Jump to content

Probleme cu bateria


shkoda
 Share

Postare recomandată

Revin cu problema mea legata de consumul mare in stand-by. Ultima oara masurasem cu mufa de la capota scoasa si dupa 20 de minute dupa ce inchisesem usile avem 230 mA. Am lasat-o asa pana azi cand am zis sa inchid capota sa incerc iar. Am masurat iar si dupa 20 de min (dupa ce am inchis masina cu cheia) consumul era la fel 230 mA. Asa ca am zis ca mai verifica dupa o ora si daca nici atunci nu scade e clar o problema pe partea electrica. Dupa o ora surpriza aveam 10 mA deci sunt bucuros ca nu e nici o problema cu partea electrica. Totusi timpul in care intra masina in stand by mi se pare imens, oare se poate regla acest timp cu Vag Com-ul ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am si eu o problema legata de baterie cred. Poate voi stiti mai bine:

Dupa o perioada mai mare de repaus in garaj, (12-15 zile), azi dimineata la pornire a dat rateuri la pornire. Abia a pornit dupa ce i-am dat cateva chei. Dupa ceva timp de mers nu mai face la pornire asa. Pleaca fara probleme.

E bateria de vina oare?

Daca da ce tipuri de baterii imi recomandati?

Bateria o pot schimba si eu? Ce se poate intampla daca o schimb eu? Se poate intampla ceva? La computer, la Cd, ....?

Modificat de doarmarius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie la fel cum ai pe masina ca si specificatii, marca....de care iti permiti.

O poti schimba si tu singur nu se intampla decat resetarea de zilier, ora si data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o ora surpriza aveam 10 mA deci sunt bucuros ca nu e nici o problema cu partea electrica. Totusi timpul in care intra masina in stand by mi se pare imens, oare se poate regla acest timp cu Vag Com-ul ....

Nu se poate. E la nivelul de baza al firmware-ului. In general, problemele apar de la unitati de entertainment sau gateway cu probleme. Daca intra in Stb dupa 60 min, e perfect. Consuma 0.25Ah pana atunci (nesemnificativ pt orice baterie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de rasouns Stefan, chiar nu gasisem pe nici unde vreo informatie despre timpul dupa care intra in stand by sau daca se poate modifica. Masina mea intra in stand by dupa 40-45 de minute iar consumul (in stand by) este intermintent cand 0 mA cand 10 mA deci e mai mult decat rezonabil ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc date tehnice despre bateria montata pe masina?

Fiind la munca am tot sapat pe net.

M-am tot uitat prin manualul scanat de la O2 si nu gasesc nimic. Insa am gasit ca datele tehnice se gasesc in alta carte.

Sa fie cartea de service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele tehnice ale masinii se gasesc in planul de service, este un desen cu coduri acolo(un sir de cate 3-4 caractere pe un abtibild lipit pe prima pagina care se traduc cumva in dotarile masinii ex: un cod era pentru numarul de km la care este recomandat sa se faca reviziile in functie de motor) si din ce am inteles acesta ar fi un mic cuprins al echipamentelor de pe masina. Cand am cumparat masina am primit foarte multe carticele la ea si m-am uitat rapid aseara pe ele. Daca am timp o sa le citesc diseara, macar sa iti spun unde gasesti datele cautate. Masina mea e 2.0 TDI si ar trebui sa aiba alta baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu poti sa te uiti direct pe baterie si vezi ce te intereseaza, sau daca te intereseaza mai multe detalii poti sa cauti dupa numele si modelul bateriei care o ai montata, de obicei Skodele vin cu acumulatori Akuma ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu de curiozitate am desfacut husa acea in care este invelita bateria si am din fabrica : Varta 60Ah cu curent de pornire de 500mAh fara intretinere. Nu cred ca o sa ma tina mai mult decat bateria Rombat pe care l-am avut din 2004 septembrie pe Loganul meu vechi si cu care l-am vandut masina(nefiind dat niciodata jos , reincarcata sau completata cu apa, adica chiar neintretinuta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu stii ce vorbesti, eu am Varta originala pe masina, din decembrie 2004.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

unchiul meu are o octavie 2 , iar azi dimineata nu a mai vrut sa porneasca si facea figuri cd playerul ..... care ar fi problema ? softul cd-playerului ? cd-playerul in sine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Stimabililor,

incep prin a-mi cere scuze ca in mod sigur postez unde nu trebuie dar nu am voie sa fac topic-uri noi si nici search-ul nu m-a ajutat.

Saptamana trecuta mi-a murit bateria la octavia, dupa 2 saptamani de nepornit masina absolut deloc. Ideea e ca nu se mai aprindea nimic, dar absolut nimic, atunci cand puneam contactul - nici macar ledul de la centralizata.

Am dat jos bateria (care, apropo, are parca 74 sau 75 de amperi, nu mai retin exact; cert e ca nu e din aia de 61) si am pus-o pe redresor o noapte. Dimineata am pus-o din nou pe masina, totul a fost bine si frumos, numai ca, surpriza, radioCD-ul Stream e mort. Definitiv. Nu vrea sa reactioneze la nimic.

Masina mea e MY2006, deci destul de vechiuta, iar Stream-ul e din ala care nu stie nici macar MP3. Asta nu l-a impiedicat pana acum sa functioneze perfect.

Am verificat siguranta din motor, dar e buna.

Altceva nu stiu ce as putea verifica eu.

Inainte de moartea bateriei nimic nu manca curent aiurea (zic eu) asa ca nu cred sa am vreun consumator ciudat. Eu pun intamplarea doar pe seama faptului ca am lasat masina neatinsa doua saptamani pe frigul asta.

In rest, nimic nu da probleme - totul functioneaza absolut OK.

Ce pot sa-i fac radioului sa mearga? Ce ar trebui sa fac?

(Mai) e ceva de verificat/modificat de care nu stiu?

Multam tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da mai poti verifica siguranta de la Stream, dar pentru asta trebuie sa il scoti din bord, siguranta aflandu-se exact pe spatele lui. Totusi nu e normal ca masina sa nu porneasca dupa 2 spatamani de stat decat daca ai un consum marisor adica un curent constant de peste 100 mA, maxim acceptat fiind 30 mA. Masina trebuie sa porneasca si dupa o luna de stat daca bateria era incarcat full cand a fost oprita si consumul in standby e normal. Masoara si vezi ce curent iti "consuma" cand masina e oprita ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scoate-i borna odata si poate asa merge...daca nu cumva din cauza lui s-a dus bateria, la un tester cred ca poti vedea erori ceva cu toate ca nu stiu cat de actuale sunt neavand baterie buna.

Nu stiu exact dar stream nu are siguranta in bord in stanga? are un plus permanent si unul dat drumul prin can posibil ca s aai eroare pe gateway si sa nu ii dea drumul la cel de-al doilea plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta e in spatele Streamului si daca nu ma insel e de 10 A ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu e normal ca masina sa nu porneasca dupa 2 spatamani de stat decat daca ai un consum marisor adica un curent constant de peste 100 mA, maxim acceptat fiind 30 mA.

Ba este foarte normal sa fie asa:

Manualul de utilizare al masinii spune foarte clar ca se recomanda testarea/reincarcarea bateriei de cel putin 2 ori pe an la un centru autorizat. De asemenea recomanda ca daca auto stationeaza o perioada mai lunga de timp sa se deconecteze borna (+) si chiar cuplarea bateriei la un redresor. Scrie toate astea in manualul de utilizare/intretinere al masinii. Sunt convins ca nu face nimeni asa.

Bun, sa zicem ca aia care au scris manualul sunt niste tampiti. Intamplarea face ca in decembrie mi-a murit si mie bateria dupa 5.5 ani de folosinta. Si-am cumparat o baterie Varta care a venit insotita de un certificat de garantie pe care scria FIX aceleasi lucruri (culmea, l-am si citit intr-un moment de relaxare; chiar eram curios ce-ar putea scrie acolo). Ba mai mult, in certificatul ala de garantie era si un tabel in care trebuiau trecute de catre un centru autorizat de montaj tensiunea de incarcare si, din 1/2 in 1/2 an stampila centrului care a facut intretinerea bateriei, in caz contrat orice pretentie de garantie va fi ignorata.

Acum, revenind la partea tehnica a problemei: chiar daca curentul consumat in repaus este de maxim 25mA (valoarea maxima admisa), vechimea bateriei (minim 4 ani), la care se adauga lipsa unor intretineri corespunzatoare si perioada friguroasa, cu siguranta au contribuit la descarcarea completa. Sau, nu neaparat descarcare completa dar suficienta incat concentratia electrolitului sa scada a.i. sa inghete peste noapte. Si gata!

Iata deci ca lucrurile nu sunt atat de simple pe cat par. O baterie nu tine la infinit insa tine cu atat mai putin cu cat intretinerii ei nu i se acorda o atentie mai mare.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nu am luat in calcul vechimea bateriei, dar o baterie in "parametrii" ca sa zic asa nu cred ca se auto-descarca mai mult de 8% pe saptamana, la temperaturi negative cat de cat rezonabile, iar pentru un curent de 25 mA o baterie de 72 Ah ar tine (daca nu ar fi si fenomenul de auto descarcare) 3600 ore, asta inseamna 150 de zile!!, pe cand la un curent de 150 mA ar tine 480 ore adica 20 zile. Elctrolitul pentru o baterie 100% incarcata ingheata la -70 de grade C iar pentru una 40% incarcata la -26 de grade C. Eu personal cand avea bateria (cea originala Akuma de 61 Ah) 2-3 ani am lasat masina 16 de zile in sezonul rece nepornita si masina a pornit absolut normal dupa cele 16 zile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate verifica vizual, daca e "umflata" atunci clar a inghetat. Sau pe un tester performant. Daca nu mai primeste curent de incarcare de minim 7A atunci e sulfatata, nu de la stat nefolosita, ci de la batranete si lipsa de intretinere.

P.S. Adrian, nu contest datele oferite de tine dar saptamanal gasesc o baterie "umflata", adica a inghetat. Uite de curiozitate am sa desfac capacele la urmatoarea pe care o gasesc asa si am sa-i masor electrolitul.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uiti sa vii cu rezultate si sa le postezi pentru ca sunt utile :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sugestii, stimati domni.

Treaba sta asa, ca sa o iau pe rand:

- in compartimentul de sigurante din partea soferului nu exista siguranta pentru radio, aceea e doar in motor langa baterie. Una mare de 15 amperi.

- bateria mea are doi ani si cand am dat-o jos am pus un voltmetru pe ea (ca doar atata am la indemana). Asta mi-a aratat ceva intre 1 volt si 1 volt jumate. Total insuficient, zic eu, sa se mai aprinda ceva, cu atat mai putin sa dea putere unui motor diesel:) E adevarat, ochiu' magic era negru la randul lui dar cum nu ma prea bazez pe bilutele alea dinauntru, redresorul a fost sfant.

- bateria nu era umflata, deci nu inghetase

Metoda utilizata a fost urmatoarea:

- scos borna minus de la baterie vreo 15 secunde, pus la loc, vazut ca stream-ul tot nu merge.

- demontat cele patru suruburi din colturile Stream-ului si constatat ca, la scos, obiectul mai are o clema (ca un fel de limba) in partea de sus, la jumatatea lungimii aparatului. Atentie la scoatere, eu am tras de el cu mana, am vazut ca nu iese si am cracanat putin rama de plastic cu o surubelnita - asa am vazut clema aia.

- Stream-ul are, intr-adevar, pe spate in coltul din stanga jos, o siguranta din aia mica de 10 amperi. Siguranta e amplasata langa cele doua mufe, intr-un locas mic si ingust al ei.

- inainte de inceperea operatiunii sa va gasiti o pozitie comoda si care sa va permita o vizibilitate buna de deasupra aparatului, deoarece cablurile sunt cam scurte si nu puteti sa scoateti extrem de mult aparatul in afara. Altfel va chinuiti mult mai ales datorita faptului ca nu o sa vedeti siguranta.

- constatat cu neplacuta surprindere ca siguranta respectiva se scoate relativ greu, deoarece e afundata in locasul de plastic cam cu trei-patru milimetri iar locasul e exact de dimensiunea sigurantei, nu prea ai spatiu in jurul ei sa o apuci cu ceva. Am zdranganit-o cu o surubelnita pana a iesit aproape de nivelul plasticului si am reusit s-o apuc cu un patent din ala cu varful subtire.

Si da, aia era intrerupta. Am schimbat-o si a inceput sa cante.

Nu in ultimul rand, pentru cei care nu stiu, doua observatii:

1. Suruburile trebuie desfacute cu o surubelnita in stea, din aceea cu sase colturi. Habar n-am cum se numeste, are si ea un nume din asta interesant dar nu-l stiu, asa cum nu stiu din pacate nici cum se masoara calibrul lor.

2. grija mare la desfacut suruburile in care se tine Stream-ul pentru ca locasele lor sunt adanci si, cel putin pe cele doua de sus, le puteti pierde in bord, daca nu aveti o surubelnita cu magnet bun. La cele de jos mai puteti baga un varf de deget sa le sustineti pana ies.

Acestea fiind zise, sper sa foloseasca cuiva toate astea, daca mai patiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo...torx se numeste cheia respectiva si este cam peste tot pe masina la interior torx de 20 respectiv 25 in unele locuri si chiar 30 la volan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, treaba cu ochiul magic mi se pare si mie o porcarie. Chiar n-am inteles vreodata pentru ce dracu l-au mai pus acolo.

O observatie: caderea de tensiune la bornele bateriei se masoara CORECT atunci cand ai sarcina pe ea. De obicei testerele le pun in sarcina maxima specificata pe ea. Functie de tensiunea masurata in aceste conditii se stabileste care este starea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o extragere mai facila a stream-ului trebuie intors cu susul in jos astfel incat sa ai acces mai usor la mufa care intra in el.

Am pierdut si eu o data 2 suruburi in el si am fost nevoit sa-i demontez fata. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nici nu credeam ca e posibil sa ai pe baterie 1 volt si ceva, tensiune de mers in gol fara sa ai elemente in scurt circuit. Ai masurat cu bornele de la beterie scoase ?. Normal o baterie decarcata compelt are intre 11-12 V tensiune de mers in gol, iar daca aplici o sarcina tensiunea va scadea brusc pentru ca nu va putea sustine curentul prin sarcina, bateria fiind descarcata complet. E clar ca ai avut un consum suplimentar maricel de bateria a ajuns in halul asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!