Jump to content

Probleme baterie sau alternator ?


b_o_g
 Share

Postare recomandată

Ar trebui verificat alternatorul cât debitează, adică să măsori tensiunea la ieșire când pornești pe rând consumatori. 

Poate ai vreo diodă dusă din punte și ai curent mic produs. 

Adică din cele 3 faze produse, cele 6 diode nu redresează trifazic,  și o pierzi din putere.

trebuie verificări făcute. 

 

Din ce ai zis, nu par consumatori mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns, o sa merg la o verificare. 
Am zis sa intreb prima data pe forum pt o parere. 
Daca mai sunt alte pareri, va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva axele stergatoarelor sunt ruginite-aproape gripate si motorasul trage greu de ele? Verifica si asta, nu e foarte complicat de desfacut, curatat gresat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt gripate nu i se stinge/reseteaza bordul.

in cel mai rau caz se arde motorul sau siguranta aferenta pt stergatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, stergatoarele functioneaza normal cand toti consumatorii sunt opriti( radio, detector radar, modulator fm). 
Plus ca sunt gresate recent. 
Voi mai testa totusi cu o alta priza de multiplicare 12v si cu aceiasi consumatori activi. 
Pentru mine este inca o dilema faptul ca pana acum nu s-a manifestat un astfel de comportament in conditiile in care am folosit toti consumatorii importanti ( dezaburire, ventilator incalzire, radio cd, lumina interioara pornita, stergatoare) in destule cazuri in acelasi timp si s-a manifestat problema dupa ce am achizitionat o priza de multiplicare 12v dintr-un magazin de bricolaj destul de cunoscut.

 

 

Si daca ma poate face cineva sa inteleg, va rog, comportamentul asta cu flash-urile ceasurilor de bord. Efectiv se intampla ca si cum masina ar primi un hard reset( ca la  o electrica, sa zicem Tesla), acele se dau peste cap( si nu cred ca pot activa cu vcds functia asta pentru ca am cautat), kilometrajul mic se reseteaza impreuna cu ceasul din partea stanga jos dar radio cd-ul nu se reseteaza, ramane activ si nu cere cod de deblocare dupa resetul asta. Motorul nu se opreste. 
Pot concluziona deci ca bateria masinii este inca in parametrii iar problema vine de la o componenta a alternatorului care nu furnizeaza corect un curent care sa acopere necesarul cerut? 
Vreau sa ma duc cu temele facute la service pentru ca in trecut am patit sa nu fie gasita o solutie de catre service( poate am avut eu ghinion totusi).

 

Va multumesc mult,

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: Am verificat pe baterie eu acum, cu toti consumatorii porniti( faruri, caldura, radio, detector etc) inregistreaza 13,8. Cu toti opriti, 14,0 .

Deci avem o problema de incarcare evidenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13.8v-14.4v este toleranta permisa pt acest sistem de incarcare, daca cu toti consumatorii porniti indica 13,8V in relanti nu sunt probleme la sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13,8v este la limita. Am patit de curand, strambase din nas cei de la firma care se ocupa cu garantiile, pentru bateria mea noua cumparata

Au zis ca e de vina releul de incarcare. Pana la urma mi-au completat certificatul de garantie,nu mi-au creat probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

prizele acela sint facute cu materiale de toata jena, eu cred ca de acolo ai probleme.

 

Este doar parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rafa6- cu toti consumatorii porniti in regim de relati 13.8V este un voltaj absolut normal, daca o turezi pe la 2000 rot o sa vezi ca voltajul va creste putin. Sa vezi cum e la ford mondeo cu smart charger-ul vietii care are toleranta intre 13.5V si 14.5V care si aici este normal.

Eu zic sa lase regulatorul de tensiune in pace si sa verifice mai bine carbunii-colectorul.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu stiu ce sa mai cred. 
Am incercat acum 1 ora sa replic problema. Am folosit din nou priza de multiplicare, detectorul, radio cd, ventilator caldura, modulator fm, faruri, portbagaj deschis( pentru lumina din interior), portiera sofer deschisa( deci lumina interioara), actionat stergatoare si concomitent actionam si geamurile electrice, deci efectiv i-am dat toti consumatorii, si n-a mai “sughitat “ masina.

Mentionez ca eram la relanti.

 

Nu dati cu pietre pt urmatoarea intrebare dar in sarcina consumul motorului de curent este mai mare fata de relanti?

Precizez ca doar in mers am patit sa “sughite “ masina. 
 

Alta precizare, am incercat sa replic problema dupa ce am facut un drum de cam 60 de km. 
Cand am patit beleaua, masina rulase aproximativ 5 km anterior stand cam 24h nepornita. 
 

Voi testa dimineata bateria sa vad cat inregistrez dupa ~12h de stat. 
Logica ma duce cu gandul ca problema e insusi bateria masinii, nu stocheaza suficient. 
Pornirea la rece este putin mai greoaie, invarte cam 3 sec pana o ia. Lucrul care nu se intampla la cald sau daca opresc motorul dupa prima cheie si incerc sa pornesc iar( o ia repede). 
 

Voi multumesc tuturor pentru interventii.

 

LE: Bateria are mai mult de 3 ani vechime. Deci nu pot baga mana in foc pt ea ca ar fi in parametrii. 

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic de mine la althea, am avut probleme pentru acordarea garantiei la un exide.Sau facea nazuri lucratorul de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astia fac nazuri degeaba, pt ca nu stiu despre ce e vorba, ei au ramas cu incarcarea veche care era pe Dacia 1300:D

rafa- si la mine au facut nazuri la un ford, m-am dus cu documentul printat si i-am dat peste nas.

Smecs- asa cum ziceam verifica alternatorul, este posibil sa aiba intreruperi in procesul de incarcare.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru interventii.

Voi programa o vizita la un centru specializat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diode, perii de verificat la alternator. 

Atentie ca diode arse iti descarca bateria in parcare. Am patit la alta masina. Asta dupa ce ajutasem un individ la vulcanizare care venise cu bateria goala și a zis sa ii dau curent, avea el cabluri groase. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, smecs said:

Voi testa dimineata bateria sa vad cat inregistrez dupa ~12h de stat. 
Logica ma duce cu gandul ca problema e insusi bateria masinii, nu stocheaza suficient. 
Pornirea la rece este putin mai greoaie, invarte cam 3 sec pana o ia. Lucrul care nu se intampla la cald sau daca opresc motorul dupa prima cheie si incerc sa pornesc iar( o ia repede). 

Asta se verifică relativ uşor. Măsoară tensiunea bateriei cam la jumătate de oră după ce ai oprit motorul, ar trebui să fie măcar 12,6V. La o baterie ok, aproape nouă tensiunea ar trebui să scadă cam 0,1V pe lună (fără să fie conectată la nici un consumator). Având în vedere că există un consum în standby, în funcţie de starea bateriei, această tensiune scade mai repede, dar chiar şi aşa după o noapte nu ar trebui să fie mai mică de 12,5V. Cu cât scade mai mult şi mai repede cu atât bateria este mai uzată (sau există un consumator ascuns sau nu a fost bine încărcată). După asta monitorizezi tensiunea bateriei pe timpul pornirii motorului. Dacă se duce cam mult sub 10V atunci cel mai probabil este o problemă cu bateria (nu neapărat defectă, poate doar încărcată necorespunzător).

Acum mai depinde şi cam cât mergi cu maşina în fiecare zi sau dacă o foloseşti zilnic. Ca să elimini cauza încărcării dacă ai posibilitatea pune acumulatorul la încărcat 24 ore şi apoi monitorizează tensiunile după cum am spus mai sus (la vreo jumătate de oră după încărcare, după o noapte, pe timpul pornirii). Dacă după încărcare pe redresor situaţia revine la normal (12,6-12,7V după încărcare, 12,5V minim peste noapte, peste 10V pe timpul pornirii) şi în timp bateria dă semne de oboseală în condiţiile în care ai încărcarea de care ai scris mai sus şi parcurgi măcar 7-8 km zilnic, eu cred că ar trebui să iei în calcul altă baterie.

 

On 12/8/2020 at 7:16 PM, smecs said:

daca vreau sa sterg parbrizul si actionez jet-ul se intampla un fenomen foarte ciudat, ceasurile de bord merg in flash-uri cu martorii aprinsi, acele se dau peste cap, se reseteaza kilometrajul mic si ceasul si pana nu scot consumatorii ( radio Cd si detector radar) nu-si revine. Am patit fenomenul asta si pe loc si am auzit scartaitul specific de alternator. 

Asta ar indica faptul că în momentul ăla s-a produs un consum excesiv de curent care a dus la o cădere de tensiune şi o suprasolicitare a alternatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. 
Voi verifica bateria dimineata in stand-by dar si in timpul pornirii. 
Pot spune ca folosesc masina cam la 2-3 zile si parcurg minim 30 de km legati in afara orasului. Pe langa astea, sta in garaj incalzit si cu redresor pe ea. De aia mi-a fost mirarea sa cedeze in conditiile in care a fost exploatata destul de bine. Nu mai spun ca odata pe luna a avut un drum minim de 300 de km dus, 300 km intors. 
Am considerat ca e mai usor sa am grija de masina si baterie( avand in vedere cele mentionate mai sus) decat sa o neglijez si sa ma trezesc ca ma lasa in drum. Plus ca este si varsta masinii. 
De cand a dat frigul chiar a fost destul de rasfatata, spalata, bateria pe redredor si in garaj. Imi era mila sa o scot pe vremea asta iar la drumuri scurte in oras foloseam alta masina din familie. Vedea doar drum mai lung deci..

 

Pe langa astea am si sunetul specific dimineata la rece de curea accesori. Am crezut ca pot trai cu lucrul asta dar se pare ca ma poate sabota si cureaua asta. Ori cureaua in sine, ori vreun rulment, intinzator. 
Cand “ sughita” aud o cârâiala din zona motorului si cred ca pot spune ca e zgomot de alternator solicitat. Ori patineaza. Cert este ca era programata si verificarea curelei accesori, se pare ca se leaga toti intre ele probleme.

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, 

 

Revin cu update-uri. 
Bateria imi tine, dupa 72h stat pe dreapta am 12.8V. 
Am luat la verificat firele se sub bord si  din portiera. 
In portiera am gasit de la inchiderea centralizata aftermarket niste fire neizolate si o instalatie facuta cam neprofesional. 
Am izolat cu simt de raspundere orice parea sa faca probleme. 
Chiar si firul de la masă al inchiderii aftermarket era legat prost. 
 

Deci, in cazul problemei mele sunt 99% sigur ca unul din fire facea contact cu tabla si imi cauza caderile de tensiune. 

 

Dupa 4 zile de tinut sub observatie , masina nu mai face figuri deloc. 
 

Problema rezolvata. 
 

Multumesc de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!