Jump to content


Photo

Grile aerisire


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#21 Co5ma

Co5ma
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 07.10.2008 @ 05:35

Este incredibil cat de usor se rup acele tije. Porbabil de la ciclul repetat de cald vs. rece folosit la clima, plasticul se degradeaza si cedeaza. Oricum, ar trebuii regandit tot sistemul.

#22 danutzzul

danutzzul
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2007
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 10.11.2008 @ 21:51

Am patit si eu aceeasi chestie. Am incercat sa reglez aerul sa bata mai spre mine si am ramas cu butonasul in mana. Din fericire nu s-a rupt si partea din interior si am reusit s-o recuperez din ventilatie dupa ceva peripetii. A reusit cineva sa le monteze la loc? Daca ma duc la service pot cei de acolo sa le monteze sau ma pun sa cumpar alta? Masina e inca in garantie.

#23 kadettro

kadettro
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW&Audi
  • Model:Touareg&Q5
  • Motorizarea:280CP&245CP

Posted 11.11.2008 @ 11:27

se pot pune la loc cu o penseta sau sa incerci sa desfaci gura de ventilatie, cel putin la cele centrale se desfac relativ usor, eu le-am fixat pe cele din spate dar dupa ce am demontat jumatate din cotiera.

#24 andreei_moa

andreei_moa
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:1.9TDi 105CP

Posted 27.11.2008 @ 23:43

In urma cu foarte mult timp cineva mi-a rupt una din grilele de la fanta de aerisire de pe spatele cotierei, si deabea acum dupa jumatate de an m-am incumetat s-o desfac. Procedeul este relativ simplu.
1. Am deschis suportul de pahare si am desfacut cele doua suruburi (Torx T20) in care se prinde de spatele cotierei ( Am preferat sa le desfac deoarece asa se desface cu mai putin efort carcasa cotierei).
2. Am bagat degetele pe sub carcasa de la cotiera (intre mocheta si carcasa) si am tras un pic mai tare inspre bancheta din spate (Fara frica, pentru ca nu se strica nimic). Carcasa a iesit cu tot cu suportul de pahare.
3. Dupa ce am tras suficient de ea (am adus-o la un unghi de aproximativ 45 grade) am inceput sa ridic de ea (A iesit impreuna cu fantele de aerisire)
4. Fantele de aerisire sunt prinse de carcasa in 4 puncte. Se vede clar ca este plasticul topit acolo (ca niste nituri). Am rupt acele topituri pentru a putea scoate fantele de aerisire.
5. Acum a urmat partea dificila, deoarece a trebuit sa tai o bucatica de aproximativ 2mm dintr-o mina de pix (deoarece defapt aveam urechiusa fantei rupta) care s-a potrivit perfect pe post de urechiusa. Am lipit-o cu SuperGlue, dupa care am luat o fasie mica de material textil si am lipit-o pe deasupra (ca sa-i ofere rezistenta).
6. Am asamblat fantele inapoi pe carcasa din spate a cotierei dupa care in locurile de unde am rupt capetele acelea topite am infiletat 4 surubele micute (le-am pus si distantieri deoarece erau un pic cam lungi).
Pe urma a urmat operatia de montare in sens invers demontarii.
Toata treaba a durat in jur de 2 ore (fara sa mai fac asta vreodata, sau macar sa vad cum a fost facuta)
Sper sa fie de folos cuiva aceste informatii.
Aaa era sa uit...codurile pieselor de pe acolo :P
Suportul de pahare are codul 1K0 862 532 B
Capacul de la suportul de pahare are codul 1K0 862 543 B (Acesta este disponibil in mai multe culori)
Carcasa de pe spatele cotierei (nu cred sa pateasca ceva vreodata, dar nu se stie) are codul 1K0 863 289 (Disponibila in mai multe culori)
Fantele de aerisire (nu se gasesc separat stanga si dreapta ci doar impreuna ca ansamblu) au codul 1K0 819 203 (ETKA spune ca sunt disponibile si acestea in culori)
Cam astea ar fi de spus. Spor la munca daca va apucati de asa ceva (Sper sa nu fie cazul). Bafta

#25 Eto

Eto
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Ocravia 3
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 28.11.2008 @ 01:25

Vad ca foarte multa lume are probleme cu fantele de aerisire. La masina fratelui meu s-au rupt 3 din 4. Mi se pare inaceptabil sincer. Chestia e ca sunt de proasta calitate, la orice VW pana acuma nu au mai avut problema asta, toate mergeu perfect chiar si dupa 10 - 15 ani. Acuma dupa 3 ani se rupt "dirijoarele de aer" la 3 din 4 fante. Am fost la service si au zis ca trebuie sa schimb toata fanta, ceea ce mi se pare absurd. Fanta de mijloc numa aia costa 250 lei parca. E cam scump parerea mea.

#26 Co5ma

Co5ma
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 28.11.2008 @ 15:01

La mine s-a rupt una de pe mijloc si cea din dreapta. Pe cea din mijloc am dat 170 ron, iar cea din dreapta ma costa 120 ron. Se pare ca plasticul este de proasta calitate iar in urma ciclului cald-rece, acesta isi pierde si acele putine proprietati pe care le avea, ce ce face ca acele tije sa se rupa foarte usor. Este intradevar o situatie rusinoasa de care fabricantul ar trebui sa stie.

#27 mircikus

mircikus
  • Oraş:Olteniţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 5 CL 2007
  • Motorizarea:1.6 102CP

Posted 28.11.2008 @ 20:27

Ale mele s-au rupt toate fata+spate. Cand am fost sa vad cat costa la Midocar Vitan, reprezentantul de la piese auto mi-a spus ca sunt primul pe care l-a auzit cu problema asta. Se pare ca s-a inselat, dupa cum vad pe forum.
Totusi parca n-as da atati bani pe grilele de aerisire si fantele sa fie din acelasi plastic.

Pt. danutzzul: Am fost la PBV1, Midocar Otopeni si Vitan sa mi le monteze la loc; niciunul nu s-a incumetat pe motiv ca trebuie inlocuite cu totul.

Edited by mircikus, 28.11.2008 @ 20:32.


#28 Co5ma

Co5ma
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 28.11.2008 @ 20:57

Odata rupta acea tija de dirijare a flow-ului de aer, ea nu mai poate fi schimbata. Trebuie grila cu totul inlocuita. Cea de pe mijloc e mai scumpa avand 2 grile incorporate, cele de pe margine fiind o idee mai ieftine.

Edited by Co5ma, 28.11.2008 @ 20:57.


#29 olteanu82

olteanu82
  • Oraş:Târgu Jiu
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 16.12.2008 @ 14:34

Si mie mi s-a rupt cea din mijloc dreapta atunci cand incercam sa sterg parbrizul pe interior. Si una rupta la cotiera spate probabil dintr-o neatentie a unui pasager. Sunt foarte sensibile si trebuie mare atentie la curatare.

#30 camsonat

camsonat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Polo 9N
  • Motorizarea:1.2

Posted 16.12.2008 @ 14:57

Eu am patit-o cu grila de dezaburire parbriz, aia lunga si ingusta. Trepida ca naiba cum treceam de 1700rpm. Am desfacut-o cu cita atentie e omeneste posibil. Degeaba, era coapta toata s-au rupt 4 picioruse din 10. Sunt de acord cu teoria rece-cald care afecteaza plasticul dar nu consider ca e normal sa se intimple asta. Am reusit sa o fixez la loc cu banda dublu adeziva de la 3M si sta bine si nici nu mai tacane.

#31 Eto

Eto
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Ocravia 3
  • Motorizarea:2.0 TDI DSG

Posted 16.12.2008 @ 17:16

Parerea mea e ca nu e normal deloc. Materialul este de proasta calitate. Fratele meu nu mai are nici o fanta intreaga. Toate is rupte. E un plastic moale de tot, zici ca e chinezesc.

#32 Alin Claudiu

Alin Claudiu
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V CL BKC
  • Motorizarea:1.9TDI 140

Posted 21.12.2008 @ 00:57

da, la concluzia cu chinezaria am ramas si eu, la cotiera s-au rupt amandoua, la una nu se mai misca vertical si la una orizontal, le-am desfacut, le-am combinat in asa fel incat sa am una buna..si cealalta trebuie sa o schimb

#33 DanTra

DanTra
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V SL Black
  • Motorizarea:2.0 TDI 140CP

Posted 30.04.2009 @ 20:21

Se pare ca ghinionul nu m-a ocolot si azi fiind f cald in masina cind m-am suit in masina am dat AC la rece la maxim si cind am dat sa schimb directia aerului din stinga soferului am ramas cu tija de directionare in mina...nu imi venea sa cred... am recuperat partea din interior care este intraga, in schimb urechiusele care tin partea din interior sunt toate rupte

DIn ce am citit astia nu aduc doar parte exterioara... ca din pc meu de vedere s-ar repara f usor ......si te obliga sa cumperi tot ansamblu...

Va rog care stie da-ti-mi si mie codul la piesa asta de aerisire din partea stinga a soferului1

Multumeszc

#34 dorin 88

dorin 88
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 5
  • Motorizarea:16 FSI

Posted 01.05.2009 @ 20:37

cine e din craiova vreau si eu un sfat unde pot gasi dezmembrari de golf v
apropo de grile le-am avut facute varza pe toate.noroc am avut cu cele dinspte pe acelea le-am rezolvat eu

#35 mdinisoae

mdinisoae
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V & Golf VII
  • Motorizarea:2.0 TDI

Posted 04.05.2009 @ 09:14

Am reusit in final sa merg la garantie pentru schimbarea grilei de aerisire de pe partea soferului. Au fost un pic suspiciosi cei de la service (in urma unor discutii pe email) dar in final au schimbat grila si se vede diferenta in comparatie cu celelalte deoarece manevrabilitatea pieselor in miscare e un pic mai greoaie (sper si calitatea sa fie mai buna ... dar asta se va vedea in timp).
Lucrarea a fost atent facuta si sunt multumit - garantia la Nurvil Rm Vilcea. :D

#36 Co5ma

Co5ma
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 5 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 04.05.2009 @ 12:26

Am si eu o grila rupta, cea din dreapta. Am deschis acel capac de la bord, din dreapta, insa nu am acces la grila. Nu stiu cum s-o inlocuiesc. Stie cineva sa-mi explice, eventual un DYI ? Merci anticipat.

#37 ady.red

ady.red
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW, SKODA
  • Model:JETTA, FABIA 2
  • Motorizarea:1.9 105CP BLS

Posted 04.05.2009 @ 13:14

Daca te uiti prin grila o sa vezi un star torx, cred de 20. Bagi o surubelnita acolo si desfaci. Scoti grila veche si mai departe te descurci...
Bafta! :biggrin:

#38 licurycu

licurycu
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 04.05.2009 @ 13:24

Bineinteles ca am avut aceeasi problema. E clar, grilele de aerisire de la Golf V, mai exact aceasta parghie de actionare a fost facuta parca pentru Dacia "Lastun". Si daca producatorul nu a luat nici o masura de remediere a problemei in 5+ ani de la lansarea modelului, ce ne ramane decit sa rezolvam noi hiba!? Din start am respins ideea inlocuirii grilei cu una noua, deoarece mai devreme sau mai tarziu s-ar fi rupt si aceasta. Asadar, atunci cind "se f... butonu" si am ramas cu el in mana, am trecut la demontare. Asta se intampla acu vreo doua luni, la grila centala partea stanga. Dupa demontare am vazut ca si parghia de la grila alaturata abia se mai tinea sa nu se rupa. Solutia: lipit cu grija cu adeziv pentru tevi de PVC (Codez). Dupa actionari repetate lipitura pare a fi trainica, iar eu, multumit de rezultat. Tot atunci, am observat ca si grila din dreapta pasagerului era pe duca, dar am amanat interventia pina acum, cand, avand ceva timp, m-am apucat de treaba.
Asa arata grila.
Operatia propriu-zisa
Piesa lipita.
Scule si materiale.
Recomand aceasta operatie celor patiti si ca o confirmare ca lipirea e durabila, la grila din stinga soferului am gasit parghia de actionare lipita anterior (masina mea e luata SH din Germania). Am incercat sa desfac acea lipitura, pentru ca pisele lipite nu au fost suficient de presate dar nu am reusit. Am ramas astfel cu acea parghie care culiseaza ceva mai usor, dar daca se preseaza cele doua piese din plastic una catre alta in momentul lipirii, rezulta o grila care functioneaza ca noua. Personal as pune cite o picatura de adeziv si la o grila noua, inainte de montare, fiind convins ca astfel nu s-ar mai rupe parghia in zona de imbinare a celor doua piese de plastic.

#39 Florin1up

Florin1up
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Golf 5
  • Motorizarea:1.9 TDI 105 CP

Posted 04.05.2009 @ 13:25

si cei care nu mai au garantie pot merge la dezmembrari. Au preturi foarte mici si piese originale. gasesti orice!

#40 licurycu

licurycu
  • Oraş:Brăila
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf V 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 04.05.2009 @ 13:46

Am si eu o grila rupta, cea din dreapta. Am deschis acel capac de la bord, din dreapta, insa nu am acces la grila. Nu stiu cum s-o inlocuiesc. Stie cineva sa-mi explice, eventual un DYI ? Merci anticipat.



Nu cred ca e necesar sa demontezi capacul din dreapta bordului. Grila se extrage din exterior, destul de usor. are 4 puncte de prindere pe laterale, doua sus, doua jos. Cu putina grija incearca sa bagi o surubelnita intre grila si bord, in dreptul punctelor indicate, mai intai in partea de jos. Nu e vorba nici pe departe de torx. Sunt doar 4 cleme de plastic de pe grila in care intra 4 puncte de fixare din bord, niste "pinteni" din acelasi material relativ moale din care e facut bordul. Acolo trebuie sa apesi cu o surubelnita.

Edited by licurycu, 04.05.2009 @ 13:56.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users