SSorin

Senzor (G2/G62)/ Indicator temperatura lichid racire motor - probleme

1,807 posts in this topic

Ieri seara cind sa plec de la servici,am pornit motorul si dupa circa 15-20 de secunde s-a aprins martorul de temperatura de la lichidul de racire.

Am oprit imediat motorul,m-am uitat la vasul de expansiune,dar lichidul era la nivelul minim. (nici un mm mai jos) Am pornit iarasi motorul...iar s-a aprins...

Am plecat asa pina la prima benzinarie unde am cumparat antigel si am bagat cam 100-150 ml,ajungind cam 2-3 mm deasupra nivelului maxim.

Pornesc motorul,nu se mai aprinde nimic.Pe drumul spre casa...totul normal,nu s-a mai aprins si nu a mai sunat nimic,iar indicatorul de temperatura functiona normal.

Si totusi nivelul lichidului nefiind sub minim,de ce s-a aprins becul ?

Voi ce ziceti ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa scanezi sa vezi ce eroare ai . Daca nu ai senzor al nivelului lichidului de racire , atunci nu exista nici o legatura intre becul de TEMPERATURA si nivelul lichidului. Poate un contact imperfect la sonda care comanda becul de pe bord .... Trebuie scanat si vazut ce coduri de eroare ai pe acolo...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

poate in momentul pornirii motorului sa aspirat din lichidul de racire din vasul de expansiune si atunci senzorul a detectat ca nivelul este sub minim!e doar o presupunere dar din moment ce ai complectat si nu sa mai aprins inseamna ca asta a fost.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper ca nu ai pus antigel verde, sau altceva in afara de G12 (roz).

Altminteri uita-te sa vezi cum arata acum antigelul original. Daca este maroniu trebuie inlocuit tot.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sper ca nu ai pus antigel verde, sau altceva in afara de G12 (roz).

Altminteri uita-te sa vezi cum arata acum antigelul original. Daca este maroniu trebuie inlocuit tot.

Nasol momentu.. :? Nu am stiut chestia asta...am pus ce am gasit la Mol,cred ca era verzui,dar fiind atit de putin (100-150ml) sper ca nu s-a intimplat nimic nasol.Oricum azi dimineata m-am uitat si era tot roz.

Dar pe mine ma framinta de ce s-a aprins martorul ala desi lichidul era la nivel. Am tot citit prin topic-uri asemanatoare si am vazut ca multi au completat,eu nu am completat niciodata pina acum (din 2002 e ceva sa nu piarda deloc :salut: )

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca daca te-a semnalizat pe nivel minim si acum, dupa ce ai completat lichidul nu mai semnalizeaza, EXACT ASA TREBUIE SA FUNCTIONEZE. Trebuie sa-ti faci probleme daca te va mai semnaliza pe nivel maxim.

In ceea ce priveste lichidul antigel, eu am luat masina sh, cu lichid verde in ea si abia dupa aceea am facut rost de carte si am vazut ca ar trebui sa fie roz. Acum ce sa mai fac, merg de 2,5 ani cu ea, am completat tot cu lichid verde, nu romanesc, si n-am patit nimic pana acum. Daca patesc va spun. Cred ca e si aici vorba de protectia marcii.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa ai instalatia de racire din cupru sau din aluminiu. Si ce este coroziv in timp pentru cupru, nu este pentru aluminiu, si invers. De aceea trebuie folosit tipul de antigel recomandat... nu conteaza producatorul, ci tipul antigelului.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pt.raspunsuri,azi a mers normal,nu s-a mai aprins nimic,iar in weekend plec la un drum mai lung si o sa fiu cu ochii pe ea.. :)

Poate ca ar fi mai inteligent sa-l schimb daca tot l-am amestecat...

O sa-i urmaresc culoarea asa cum a zis Andi TDI.

Dar cine-mi spune cum se schimba,banuiesc ca nu are robinet de golire,probabil tre scos un furtun,dar care si ce cantitate intra ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

De vreo 2 zile am observat ca acul tempetarurii agentului de racire nu prea se mai misca.

Azi dimineata chiar am stat cu ochii pe el. Dupa vreo 2-4 km parca a avut o tentativa sa urce (as zice k a ajuns la 60 deci s-a ridicat f putin) si apoi a cazut in scurt timp pentru a nu se mai ridica de fel.

Am data drumul la ventilatie si aerul dupa vreo 6-7 km de mers era fierbinte (deci sigur avea ~90gr.. ).

Si acum intrebare. Am vazut k senzorul G62 (singurul senzor de temperatura gasit in documentatia http://volkswagen.msk.ru/) este de fapt folosit de ECU si nu de displayul din bord.

Unde gasesc senzorul pentru indicatorul din bord?

PS Ar putea fi altceva? Ma gandeam chiar la un moment dat sa scot termocupla (daca mai exista asa ceva - la G3 benzinara aveam) si va merg cativa km sa vad daca nici asa (in lipsa ventilatorului) nu urca acul.

PS2 Oare pe VAG COM as putea gasi o eroare ceva in sensul asta? Ma gandeam k poate cu ocazia asta poate fac si eu o testare si cu VAG COM ul - ar fi o premiera intrucat nu am uneltele necesare

Mersi anticiat pt ajutor.

Edited by varuNae
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista 2 senzori pentru temperatura lichidului de racire... G62 este folosit de ECU (deci asta e cel mai important), al doilea (al carui cod nu-l mai stiu) este folosit pt a indica temperatura pe bord. Aproape sigur vei gasi o eroare stocata daca scanezi cu VAG-COM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de temperatura este un senzor dublu, are 4 fire, 2 trimit informatii in ECU si celelalte 2 in bord. Este posibil sa nu ai nici o eroare cand scanezi cu VAG-COM, fiindca de obicei partea care trimite informatiile in ECU functioneaza. Am trecut si eu prin asta, trebuie schimbat senzorul, costa aici in jur de 1 mil si in America in jur de 15 $. Poti sa il schimbi si singur, exista un tutorial pe VWVORTEX. Este un defect foarte des intalnit la masinile VAG, se pare ca s-a remediat, senzorii noi sunt albastri/verzi iar cei cu probleme erau negri.

Edited by KLF
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Senzorul de temperatura este un senzor dublu, are 4 fire, 2 trimit informatii in ECU si celelalte 2 in bord. Este posibil sa nu ai nici o eroare cand scanezi cu VAG-COM, fiindca de obicei partea care trimite informatiile in ECU functioneaza. Am trecut si eu prin asta, trebuie schimbat senzorul, costa aici in jur de 1 mil si in America in jur de 15 $. Poti sa il schimbi si singur, exista un tutorial pe VWVORTEX. Este un defect foarte des intalnit la masinile VAG, se pare ca s-a remediat, senzorii noi sunt albastri/verzi iar cei cu probleme erau negri.

<{POST_SNAPBACK}>

Mersi de info. Am vazut insa k tutorialul de pe VWVORTEX era pentru VR6 si 1.8T parca si avea o alta dispunere.

La mine sunt 3 pipe-uri care duc - una spre bord, una spre MAF si inca una pe care n-am mai urmarit-o.

Cert e ca cea care ducea spre habitaclu, conectata la masa de mecanic cu motorul la relanti => acul - nimik.

Dupa vreo 15 minute de incercari, acul a sarit singur la 90gr.

Dupa inca 2 zile pot spune k are un simptom constant.

Dupa pornire, dupa 5 minute incepe sa urce usor, 60, 65 , 70 (azi chiar a ajuns la 80gr) dupa care cade in 1-2 minute la aproape minim.(nu este chiar minim = 50gr, pt ca oprind si punand contactul succesiv are o f mica variatie - si asa am exclus ceasul - gauge).

Si sta acolo la minim fara sa se fi pornit radiatorul.

Daca drumul e mai lung, dupa inca vreo 10 - 20 minute (asta verificata in 3 zile consecutive), iar sare la 90, sta o per acolo si apoi iar cade si urmeaza acelsi ciclu la intervale aprox egale.

Acum, m-as fi asteptat k acest senzor, care o fi ala k inca nu l-am depistat care e pe ALH, sa nu dea erori in citire chiar asa cu o variatie aroape periodica.

Orisicum, trebuie schimbat si asta o sa fac chiar daca, poate, nu o fi el de vina -dar trebuie sa incep de undeva.

Edited by varuNae
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Astazi pe langa faptul ca pt prima data au fost 2 grade C la Iasi, am mai remarcat ceva la bord. Am pornit masina, am mers usurel pana acul indica 90 de grade, iar dupa vreo 3 min am vrut sa ajung pe la 3500rpm, si m-am uitat din nou la ac - stupoare! statea la 45 de grade. Dupa care, din nou stupoare, se culca de tot. In timp ce se petreceau fenomenele paranormale, urcam o panta, iar cand am ajuns pe teren plat, a revenit la 90.

Am mai avut cateva porniri dupa stationari de maxim 25min, si acul se hotara foarte greu sa treaca "drepti" la 90, in nic un caz la punerea contactului.

Help! :P

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca poate sa se fi defectat indicatorul de temperatura apa.

Era un topic care se pare ca nu mai functioneaz:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6995

Acolo problema era urmatoarea:

Tipului ii pornea masina cam greu deoarece datele furnizate de senzorul de temperatura motor functiona intermitent, iar ECU este direct legat de acel senzor.

Prin urmare, daca si tie masina iti porneste greu la cald sau face figuri la cald poti da vina pe acel senzor. Nu stiu daca este exact acelasi comportament la diesel cu benzinare (tipul avea motor pe benzina).

Daca nu e si problema cu pornirea la cald ma gandesc ca senzorul functioneaza corect si ar fi de la instrumentele de bord (indicatorul de temperatura).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mai fost o discutie legata si de senzorul de temperatura a apei. In cele mai multe cazuri acesta este de vina, o parte din acesti senzori au defecte de conceptie, motiv pentru care au fost inlocuiti (cei vechi - negru, cei noi - albastru sau verde). Iti recomand sa schimbi acest senzor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

am o intrebare: diminetile reci cand temperatura este sub 0 grade , cand pornesc motorul (Octavia 1,9 TDI, 115CP) se aprinde , dupa vreao 20 secunde ,becul rosu de temperatura. Numai dimineata si numai cand temperatura e sub 0 grade. In cursul zilei nu mai face asta.

Dupa ce se incaleste motorul cateva minute, daca il opresc si repornesc nu se mai aprinde. Nu pierde lichid de racire, nu are nici un zgomot ...nimic.

Am fost la service , am schimbat sonda de temperatura , dar nici un rezultat.

Mecanicul a spus ca nu a gasit nici o eroare cu VAG-com.

vreo idee?

multumesc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema poate sa aparea de la sonda de nivel din vasul de expansiune si anume pe electrozii sondei sa existe anumite depuneri determinind prin asta scadrea conductibilitatii electrice intre cei doi electrozi prin intermediul lichidului de racire .

Pentru o proba sigura , scoate mufa electrica de la vasul de expansiune si sunteaz-o cu un fir electric dupa care incearca sa pornesti motorul sa vezi daca se mai aprinde martorul luminos din bord

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problema poate sa aparea de la sonda de nivel din vasul de expansiune si anume pe electrozii sondei sa existe anumite depuneri determinind prin asta scadrea conductibilitatii electrice intre cei doi electrozi prin intermediul lichidului de racire .

Pentru o proba sigura , scoate mufa electrica de la vasul de expansiune si sunteaz-o cu un fir electric dupa care incearca sa pornesti motorul sa vezi daca se mai aprinde martorul luminos din bord

Asta a fost, multumesc . Sa vad cu ce o curat.

O zi buna!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor.Aceasta ar fi prima mea problema cu noua mea maisna,un Golf IV(motorizarea este 1.8 125cp).In zilele mai calduroase,daca prind aglomeratie si merg o perioada mai indelungata bara la bara,creste alarmant de mult temperatura 'apei'.Fostul proprietar mi-a zis ca e normal ce se intampla pt.k nu pornisem Climatronicul(asta am uitat sa spun,am Clima nu A.C.).Intr-adevar,am pornit Clima si in cateva minute totul revenise la normal.Explicatia fostului proprietar a fost ca racirea si Clima sunt pe acelasi circuit si trebuie sa dau drumu' in zilele calduroase si aglomerate si la Clima.

So...voi ce spuneti?Asa sa fie sau am vreun termostat stricat pe undeva?

Multumesc anticipat!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna alarmant de mult? Cate grade? Eu nu am vazut ca indicatorul de bord sa arate mai mult de 90 de grade nici vara si nici iarna. Nu mi se pare normal ca atunci cand tii clima oprita temperatura apei sa creasca.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate ca nu ma pricep extrem de mult incerc sa-ti dau o explicatie. Cand dai drumu la clima(la aer conditionat e la fel cred) pornesc electroventilatoarele de pe radiatoare pentru a raci radiatorul instalatiei de climatizare. Una dintre urmari este ca aerul intra si in radiatorul masinii astfel racindu-se si lichidul. Cred ca la tine problema este la un contact ceva care comanda pornirea electroventilatoarele. Poate un test cu Vag Com te ajuta.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La functionarea AC/climatronic, electroventilatorul radiatorului functioneaza neintrerupt, cel putin asa stiu eu ca e la GIV. Nu este nici o problema chiar daca nu pornesti clima. Atunci cand lichidul de racire depaseste pragul de pornire al ventilatorului, acesta din urma va porni. Ar fi bine sa ne spui si ce temperatura maxima a avut lichidul de racire.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura lichidului de racire a ajuns la 130 de grade,moment in care am tras pe dreapta si l-am sunat pe fostul proprietar care mi-a spus sa dau drumu' la Clima.

In ideea in care e ceva stricat...ce ar putea fi?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

130

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu vagul te-as putea ajuta eu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.