cu minusul la dinam....nu am gasit niciunde pe dinam cum sa pui firele :scratch: ...DF....D-.....D+.....in schimb am gasit scrijelit pe un capacel de plastic care acopera mufa de la dinam :D .....treaba romaneasca mai tare ca 'a nemtzeasca :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iulica te omor!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ai ars relee? si pe ala electronic? :D

Din cate shtiu scrie pe fundul capacelului din fabrica...

S-a discutat demult despre conectarea dinamului ca motor atunci cand isi pierde campul remanent si nu mai vrea sa mai incarce. Mai shtie cineva ce si cum? Victor??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, aia o aveam si eu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

baieti, sunt foarte bulversat: dinamul are releu de incarcare incorporat? sau cum incarca ele bateria?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, este sub bancheta din spate in spatele soferului(o cutie metalica)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am asa ceva in masina. Cum arata ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai "cutia" metalica de care zice Tibi sub bancheta din spate, fixata pe canalul de aer cald inseamna ca nu ai dinam... in cel mai rau caz, cand s-a intervenit la instalatia electrica ar trebui sa fie prin compartimentul motor..

oricum unul din firele releului duce direct la baterie..deci urmareste plusul baterie unde se duce... ceva teorie gasesti despre releul de dinam la http://www.vwkafer.lx.ro/ unde scrie PARTE TEHNICA si ceva mult mai tehnic la http://www.niqro.lx.ro/releu_dinam.htm

PS: vezi la http://www.hoffmann-speedster.de/us/products.htm la ELECTRICAL SECTION cum arata un dinam si un alternator

1) dinam

020_1276.jpg sau 020_1275.jpg

2) alternator

020_1270-02.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

releul este cea din prima poza a lui Nicu(cutia metalica pe dinam)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o intrebare: se poate da jos dinamul si fara sa dai motorul jos? si daca da, cum? mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se popate, insa va trebui sa slabesti turbina din cele 2 suruburi din lateral si , daca ai, sa desurubezi si termostatul de pe tija. Apoi ridici putin de turbina pentru a avea acces la surburile de jos care tin dinamul si apoi pe principiul "mai trage, mai forteaza putin" va iesi dinamul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

si nu scapi fara sa dai capota jos, ca nu poti ridica tulumba din cauza balamalelor

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.