Sign in to follow this  
Followers 0
tipatescu

Bujii si ordinea de aprindere

82 posts in this topic

Deschid topicul acesta pentru ca am nevoie de un sfat urgent. Din topicurile precedente legate de aprindere nu am dedus unele lucruri pe care as vrea sa le clarific aici.

1. Ce tip de bujii se recomanda exact pentru motorul broastei ? Parca cineva spunea de valoarea termica corespunzatoare Daciei ... unii au spus Brisk, altii au spus Bosch (nemtesti). Eu am luat Brisk N15YC de la un Petrom - au capul de aprindere iesit 2-3 mm in afara.

2. Care e ordinea de aprindere la bujii ? Citisem ca tb sa fie 1-4-3-2. Dar care sunt cilindrii 1,2,3,4, cum te uiti inspre motor? Nu am mai desfacut motorul pina acum... :12:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deschid topicul acesta pentru ca am nevoie de un sfat urgent. Din topicurile precedente legate de aprindere nu am dedus unele lucruri pe care as vrea sa le clarific aici.

1. Ce tip de bujii se recomanda exact pentru motorul broastei ?

Bujii cu cifra termica 175, deci echivalentul lui Sinterom M14-175 pe notatzia veche...
2. Care e ordinea de aprindere la bujii ? Citisem ca tb sa fie 1-4-3-2.

Scrie pe baza piciorului dinamului

Dar care sunt cilindrii 1,2,3,4, cum te uiti inspre motor? Nu am mai desfacut motorul pina acum... :12:

Scrie pe table, pe langa gaurile de bujie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pnt. rezultate garantate folositi componente Bosch (platine ,bujii ,etc ) .

Bujiile Bosch W 8 AC sunt pt. aceste motoare si sunt reglate din fabrica .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ordinea cilindrilor, cum te uiti la motor este

Fata masini

3 1

4 2

spatele masini

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch W8AC zice peste tot, dar eu n-am vazut pe nicaieri asa ceva pe aici. Or fi. Am mers si cu W7BC, fara probleme. Acum Brisk NY15C, care merg superb, au electrozii mai lungi (cu atat mai bine, se produce sc

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri. Multumesc si lui Mike -a avut amabilitatea sa-mi faca o vizita ieri si m-a ajutat ! :) Cit despre notatii - la mine sunt doar in parte sau lipsesc. Dupa ce am schimbat ordinea fiselor si am mai rotit din delcou (o sa-l reglez mai precis cu metoda "Victor" sau "NIc") mergea deja mai bine :) -Oricum - in sfirsit, motorul parca se aude ... "rotund" !!! (ceea ce nu facea inainte). Meseriasii dinainte imi schimbasera fisele la bujii.:12: (Si am mers mai bine de 300 km astfel) :12:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujii W8AC se gasesc la orice reprezentanta serioasa Bosch ( Titulescu colt cu Banul Manta , Academia Militara ).Am cumparat de la magazinele mentionate atit bujii, platine ,etc , fabricate in Germania cat si fabricate in Spania . Fabricate in Turcia nu am vazut .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva ce distanta trebuie sa fie intre electrozii bujiei la delco normal (probabil 0.7 mm) si la delco cu senzor si aprindere electronica, de genul celor folosite pe bus (probabil mai mare distanta?????)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

La aprindere clasica 0,6-0,7.

La aprindere electronica 0,8-0,9.

La aprindere cu magnetou 0,3-0,4 :lol:

Eu am pus aprindere electronica, dar n-am mai ajuns de-atunci sa umblu la bujii asa ca sunt tot la 0,7 si se comporta super (pot sa merg si cu 20km/h in treapta a 4-a, fara rateuri). Am insa un coleg care si-a pus aprindere electronica si si-a largit electrozii la 1,2 mm ca sa fie scinteia mai puternica; si el este de asemenea foarte multumit de functionare (in acest caz insa, e un pic mai mult solicitata izolatia fiselor).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce fel de aprindere ai pus? eu am aprindere electronica cranecams-40000V cu pickup optic si folosesc 1.0mm.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact, ceva fabricat la Tg.Mures. A costat vreo 300.000 lei.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bosch W8AC zice peste tot, dar eu n-am vazut pe nicaieri asa ceva pe aici. Or fi.  Am mers si cu W7BC, fara probleme. Acum Brisk NY15C, care merg superb, au electrozii mai lungi (cu atat mai bine, se produce sc
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
incercati (dupa ce aflati echivalenta) NGK, Made in Japan

<{POST_SNAPBACK}>

Am incercat eu, multumesc, m-au tinut fix 6 luni dupa care la interval de 2-3 zile au murit 3 dintre ele.(martor Mike).

E drept, a coincis cu alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii al carui nume incepe cu Ag si se termina cu P :D

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am de w8ac din state. cit au costat cele de w7bc?

Edited by tibimakai
0

Share this post


Link to post
Share on other sites
o fi Bosch Made in Germany (?), dar astea care ajung in magazine, p la noi functioneaza d parca ar fi Made in Turkey.

Asta cam asa e. Am luat acu vre-un an cu 90.000/buc W8AC. Noi noutze. Din cele patru, trei functionau chiar binisor. :cheers:

Din iarna trecuta am bagat BRISK (cehe) pt. Dacie cu 120.000/set. Sunt supermultumit. Se incalzesc mai repede ca Sinterom; n-am avut probleme cu pornitul nici pe frig (si tin masina afara, linga bloc).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai asta am tot spus si eu, merg de aproape 2 ani cu Brisk si n-am avut probleme

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am incercat eu, multumesc, m-au tinut fix 6 luni dupa care la interval de 2-3 zile au murit 3 dintre ele.(martor Mike).

E drept, a coincis cu alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii al carui nume incepe cu Ag si se termina cu P :salut:

<{POST_SNAPBACK}>

cand ale mele o sa dea ortu popii o sa zic, dar acu merg f bine si motorul rotund,

"...alimentarea cu benzina de la un cunoscut lant de benzinarii..." - ce s-o fi putut intampla, ce nu le-a placut oare?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Bosh Platinium,cumparate din Germania si aprindere electronica Bosh (cu delcou fara platina,tot Bosh, originale de pe air-cooled).Pt.mine,combinatia perfecta ..niciodata nu am avut de ce ma plinge...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema. Nu vrea sa iasa o bujie, e intepenita am reusit sa o invart un pic dar merge foarte greu :P

Sunt sanse sa fi fost bagat stramb? e vreo dif daca e motorul cald sau rece (in afara ca-ti arzi mainile de la tevile de admisie)

Ce e de facut?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Am si eu o problema. Nu vrea sa iasa o bujie, e intepenita am reusit sa o invart un pic dar merge foarte greu :banghead:

Sunt sanse sa fi fost bagat stramb? e vreo dif daca e motorul cald sau rece (in afara ca-ti arzi mainile de la tevile de admisie)

Ce e de facut?

<{POST_SNAPBACK}>

la rece ai shanse mai mari. daca e intzepenita "ajut-o" cu WD-40.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wd 40 + invirte inauntru si un pic in afara si tot asa pina iese. in aluminuiu, intodeauna trebuie insurubat cu mina, pina prinde si dupa aceea cu cheia!!!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt client pt trusa mea Helicoil! :)) :))

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
wd 40 + invirte inauntru si un pic in afara si tot asa pina iese. in aluminuiu, intodeauna trebuie insurubat cu mina, pina prinde si dupa aceea cu cheia!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Asa am facut si a iesit pana la urma dar cred ca am stricat un pic filetul pt ca bujia avea pe filet scame mici de metal. :unsure: Dar am pus alta si e ok.

Mersi

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.