Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Nu are nici o treaba...gadeste-te un pic logic: acel surbub ( in definitiv este un dispozitiv sub forma de U care se pune intre cele 2 roti dintate de la arborii cu came - unii folosesc suruburi, eu le-am potrivit la ochi cand am schimbat distributia  ) de care spune mecanicul nu are cum sa influenteze tachetii, pentru ca surubul ala a fost montat pe exterior si nu in interiorul capacului de distributie si solicitarea a aparut intre curelele de distributie si acel surub. Conform lantului cinematic, ca sa se duca un tachet ar fi trebuit sa se blocheze o supapa...ca sa se blocheze o supapa ar fi trebuit ca distributia sa fie sarita de la punct...daca era distributia sarita de la punct, atunci nu iti functiona bine sau deloc tot motorul.

Tachetii aceia sunt hidraulici si mereu intra ulei in ei. Daca nu sunt curatati atunci cand se schimba si distributia, din cauza mizeriei din ulei, se pot bloca...si 90% cred ca tachetii aceia sunt blocati la tine. Plus ca tachetii nu au cum sa sara, ei sunt ca o parghie intre cama axei si supapa, iar stramb sau in alta pozitie nu ai cum sa ii montezi. Poate prin absurd nu a fost montat corect culbutorul ( in timpul montarii capacului de distributie, daca nu esti atent poate cadea culbutorul dupa tachet )...dar atunci sigur aveai batai sau se rupea ceva la prima pornire.

 

In general cand se cumpara o masina primul lucru se inspecteaza distributia...daca arata bine e ok, daca nu schimb-o imediat....ti-o spune Stan Patitu.

 

Parerea mea: schimba mecanicul.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cand a fortat a incalecat ghintul ala de pe spatele pinionului si normal ca s.a declat si distributia ( cred)...dar sa iasa tachetii de la locul lor....a zis ca erau intr.o parte iesiti de la locul lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pai erau iesiti...iti spun eu de ce: cand demontezi capacul de la chiulasa si nu il scoti perfect perpendicular ( si oricum la cum este prins capacul cam imposibil sa il scoti perfect perpendicular ) , ei se deranjeaza un pic si mecanicul cand a vazut asta posibil sa fi crezut ca aia erau deja deranjati de acolo....de aia ti-am scris mai sus de faza cu montatul atent sa nu iti cada culbutorul "  ( in timpul montarii capacului de distributie, daca nu esti atent poate cadea culbutorul dupa tachet ) "...la fel si la demontare. Toate astea ti le spun din experienta proprie...asa ca schimba mecanicul.

 

normal ca s.a declat si distributia ( cred)

 

Daca se decala distributia cu un dinte ...ai fi mers dar oricum nu prea bine...deja de la 2 dinti decalati la distributie nu cred ca mai porneste motorul....deci exclus.

 

L.E.: totusi care e problema la motorul tau ?

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Missfire cilindrul 2.merge in 3..nu are putere..exclus bobine, bujii, injectoare..si nu s.a declat nici un dinte..pinionul cred ca nu era la locul lui...nu stiu ce sa mi zic..merg pe mana lui acum..am auzit numai lucruri bune despre el..azi pune totul la loc..curea noua .pompa apa noua..sa vedem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Missfire cilindrul 2.merge in 3.

 

Cu asta trebuia sa incepi ca sa nu batem campii degeaba. 

Missfire inseamna ca nu arde un piston...deci banuiesc ca e bobina sau fura curent pe undeva. Eu cand testez missfire ( ca am avut si eu ) , scot bobina si cu bujia afara si pornesc motorul ...si daca vad eu scanteie la bujie atunci stiu sigur 100% ca nu e bobina si bujia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au facut toate testele...4, 5 mecanici si elecrltricieni...dadeau din umeri..cum am zis:esclus partea electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci missfire apare din 99% din cauza ca nu are scanteie sau semnalul de verificare nu ajunge pana la ECU, nu are nici o treaba cu injectorul si iti explic imediat de ce ( nu de alta dar am vreo 15 ani de electronica aplicata in spate ): bobina de inductie are mai multe fire...unul din firele care duc la bobina de inductie este tensiunea pentru tranzistorul din interiorul bobinei...atunci cand are loc scanteia, calculatorul sesizeaza caderea de tensiune si considera ca a avut loc scanteia. Calculatorul de bord nu poate sa stie daca injectorul s-a deschis sau nu, pentru ca la injector vin doar 2 fire ( alimentarea bobinei solenoidului de la injector ).

Tot din experienta mea ( ti-am spus mai sus ca am avut si eu missfire ) iti spun ca am avut si eu motorul in 3 pistoane...asa din senin a inceput motorul sa tremure si martorul "Check engine" a inceput sa clipeasca in bord si la diagnoza VAG mi-a aratat "missfire piston X "...am desfacut bujia, am curatat-o foarte bine de calamina si tot ce era pe acolo si am pus-o inapoi in bobina ( nu am montat-o in motor ) si am pornit motorul...si am vazut ca avea scanteie, am montat la loc si de atunci nu am nici un missfire. 

Daca nu ai schimbat bujiile, schimba-le cu unele noi, posibil electrodul sa fie intrerupt in interior.

SAU...cablurile care vin de la ECU in bobina sunt intrerupte pe undeva.

 

.dadeau din umeri..

 

...aia nu sunt mecanici sau electricieni...orice altceva sunt aia dar nu mecanici sau electricieni.

 

L.E.: Ti-am atasat o schema cu conexiunile la bobine. Un electrician bun cu un osciloscop ar putea determina de ce nu ai scanteie.

post-84028-0-96557200-1375262692_thumb.j

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au scos bobinele..le.au schimbat intre ele..bujii noi..alte bobine..schimbat injectoare intre ele..alte injectoare..degeaba..masurat pe acolo cu aparatul de masura..are curent..da scanteie.luat compresie, peste 13..vine benzina si degeaba..tot in 3 merge..de aia dau din umeri si a vrut sa.l desfaca sa vada in interior..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...eu ce am zis mai sus...un electrician bun CU UN OSCILOSCOP ...cu ala determini timpul in care are loc scanteia...daca ECU e dat peste cap si da scanteia atunci cand nu trebuie, poti sa le ai pe toate cele mentionate mai sus corecte, ca tot nu merge. Ochiometric nu iti poti da seama cand vine scanteia.

2 la mana, vezi ca eu am mai avut probleme cu senzorul de la axa cu came...este un senzor HALL, nu costa mult.

 

Oricum, eu tind sa cred ca este o problema electrica si nu una mecanica....si mai degraba timpul de aprindere pe care il da ECU catre bobina.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms..ma duc azi sa ii duc curelele de la distributie sa vad ce mai zice..revin daca am rezolvat ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......luat compresie, peste 13...

Un argument că problema nu este de origine mecanică

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor mor cu cureaua de accesorii in mana. Am dat-o jos pe cea veche cumva, slabit cu o surubelnita intinzatorul, am facut o parghie sub nenorocitul ala de intinzator pe care abia il misc si a iesit.

Numai nu reusesc sa trag atata de intinzator incat sa reusesc sa-l aduc la gaura prin care trebuie sa bag acel cui pentru oprire. Am tras cu surubelnite, cu chei de surub, nimic, zici ca e intepenit acolo si e foarte stras. Ce idei imi dati ca sa reusesc sa pun cureaua noua? Deocamdata is cu masina in pana ca nu am nici o curea pe accesorii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura este cea  din atasament, vezi daca tragi in directia indicata de sageata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am prins sensul de mers, faza e ca invart de surub si se tot invarte intr-una..o sa incerc sa pun alt surub pe el ca sa tina contra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ar trebui să se învârtă în gol. Vezi dacă nu s-a stricat filetul la şurub.


Modelul din pdf precedent nu se fixează cu cui, doar se slăbeşte cât să scoţi/bagi cureaua. Cel care se fixează cu cui este cel pe care l-am ataşat acum. Asta nu se manevrează de la şurubul rolei şi de pintenul ăla din poză.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa o bagi prin metoda neortodoxa...sa nu se rupa intinzatorul...

Adica,lasi intinzatorul in pace,pui cureaua pe toate rolele mai putin pe AC.Cineva invarte de fulia de la arbore cu o cheie si tu centrezi cureaua pe fulia de la AC.Astea se fac cu masina scoasa din viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fereasca Sfantu cum am pus-o de greu, cu o ranga din spate am tensionat intinzatorul(extrem de greu cu toata greutatea m-am apasat pe ranga), dupa care am bagat in viteza 5-a si cineva a invartit roata ca sa plece cureaua pe fulie. 

Dupa ce am pus cureaua, am pornit motorul si mi s-a parut ca pentru 1-2 minute aud la motor un tzacanit proeminent si ciudat, ce sa fi fost ? M-am uitat la intinzator si acum sta foarte aproape de urechea aia unde se poate alinia, e corect  asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curatat,trebuie incins super-tare...cu un autogen,ceva...dar slabe sanse sa il mai recuperezi.

 

....am terminat si de curatat catalizatorul...si @zebrocksky , da-ti cu parerea si spune-mi sincer daca te asteptai sa arate ca in pozele de mai jos. Precizez ca nu am folosit autogenul, ci o alta metoda mult mai simpla si care oricine ar putea-o folosi...dupa ce va dati cu parerea va spun si cum.

Acum, ca l-am desfundat cam in proportie de 90%, se mai merita sa il scot sau sa il las asa ? ...voi ce parere aveti ?

Inca nu am desfacut motorul...sper pana in week-end sa reusesc.

 

post-84028-0-78552000-1375295768_thumb.j

post-84028-0-96480900-1375295807_thumb.j

post-84028-0-32598000-1375295824_thumb.j

post-84028-0-96323100-1375295847_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zeamă de lămâie? :10[1]: (Am citit acum ceva vreme că asta ar fi o metodă să cureţi cat-ul fără să afectezi stratul de metal nobil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...doar JuiCe stie cum am facut ...si poate sa spuna clar ca nu am folosit zeama de lamaie. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii, o intrebare pentru AZD poate careva din curiozitate a masurat. Cate grame de ulei ar reprezenta diferenta pe joja intre minim si maxim, pentru joja asta micuta de AZD. In 2000 km facuti de la schimbul de ulei, de pe maxim, a scazut la putin peste jumatate. E consum mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam 1 L , iar zona haşurată reprezintă cam 400 ml (nu am măsurat, dar mi-a rămas mie în creier nu mai ştiu de unde)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci posibil undeva la 200 300 grame mi-a supt in 2000 km, nu cred ca e mult... deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..revin..am fost la mecanic azi..a schimbat distrubutia, pinionul de la axul cu came..tachetii au fost goliti..am pornit motorul, a mers bine 2 mminute pana s.au umplut tachetii cu ulei apoi problema a revenit..iar merge in 3..mecanicul a zis acum ca este de la supapa de presiune de la ulei..este blocata si baga presiune prea mare in tacheti se blochează si tin supapele deschise..acum zice ca desface baia..imi vine sa plang de nervi..ce sa mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgevio, daca era prea mare presiunea in tacheti, de ce doar 1 piston nu iti merge...ar fi trebuit sa nu mearga nici-unul...in fine, eu tot la parerea mea raman - problema electrica.

 

Acum...sa revin la o problema care m-a dat gata - CUM  scot cele doua suruburi de la baia de ulei care se afla langa cutia de viteze ? Le-am desfacut pe toate celelalte ...dar pe cele 2 nu stiu cu ce sa le desfac. Stiu ca este o unealta speciala cu cap culisant...dar de unde draq iau asa ceva. Am vazut ca sunt surubelnite cu tija flexibila ...oare ar merge asa ? Daca nu, o sa polizez gaura aia pana o sa intre bitul de 5mm perpendicular pe capul surubului.

Modificat de tehnics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!