Jump to content

Lucian86
 Share

Postare recomandată

Buna seara. Dupa cum spune si titlul, este vorba de supapa solenoida, sau i se mai spune si supapa suprapresiune rezervor benzina. Am o Skoda Fabia 1.4 mpi 50 kw ( cod motor ATZ ) si la o scanare de rutina in service, au aparut urmatoarele erori : 

1. Senzor lambda 2 bloc 1, incalzirea senzorului lambda; circuit deschis ( permanent )

2. Tank venting system; incorrect flow ( permanent )

3. Senzor oxigen circuit fara activitate ( bank 1 senzor 2 ) ( Intermitent )

 

Mentionez ca baietii nu aveau optiunea pentru codul motor ATZ, si au facut doua teste cu codurile AZE si AZF ( nu stiu daca conteaza ).

Acuma ce au gasit iei, este un furtun care cica vine de la chiulasa nu stiu pe unde si era fisurat. Dupa ce l-am schimbat, consumul a scazut cu 2 litri la suta de 100 KM. 

Cu sonda lambda, nu stiu daca functioneaza sau nu, dar cu celelalte erori, cei de la service imi spuneau ca supapa solenoida nu ar functiona si ar fi-i tot timpul deschisa. Ei spun ca aceasta are rolul de a inchide circuitul gazelor sau de a-l deschide ca sa mai faca un ciclu si sa le arda iara. La mine fiind deschisa, cica tot timpul ar intra in motor ceea ce nu este bine. Fiind putin sceptic din fire, m-am documentat putin pe internet si am gasit cum sa o testez. Am conectat-o la bateria masinii si surpriza : Cand nu primeste curent ea este inchisa, si cand primeste curent, ea este deschisa. Deci , in concluzie valva functioneaza. Ma gandesc sa nu fie de la mufa ( are o mufa care o activeaza sau o dezactiveaza ). 

Eu as dori sa testez cand da curent mufa si cand nu dar nu stiu urmatoarele :

1. Ar trebui sa scot mufa din valva , si implicit ar ramane furtunele cu circuitul inchis ( adica orice gaze trec pe acolo, nu ajung unde trebuie sa ajunga ). Sau, sa scot mufa din valva, si furtunele sa le deconectez din valva, astfel incat orice gaze, sa poata iesi din furtune. Cum ar fi indicat ? cu furtunele scoase din valva ? sau cu furtunele in valva dar atunci e ca si cum ar fi blocat circuitul.

2. Cand se deschide/inchide aceasta valva ? adica, la temperatura optima a motorului se deschide ? sau la o anumita turatie ? Intreb fiindca daca nu stiu cand se activeaza/dezactiveaza, pot sta mult si bine cu multimetru pe mufa si nu voi detecta nimic. 

3. In fond si la urma urmei aceasta valva este pentru rearderea gazelor in evacuare sau este pentru eliminarea vaporilor de benzina din rezervor ?

Atasez 3 poze cu piesa cu pricina ca sa vedeti ce tip de valva. Chenarul verde este valva propriu-zisa, iar in chenarul rosu este mufa care da impulsurile electrice de deschidere/inchidere a valvei. Poate v-ati mai confruntat cu aceasta situatie : 

post-52923-0-00877600-1361387855_thumb.j

post-52923-0-61379600-1361387864_thumb.j

post-52923-0-93943400-1361387872_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind destul de tarziu in noapte in momentul asta nu pot verifica da si tu ai "canistra de carbon" pe care o avem toti pe masinile noastre pe benzinica. In respectiva canistra care "tacane" exista valva cu pricina de care zici tu. Tind sa cred ca este aceeasi si la tine dar este altfel pozitionata. Rolul ei este sa recircule vaporii de benzina, gazele care intra inapoi in motor sunt trecute prin EGR. Supapa respectiva tacane sau se deschide dupa ce motorul se incalzeste putin si nu este neaparat legata de temperatura sau turatia motorului ci strict de ardere si valorile pe care le citeste acolo.

 

Daca tacane prin zona, despre asta este vorba, in niciun caz de recircularea gazelor in cazul in care ai EGR pe masina dar totusi nu gasesc nicaieri ca ai avea asa ceva. Ramane sa verifice cineva care are la indemana etka sau autodata sau ce are fiecare sa iti spuna exact rolul ei. Pe pc-ul de pe care scriu acum nu am cum sa caut.

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Citeam la un moment dat intr-un topic cum ca acest tip de motor nu are EGR. Eu m-am tot uitat pe acolo si nu am gasit. Deci nu cred ca am EGR. Din cate am inteles, doar motoarele 1.4 16v au egr la Skoda Fabia mk1. M-am uitat peste manualul motorului si am si eu acea canistra de carbon. Acuma nu stiu daca e plina sau nu, cum se verifica/reumple. Apropos daca sti cum se verifica si eventual daca trebuie sa se completeze mi-ar fi de mare ajutor. De tacanit nu am auzit sa tacane nimic pe acolo. Dar la testarea dpdv electric a valvei, functioneaza. Adica nu este blocata. Primeste curent, se deschide, nu primeste se inchide.  Deci daca functionarea ei este legata strict de valorile de ardere, nu pot testa daca inchide/deschide cand motorul functioneaza, scotand furtunele din ea ? Ar mai citi arderea corecta daca fac asa ? Momentan stiu ca, cu motorul oprit ea este inchisa, si cu el pornit ( la un moment dat, nu stiu cand ) ea este deschisa. Dar nu stiu daca inchide/deschide cu motorul pornit. S-ar putea sa fie tot timpul deschisa cum zicea testerul. De aceea, singura metoda de testare la care ma gandesc eu, ar fi cu furtunele scoase si sa suflu din cand in cand prin ea sa vad daca e deschisa sau inchisa dar nu stiu daca pot face asa. Mentionez ca un furtun merge la canistra aceea ( care practic la mine e ca si un fel de tub transparent catre alb) si care canistra merge banuiesc la rezervor, si celalalt tub merge pe undeva pe la motor banuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Canistra cu carbon activ, nu se uzeaza sau reumple cu nimic :) ea tacane doar atunci cand recircula vaporii de benzina :), cand e motorul oprit, evident este oprita si ea, nu ramane deschisa sau inchisa, pur si simplu nu mai functioneaza.

 

PS: nu sufla in ea ca nu o sa ai niciun rezultat 

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.K. Mersi de pont. O sa stau sa ascult acolo daca suna ceva sau nu. Dar mai mult de 20 de minute nu stau cu urechea lipita acolo :)) O intrebare am : Daca cumva, nu functioneaza in parametrii normali, exista ceva risc de explozie sau mai stiu eu ? Ma gandesc sa nu se acumuleze vaporii aia de la rezervor prea tare si mai stiu eu ce. Daca nu exista riscul sa sar in aer, nu ma mai stresez asa de mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva canistrei cu carbon activ (N80) se poate testa si cu vag com-ul.Nu iti face griji,daca nu mai functioneaza nu poate exploda nimic.Si nu trebuie sa stai cu urechea lipita de canistra,pentru ca se aude destul de bine cind functioneaza(ca un tacanit de ceas).Iar erorile de sonda lambda,prima se refera la rezistenta care incalzeste sonda la pornirea rece pentru a functiona la parametri buni pina se incalzeste din emisiile gazelor de evacuare,care nu are alta rezolvare in afara de cablaj decit schimbul sondei,iar a doua,e destul de clar cum explica si vag-com-ul.Oricum cred ca ar trebui sa se aprinda si check-motor-ul.Eu personal as verifica cablajul sondelor pentru inceput,Iar in momentul asta nu stiu daca acest motor are EGR sau nu,sau ce e piesa indicata de tine in poze.Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, am si eu o problema mai veche la Passat-ul meu...de ceva vreme imi oscila turometrul, imi dadea in nas, mi se oprea motorul, etc:((( am schimbat o groaza de piese pana ce am ajuns la VALVA SOLENOIDA!am verificat o azi in 2 moduri: am ascultat tacanitul, nu am auzit nimic...apoi cu motorul pornit am scos mufa care intra in valva...la fel, motorul nu si-a schimbat mersul deloc...pe vagcom nu imi da eroare pe valva, ci pe sonda lambda si maf...puteti sa-mi spuneti daca intradevar valva e dusa???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Valva poate sa nu etanseze cu toate ca functioneaza normal selenoidul, trage permanent aer si da peste cap functionarea motorului ( verifici daca etanseaza, cu motorul oprit nu permite trecerea aerului) deoarece are legatura cu admisia sub clapeta de acceleratie. In mod normal functioneaza intermitent in functie de datele primite de ECU de la sonda lambda, decuplezi furtunul care vine de la rezervor si vezi daca trage aer intermitent partea ramasa libera a valvei.

Modificat de ionica123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!