Jump to content

Incalzire exagerata motor


Lucian86
 Share

Postare recomandată

Buna seara. Detin masina din semnatura ( an fabricatie 2000 ) si am observat o chestie ciudata zic eu : Desi acul de la temperatura nu urca mai mult decat trebuie, dupa un drum de 10 km, motorul frige ingrozitor. Deci efectiv daca deschid capota, se simte si un iz de ars si e foarte foarte infocat. Cred ca daca as pune un ou, s-ar face ochi. Mai mult, furtunul de cauciuc de la evacuarea gazelor de la chiulasa, s-a topit la imbinare. Daca pun mana pe el, se simte ca e moale in zona aia.  Partea ciudata este ca, v-am zis, acul de pe bord nu trece de limita normala ( linia aceea putin dupa jumatate ). Ventilatorul cupleaza si decupleaza, lichidul de racire nu scade din vasul de expansiune, uleiul este la maximum ( de 1000 km i-am facut revizia). Oare ce ar putea avea ? Sa fie garnitura de chiulasa ? 

Modificat de Lucian86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un motor se incalzeste la 90-95 chiar 100 grade.Cu siguranta nu se poate pune mana pe nimic la acele temperaturi.Cel mai bine faci un test cu vag-com sa vezi ce temperatura iti indica senzorul temperaturii lichidului de racire.G2/G62

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

     Omul este subiectiv in general. Nu cred ca ce ai spus are vreo valoare. Important este ce indica aparatele. Normal ca poti frige un ou pe motor. Furtunul de gaze de carter nu cred ca este moale de la temperatura. Este moale ca a fost atacat de vechime si uleiul din gaze. Evacuarea poate sa aibe si 700 grade. Normal ca miroase a incins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar acul de pe bord se va misca de la 90, doar cand motorul se duce binisor spre 110-120 grade....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Motorul poate sa mearga fara probleme si la 110 grade si peste. Daca se depaseste temperatura se aprinde si bec rosu. Circuitul de racire este presurizat asa ca apa nu fierbe la 100 de grade (sau 95  daca esti pe munte-pe Everest fierbe chiar la 70 de grade-), ci la 120 de grade. 

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Multumesc de raspunsuri. Cineva ma intreba daca are un sunet de toba sparta. Nu are sunet de toba sparta, dar la anumite turatii, parca are un sunet gutural care mie imi place ( parca am un v8 sub capota :) ) dar nu este exagerat. Deci, cred ca e normal sunetul. Evacuarea este etanseizata ( mi-au facut-o la service fiindca lipsea un colier). Cu sistemul de racire presurizat....aici poate am facut o greseala in sensul ca : dupa ce i-am facut revizia si au pus baietii antigel, cam dupa doua saptamani am observat ca nivelul lichidului de racire este sub minim, asa ca am cumparat antigel, apa distilata, le-am combinat cu raportul de 1:1 , si am completat pana pe la jumatate. Am facut aceasta operatie cu motorul rece. Oare sa fi depresurizat instalatia cand am completat ? Altceva nu stiu ce ar putea fi. In final cred ca o voi pune pe tester sa vad ce zice testerul. Trebuie sa fie neaparat vag-com ? La serviceul unde ma duc eu au Delphi. CU acesta nu se poate citi acel senzor de temperatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completarea ai facut-o in mod ok. La rece se face, cu masina aflata pe un drum plan, fara inclinatie. Ea se presurizeaza de la sine, in timpul functionarii motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   As mai adauga ca se presurizeaza de la sine daca capacul este inchis la vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi, nu avea cum altfel :)) Poti face presiune intr-un sistem deschis? Fail! :D

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii. Acuma tot studiez fenomenul pana Luni cand o bag in service. Cred ca am facut o prostioara in sensul ca : 

Ieri am curatat putin pe la motor cu spray de curatat discuri de frane, si dupa aceea i-am dat o cheie ca sa fiu sigur ca mai porneste :) . Ei bine, dupa aceea, cam la 30 de minute mi s-a ivit un drum. Inainte de drum, am deschis capota sa ma uit pe acolo si am observat ca antigelul era sub minim. Desteptul de mine, nu am luat in calcul ca am pornit deja motorul in urma cu 30 min si ca poate de aia e sub minim, si am completat cu antigel pana aproape de maxim. Azi am facut un drum de 30 km, am ajuns acasa si am zis sa deschid capota sa vad daca tot asa de tare s-a infocat si miroase a ars. Surpriza : motorul s-a incalzit in limite normale ( si a si primit putina talpa fiindca aveam dealuri in drum si eram 4 in masina, deci a treia pana prin 4000 rpm si dupa aceea schimbat in a 4-a) , dar, antigelul, dupa 30 km de mers, este cam cu 3 cm peste limita maxima. Sa ma duc si sa scot cu o seringa surplusul ? 

Deci, motorul de data aceasta este foarte o.k. tinand cont de conditii : 

1. Temperatura exterioara in jur de 0 grade.

2. Drum de 30 km dupa care motorul e cald dar nu incins si nu miroase sub capota a ars, conditii in care tot asa acul de pe bord era la gradatia normala.

3. Pe tot parcursul drumului a fost pornita incalzirea. Dar nu e nimic special. Si inainte cand se incingea, tot cu incalzirea pornita eram.

4. Nivelul antigelului/lichidului de racire, dupa oprirea motorului este destul de mult peste limita.

Mentiuni : In primul post scriam ca nu mi-a consumat antigel. Am scris asta fiindca doar o data am completat cu antigel. Deci, fix dupa revizie, cam la 200 km a trebuit sa completez cu antigel ( conditii in care cei de la service au spus ca am pus ei fiindca nu avea deloc) cu 0.5 litrii. Deci , mi-a consumat o data. Pe la furtune m-am uitat si nu vad nicaieri scapari. De asemenea, ce am uitat sa mentionez in primul post este ca, masina are mici scapari de ulei. in sensul ca, se prelinge putin pe motor. Dar putin de tot. Totusi se depune o pelicula. Nivelul uleiului cu toate ca se prelinge ,in continuare este la maxim ( poate chiar putin peste ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultima propozitie nu suna bine. daca este la maxim-nitel peste si pierde antigel, nu cumva se scurge antigel in baia ulei? Asta in cel mai rau caz.....garnitura chiulasa

Pe de alta parte,toate masinile pierd antigel cand se evapora-completezi cu apa distilata vara, iar o pelicula fina de ulei nu e o tragedie. Eu zic sa-i dai omor in contnuare, merge si gata, n-o mai bibili atata ca nu e de plastilina.

Modificat de megamotoreta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ma gandeam ca toate simptomele cam duc la garnitura de chiulasa. Cu antigelul cum fac ? Il las asa la 3 cm peste maxim ? sau trebuie sa extrag din el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ti-ar fi ajuns antigel in baie, acum la joja nu mai aveai ulei ci o spuma ca cea care se face cind fierbi supa.... 

 

Daca la racirea motorului, antigelul care urca in vas mai are pina la capacul acestuia, nu mai umbla la vas . Ideea ar fi sa nu dea afara cu motorul rece si sa nu scada sub minim cind e motorul cald si in functiune (astea ar fi limitele maxime)

 

Despre ulei, daca e doar o ,,umezeala" cu ulei, nu umbla la motor, doar urmareste mai des (eu stiu, odata pe saptamina) pata si nivelul la joja. Apropo de nivel, daca pui peste semnul de pe joja, in mod sigur surplusul va scapa pe undeva la un moment dat . Nu trebuie sa pui peste ca nu-i faci bine ci rau motorului (teoria este lunga, crede-ma pe cuvint)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Revin cu niste detalii : spuneam ca, dupa drumul acela de 30 km, m-am uitat sub capota si antigelul era peste nivelul maxim cu vreo 3 cm. Astazi, am coborat la masina ( nemiscata de o zi ) si surpriza....nivelul antigelului este la maxim. Deci a scazut. Habar n-am cum fiindca masina a stationat. In al doilea rand, cu pierderea de ulei, am detectat exact pe unde se scurge : langa filtrul de ulei, in partea dreapta cum te uiti la motor din fata, are ca o mufa mare care intra in motor. Are 3 fire pe ea. E lung si negru si cilindric. Habar n-am ce e acela, dar de acolo se scurge cate putin ulei. Piesa aia are ceva garnitura care trebuie de schimbat ? Sau ce este exact piesa aceea ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un senzor de nu stiu cum ii spune. pe acolo umezeste si la mine, nu m-am obosit sa verific...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian: Antigelul se comporta normal. La caldura se dilata, deci va parea mai mult dupa ce s-a incalzit bine motorul. De aceea se completeaza la rece pana la maxim.

 

AI scris ca s-a schimbat antigelul, deci e normal ca dupa primul drum/prima(ele) zi(le) sa mai fie necesar sa completezi.

Dupa cum ai observat nu mai e cazul.

 

Daca uleiul se prelinge si picura peste traseul tobei de evacuare poate sa apara acel miros de incins si mai evident.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!