Jump to content

T4 - Sistemul de franare


Emy D
 Share

Postare recomandată

Nu pot crede si nu pot intelege asta! Poate la PD e asa, dar nici acolo nu cred !

Cobori o panta cu 80 kmph, cu motorul la relanti, cu schimbatorul de viteze pe liber ( consum de 0,5 l/ h) si pt a face frana de motor, schimbi in treapta a4-a si nu calci aceleratia: motorul se tureaza, viteza scade, insa motorul ramane la cel putin acelasi consum ( 0,5 l/ h). clapeta de acceleratie de pe pompa de injectie nu lasa sa treaca mai mult de 0,5 litri/ h fiindca ramane in aceeasi pozitie ca atunci cand e la relanti. E vreun sistem care opreste motorul atunci cand e in frana de motor si atunci cand accelerezi sa deschida electrovalva? nu am vazut asa ceva si nici nu cred ca este.

pt un test incearca asa: cand faci frana de motor, si nu ai curbe pe o distanta destul de mare, opreste motorul si ai sa vezi care e diferenta!

Frana de motor , uneori e chiar ineficienta: de exemplu pe transfagarasan, degeaba esti in frana de motor, ca viteza creste si tot trebuie sa folosesti frana (de picior :icon_cool: ) .

ps: nu cred ca i-ar place cuiva sa mearga in treapta 2-a, la 4400 rot/min , doar sa foloseasca frana de motor in locul celeilalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Emy D

    21

  • vw-raz-van

    14

  • andrei_c123

    13

  • noobsound

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu cred ca daca creste turatia pina la "4400" pe frina de motor ....compresia acelui auto disel cu motor de 2500 cam "bijbiie " . intradevar sint unele situatii in care trebuie sa ajuti si cu frina (oricum stai cu piciorul la frina ). totusi nu stiu care sint efectele negative ale frinei de motor asupra ambreajului ambreajul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitativa si vag-comu zice ca e consum ZERO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala sigur nu e consumul! E imposibil ca o masina sa consume 0 l in frana de motor, adica chiar mai putin decat la relanti!

eu zic sa terminam cu offtopicul, si mai bine sa il continuam pe alte topic-uri special pt aceasta discutie ;)

eu cred ca daca creste turatia pina la "4400" pe frina de motor ....compresia acelui auto disel cu motor de 2500 cam "bijbiie " . intradevar sint unele situatii in care trebuie sa ajuti si cu frina (oricum stai cu piciorul la frina ). totusi nu stiu care sint efectele negative ale frinei de motor asupra ambreajului ambreajul !

markuss, eu am de 1.9 TD si crede-ma ca e foarte mare panta pe transfagarasan! poate nu ai fost, dar iti recomand sa mergi. merita macar pentru acele superbe peisaje!

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va argumentez si eu, ca in frana de motor consumu e ZERO. Verificat pe compu de bord la un G4 benzinar, nici eu n-am crezut...dar asa e :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala sigur nu e consumul! E imposibil ca o masina sa consume 0 l in frana de motor, adica chiar mai putin decat la relanti!

eu zic sa terminam cu offtopicul, si mai bine sa il continuam pe alte topic-uri special pt aceasta discutie :D

markuss, eu am de 1.9 TD si crede-ma ca e foarte mare panta pe transfagarasan! poate nu ai fost, dar iti recomand sa mergi. merita macar pentru acele superbe peisaje!

emy nu vreau sa te supar dar nu cred ca la 1.9 ai frina de motor ca la 2.5 (in 5 cilindri ) .sincer mai am un opel vectra din 2005 cu motor de 2200 cc dar nu se compara nici de departe cu frina de motor de la t4 . despre peisaje le cunosc pt ca am sdtat in hip1 (sibiu ) pina in 1999 ! totusi pina la urma ai rezolvat frina ? e pompa , sint furtunele sau e abs-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca frana de motor de la 1.9 e mica fata de cea de la 2.5.

La frana nu i-am mai facut nimic, pentru ca in general sunt multumit de ea. Franeaza f bine, insa, ti-am zis care sunt neplacerile in situatiile prea extreme ( cred ca oricum nu mai aveam sansa sa opresc masina in acei 3-4 metri la o viteza de 50-60 kmph). Pe viitor ma gandesc sa schimb discurile de frana cu unele ventilate si perforate si sa sa pun si alte placute de frana mai bune, pentru o franare mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer si eu mi-as dorii niste frine mi bune care sa scurteze distanta de frinare ! dac gasesti ceva mai optim spune-mi si mie ! ms !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
ala sigur nu e consumul! E imposibil ca o masina sa consume 0 l in frana de motor, adica chiar mai putin decat la relanti!

1.

Fara a avea intentia sa jignesc pe nimeni (am dat doar citatul fara a-l numi si pe initiator), incerc doar un sfat: mergeti la scoala pentru a invata, nu din alte considerente... :)

Discutia asta a fost inceputa, terminata si iarasi inceputa aici pe forum de catre cei care au trecut prin scoala ca gasca prin apa de vreo... 300000 de ori.

Finalul a fost de fiecare data acelasi: legile fizicii NU se schimba doar pentru ca unul sau altul n-au trecut prin scoala...

In frana de motor consumul este 0 (ZERO)!

post-7729-1279274127_thumb.jpgpost-7729-1279274134_thumb.jpg

2. Topicul NU are nicio legatura cu frana de motor si toata aceasta discutie.

Va rog sa reveniti ON TOPIC!

Va multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot crede si nu pot intelege asta! Poate la PD e asa, dar nici acolo nu cred !

Cobori o panta cu 80 kmph, cu motorul la relanti, cu schimbatorul de viteze pe liber ( consum de 0,5 l/ h) si pt a face frana de motor, schimbi in treapta a4-a si nu calci aceleratia: motorul se tureaza, viteza scade, insa motorul ramane la cel putin acelasi consum ( 0,5 l/ h). clapeta de acceleratie de pe pompa de injectie nu lasa sa treaca mai mult de 0,5 litri/ h fiindca ramane in aceeasi pozitie ca atunci cand e la relanti. E vreun sistem care opreste motorul atunci cand e in frana de motor si atunci cand accelerezi sa deschida electrovalva? nu am vazut asa ceva si nici nu cred ca este.

pt un test incearca asa: cand faci frana de motor, si nu ai curbe pe o distanta destul de mare, opreste motorul si ai sa vezi care e diferenta!

Frana de motor , uneori e chiar ineficienta: de exemplu pe transfagarasan, degeaba esti in frana de motor, ca viteza creste si tot trebuie sa folosesti frana (de picior :) ) .

ps: nu cred ca i-ar place cuiva sa mearga in treapta 2-a, la 4400 rot/min , doar sa foloseasca frana de motor in locul celeilalte.

cum sa fie ineficienta frana de motor... la vale frana de motor e cea mai eficienta, nu consuma absolut nimic, nu uzeaza nimic..

miscarea la vale tine valvele in miscare, pistoanele etc.. si taie alimentarea cu, combustibil.. pana la o anumita turatie cand se porneste iar pompa si incepe sa consume... se si simte acel punct, plus ca daca ai bord computer se vede consum 0.0 l/h sare la 1.0l/h sau 0.7 depinde de motor...

folositi cat mai multa frana de motor, eficient evident, nu smuceli sau socuri ca sufera distributia si ambreiajul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cei cu bord computer da arata 0 si atat;

@ soila miscarea la vale tine valvele in miscare, pistoanele etc.. si taie alimentarea cu, combustibil.spune-mi si mie te rog ce anume taie alimentarea la 2.4 D clasic,de ex,n-are nimic electronic

Modificat de cabina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.

Fara a avea intentia sa jignesc pe nimeni (am dat doar citatul fara a-l numi si pe initiator), incerc doar un sfat: mergeti la scoala pentru a invata, nu din alte considerente... :icon_thumright:

Discutia asta a fost inceputa, terminata si iarasi inceputa aici pe forum de catre cei care au trecut prin scoala ca gasca prin apa de vreo... 300000 de ori.

Finalul a fost de fiecare data acelasi: legile fizicii NU se schimba doar pentru ca unul sau altul n-au trecut prin scoala...

In frana de motor consumul este 0 (ZERO)!

post-7729-1279274127_thumb.jpgpost-7729-1279274134_thumb.jpg

2. Topicul NU are nicio legatura cu frana de motor si toata aceasta discutie.

Va rog sa reveniti ON TOPIC!

Va multumesc pentru intelegere!

'

"fara sa jignesti pe nimeni", noi mergem la scoala pentru o anumita specializare, NU neaparat mecanica; de aceea postam aici, ca nu stim si vrem sa invatam si noi ce stiu altii mai inteligenti care nu "au trecut ca gasca prin apa ".

Tot aici vreau sa imi cer scuze pentru offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am gandi un pic !! fara combustibil motorul ( mai ales dieselu ) opresete masina pe loc ( la fel cum o tine oprita pe loc atunci cand este intro viteaza) consum este dar e mai mic ca atunci cand e in sarcina masina , e si normal pompa de injectie fie ca e clasica cdi pd tot lucreaza fiind actionata mecanic ,iar daca nu ar avea motorina ar face uzura pompa in 2-3 ore de functionare de nu ar mai face presiune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
daca am gandi un pic !!

Asta am spus si eu: ganditi INAINTE de a posta!

Si tu chiar n-ai facut asta!

Ceea ce am postat eu mai sus tine de fizica de clasa a VI-a sau a VII-a daca nu ma insel si raspunsul este acelasi indiferent ca va convine sau nu: in frana de motor (decelerare) consumul este 0 (ZERO)!

PUNCT!

Fizica NU se schimba asa cum vrea cineva indiferent despre cine e vorba, cata scoala are sau de ce nationalitate este!

In cazul in care manualul postat de mine nu va convinge, mergeti la scoala/liceu/facultate si intrebati un profesor/lector/etc de fizica/mecanica despre acest subiect!

Daca veti primi alt raspuns decat cel postat de mine mai sus, va rog sa-l documentati si sa-l postati aici.

Pana atunci cautati pe forum discutiile de acest fel si recititi-le!

Daca reluati acest subiect dupa acest post voi acorda warning cu suspendarea dreptului de a posta indiferent cine va fi acela!

Va multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
octavia 4ever

Nici mie nu imi place cum franeaza T4 al meu . Daca franez putin mai tare imi da pedala inapoi intra abs-ul tot timpul . Prin martie a fost stricat un senzor abs si frana mult mai bine fara ABS :( . Este enervant si periculos in acelasi timp si inca o problema imi scartaie placutele la orice franare . Ce placute imi recomandati ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

TRW. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Ferodo si m-au tinut 30k km in conditiile in care trag si platforma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW. :Driver:

@ octava4 ever: TRW sunt cele mai bune dpdv al raportului calitate/pret.Intotdeauna am fost multumit de ele. Dar daca te tin buzunarele, poti pune de la mintex, brembo, bosch :icon_cool:

daca iti scartaie placutele si inca sunt destul de groase, le poti curata. exista spray si isi face efectul bine ( testat pe t4 meu). spray-ul e doar 18 lei si il gasesti la orice magazin de piese auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti cumva idee ca placutle trw sa aibe posibilitatea de a fi si contafacute , nu de alta acum o saptamana am schimbat placutele cu unele TRW , luate de la piese auto , cutie sigilata (un ambalaj rosu cu scris trw pe el si holograma) , schimbate , de atunci nu mai blocheaza decat rotile pe spate la frana brusca , am zis nu s-au asezar dar am deja 650km cu ele mers doar prin oras , e prima oara cand montez trw pana acum am avut doar lucas , ce am refolosit au fost tijele pe care culiseaja placutele par a culisa destul de greu , nu stiu ce sa ii mai fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi le aduce AutoNet, si stiu ca is bune, adica nu sunt contrafacute. Mergi inapoi la service-ul care o schimbat placutele si spunele sa iti rezolve problema ,ca doar trebuia sa mearga mai bine decat cele vechi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma gandesc si eu dar cine stie nimic nu ne poate surprinde , credeti ca ar fi cum spun cei de la service ca placutele nu pot culisa la ghidajele lor si de aceea sa apara aceasta problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca e asa, de ce nu ti le-au schimabat cand ai schimbat placutele? era de datoria lor sa zica ca trebuie schimbate! Asa ar fi fost normal....

Posibil sa fie aia cauza, sau , rectificarea discurilor daca erau uzate si aveau santuri in ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai discurile au 32mii km , pai tijele acelea nu le-au schimbat pe motiv ca nu au fost in cutie cu placutele cica se cumpara separat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu le-am schimbat....dar pentru aia prinde foarte bine :beerchug: De curand le-am facut si o curatare si e totul ok.

La tine nu cumva e vorba de aerisirea instalatiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ferodo am si eu pe spate , Pe fata daca nu ma insel mi s-au montat placute bendix ambele acum aproximativ 30 000. Mai ciudat e faptul ca cele din spate cu care am luat masina au fost uzate iar cele de pe fata au fost cu problema. Pe dealul mesesului intr-o curba s-a sfaramat una dintre placutele de pe fata, nu a fost nimic periculos dar am venint aproape din zalau pana la cluj fara frana de picior ... daca o calcam freca metal pe metal. Placutele erau originale VW si in afara de cea care s-a sfaramat restul erau foarte bune cu multa carne pe ele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!