Sign in to follow this  
Followers 0
althomas

alternator sau dinam

23 posts in this topic

Merita conversia de la dinam la alternator?Avantaje?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am dinam, nu am consumatori in plus fata de o masina standard si nu am probleme. Daca ai becuri mari :( sau sistem audio tare, ar fi mai bine alternator...parerea mea. daca tii la originalitate si daca masina a avut dinam, pastreaza-l :blink:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am dinam, si am mers destul de mult iarna asta cu masina, si am folosit din cand in cand si proiectoarele ( 2 x 55w ) si bateria se tine bine. Nu a trebuit niciodata sa o pun pe redresor - In concluzie, dinamul este foarte bun si isi face treaba. (bateria este veche de 1 an jumate, Bosch Silver ) .

Edited by Komissar
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

conversia merita daca intradevar ai consumatori pe masina si asta se simte iarna la cei care umbla zilnic cu masina si folosesc farurile,mai o dezaburire luneta (cine are) o muzicuta,stergatoare,LCDuri,manele si tot felu' de leduri neoane si xenoane si cum din astia nu sunt multi adica numa Germin,poti ramane linistit pe dinam daca nu ai astfel de consumatori :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu...

Problema este la dinam incarcarea. Incarca doar undeva in ture. (s-ar putea sa spun prostii... dar de aceea avem colegi care de abia asteapta sa se gafeze vre-unu. :) )

pe cand la Alternator incarca bine si la relanti.

A doua parte este cum zice dileru', daca ai faruri mai puternice, mai ascuti casetofonul si merg stergatoarele, s-ar putea sa te trezesti ca invarte greu electromotorul iarna.

Daca nu o folosesti zilnic, poti sa o lasi pe dinam.

Daca o folosesti zilnic... cam iti trebuie alternator.

Pana la urma este o problema de comoditate.

Acuma daca ai o masina din 1950, normal ca o lasi pe Dinam, ca altfel te mazilesc puritanii la intalniri :icon_thumright:

Edited by SKULLMAN
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problema este la dinam incarcarea. Incarca doar undeva in ture. (s-ar putea sa spun prostii... dar de aceea avem colegi care de abia asteapta sa se gafeze vre-unu. :lol: )

Asta stiam si eu, dar odata am facut un test: masina era la relanti (relanti-ul era normal, dupa ureche, pt. ca n-am turometru ) si am scos borna de la baterie ( minus ) , masina a continuat sa functioneze, semn ca dinamul inca furniza curentul necesar aprinderii (restul posibilor consumatori erau opriti, desigur, adica luminile ) .

In fine, s-ar putea sa fi avut relanti-ul ceva mai mare (desi nu cred) , de asemenea, cred ca mai e importanta si starea dinamului (a magnetilor asa zisi permanenti, care dupa o vreme incep sa piarda din putere), a legaturilor electrice, etc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, dinamul incepe sa incarce de pe la 1300rpm in sus

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

da totusi, daca ai scos borna, ti-a bagat curent cat pentru scanteie, nu e chiar un consumator asa de mare zic eu

si la magneti permanenti, nu ai ca la dinam ai 2 infasurari pe stator.

merge si dinamul foarte bine, numai trebuie sa fie bun releul de incarcare, si reglat in parametri

si la dinam trebuie sa ai perii bune, si colectoru sa fie bun si sa nu fie rotoru ars in rest merge foarte bine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca si al meu pe care l-ai facut la bran,asai? :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) mai merge? :D

Edited by seby
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

merge :Driver: numa ca acuma sta ca numai umblu cu masina.duminica ma duc sa o pornesc dupa 1 luna de stat

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai la dinamul de 6V era cam nasol cu toti consumatorii porniti la ralanti... daca mai era si bateria varza...era si mai nasol. La dinam cred ca e important totusi si sa ai o baterie mai bunicica si nu chiar de 45ah ca sa compenseze momentele in care stai pe la semafoare cu consumatorii porniti. Imi placea in schimb la dinam ca am pornit masina trasa, fara a avea baterie montata pe masina :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista dezavantaje la instalatia pe 6v fata de 12v... in afara de faptul ca trebuie sa ai consumabilele pe 6v. vorbesc de fiabilitate sau asa ceva?

am pornit masina de la o baterie pe 12v... am luat borna jos imediat... si a mers masina la relanti fara probleme cu dinam de 6v

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile pe 6V sunt mai sensibile la conexiunile electrice - papuci, conectori, etc. Trebuie sa fie in stare foarte buna, altfel se pierde foarte mult curent pe acolo ...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masinile pe 6V sunt mai sensibile la conexiunile electrice - papuci, conectori, etc. Trebuie sa fie in stare foarte buna, altfel se pierde foarte mult curent pe acolo ...

corect... deci cu un pic de atentie si migala poti sa ramai pe 6v forever. e bun.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, pentru aceeasi putere consumata, amperaj dublu la 6V fata de 12V.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
mda, pentru aceeasi putere consumata, amperaj dublu la 6V fata de 12V.

exact. deci cupru dublu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

se mai gasesc becuri de 6V ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati wati?Are un nene becuri ramase din stocuri vechi de 6v de la 1 la 5 lei,si eu cumpar de la el ptr. motorete,asa ca daca intereseaza pe cineva,pot merge sa-l intreb daca are si eventual va intermediez cumpararea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cati wati?Are un nene becuri ramase din stocuri vechi de 6v de la 1 la 5 lei,si eu cumpar de la el ptr. motorete,asa ca daca intereseaza pe cineva,pot merge sa-l intreb daca are si eventual va intermediez cumpararea.

ma intereseaza si pe mine

am observat ca dinamul incarca perfect incepand cu 1000 ture/min sub aceasta turatie becul din bord palpaie. Am observat ca in functionare se vad mici scantei la periile dinamului. Sa fie semn de uzura sau e normal ?? Eu nu as schimba actuala configuratie, 6V pe dinam, e o nota de originalitate , probleme apar daca as avea consumatori peste 250W, nu e cazul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
am observat ca dinamul incarca perfect incepand cu 1000 ture/min sub aceasta turatie becul din bord palpaie.

la mine, dupa ce pornesc masina, becul sta aprins; daca o turez putin, se stinge.

este in regula?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ar strica sa mai curatati rotorul intre tole si sa-l dati cu smirghel fin. Nu e exclus sa se fi incarcat cu carbune de la perii si sa fie in scurt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

interesant e ca la dinam , practic poate merge si fara baterie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.