Jump to content

Probleme cu curelele


Sorin Golf 3 cabrio
 Share

Postare recomandată

Sorin Golf 3 cabrio

Salutare la toata lumea!

In primul rand, daca nu am postat bine aici rog mutati-l !

Am si eu o foarte mare problema, la motorizarea 1.9 TD, cod motor AAZ, se rupe mereu cureaua de la alternator-pompa de apa, aceea 6 PK 1050. Am cumparat-o mereu pe cea mai buna din cate m-i s-a zis si anume Contitech!

Cand zic se rupe mereu, se rupe dupa cca 1000 - 1500 Km parcursi, cei de la magazinul de piese auto spunand ca e garantata cel putin 60 000 Km, iar nimeni pana acum nu s-a plans de ele ! ! ! Asta este deja a 5-a curea care se desira pur si simplu, si . . .

Ultima isprava s-a intamplat acum 3 zile cand s-a desirat o fasie din acea curea a intrat peste cureaua de distributie, a sarit mult de la punct (10 dinti) si a indoit supapele, a rupt pur si simplu 4 culbutori astfel distrugand si acele lagare din chiulasa unde culiseaza culbutorii, a zapacit si axa cu came in dreptul celor 4 culbutori rupti!

Am si eu urmatoarele intrebari:

-Poate fi din cauza ca am inlocuit alternatorul, in locul celui de 70A am pus unul de 120A?

-Poate fi din cauza ca am bocat acel element tensionant care tine acea rola intinzatuare a curelei de alternator, deoarece trepida foarte rau si transmitea vibratii puternice si un zgomot neplacut?

-Poate fi din cauza ca anuland elementul tensionant si intinzand cureaua manual, sa o fi inins prea tare? Cand am lasat-o putin mai slabita, a inceput sa "chitaie" ca si cum ar patina!

-Ce rol are acea rola intinzatoare in afara de a intinde cureaua si de ce trepida asa si facea acel zgomot oribil?

Am un amic care are un Golf 3 1.9 SDI mai nou ca al meu si el nu are acea rola intinzatoare, la el sub alternator este un arc care intinde automat cureaua! Daca renunt si eu la acest sistem cu rola intinzatoare si imi pun unul ca al amicului meu ce se intampla? De ce lui nu i se rupe cureaua, caci este la fel de intinsa cum a fost si a mea! Ce e mai bine sa fac, ce ma sfatuiti?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbi cureaua de accesorii de obicei se schimba si rolele intinzatoare daca sunt uzate. Ele sunt responsabile de uzura curelei sau de faptul ca ea sare de pe ghidaj.

La tine principala cauza este intinzatorul ala de ghidaj pe care tu l-ai blocat.

Si mai poate fi fulia alternatorului diferita de cea originala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si fulia alternatorului daca nu este descentrata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred o mare parte din vina o poarta intinzatorul blocat.

Am intalnit, insa, un caz in care rotile de curea erau foarte uzate si canalele in V isi ascutisera muchia superioara. In 1000 - 2000 km faceau orice curea fasii longitudinale. Pana nu s-au schimbat respectivele roti nu s-a rezolvat problema.

Mai trebuie varificata alinierea rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si fulia alternatorului daca nu este descentrata.

Inca ceva,nu mai bloca sistemul de reglaj,neamtu la proiectat cu un scop precis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neamtu l-a proiectat prost. Acel sistem de intinzator automat cu rola este prost ca naiba. Din acesta am si eu pe masina si il injur aproape in fiecare zi (zic aproape pentru ca sunt zile cand nu merg cu masina). Cred ca au si recunoscut ca este un defect de proiectare insa in cazul prezent m-as mira sa fie de vina pentru saritul/ruptul curelelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Fuliile nu cred sa fie uzate pentru ca pana sa blochez intinzatorul nu rupea curelele.

Dupa ce rezolv cu schimbatul chiuloasei voi inlocui tot suportul alternatorului punandu-i unul fara acea rola, cu sistemul de intindere cu arc sub alternator, am aflat ca modelul de intinzator cu rola a fost prevazut pt autoturismele la care se poate monta aer conditionat! E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul cu intinzator automat care ai avut si tu era cel intalnit SI la cele ce au clima. Pe de alta parte nu exista (cel putin in manualul meu asa ar zice) TD/TDI din perioada aia cu clima si intinderea facuta din alternator. Deci cred ca ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Da, se pare, in urma unui studiu amanuntit pe mai multe variante/tipuri de masini, ca neamtul foloseste acest tip de intinzator de kkt la sistemele de antrenare cu curele mai lungi.

Cand cureaua este lunga, la turatii mici ea se intinde si destinde foarte rapid iar rolul acelei role este de a tine mereu cureaua intinsa uniform si de aici apar acele vibratii si zgomote atat de neplacute ! ! !

Daca blocam elementul de tensionare, cureaua intinzandu-se si destinzandu-se si nemaiavand unde sa forteze se rupe!

Deci, pt a scapa de rola intinzatoare si de acel element de tensionare atat de kkt trebuie folosita o curea mai mica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!