Bobocel

Grile aerisire

66 posts in this topic

Am niste "prieteni" sau "prietene" (nu am descoperit vinovatul) care din greseala mi-a rupt cu piciorul sau cu genunchiul una din fantele aerisitoarelor de la cotiera (s-a rupt de fapt sistemul de miscare a fantelor si cred ca una din fante) cea din dreapta.

Am si eu o rugaminte la voi, de fapt vreo doua:

- se gaseste vreo schema de demontat pentru cotiera sa ma uit cat de mare este "dauna" si daca se poate remedia ceva fara sa ajung la service.

- exista posibilitatea de a schimba doar respectiva parte in service?

- se gaseste de cumparat prin volksman?

Merci mult!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai masina in garantie sa nu te bagi ca nu iti mai da garantie daca se strica cotiera si din pacate e super fragila.De desfacut e simplu.Capacul ala din spate care contine fantele de aer se da jos(are niste cleme care il tin)...bagi o surubelnita de plastic pe sub el si le desfaci(ca si cum ai desface un borcan vidat :D ) si apoi ai acces la bucatile alea de plastic care regleaza fantele de aersire...eu zic sa le lasi asa..nu mai tin dupa ce sar prima data.Am si eu una sarita acolo da chiar nu imi pasa...nu merita efortul sa mai desfac cotiera pentru asta...am facut-o odata si nu a tinut din pacate...

Bafta si spor la lucru :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa merg la service..la accesorii...sa incerce ei sa umble? Exista oare piesa..respectiva la ei? Mersi 4abc..pentru sfat!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci treaba pana la capat comanzi doar capacul din spate al cotierei...costa vreo 150-200 ron care vine cu tot ce ii trebuie...inclusiv butonasele alea de reglaj al fantelor de aer... :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@4abc - Ai dreptate, este fragila, mie imi cam scartaie! Dar face toti banii! Pe mine ma intereseaza daca se mai poate fixa mai bine, mi se pare ca se cam clatina! Cum are prinderea?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fii foarte atent cu ea...sub acel capac exista un resort cu suruburi in fiecare capat al lui...poti sa incerci sa le mai strangi putin si se va fixa mai bine...Incearca sa eviti sa o tot ridici si apoi sa o pui la loc pe cat posibil...mecanismul e prost gandit si la un moment dat nu va mai sta pe acele trepte de reglaj....resortul respectiv se largeste...eu am patit asa ceva dupa ce am tot abuzat de ea...tineam actele acolo si de fiecare data cand coboram din masina de obicei le luam...si uite asa odata cand m-am lasat cu mai multa greutate pe ea...si nu va ganditi ca am 70 kg :lol: ...a cedat...s-a schimbat pe garantie cu deviz de 600 ron...doar capacul resortul si suruburile de pe acolo...asa ca '''atentie la neatentie'''

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bobocel & 4abc : ati rezolvat pana la urma problema cu fantele de aerisire de pe spatele cotierei?? si la mine s-a urcat cineva.... nu stiu cine ( :sbine: dupa ce ca strica, macar sa aiba putin bun simt si sa zica) si mi-a rupt exact aia cu reglajul. As vrea s-o schimb sau sa o repar insa nu stiu cum sau daca se poate. Daca ati facut aceasta operatie as fi recunoscator, eventual niste coduri de piese sau ce mai trebuie pe acolo. Multumesc frumos!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e sa mergi la dealer sa comanzi reglajul de la fante.Din pacate nu stiu codul la ele exact.Eu am scos capacul din spate si le-am pus inapoi...nu a fost mare lucru... :sbine:

PS:O sa ma uit in Etka sa vad daca exista codul doar pentru reglajul fantelor!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe unde se poate demonta ansamblul ala cu fantele de aerisire, problema este ca m-am uitat pe acolo dar nu stiu de unde sa incep....daca poti te rog sa-mi spui unde gasesc suruburile de desfacere...mersi mult pentru ajutor.

Nu neaparat reglajul fantelor, poate gasesti grilele cu totul. Cat de scumpe pot sa fie? :unsure:

Mersi frumos pt ajutor :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anasamblul (capacul din spate) ala cu grilele se scoate daca tragi usor de el(e imbinat in clipsuri)...vezi pe unde se imbina si tragi cu grija ca sa nu le rupi.Dupa ce il scoti poti foarte usor sa ai acees la reglaje.Gasesti sigur la dealer numai sa ii arati despre ce e vorba...in Etka nu am gasit din pacate cod pentru ele... :lol:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow...Mersi frumos pentru promptitudine si pentru explicatie....asa o sa fac si revin cu detalii de pret cand le aflu :lol: (poate mai sunt si altii in situatia mea, mai ales ca am vazut cat de neprotejate sunt grilele alea)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut, am dat cu search dar nu am gasit asa ceva. Fratele meu are un golf 5 2.0 TDI, sportline din 2005 si are o problema. Am sa atasez o poza sa intelegeti mai bine.

p3160016pq4pp2.th.jpg

Plasticul din imagine (cel incercuit) s-a rupt cand a incercat sa manevreze directia aerului, pur si simplu a ramas cu el in mana, faza interesanta e ca s-a rupt si pe partea stanga a soferului fix la fel, deci s-au rupt 2 din 4, m-am uitat un pic si is foarte fragile parerea mea. Ce e de facut acuma? La service cica costa 270 lei o fanta de aersire cu totu, cica numa asa merge schimbata. Ma puteti ajuta un pic pls.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe forum cum se demonteaza bordul pentru RCD300 si-l scoti frumos si-l lipesti cu superglue.

Fanta de la sofer se demonteaza cu ajutorul unei surubelnite torx de 25 sau 30 (posibil si 20) si la fel il lipesti.

Sau uite aici

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto_ro ar trebuie sa folosesti Search-ul!Exista deja un topic pe aceasta tema: http://vwforum.ro/index.php?showto...amp;hl=aerisire

Discutia continua pe topicul indicat!

Ai un avertisment verbal!

LE:Am unit cele doua topic-uri!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva unde se gasesc acele clapete? Ale mele sunt facute dintr-un plastic turcesc si s-au desprins toate de la locul lor intrucat se misacu foarte greu. La Midocar costo 200 ron dar sunt facute din acelasi plastic. As vrea sa gasesc unele cum sunt ele de pe golfurile venite din germania.

Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! Deschid un topic ce poate fi util mai multor persoane, care la un moment dat vor trece prin ce trec eu. Cu ceva timp in urma am "reusit" sa rup tija de plastic care permite directionarea flow-lui de aer de la "air vent-ul" din dreapta. Cod ETKA :1K0 819 704 B. Cum tija in sine nu se poate schimba, trebuie tot ansamblul sa-l inlocuiesc. Va rog, daca a schimbat cineva acest ansamblu, sa dea detalii despre metoda de inlocuire.

PS. Air ventul din mijloc am reusit singur sa-l schimb, inspirandu-ma din DIY de schimbare a RCD-ului 300.

post-19691-1223117039_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi-au inlocuit in service o grila din aia pentru ca mi-au stricat-o ei :icon_thumright: . se inlocuieste simplu. scoti capacul din lateralul bordului si impingi toata grila aia in exterior. nu mai retin excat cum, dar trebuie cand o montezi pe aia noua sa o fixezi bine acolo sa nu iasa aerul pe langa. numai bine;). eu am nevoie de o grila de ventilatie de pe mijloc , poate stie cineva unde gasesc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ritza, merci de raspuns. Imi amintesc acum ca este un capac pe dreapta, identic cu cel de pe staga. Am sa incerc sa-l scot. Revin cu detalii. Ventilatia de pe mijloc eu am luat-o de la quark motors si a costat 160 de lei. Codul OEM al piesei este: 1K0 819 728 E.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am unit cele 2 topicurile ce tratau cam acelasi subiect

Discutiile continua aici

Multumesc!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu cu grila de aerisire de pe partea soferului - tija care directioneaza aerul pe verticala. Masina este inca in garantie si trebuie sa imi fac timp ca sa merg la service. :icon_thumright:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este incredibil cat de usor se rup acele tije. Porbabil de la ciclul repetat de cald vs. rece folosit la clima, plasticul se degradeaza si cedeaza. Oricum, ar trebuii regandit tot sistemul.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu aceeasi chestie. Am incercat sa reglez aerul sa bata mai spre mine si am ramas cu butonasul in mana. Din fericire nu s-a rupt si partea din interior si am reusit s-o recuperez din ventilatie dupa ceva peripetii. A reusit cineva sa le monteze la loc? Daca ma duc la service pot cei de acolo sa le monteze sau ma pun sa cumpar alta? Masina e inca in garantie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pot pune la loc cu o penseta sau sa incerci sa desfaci gura de ventilatie, cel putin la cele centrale se desfac relativ usor, eu le-am fixat pe cele din spate dar dupa ce am demontat jumatate din cotiera.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma cu foarte mult timp cineva mi-a rupt una din grilele de la fanta de aerisire de pe spatele cotierei, si deabea acum dupa jumatate de an m-am incumetat s-o desfac. Procedeul este relativ simplu.

1. Am deschis suportul de pahare si am desfacut cele doua suruburi (Torx T20) in care se prinde de spatele cotierei ( Am preferat sa le desfac deoarece asa se desface cu mai putin efort carcasa cotierei).

2. Am bagat degetele pe sub carcasa de la cotiera (intre mocheta si carcasa) si am tras un pic mai tare inspre bancheta din spate (Fara frica, pentru ca nu se strica nimic). Carcasa a iesit cu tot cu suportul de pahare.

3. Dupa ce am tras suficient de ea (am adus-o la un unghi de aproximativ 45 grade) am inceput sa ridic de ea (A iesit impreuna cu fantele de aerisire)

4. Fantele de aerisire sunt prinse de carcasa in 4 puncte. Se vede clar ca este plasticul topit acolo (ca niste nituri). Am rupt acele topituri pentru a putea scoate fantele de aerisire.

5. Acum a urmat partea dificila, deoarece a trebuit sa tai o bucatica de aproximativ 2mm dintr-o mina de pix (deoarece defapt aveam urechiusa fantei rupta) care s-a potrivit perfect pe post de urechiusa. Am lipit-o cu SuperGlue, dupa care am luat o fasie mica de material textil si am lipit-o pe deasupra (ca sa-i ofere rezistenta).

6. Am asamblat fantele inapoi pe carcasa din spate a cotierei dupa care in locurile de unde am rupt capetele acelea topite am infiletat 4 surubele micute (le-am pus si distantieri deoarece erau un pic cam lungi).

Pe urma a urmat operatia de montare in sens invers demontarii.

Toata treaba a durat in jur de 2 ore (fara sa mai fac asta vreodata, sau macar sa vad cum a fost facuta)

Sper sa fie de folos cuiva aceste informatii.

Aaa era sa uit...codurile pieselor de pe acolo :P

Suportul de pahare are codul 1K0 862 532 B

Capacul de la suportul de pahare are codul 1K0 862 543 B (Acesta este disponibil in mai multe culori)

Carcasa de pe spatele cotierei (nu cred sa pateasca ceva vreodata, dar nu se stie) are codul 1K0 863 289 (Disponibila in mai multe culori)

Fantele de aerisire (nu se gasesc separat stanga si dreapta ci doar impreuna ca ansamblu) au codul 1K0 819 203 (ETKA spune ca sunt disponibile si acestea in culori)

Cam astea ar fi de spus. Spor la munca daca va apucati de asa ceva (Sper sa nu fie cazul). Bafta

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca foarte multa lume are probleme cu fantele de aerisire. La masina fratelui meu s-au rupt 3 din 4. Mi se pare inaceptabil sincer. Chestia e ca sunt de proasta calitate, la orice VW pana acuma nu au mai avut problema asta, toate mergeu perfect chiar si dupa 10 - 15 ani. Acuma dupa 3 ani se rupt "dirijoarele de aer" la 3 din 4 fante. Am fost la service si au zis ca trebuie sa schimb toata fanta, ceea ce mi se pare absurd. Fanta de mijloc numa aia costa 250 lei parca. E cam scump parerea mea.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.