fuscobal

Anvelope dedicate pentru circuit

17 postări în acest subiect de discuţie

Salutare,

 

Intrucat numarul celor ce merg pe pista in si in afara tarii este destul de maricel, as dori sa discutam aici despre anvelopele dedicate (semislick sau slick). Ii rog pe cei ce au detinut sau detin astfel de cauciucuri sa prezinte aici toate datele subiective (review performante) sau obiective (costuri, durata de viata...) pentru a ne ajuta reciproc sa facem alegerile corecte si sa eficientizam bugetul. Voi pune mai jos a lista cu anvelopele uzuale pentru track day si experienta mea de pana acum cu o parte din ele. Va rog sa completati lista daca este cazul sau sa adaugati experientele voastre personale !

 

- BFG G-Force R1-S (seamana mai degraba cu un slick si nu e street legal)

- Bridgestone RE55

- Dunlop Direzza D03G

- Federal Fz-201

- Hankook Z214
- Hankook Z221
- Hoosier A6 & R6 (seamana mai degraba cu un slick si nu e street legal)

- Kumho V70a
- Kumho V710 (seamana mai degraba cu un slick si nu e street legal)

- Michelin PS Cup 1 si 2

- Nankang NS2R

- Nitto NT01

- Pirelli Pzero Corsa
- Toyo R888
- Yokohama A048

- Yokohama A050
 

 

 

Experienta mea de pana acum >

 

Kumho V70a  225/45/17 hard compound > ajunge foarte repede la temperatura de lucru, franare excelenta, performante mai bune decat gumele high performance summer chiar si la 0 grade pe uscat, incep sa se supraincalzeasca catre sfarsitul unei sesiuni de 20min, durata de viata buna si performante constante pana spre sfarsitul vietii

 

Toyo R888  235/40/18 GG compound > intra putin mai greu in temperatura decat V70, aderenta decenta dar sub V70 la temperaturi mici, nu se supraincalzesc spre sfarsitul sesiunii ca si V70, durata de viata putin sub V70 si performante in scadere catre sfarsitul vietii

 

Pentru ca R888 sunt spre sfarsitul vietii, curand vor veni noile cauciucuri (altceva decat pana acum) iar de data asta voi loga direct temperaturile pe pista si durata de viata in km de pista !


Voi posta eu experientele fostului coleg de forum Vlad Panut de pe un alt forum >

 

Experientele mele sunt >

:
Kumho V70a  225/45/17 hard compound

- raport pret/performanta foarte bun
- incep sa piarda din aderenta catre sfarsitul sesiunii de 20min (se supraincalzesc)
- uzura ciudata (mai mare pe centru dar doar in anumite zone). Cred ca zona exterioara este mai dura decat mijlocul si de aici uzura neuniforma (adaug eu aici > posibil sa fie de la presiunea prea mare).

 

Dunlop Direzza 03G  225/45/17 medium compound

- foarte bune la inceputul sesiunii
- nu mi s-a parut ca pierdeau din performanta spre sfarsitul sesiunii dar Acidutzul incepea sa se apropie de mine (25 minute)
- extrem de scumpe si dupa mine nejustificat
- uzura pe centru mare cu toate ca presiunea era mai mica decat la Acidutzul

- de tinut minte ca eu si Acidutzul avem doar 170CP, in cazul masinilor mult mai puternice este posibil sa fie diferit comportamentul acestor cauciucuri

Modificat de fuscobal
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daca vrem sa ne limitam la feedback-uri zic sa nu luam in calcul o lista (precum cea de mai sus) cu toate gumele pe care le gasim pentru track. Sau, pe de alta parte, sa o facem cat mai stufoasa, ca cei (deci si noi pana la urma) care vor sa caute/cumpere (pret, specs-uri, review-uri) sa aiba unde sa se uite dupa modele...

 

Pana acum am fost pe HungaroRing, pe SlovakiaRing si pe MotorPark... Insa doar la Adancata am mers cu niste cauciucuri ceva mai bune (eu le numesc whannabe sau pseudo-semislick) si anume Federal 595 RSR. Unii le considera semislick, insa bazandu-ma pe faptul ca insusi producatorul le incadreaza la UHP (http://www.federaltire.com/en/products.php?class=UHP) si nu la motorsport (precum FZ-201 care e trecut la motorsport si e categorisit clar drept semi-slick) asta ma face sa cred altceva decat ce gasesc pe magazinele on-line sau ce spune lumea pe forumuri.

 

Am ajuns sa iau aceste cauciucuri pentru ca au un raport pret/performante foarte bun (plus ca le-am luat undeva in toamna 2014, cand piata pentru cele de vara scazuse, astfel incat am dat undeva sub 2/3 din pretul care e acum pe piata), precum si review-urile bune gasite/citite/vazute comparativ cu alte cauciucuri asemanatoare sau cu altele cu pretentii mai mari.

 

Astea fiind spuse, dimensiunea pe care o folosesc eu este 205/45R16, care la RSR nu are XL (un mic minus pentru pista). RSR au talon intarit si se simte comparativ cu ceva mai normal de strada - pe strada merg cu Dunlop SportMaxx RT. Presupun ca daca erau XL era mai bine (suportul lateral in curbe si/sau franarea). Neavand cu ce sa le compar fiind pana acum singurele cauciucuri mai track oriented folosite de mine pe masina personala, nu stiu unde sa le incadrez sau care ar fi minusurile/plusurile. Pot doar sa spun ca intre cele de strada si RSR-uri, pe MotorPark a fost o diferenta de aproximativ 4 secunde pe tur (luand in seama best-urile in ambele cazuri). E foarte posibil ca si diferenta de temperatura (in jur de 5 grade in atmosfera si 10 la asfalt) sa-si fi spus cuvantul...

 

Atasez si cateva poze..

  • diferenta (notabila) de latime intre SportMaxx RT si 595 RSR - estimez undeva in jur de 2cm.
  • 3 din cele 4 cauciucuri au crapat la imbinarea exterioara (invelisul final) care evidentiaza problema tipica (din ce am vazut) a Federal-urilor. Partea buna este ca producatorul mi le-a schimbat pe garantie - pacat ca doar 3 bucati si nu toate 4 :))

post-7173-0-83828500-1436703387_thumb.jp

post-7173-0-40324400-1436703402_thumb.jp

post-7173-0-29145300-1436703595_thumb.jp

post-7173-0-49769000-1436703609_thumb.jp

Modificat de Zyx
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Topicul va ramane pinned si vin si eu cu urmatoarele completari:

- nu recomand gume gen continental sport contact X , michelin pilot sport X, dunlop sport decat daca vreti sa faceti 3-4-5 ture mergand tare si atat. Poate inca o mansa cu 2-3-4 ture. NU pentru full day pe circuit. O sa ramaneti fara ele daca mergeti cum trebuie pentru 100+ km intr-o singura zi.

Vorbind acum despre masina mea (1300kg) si anvelopele folosite trebuie sa precizez dimensiunea in primul rand. 215/45/17

Am avut Toyo R1R pentru cirucit

ProxesR1R.jpg

si le-am folosit de cateva ori chiar de la Hungaroring pana acasa sa merg pe strada cu ele. M-am dat cu ele si cateva trackday-uri de la Motorkpark Ring Adancata. Raport pret/performanta foarte bun. Au tinut foarte bine (aproape 9.000km am avut cu ele din care 2000+ in regim de circuit ). Opinci cum sunt acum le am la garaj ramase. O sa ma duc sa verifc tradeware si ce mai scrie pe ele . Le-am luat din UK direct in noiembrie 2011. Au aparut si pe la revanzatorii din Romania acum am vazut.

Acum am pe masina din primavara Federal 595 RSR . 4 trackday + 2 curse ROTAC (cam 680 + 60km pana acum cu ele). Trec cu brio de inca 3 evenimente maxim 4 pana sa le declaram cam uzate. Vedem exact in august mai ales ca vorbim de temperaturi mult mai mari decat in primavara.->> https://lh3.googleusercontent.com/QT45-q-weF4OJUzntK9PzsQVREzfaQ_NyI0WoSL-KLsC=w1460-h972-no

Anul trecut am facut si un trackday cu kumho exta ku36 . O anvelopa excelenta in strada dar ce dupa 140km de trackday a dat semne de uzura evidenta la supra-incalzire. O sa fac niste fotografii si cu acestea caci inca le am pe jantele de strada.

kumho_ku36.JPG

Cand termin RSRurile si Kumho ma gandesc serios sa ma indrept spre Toyo R888 sau de ce nu noul R888r .

Una din posibilele surse de anvelope pentru mine ar fi http://www.renn-reifen.de/shop2/hankook-f200-slick-17-zoll/215-615-r17.html?option=com_jshopping&controller=search&task=result&Itemid=122&category_id=-1&manufacturer_id=0&price_from=&price_to=&date_from=&date_to=&search=215%2F45+R17&value1=215&value2=45&value3=17

Daca stiti si alte magazine de afara ce vand exclusiv gume de circuit indicati cu link (cei cu firma putem sa cumparam fara TVA si chiar sa negociem si un discount )

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

www.camskill.co.uk - nu "prea" merge decat printr-un proxy sau alta modalitati de genul. Acolo se mai gasesc si placute/discuri de curse, amortizoare si altele de genul.

 

Dar, Voinea, mai spune-ne feedback legat de gumele pe care le-ai utilizat: cum e suportul lateral in curbe, pe franare, aderenta, cum tin pe masura ce se incalzesc, cum sunt la rece, etc...

 

Raportat la ce ti-am scris tie si nu am scris nici eu :)), RSR-urile nu le-am simtit pana acum sa se supraincinga, insa nu am mers atat de mult (ca si ture) pentru ca am menajat franele (mai bine spus m-am menajat pe mine si masina :) sa nu patesc vreo nepatita), sa nu apara fade in placute, sa nu fiarba lichidul si altele de genul... Deci maxim 3-4 ture date tare, dupa cel putin 1 pentru racire si din iar de la capat.

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

www.camskill.co.uk mi-au vandut mie TOYO in 2011 . Chiar ma intreb de ce sa nu mai mearga. La toamna cand cumpar anvelope le dau un email sa vedem ce zic (desi mi se pare ca as scoate preturi de la nemti mai bune).

Federal 595 RSR se comporta foarte bine pe franare (in combinatie cu kitul Brembo) dar nu sunt la fel de eficiente pe viraje precum Toyo . Cand se incalzesc tare (si la mai mult de 10minute a.k.a 5ture in blana pe Motorpark) incep sa se toceasca pe zona de laterala de la cresterea de presiune in ele. Pe fata intru cu 1.6 si ies cu 2.2 la mansa de 15minute. Pe total nu ma declar multumit la 595RSR decat de pretul de achizitie. R888 costa o anvelopa cat doua 595RSR. Dar privind in urma la cat de multumit am fost de R1R ma gandesc ca pe R888 as fi si mai incantat.

Iar timpii mei pe cirucit de cand am trecut la 595RSR au scazut cu 1-2secunde pe tur.

Apropo de aspectul ce inseamna anvelopa buna vs inbunatatiri la sasiu studiati si video asta:

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa inteleg ca nu esti multumit de feedback-ul primit de la RSR-uri? Ca, pe de alta parte, multi ar vrea sa plateasca mai putin pe niste cauciucuri si sa scada 1-2 secunde, nu?

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am folosit doar 2 tipuri de anvelope de track:

 

Federal FZ-201 225/45/17 Medium - Am fost extrem de multumit de aceste anvelope, Gripul generat era fenomenal si feedbackul foarte bun, intrau intemperatura imediat si rezistau serios la abuz. La Hungaorring nu am simtit vreo supraincalzire, in schimb la Adancata (Motorpark Romania), unde a fost mai cald, spre sfarsitul sesiuni se simtea o mica degradare a performantei. Din pacate nu exista varianta hard. In momentul in care le-am luat au avut un pret extraordinar de pana in 150 de euro bucata. In timp au rezistat foarte bine, per total au fost cele mai bune anvelope pe care le-am avut.

 

DMACK Trackday 225/40/18 Medium - Datorita faptului ca am trecut la frane mai mari a trebuit sa trec la jante si anvelope de 18". Am cautat intai Federal dar pretul de peste 1000 de euro pe set m-a facut sa aleg DMACK Trackday. Pretul a fost excelent, mai putin de 175 de euro pe anvelopa. La inceput am avut impresia ca Federal-ul sunt din alt film. Intra ABS-ul in continuu, franele depaseau cu mult aceste anvelope. Totusi dupa o tura pana la Ploiesti aderenta a devenit mult mai buna. Pe circuit (Adancata) au ajuns la acelasi nevel de aderenta cu Federalul dar am impresia ca intra in temperatura optima mai tarziu. Spre final s-au supraincalzit, dar afara erau peste 30 de grade la umbra. Si acum partea "frumoasa", dupa o tura la Ploiesti si 6 sesiuni pe Adancata anvelopele fata sunt aproape terminate:

 

IMG_6089_zpsaqe72eux.jpg IMG_6088_zps47spnoj4.jpg

Modificat de GtSport
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cu DMACK Trackday cam la fel parca a patit si Edi (phara) . La el nu erau terminate dar tot extrem de uzate. Concluzia lui era ca o sa-l tina maxim 3 trackday-uri

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daca le schimb fata cu spate, spatele fiind ok acum, putin peste 50%, apoi le rotesc exterior/interior, o sa fac tot 3 trackday-uri. Dar e extrem de putin. :(

Modificat de GtSport
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

LOOOOOOOOL....Teo ai pus pozele cu DMACK-urile mele....nu induce lumea in eroare.....loooooooool......get your own pictures uploaded

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

LOL! Poate nu mai are film in aparat :)

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Terminati mah cu prostiile, facem spam si aici? Sunt ale mele pe TD-uri.

 

Astea-s ale tale, la fel de proaste: :lol:

post-14407-0-83381800-1438016403_thumb.j

Modificat de GtSport
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia mea este: NU o sa-mi iau DMACK . Cand termin Federalurile bag la joaca kumho ecsta ku36 ca imbatranesc in subsol pe jantele OEM si dupa o sa-mi cumpar Toyo R888r 215/45 R17 91W

 

PROXESR888R.jpg

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

dupa 4 sesiuni cu Yokohama advan A048, pot da primele impresii.

tin f bine odata ce sunt incalzite, si se incalzesc repede, dar dupa ce s-au incalzit sunt f galagioase :) 

am incercat si plecari puternice, si desi masina e FWD, nu patineaza rotile fata la plecare. (bine, plecari puternice, dar nu exagerate..special pt a scoate fum) 

pe franare puternica reusesc sa simt ABSul cum lucreaza.

se pare ca sunt f bune pe ploaie (cei din cupa LUPO se dau si pe ploaie cu ele). 

nu am termen de comparatie, ca sunt primele semi-slicks cu care merg tare, dar o sa iau si niste 595RSR de antrenament si revin cu comparatii... 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Nu patineaza ptr ca nu ai putere iar abs intra din cauza placutelor slabe. La mine nu intra aproape deloc si am de franat de la viteze mult mai mari si cu masa mult mai mare !

Nu patineaza ptr ca nu ai putere iar abs intra din cauza placutelor slabe. La mine nu intra aproape deloc si am de franat de la viteze mult mai mari si cu masa mult mai mare !

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

daca sunt reci, le pot face sa patineze....

pai tocmaia sta zic, ca placutele sunt "sub" cauciucuri ca forta de franare. 

0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Experienta mea de pana acum >

 

Kumho V70a  225/45/17 hard compound > ajunge foarte repede la temperatura de lucru, franare excelenta, performante mai bune decat gumele high performance summer chiar si la 0 grade pe uscat, incep sa se supraincalzeasca catre sfarsitul unei sesiuni de 20min, durata de viata buna si performante constante pana spre sfarsitul vietii

 

Toyo R888  235/40/18 GG compound > intra putin mai greu in temperatura decat V70, aderenta decenta dar sub V70 la temperaturi mici, nu se supraincalzesc spre sfarsitul sesiunii ca si V70, durata de viata putin sub V70 si performante in scadere catre sfarsitul vietii

 

Pentru ca R888 sunt spre sfarsitul vietii, curand vor veni noile cauciucuri (altceva decat pana acum) iar de data asta voi loga direct temperaturile pe pista si durata de viata in km de pista !

 

Federal FZ-201 235/40/18 medium > ajung la temperature repejor, merg bine cu presiuni ceva mai mari decat R888 si au un grip fenomenal. Dupa mine sunt peste R888 sau V70a ! De acum monitorizez si km parcursi cu ele pe strada/track asa ca vom sti aproximativ si durata de viata !

Modificat de fuscobal
0

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.