Jump to content

Cutie de viteze - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

  • 3 weeks later...

Salut baieti.

 

Ma confrunt cu o mica problema de ceva vreme la masinuta mea.

Vitezele 1 si 2 le ia c-am din 2 incercari ... prima data daca vreau sa bag in viteza sa pornesc nu imi intra de tot in a 1-a, intra pana la jumatatea cursei si se opreste. Nu vreau sa fortez, deci bag in a 2-a si dupa iar in a 1-a, asa intra.

Dupa ce plec de pe loc, vreau sa bag in a 2-a si tot asa face, parca are 2 locuri unde trebuie sa intre, dar intra un pic c-am greu si in a 2-a.

Care ar putea fi cauza?

Mentionez ca ulei inca nu am schimbat, dar urmeaza peste vreo 2 luni cand fac schimbul de ulei, sa nu platesc de 2 ori manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabryel_vld@yahoo.com

Avand in vedere ca ambreajul eate hidraulic..asa imi face si mie.. eu tind spre rulmentul de presiune..

p.s.am citit pe un forum.. ca se poare regla cumva timoneria... daca intra greu in a 1a

Sa ma corecteze cineva daca gresesc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul de presiune se afla in cutia de viteze si lucreaza in ulei deci foarte greu ca din cauza rulmentului sa fie problema.

Incearca o reglare a timoneriei verifica suporti de la motor in special cei de la cutia de viteze.

Trebuie vazut si timoneria sa nu aiba joc in acele tije.

Incearca sa aerisesti si pompa de pe cutia de viteze si vezi daca se schimba ceva.

In privinta uleiului daca este cel original il poti schimba cu unul OEM sau un full sintetic 75w.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm, o sa trec pe la mecanicul meu sa vad ce putem face, dar totusi legat de ulei am o nelamurire.

Am citit pe mai multe pagini cica uleiul care se baga se schimba pe la 500.000 km... o fi adevarat?

Si daca e OEM atunci de ce este indicat sa se schimbe la 100 si ceva de mii?

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pentru că acolo este procedura pentru cutii 02J (timonerie pe cabluri), iar tu pe bora ai cutie ERT (tip 02k cu timonerie pe tije).

Procedura pentru 02k este asta

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_02k/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./repairing_selector_mechanism/adjusting_selector_mechanism/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, dar problema e ca eu mare lucru nu inteleg de acolo :vaidecapulmeu:  Pozele sunt cumva acolo unde se afla maneta de schimbator (in interiorul masinii)?

Am desfacut odata ornamentul cu pielea aia care acopera maneta de schimbator, dar asta numai pentru ca vroiam sa vad cum se schimba nuca.

Dar atat. Si vad ca este nevoie si de o cheie dinamometrica.... :unsure:  Eu nu am asa ceva. Se poate face operatia asta si cu cheie normala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acolo. Marea problemă nu cred că este cheia dianamometrică (oricum nu este dată nici o valoare de cuplu acolo, faci nişte semne cu un marker şi le strangi la fel) ci lera aia (Selector lever jig).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huu bag piciorul, azi seara iar am desfacut acolo la maneta de schimbator, dar nu vad absolut nimic, nici un surub, nici altceva de unde se poate face ceva modificari sau modificari.

Este o singura articulatie sa spun asa de unde iese tija manetei de schimbator, si aia e din ceva plastic si atat.

Pe langa aia este ceva spuma sau burete nu-mi dau seama ce o fi. Oare umbluu pe unde trebuie?   :icon_cry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut baieti.

 

Ma confrunt cu o mica problema de ceva vreme la masinuta mea.

Vitezele 1 si 2 le ia c-am din 2 incercari ... prima data daca vreau sa bag in viteza sa pornesc nu imi intra de tot in a 1-a, intra pana la jumatatea cursei si se opreste. Nu vreau sa fortez, deci bag in a 2-a si dupa iar in a 1-a, asa intra.

Dupa ce plec de pe loc, vreau sa bag in a 2-a si tot asa face, parca are 2 locuri unde trebuie sa intre, dar intra un pic c-am greu si in a 2-a.

Care ar putea fi cauza?

Mentionez ca ulei inca nu am schimbat, dar urmeaza peste vreo 2 luni cand fac schimbul de ulei, sa nu platesc de 2 ori manopera.

Salut, intampin aceeasi problema pe un TT mk1 (timoneria e pe cabluri), doar ca se intampla la a 2-a si a 5-a + marșarierul care intra usor dar uneori iese greu. Am incercat sa reglez timoneria insa nu s-a schimbat nimic. Unii spun ca ar fi sincroanele din cutie :vaidecapulmeu:. Tu cum ai rezolvat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor.

Cred ca e locu perfect sa-mi spun problema.

Acum ceva timp ambreiajul dadea semne ca o sa moara, intrat greu in viteza la rece, apoi cand ajungea apa 70-80 de grade usor, cand ajungea la 90 iarasi greu. Cutia opunea o oarecare rezistenta cand bagam in viteza, mai ales 1,3,si 5. De marsarie nici nu mai vorbesc. trebuia sa opresc motorul. Daca incercam sa dau in spate cu motorul pornit caraia ca toti dracii si brusca masina (asta cu apa  la 90 de grade).

Mi-am schimbat tot kitul de ambreiaj si surpriza. TOTUL E LA FEL... nu sa remediat niciuna din probleme de mai sus. Nici macar ameliorat daca pot sa zic.

O sa trec si chsetiile care nu le-am facut.

- mecanicu' cand a schimbat ambreiaju, nu stiu sa il fi si aerisit.

- timoneria nu am verificat-o niciodata.

Refuz sa cred ca e din ambreiaj. E ambreiaj cu masa dubla exact ca cel de dinainte.

Inca o chestie ciudata, daca schimb viteza cu rotile virate ( sa zicem intr-o curba) intra ca dracu de greu, asta si inainte si dupa ce am schimbat ambreiajul.

 

PS: Masina este un Golf 4 cod motor AXR

Modificat de Bariccade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De verificat -Tampon cutie,tampon antibalans,bucsele tijelor de comanda.cilindru receptor.pompa ambreiaj.aerisire circuit ambreiaj.Schimbatorul are joc?

Poate mecanicul nu a schimbat  kit-ul :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are joc schimbatorul. Cele enumerate de tine mai sus iti spun ca nu le-am verificat. E frustrant sa dai 1500 ron sa scapi de ceva si sa iti dai seama ca ai aceleasi probleme.

Zilele astea o sa merg la un mecanic sa imi verifice toate cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, la masina din semnătura, în timpul mersului, în momentul când accelerez și apoi decelerez sau viceversa - în oricare treaptă se aude un clanc, are ca un joc,, ma gândesc la dogbone, v-ați confruntat cu asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face la fel...si am expus problema mai multor mecanici..dar au zis ca cica e normal...

Daca te risti sa inlocuiesti dogbone-ul sa ma anunti si pe mine daca se schimba ceva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am o problemă cu golful meu (1.4 16v cod motor BCA), masina trage foarte bine doar ca atunci cand dau cu spatele la viteza puțin mai mare se aude un zgomot deranjant cu o frecventa proporțională cu turatia si viteza, am schimbat uleiul din cutie (mecanicul a zis ca pe la busonul de nivel nu a curs deloc) dar zgomotul persista. Ma poate ajuta cineva?

Imi cer scuze daca nu am folosit termenii adecvați doar ca sunt cam începător in arta mecanicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare grup,am o roblema la cutia de viteze (cred),dupa ce bag in marsarier,nu o mai pot scoate decat daca mai misc putin masina si trag de maneta,in rampa daca incerc sa dau cu spatele imi sare si nici cu mana nu pot sa tin de maneta deoarece scoate o caraiala urata (in celelalte trepte intra destulde bine),ambreiajul a fost schimbat de vreo 20000km ,uleiul din cutie e la nivel....ma poate ajuta cineva cu vreo parere!     Golf 4 1.9 ALH

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu cateva intrebari pentru voi, care imi poate spune de la ce poate fi si ce ar fi de facut...am un golf 4 1.4 16v din 2001...il am de 2 ani iar anul trecut in noimebrie la 90-100 km/h imi sarea din treapta a cincea...tin sa precizez ca, cu o luna inainte am gasit sub masina ulei ce parea a fi din cutie...prin luna decembrie a inceput sa imi intre foarte greu in viteze iar cand intra si voiam sa plec de pe loc trebuia sa dau drumu la ambreiaj foarte sus si brusca motorul...am vorbit cu 3 mecanici...fiecare a aavut o varianta..unul mi-a zis ca este ambreiajul, unul cutia iar altul ca sunt amandoua....va rog sa imi dati o parere...multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2017-5-27 at 6:00 PM, GEO GEO said:

poti incerca mai intai sa verifici nivelul de ulei din cutie sau poti sa-l si schimbi daca nu stii cand a fost schimbat...si cred ca sigur ai de schimbat si chitul de ambreiaj! 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alabalaportocala

Salutare!

Am o problema enervanta la o Bora 1.6 AZD. Mereu cand virez stanga, in timp ce accelerez huruie undeva din zona schimbatorului de viteze ( daca e pe liber, sau fara acceleratia calcata nu se aude nimic), sau daca merg cu viteze mai mari in afara orasului in momentul cand virez usor stanga huruie la intensitate mai mica. Uneori se aude si cand accelerez in linie dreapta ( mai ales daca e deal). La mecanic degeaba am fost, nu si-a dat seama de la ce e, rulmentii sunt buni, planetara la fel, ambreiajul e bun..

  E posibil sa fie din cutia de viteze, un rulment sau stiu eu..?As fi recunoscator daca v-ati da cu parerea, sau daca cineva a avut un sunet asemanator si l-a rezolvat.

Modificat de alabalaportocala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Ai verificat prinderile tobei de esapanent?Sunt toate prinderile bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alabalaportocala

I-au fost inlocuite prinderile, acum e in regula toba. Deci nu cred ca e de la ea.

Modificat de alabalaportocala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti,

Ca toata lumea intru si eu aici sa va cer ajutorul si sfatul.

Deci, masina Golf 4, 1.9tdi, motor AJM, cutie viteze DRW.

A inceput de cateva zile sa nu mai intre in viteze de pe loc, in special viteza 1 si Marsarier. Pot pleca cu a doua, dar si in aceasta treapta o bag destul de greu. Daca roata se invarte putin, merge f bine orice treapta de viteze, chiar si treapta intai.

Cand ma apropii de semafor de ex, franez pana aproape de oprire roata, bag in treapta intai si apoi franez de tot, altfel nu mai pot pleca de la semafor, sau plec cu treapta a doua, dar intra f greu.

Dar, de dimineata azi cand am pornito si am facut cateva manevre a mers totul super.

Ce am facut azi, pana acum. Am schimbat uleiul in cutie, a iesit cca 1 ,2 l ulei vechi, dar f frumos curat fara pilituri sau altceva. In contrast cu uleiul de la Polo, la cutie, l-am schimbat acum doua saptamani, agata treapta 4 si 5, si uleiul era negru negru in cutie, ca cel de la motor, dar asta e alta discutie, poate pe alta arie, la polo. 

Ce vroiam sa scot in evidenta e ca la golf uleiul e a fost in cutie f curat si frumos.

Am completat si lichid de frana, era cam scazut nivelul.

Am reglat timoneria ca in instructiunile de pe forum, adica blocat arcurile, apasat bagat pinul la cutie, blocat schimbatorul cu un imbus in locas, apoi deblocate arcurile de reglaj, unse inainte sa mearga usor. Scoase pinul de la cutie si imbusul de bl;ocare schimbator. Toate treptele merg perfect cu motorul oprit. Terminat reglajul la Timonerie.

Apoi pornita masina, intra perfect in toate treptele, (dar asa intra si de dimineata, desi nu facusem nimic de ieri de cand nu mai intra).

Ma gandesc ca are legatura cu plecatul la drum, cand se incalzeste ceva, sau se roteste roata mult.

Am plecat la o proba de drum, opream din km in km sa vad cum intra de pe loc.

Dupa cca 2 opriri, in 1-2 km a inceput sa agatate treapta 1, putin la inceput si apoi din ce in ce mai rau. Dupa 3-4 km nu mai intra aproape deloc pe loc, la plecarea de pe loc. Abia am venit acasa, plecand de pe loc cu treapta 2 de viteza, sau bagand treapta 1 pana sa se opreasca roata.

Mentionez ca ambreiajul nu patineaza, nu tremura pedala sau ambreiajul sau nu simt nimic deosebit.

AM masinuta de 6 ani deja, ii stiu zgomotele, vreau sa cred si nu e nimic deosebit, zgomote sau trepidatii.

Daca ma intrebati de km din bord, totul e relativ, eu am luat-o acum 6 ani personal din Germania, Nurnberg, targ, avea cca 240 000 de km, (teoretic, nu stiu cat de reali). Eu am facut in sase ani cca 110 000 km.

Ce parere aveti, astept cu nerabdare raspunsurile voastre.

Multumesc anticipat, Vali

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceiasi pasi i-am facut si eu si pina nu am schimbat ambreiajul nu s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!