Jump to content

Jetta 2...diesel sau GPL?


oxybug
 Share

Postare recomandată

Bine v-am gasit.

              Ca tot romanul sarac la care boii i-o trag, caut si eu o masinuta de naveta, consum mic,intretinere ieftina, cheltuieli si taxe dupa buget...si ca sa imbin utilul cu placutul( sau mai bine zis o fantezie din trecut), optez in alegerea unei "partenere de drum" pentru un VW JETTA 2. Si dai...si cauta....si rasfoieste...scrumiere pline...tastatura tocita de search-uit....apare dilema: gasesc 1 bucata Jetta 2, an 1988, motor 1,9 diesel ( nu e turbo) , omologat, tabla buna...ce mai....o papusha de masina.....si 1 bucata jetta 2, an 1987, motor 1,8 benzina+GPL omologat ( Stefanelli-italiana), in aceeasi stare estetica.....si acelasi pret. 

              Acum incepe problema mea: ce sa iau? diesel sau GPL?

Nu am experienta cu diesel-ul sau cu GPL-ul, si relatez din parerile altora:

DIESEL : - motor simplu, injectoare ieftine, motorina la bidon, consum mic ( cred ca 5,5 - 6 %)

               - pornire mai greoaie din cauza frigului sau a caldurii, trepidatii mari care duc la uzura caroseriei

               - zgomot, fum, incalzire mai greoaie in habitaclu fatza de un benzinar

GPL : -pornire pe benzina, autonomie mare de drum ( benzina si GPL)

          -  pretul GPL la 3,3 lei fata de motorina ( chiar daca e la bidon, tot e mai scumpa)

          - consum mai maricel decat diesel-ul ( cam 9-10 %)

           - daca se defecteaza instalatia de GPL, mai scoti niste banutzi din buzunar...

  Ca si taxe la impozit si asigurare sunt cam acolo, motoare 1,9 vs 1,8. Nu ma intereseaza viteza, sunt ardelean....merg ca marfarul :icon_confused: . Vreau doar sa ies cat mai ieftin cu naveta si sa investesc cat mai putini bani in intretinere. asta nu inseamna ca neglijez schimburile de ulei si alte consumabile, facute la timp sau reparatii estetice cand este cazul. Imi place modelul asta si vreau sa o pastrez cat mai mult timp posibil.

        Parerile voastre sunt binevenite si mai ales apreciate. Va multumesc. sa avem drum bun si asfaltat. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a pus 1.9 diesel (aspirat sau turbo) pe Golf/Jetta Mk2 de fabrica, doar 1.6.

Asa ca ori anuntul e prost, ori nu stie proprietarul ce motor are, ori a facut o conversie de pe un model mai nou (mk3), caz in care chiar daca ar fi omologat ar trebui verificata cu atentie.

Modificat de ment
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-as recomanda benzina. Insa in primul rand uita-te la acte sa fie in regula si la tabla. Restul se repara sau se inlocuieste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu pot sa iti spun ca am GPL de 6 ani pe masina, tot Stefaneli. Nu am avut probleme cu ea. De 2 ani, nu mai imi merge masina decat pe gpl. Doar pe la -18 -20 de grade nu porneste, in rest......jar mananca.

Despre consum...nu pot sa iti zic un consum mediu, pentru ca la gaz e mai dificil, adica merge mai bine si consuma mai putin cand este cald si uscat afara si merge mai rau si consuma mai mult cand e frig si umiditate mare (gen ceata, ploaie). Dar in principiu bag cam de 250-300 ron pe luna si merg destul de mult (zilnic la servici, cam de 4 ori pe saptamana la faculta freidorf-aradului, trebuie sa stii cam cat ii ca vad ca esti din tm.+cumparaturi si alte treburi aproape zilnic prin oras.)

Ok...asta e la masina mea. Daca ar fi sa aleg, tot gpl as alege.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie omologat motorul de 1.9. Uitate atent la ce scrie in carte. Daca e totul ok si corespunde iti recomand dieselul. La modelul ala e intretinerea foarte ieftina si e si economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este 1,9 diesel, luat de pe un passat din 1992. si este trecut in cartea de identitate. ca tabla, masina este ok, am avut ocazia sa ma uit la ea si pe dedesupt, desi nu ma pricep eu foarte bine, nu avea gauri de rugina si pragurile erau in stare buna. proprietarul este de incredere, il cunosc ocazional si are grija de masina. In plus ma gandesc ca daca trebuie sa o transcriu pe mine o sa trebuiasca sa platesc taxa de mediu, pentru ca ambele masini sunt inscrise inainte de 2007. Parca as preferea sa o las pe vechiul proprietar, doar ca GPL-ul e la Constanta si diesel-ul e in Tm (adica aici la mine in zona) 

 Asta e anuntul cu GPL: http://www.tocmai.ro/volkswagen-jetta1991-8560276.html. cel cu dieselul nu e pus pe internet.

Ca dotari, sta mai bine GPL-ul, are si servo, aer conditionat....

Offf....offf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva mai multe detalii poti sa dai despre cel pe benzina?. adica e carburatie sau injectie? Conteaza.

Daca nu ai rabdare cu carburatorul va veni momentul in care vei ceda. Sunt destul de pretentioase pana le intelegi. Daca ai spirit tehnic si il vei invata, va fi mult mai bine pe carburator.

Injectia te va ajuta cu siguranta iarna.

Eu am gpl de 6 ani fara probleme, in afara de un plaman schimbat (100lei second acum 4 ani si inca merge)

Despre diesel nus ce sa-ti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: Nu uita, ca daca e pe carburator, iti trebuie o surubelnita la indemana, trebuie reglat mai mereu in functie de gaz si conditile meteo!, dupa cum spune si knox

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este pe carburator, l-am sunat pe proprietar si mi-a spus asta. trecerea de pe benzina pe GPL se face manual. stiu cum, avea socru-meu o dacie pe gpl, tot asa. Am folosit-o 1 an. binenteles...trebuia eu sa vad ce face surubelul ala si l-am "reglat" eu de cateva ori , de abia am ajuns cu masina la meserias sa mi-o regleze inapoi :tuktuk: . Pana la urma am vazut ca tre sa am incredere in el si am lasat-o asa cum a reglat-o. A fost ok experienta cu GPL, nu am avut treaba cu ea, desi nu am profitat prea mult de masina, ca s-a gandit socru-meu sa o buseasca si s-o dea la fier vechi. Iar cu diesel-ul din semnatura nu am avut treba decat cateva luni, l-am dat la schimb cu o parcela de pamant in vatra satului....ce naiba oi face cu el, nu stiu.....casa nu mi-am ridicat, porumb nu am pus pe el....sta si asteapta... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau as merge pe GPL. 

 

Toata treaba e sa nu ai probleme cu omologatul motorului diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca ar fi motor de 1,6 diesel, original, s-ar schimba datele dilemei mele?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fii foarte atent la masina cu GPL in sensul ca daca instalatia de gaz se apropie de 10 ani de cand este fabricata ( se poate vedea pe butelie data fabricatiei sau data valabilitatii-nu stiu exact) cand vei merge la ITP si daca butelia are mai mult de 10 ani nu vei mai putea face ITP-ul pana cand nu schimbi butelia cu una noua sau cu una care sa nu aibe mai mult de 10 ani.treaba asta inseamna un service autorizat pt montare instalatii GPL care sa iti dea toate actele necesare.stiu asta pt ca am un G2 1.6 RF pe gaz iar ultima data cand am facut ITP-ul inginerul de pe linie mi-a spus despre treaba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BH-76-BOB, multumesc pentru aceasta informatie utila si celorlalti useri pentru pareri. Vad ca primeaza ideea de GPL. Cautarile mele se axeaza pe un jetta din 1990, motor 1,3 benzina. Eventual, in viitorul apropiat va urma o instalatie GPL. Cam ce consum ai la motor de 1,6 pe GPL ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul meu RF de 1,6 carburatie consumul il calculez pe la 10l/100km dar poate fi si mai mult in special iarna sau daca instalatia nu e reglata corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!