Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Subscriu - "build"-uri de genul asta sunt mai mult decat binevenite.

Link către comentariu
  • 4 months later...
  • Administrator

@MOTANUL > stiu ca vrei sa ajungi cu masina pe circuit. Noteaza in calendar 8->10 Iulie . La autodromul ATA (Crevedia) se va desfasura "retromobil fest" . Poate ai timp sa ajungi acolo pentru 5-10 ture pe micutul circuit de 1.2km .

Link către comentariu
  • 4 weeks later...
On ‎19‎.‎05‎.‎2016 at 0:21 PM, voinea said:

@MOTANUL > stiu ca vrei sa ajungi cu masina pe circuit. Noteaza in calendar 8->10 Iulie . La autodromul ATA (Crevedia) se va desfasura "retromobil fest" . Poate ai timp sa ajungi acolo pentru 5-10 ture pe micutul circuit de 1.2km .

Multumesc - nu stiu cum am reusit sa vad asa tarziu PM-ul. Noroc ca a fost trimis din timp. E foarte probabil sa ma inscriu.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Am pus rotile de vara in iunie :)

Am schimbat cateva garnituri, termostatul, uleiul, etc.

20160630_165535.jpg

Link către comentariu

Cea mai frumoasa experienta cu  Porschele de pana acum (au mai fost iesiri frumoase - dar nicaieri nu am putut testa masina la limita intr-un cadru safe).

M-am simtit foarte bine si ca am putut discuta cu mebrii vechi pe care ii stiu de mult - dar si sa întâlnesc cativa forumisti pe care nu ii intlnisem pana acum.

Masina a avut mult de pierdut din cauza jantelor si anvelopelor prea late. Ma asteptam eu sa nu mai aiba acelasi comportament neutru in viraje - dar nu ma asteptam sa se schimbe asa mult in rau. M-am lamurit si care ar fi cel mai potrivit ulei din gama Motul pentru motorul meu (de când am masina tot nelamurit sunt si tot auzeam diverse propuneri contradictorii).

 

2016-07-02 09-54-09.jpg

2016-07-02 08-25-57.jpg

2016-07-02 10-10-50.jpg

2016-07-02 11-01-01.jpg

2016-07-02 13-27-15.jpg

Link către comentariu

si eu am ramas impresionat de tinuta masinii pe circuit, de cat de bine se simtea masina acolo. multumesc de tura.  

Link către comentariu

M-as bucura sa vezi comportamentul masinii cu anvelopele care trebuie. Forțată in acelaşi tip de curbe nu scârțâiau absolut deloc si nici nu subvirau. Iti alegeai trasa de parca erai tren pe sine.

E un paradox oarecum - dar practica e clara. Statea mai bine in curbe cu anvelope mai inguste si bagate mai in interior (adica acolo unde le-a gandit producatorul sa lucreze). Trebuie sa ma lamuresc si cu geometria (am schimbat bratele spate, fuzetele fata - nu imi este clar cat de bine este facuta). Am pagina cu valorile si o sa incerc sa ma lamuresc.

Rotile 100% nu sunt cele mai potrivite - si cu geometria trebuie sa verific la rece.

Daca reusesc sa o aduc macar la cum mergea inainte - as scoate cu 5 secunde mai putin pe tur lejer. Comportamentul neutru in curbe era punctul ei forte.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Nu a mers aplicatia aia deoarece nu am tinut telefonul in parbriz sa vada satelitii. De fapt am avut o singura citire care pare corecta 1,15 la inceput când am intrat pe pista.

Poate fi turul de incalzire sau urmatorul.

Timpii ulteriori sunt ori prea mici 27 secunde ori prea mari 4 minute :). Eu mai tare un pic am tras dupa turul 3 si acolo nu am nicio citire.

Singura care pare aproape de realitate e asta de 1 min si 15 secunde de la inceput.

Am simtit ca directia e praf... Am luat geometria facuta in 27,06,2016 si m-am luat cu mainile de cap. Toate caderile sunt mai negative decat trebuie (una din roti de 4 ori fata de valoarea de referinta), Paralelismul pe fata ambele in afara valorilor admise - pe spate doar o roata e bine. Ce sa mai - singura cu valori corecte e fuga pe fata.

Altfel as fi mers daca avea masina comportamentul neutru si directia precisa cu care m-am obisnuit. Mi-am dat seama ca este ceva in neregula pentru ca scartiiau rotile prea rau si prea mult cum luam de volan. Când sunt unghiurile bine la masina asta chiar se comporta impecabil in viraje (e si neutra si predictibila directia). Foarte putini stiu ca se regleaza la ea inclusiv convergenta si caderea pe spate (e suspensie independenta). Când le zic asta - se uita cu o privire tulbure catre mine si imi spun ca nu se poate. Trebuie sa merg cu manualul, cu valorile, sa le indic eu din ce excentric se regleaza anumite unghiuri si sa refac geometria cum trebuie. E si vina mea ca nu m-am dus direct cu manualul avand in vedere experientele anterioare.

Acum tot in fiecare curba simteam ca ceva nu e bine... Pe curbele stranse subvira, pe cele largi scartiiau anvelopele exagerat. Masina a stat cat de cat bine pentru ca are o suspensie tare si caroserie sport (cu centrul de gravitatie jos).

Mai vreau sa verific daca spatele masinii nu este prea sus (am vorbit cu un amic care a vazut filmuletul si a spus sa masuram daca nu cumva e prea sus; In mod normal spatele trebuia sa fie la acelasi nivel cu fata sau chiar un pic mai jos). La mine pare ca ar fi mai sus.

Link către comentariu

nu ai avut 1:15, garantat. ai avut in jur de 1.00.. cu mine in masina, golful R nu te-a ajuns cu 1 tur in urma in 5 lap-uri cate ne-am dat atunci. deci nu avea cum gap-ul sa fie asa mare. 

Link către comentariu
  • 2 months later...

In sfarsit toti parametrii geometriei sunt pe verde. Pana nu am stat cu seful de service langa ei tot nu au vrut sa faca treaba... (am avut 3 meciuri pana sa ajung la acest rezultat).

Le-a zis sa faca tot ce le indic eu (erau incapatanati si credeau ca directia la Porsche se regleaza cu levierul si sa vezi minune mare ca nu mergea prin metoda asta :banghead:). Doar daca incearca si nu reusesc atunci le da dreptate ca nu se poate. Dar macar sa incece si nu s-a dezlipit seful de acolo pana nu au terminat. (mare noroc am avut ca a mai fost nevoie sa intervina de vreo 2 ori).

Bineinteles ca totul a mers brici de la acest moment. Masina are 5 unghiuri reglabile (a fost mult de munca nu pot sa zic ca au terminat in 10 minute ca as minti).

Acum am intrat in cateva curbe si fata nu mai scartaie aproape deloc. Doar daca exagerez cu acceleratia in curbe stranse fuge spatele (dar asta când o caut eu cu lumânarea).

Pentru mine nu este o mare surpriza - acelaşi comportament il avea mașina si când am luat-o din Olanda si tot asa toate unghiurile erau pe verde. (nu am facut altceva decat sa ajung de unde am plecat :) - un comportament neutru si echilibrat pe viraje).

 

20160914_135248.jpg

20160914_130942.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Am bifat ieri prima participare la un raliu - Raliul memorial Giurgiu organizat de retromobil.

Prietenul care a fost copilot era si el venit prima oara la un raliu de acest tip dar exact ca in reclama cu vopseaua - ne-a ajutat masina :)

Una peste alta ne-am acomodat destul de bine si am iesit pe locul 1 la clasa noastra (desi cu 10-20 de minute inainte de start noi inca mai instalam programe) si la sfarsitul probei 1 nu stiam de ce stateau masinile oprite buluc langa un stalp. (am aflat cu aceasta ocazie la timp :) ca exista o foaie cu timpi pe care trebuie sa-i respectam).

Totul a fost organizat foarte bine cu 2 exceptii:
- traseul foarte prost: gropi + denivelari pe mai multe portiuni (pe unele din ele mai erai si obligat sa mergi cu viteza)
- pe anumite portiuni trebuia sa mergi cu viteze mult peste limita legala. (lucru care dezavantaja masinile cu 30-40 CP si care imi pare incorect si din punctul asta de vedere)

Ca o consecinta directa si imediata a celor 2 hibe in organizare sunt si rezultatele:
Locul 1 Golf GTI (avantaj mare - o suspensie mai permisiva la denivelari si jante mult mai potrivite comparativ cu ce am avut eu).
Locul 2 Porsche 911 E
Eu am iesit pe 4 la general.

Adica masinile puternice au fost clar avantajate.

Au fost broscute, vw golf, vw passat, 2 Porsche 924, 2 Porsche 911 si o sumedenie de alte masini.

20160924_173136.jpg

20160924_173128.jpg

20160924_145241.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

WE am scos din nou masina la plimbare - de data asta pe Transfagarasean.

Fiecare masina avea ceva de aratat (VW Golf impecabile, VW broscuta cu luneta dubla, Porsche, etc).

 

2016-10-01 12-35-05.jpg

2016-10-01 13-07-20.jpg

2016-10-01 13-07-46.jpg

2016-10-01 13-08-56.jpg

2016-10-01 13-09-07.jpg

2016-10-01 13-20-50.jpg

2016-10-01 15-15-37.jpg

2016-10-01 15-15-52.jpg

2016-10-02 08-48-08.jpg

2016-10-01 15-28-33.jpg

2016-10-01 15-34-29.jpg

Link către comentariu

Felicitari pentru excursie si pentru masina !  Cred ca ai prins ultimul weekend frumos pe Transfagarasan din anul acesta. 

Link către comentariu

Cea mai frumoasa vreme de când ma stiu - mai tot timpul pindeam ceata pe transfagarasean ori pe o parte ori pe cealalta.

Nu mi-am inchipuit ca o sa stau 2 zile si o sa am vreme frumoasa. Noaptea cer senin si puzderie de stele.

Link către comentariu
  • 6 months later...

Al doilea concurs de regularitate la care am participat cu Porsche 924.

Masina a fost la inaltime. Cele 2 zile de raliu au trecut extrem de repede. Organizatorul a ales de data asta un traseu pitoresc si cu asfalt mai bun. In mare traseul a trecut prin: Filipestii de Targ, Campina, Slanic Prahova, Maneciu, cu sosire in Cheia (Prahova).Valenii de Munte si Urlati, crama Budureasca (cu degustare de vinuri) si o pauza de regrupare la CRAMA CASA SECIU, inainte de sosirea de la PLOIESTI SHOPPING CITY). Drumurile nu erau cele pe care se circula uzual (pe multe am trecut in premiera si au fost cu atat mai interesante).

A doua zi ne-au tinut nemancati pana la 16.00 si ne tot plimbau la degustari de vinuri. :):)  Or fi zis: daca ii tinem nemancati - macar sa-i hidratam din când in când.

Admosfera extrem de destinsa pana la decernarea premiilor când am observat ca unii si-au pierdut un pic buna dispozitie. Marea majoritate au fost destinsi tot timpul.

 

 

20170429_193456.jpg

2017-04-29 12-43-01.jpg

2017-04-29 16-28-20.jpg

2017-04-29 16-20-52.jpg

2017-04-28 09-59-23.jpg

2017-04-28 10-00-07.jpg

2017-04-28 15-29-33.jpg

2017-04-28 17-57-21.jpg

Link către comentariu

mi s-a parut ca te vad pe Dn aseara....mi au fugit ochii dupa 924 :) frumos.

Link către comentariu

Am fost doua Porsche 924 pe DN1 ca 2 picaturi de apa - in jur de ora 20.00 (eu am plecat un pic mai tarziu dar l-am ajuns din urma pe la mijlocul drumului).

Doar dupa jante poti sa faci diferenta :) Am fost cu jantele de 15'' pentru ca la Giurgiu au fost portiuni de drum rupte rau de tot.

In Prahova au gasit trasee mai decente (doar portiunea aia de beton catre salina a fost mai nasoala si au mai fost catvea mici prin alte parti).

 

Ref. la galaria de evacuare: Ce ma sfatuiti sa fac??

Am vazut ca ar fi 3 variante de tinut mai bine caldura in galeria de evacuare:

1. Zirconare

2. Acoperire ceramica

3. Banda Termoizolanta galerie evacuare

Ca si pret nu stiu cat costa (doar banda are pret la metru). Pentru primele doua nu am solicitat inca un pret.

Am tot cablajul catre electromotor foarte aproape de galeria de evacuare. Si daca tot vreau sa o dau jos ma gândeam sa izolez intr-un fel sau altul caldura mai bine inauntru.

Ar mai fi si solutia clasica sa pun un scut termic acolo si sa nu fac nimic special la galerie. Ea a avut ceva acolo dar a ruginit placa respectiva - e buna de aruncat.

 

DSC01787mic.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

Inca un eveniment organizat de Retromobil la care am participat - Retromobil fest.

Nu am stat sa tin o evidenta dar foarte multe masini au pleznit pe parcursul celor 2 zile. (adica pe afara vopsite frumos si daca vrei sa faci 3 ture pe un circuit - explodeaza ceva la ele).

Am mers bine in prima zi când s-a mers la cel mai bun timp pentru calificari (am iesit al 3-lea din multe Porsche mult mai bune si mai noi desi am facut turele de calificare pe ploaie). Am mers prost a doua zi când s-a mers la regularitate si a fost soare si frumos.

Una peste alta - a meritat iesirea din multe puncte de vedere.

Imi pare rau ca la urmatorul eveniment la care m-am inscris Transalpina sunt tot felul de probleme organizatorice si sunt in cumpana daca mai particip.

 

19787228_1902181819995809_8068531813622945361_o.jpg

19787259_1902177173329607_1264464739079471164_o.jpg

19956663_1902177023329622_3880395716355350127_o.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

Proaspat spalata si pregatita pentru retroparada de maine (sambata) din Bucuresti. Revin cu poze dupa eveniment.

 

20171014_150347.jpg

20171014_150522.jpg

Link către comentariu

Retromobil - Parada toamnei.
Ma bucur ca se schimba un pic mentalitatea si tot mai multi incep sa aprecieze masinile originale. Cea mai mare prezenta de când ma duc la evenimentele organizate de Retromobil.

7 masini marca Porsche, broscute, Golfuri si multe altele....

P1580401.jpg

P1580425.jpg

P1580432.jpg

P1580435.jpg

P1580445.jpg

P1580396.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 months later...

Ma gandeam pentru la anul la o discreta schimbare estetica (lampi de semnalizare albe). Nu stric cu nimic componentele originale (dureaza 5 minute sa scot fetele de semnal portocalii pe fata si sa le pun pe cele albe). Masina ar avea un look putin schimbat.

Fetele de semnal nu sunt deloc ieftine (200 $ fata-spate si nici nu sunt originale - sunt copiate dupa cele originale).

Pe spate lucrurile sunt mult mai complicate si e multa manopera sa schimbi una din cele 6 fete lipite cu un adeziv puternic de lampa (adica presupune alti bani - se pastreaza 5 din cele 6 bucati si se inlocuieste doar cea portocalie cu cea alba).

Merita sau nu sa fac modificarea?

 

 

 

944_lens.jpg

944.jpg

944-tail-segment-800x550.jpg

944-taillight-turn-signal-1000x690.jpg

Link către comentariu

arata mai fain cu albe insa e mai historically correct cu cele originale

alegerea e a ta

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!