Jump to content

Baia De Ulei La Noul Passat E Prea Joasa?


paul-margi
 Share

Postare recomandată

Sun fericitul posesor al unui Vw Passat HL cu 13.200 km la bord. Intr-o seara, asteptind pe cineva, am parcat la cativa cm de o bordura. La plecare bineinteles am uitat de bordura de 20 cm inaltime si am incalecat-o cu tot tupeul si toata uitarea. Dupa 5 min. martor ulei aprins, balta de ulei sub masina, s.a.m.d. Vreau sa va intreb vi se pare normal la o masina cu pretentii de supermasina sa cedeze baia de ulei? Intreb acest lucru ptr. ca am avut inainte un Clio Symbol 1.5dCi care l-am folosit peste 100.000 km cu destule lovituri sub burta, dar si fara nici un fel de probleme. Este cumva o neatentie a mea sau un punct slab ptr. Passat?

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat nu este egal tanc , passat e o limuzina cu o garda la sol mai mica decat al unui clio symbol si cere un pic de atentie la condus.

Poti incerca sa achizitonezi un scut metalic ca sa protejezi baia de ulei de ulterioarele lovituri si sa incerci sa fi mai atent pe unde conduci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat nu este egal tanc , passat e o limuzina cu o garda la sol mai mica decat al unui clio symbol si cere un pic de atentie la condus.

Chris, multumesc pentru solutie, este foarte buna si am de gand sa o pun in practica, dar te rog sa vezi intrebarea: "Este NORMAL ca ...?", pentru ca din punct de vedere al banilor pe care i-ai investit nu e totuna sa ai scut sau sa nu ai baie de ulei.

In alta ordine de idei am ferma convingere ca orice solutie propusa la problema este putin costisitoare si atunci e bine ca ea sa fie rezolvata inainte nu dupa aparitia ei la client. Principiul: "Revine clientul la noi mai repede decat masina" nu se regaseste undeva in gandirea Vw Passat?

Modificat de paul-margi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Passat-ul nu a fost gandit de nemti sa treaca peste borduri de 20 cm.

De fapt nu a fost gandit special pentru Europa de Est.

Cred ca scutul si putina atentie sunt cea mai buna solutie posibila.

Intrebarea "E Normal ....?" - din punctul meu de vedere nu isi are rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si G4 si Bora au baia foarte jos (pt Romania). La cativa ani de la lansare a aparut un kit inaltator. De la tine aflu ca, mai nou, nici Passatul nu e foarte diferit.

Clio nu e neaparat mai inalt dar distanta de la baie la sol e mai mare.

P.S. Un scut nu rezolva problema inaltimii. Din contra, vei avea si mai mic spatiu intre scut si sol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Un scut nu rezolva problema inaltimii. Din contra, vei avea si mai mic spatiu intre scut si sol.

Nu rezolva problema inaltimii dar te protejeaza, eu mi-am pus si sunt multumit, daca ar fi avut si in cazul de fata nu s-ar fi intamplat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt probleme cu solutiile astea doua:

1. Daca pui doar scut metalic reduci distanta scut - sol astfel incat desi nu vei sparge baia vei lovi cu scutul, vei stresa suportii motorului cand vei lovi cu scutul si vei risca sa ramai cu botul suspendat cand mergi pe fagase in zapada iarna

2. Daca pui kit de inaltare vei ridica centrul de greutate al masinii - nu foarte mult dar nici deloc - si mai sacrifici din stabilitatea laterala

Eu recomand varianta "Mai multa atentie".

Da, este normal cand busesti baia de ulei sa se crape mai ales ca astea moderne sunt din aluminiu (metal blestemat dpdv meu - exceptand pentru avioane DPDV MEU). Eu am baie de otel si ma simt bine ;) cu ea; am dat in ea si tot ce s-a intamplat s-a julit un pic pe burta ei.

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chris, multumesc pentru solutie, este foarte buna si am de gand sa o pun in practica, dar te rog sa vezi intrebarea: "Este NORMAL ca ...?", pentru ca din punct de vedere al banilor pe care i-ai investit nu e totuna sa ai scut sau sa nu ai baie de ulei.

In alta ordine de idei am ferma convingere ca orice solutie propusa la problema este putin costisitoare si atunci e bine ca ea sa fie rezolvata inainte nu dupa aparitia ei la client. Principiul: "Revine clientul la noi mai repede decat masina" nu se regaseste undeva in gandirea Vw Passat?

Si eu stateam cu seatul pe un bolovan si un clio a trecut pe linga mine printr-un sant (drum forestier); Clio are garda la sol f. mare pt. o masina conceputa in vest (si facuta la turci); Modelul frantuzesc are garda mai mica (ochiometric nu sunt specialist)

Cuvintul limuzina vorbeste de la sine (inseamna fara borduri si drumuri forestiere ;) ) Va trebui sa te adaptezi la noua masina (si eu as vrea sa urc borduri cum urcam cu dacia dar nu se poate...)Nu are legatura cu revenirea in service / e masina mare, grea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt probleme cu solutiile astea doua:

1. Daca pui doar scut metalic reduci distanta scut - sol astfel incat desi nu vei sparge baia vei lovi cu scutul, vei stresa suportii motorului cand vei lovi cu scutul si vei risca sa ramai cu botul suspendat cand mergi pe fagase in zapada iarna

Explica-mi si mie de ce stresezi suportii motorului cand lovesti cu scutul??

Din ce am vazut eu scutul metalic are vreo 12 gauri cu tot atatea suruburi zdravene de prindere, nu stiu exact de ce este prins efectiv dar mi-e greu sa cred ca de suportii motorului ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explica-mi si mie de ce stresezi suportii motorului cand lovesti cu scutul??

Stresezi suportii cand lovesti mai mult sau mai putin puternic cu scutul in ceva. Motorul are tendinta sa urce in sus datorita a ce ai lovit tu acolo dedesubt si trage de suporti. Dar asta nu era cea mai mare problema, chiar una minora as zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alta ordine de idei am ferma convingere ca orice solutie propusa la problema este putin costisitoare si atunci e bine ca ea sa fie rezolvata inainte nu dupa aparitia ei la client. Principiul: "Revine clientul la noi mai repede decat masina" nu se regaseste undeva in gandirea Vw Passat?

Cred ca esti suparat sa ai spart baia la masina si te inteleg si eu as fi in locul tau... dar nu cred ca poti da vina pe cei de la VW.

Fiecare masina are aventajele si dezavantejele ei , la passat in cazul de fata masina este joasa pt ca este o limuzina si ca atare atrage anumite consecinte, alegerea unor drumuri mai bune, viteaza mai mica pe drumuri proaste si mai multa atentie din pareta soferului.

Nu stiu exact cat de costisitoare e varianta cu scutul dar te va scuti de niste neplaceri cu siguranta.

Mult succes! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau dar nu pot fi de acord cu afirmatzii de genul: "ti-ai luat limuzina atunci uita de borduri" sau "Passat nu e conceput pt europa de est"...

Eu mi-am luat masina mai scumpa pentru un confort sporit deoarece calatoresc mult, nu vreau ca la prima groapa sau bordura sa trebuiasca sa raman pe loc si sa sun la service...

Eu zic ca ar fi trebuit de la inceput ca baia de ulei sa fie aparata de ceva sau macar sa fie dintr-un material mai puternic...

e VW dar greshelile de design trebuie recunoscute/reparate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate masinile mai noi si cu pretentii au garda la sol mica....centrul de greutate coborat,stabilitate mai bun,franare mai buna,etc...

Pana si la SUV-uri se tot micsoreaza garda la sol,pt ca se presupune ca se circula in maj cazurilor pe sosea.

Eu,cu Polo daca trec peste o cutie de bere o ating cu scutul,asa ca m-am obisnuit.Asta e unul din motive pt care nu prea imprumut masina maica-mii (taica-miu stie despre ce e vb) sau altcuiva...oi fi nebun,dra mai bine asa decat cu baia sparta si scutu zapacit..

Sunt f multumit si mi-as pune suspensii sport...borduri nu incalec,asa ca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stresezi suportii cand lovesti mai mult sau mai putin puternic cu scutul in ceva. Motorul are tendinta sa urce in sus datorita a ce ai lovit tu acolo dedesubt si trage de suporti. Dar asta nu era cea mai mare problema, chiar una minora as zice.

tot nu e clar ce treaba au suportii in toata afacerea ... si de ce is stresati ei de lovirea scutului... poate daca prin lovirea scutului atingi si motorul, caz in care scutul nu si-a facut datoria...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... am crezut ca scutul e prins pe motor/cutie cumva. Se pare ca nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau dar nu pot fi de acord cu afirmatzii de genul: "ti-ai luat limuzina atunci uita de borduri" sau "Passat nu e conceput pt europa de est"...

Eu mi-am luat masina mai scumpa pentru un confort sporit deoarece calatoresc mult, nu vreau ca la prima groapa sau bordura sa trebuiasca sa raman pe loc si sa sun la service...

Eu zic ca ar fi trebuit de la inceput ca baia de ulei sa fie aparata de ceva sau macar sa fie dintr-un material mai puternic...

e VW dar greshelile de design trebuie recunoscute/reparate...

calatoreshti mult si vrei si confort, dar te deranjeaza ca e baia prea jos .. hmmmm .. se pare ca eshti genul caruia nu ii plac maseratti-urile, lambourghini-urile si nici ferrari-urile. ai dreptate! sunt prea joase si la catzi ani dai pe ele nici macar scut n-au! :)

scuze daca par carcotash (eu - cel putzin - am comandat-o fara pachet de drumuri grele) dar pretzul nu inseamna sa fie blindata (de aia am si facut comparatziile de mai sus).

nici eu nu ma bucur ca ai patzit-o, oricine o poate incurca daca are ghinion - merge normal si calca cu interiorul rotzii o bucata de platbanda metalica care e proiectata in baie - plauzibil, nu? sau, dupa cum zicea un amic de-al meu, daca e sa ai ghinion, si in ..(anumite locuri).. gaseshti cuie.

sa fie asta ghinionul mashinii tale si singura problema care sa te enerveze in anii ce vin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal ca fiecare masina sa aiba avantajele si dezavantajele ei. Trebuie sa existe un compromis. Daca facea baia de ulei mai sus, ridica toata masina sau cel putin centrul de greutate. Asta inseamna o stabilitate mai proasta in curbe. Preferai sa ai stabilitate mai proasta in curbe dar sa ai baia de ulei mai sus ca sa poti sa conduci fara sa te uiti in ce borduri o bagi? Asta s-a intamplat ca nu ai fost atent. Multumeste celui de sus ca ai CASCO (banuiesc ca ai) si pe viitor sunt sigur ca vei fi mult mai atent.

In alta ordine de idei si Golful meu este o masina tare joasa. Pe langa baia de ulei care e joasa (nu pot parca pe o bordura cu o roata si in strada cu o roata, daca bordura are peste 10-12 cm) si spoilerul fata este foarte jos (cel din fabrica). Prin urmare de fiecare data cand fac o garare trebuie sa o fac cu spatele, caci daca intru cu fata agat spoilerul.

Deci atentie marita pentru cei care doresc o masina ingrijita si fara lovituri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cumva o neatentie a mea sau un punct slab ptr. Passat?

E un punct slab pentru dv ca nu va cunoasteti masina si nu v-ati adaptat stilul de conducere (si parcarea inseamna conducere) la masina pe care o conduceti. Daca era altfel ati fii stiut ca masina dv e destul de joasa si nu se preteaza abordarilor bordurilor (apropo si la urcarea/coborarea bordurilor sunt niste reguli).Daca le-ati fii respectat, cu siguranta baia de ulei nu s-ar fi spart...doar cel mult julit.

In plus, in lista de optiuni a Passat-ului exista pachet de drumuri grele ce presupune pe langa scut baie de ulei si o inaltare a garzii la sol...Poate te ca nu era lipsit de interes sa-l fii comandat...v-ar fi ajutat mult la astfel de parcari pe trotuar...

Sa nu va suparati pe mine, si eu am o Octavia 1 foarte joasa (fara pachet de drumuri grele) si am mai atins-o si eu pe dedesupt la inceputuri (totusi n-am spart nici o baie de ulei). Apoi am invatat care sunt limitele de parcare/deplasare ale masinii...si m-am conformat ca si sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dc ma uit cu atentie la optionale totusi nu este "pachet de drumuri grele' ci "suspensie drumuri grele". E posibil sa nu aiba scut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Istef a pus foarte bine problema...motorul e gandit sa fie mai asezat pe sosea pentru o stabilitate mai buna si intr-adevar multe masini incep sa aiba aceasta tendinta.

Dar v-ati gandit la greutatea motorului? Cat de usor spargi baia la o masina de max. 1 tona si de ce te miri cand o spargi la una de 1.5 tone? Si exemplul este irelevant. Conteaza greutatea masini, cum lovesti baia, de ce obiect lovesti baia, etc...nu marca si nu banii care i-ai platit pentru masina. Scutul de fier si pacheturile de drumuri grele sunt eficiente, insa cu multa atentie se poate evita aceasta problema. Masinile sunt ele gandite mai bine decat putem judeca noi. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am si Bora si Noul Passat - iar diferenta intre garzile la sol este destul de mare.

La bora am spart si eu o baie de ulei pana acum si am mai schimbat si spoilerul de pqa fata de mai multe ori, in schimb dupa cum v-am mai spus laPassat garda la sol e mult mai innalta. Dar sa stiti ca si la Passat exista Jante sport (4 modele) cu suspensii joase care coboara garda la sol cu 15 cm.

Asa ca si la Passat sunt trei modele de garda:sport, normal,drumuri grele,.......... Nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ai vrut sa spui 15mm...

in ceea ce priveste spartul baii de ulei...cine va obliga sa urcati borduri mari , sau credeti ca orice producator de autoturisme (nu ptr masini de teren) se gandeste ca aceasta masina (pe care o fabrica) se va parca pe trotuar? Eu cred ca normal este sa o parcam in parcare...nu ca VwTouareg pe varful muntilor (ca in reclama). Iar daca chiar trebuie s-o faci eu cred ca pe oricare o poti parca pe un trotuar rezonabil de inalt , si chiar daca o atingi in nici un caz nu cred ca se sparge baia de ulei...decat daca nu te pricepi.In concluzie: cine a SPART baia de ulei parcand o masina inseamna ca nu stie sa parcheze sau probabil a intrat cu viteza in acea manevra(care tot incompetenta se numeste) :rolleyes:

Nu este nimeni devina ca tu ai uitat de bordura...

Daca ai fi avut o masina de teren si " ai fii uitat" de un bolovan cu diametrul de un metru si ai fii spart ceva dedesubt probabil ca tot fabricantul ar fi fost devina , nu...?

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

si tata a lovit-o destul de tare pe dedesubt... (pe drum forestier) am zis ca s-a rupt in doua , dar nu are nimic, oricum e prea joasa pentru romania! si pentru romani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va recomand cu caldura pachetul de drumuri grele pentru passat...isi merita fiecare banut, scut metalic, garda inaltata etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, ce ar fi sa aveti putina grija cu masinile voastre? Eu am Passat cu suspensie sport, la care am schimbat si arcurile si acum sunt -30mm fata/spate. De atins pe jos nu prea ating, si parchez si pe borduri, si in parcari si mai merg si pe la tara. Totul tine in tactica abordarii "obstacolului". Cu pachetul de drumuri grele transformi masina intr-o balena care nu sta pe curbe, deci nu e o solutie. Daca stiti sa mergeti si sunteti atenti, nici o masina nu e chiar asa de joasa precum credeti. Btw, intre scutul meu si pamant abia incape o sticla de "jumate" culcata. Deci, se poate si asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!